
De resultaten van Openbare Parkschool in Zwolle
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Parkschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Openbare Parkschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Parkschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Openbare Parkschool
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep 8 middels de doorstroomtoets, voorheen de Cito-eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een minimum van 85% als signaleringswaarde voor het behalen van dit basisniveau. Dit landelijke percentage geldt voor alle basisscholen, inclusief onze Openbare Parkschool in Zwolle.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Prestaties: Hoe Scoort de Openbare Parkschool?
Het streefniveau biedt een uitdagendere norm bovenop het fundamenteel niveau, met als doel dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau bereikt bij het verlaten van groep 8. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als richtlijn voor de schoolprestaties.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Parkschool?
Het schooladvies is cruciaal voor de doorstroom van leerlingen uit groep 8 naar het voortgezet onderwijs. Op Basisschool Parkschool in Zwolle wordt dit advies met uiterste zorg samengesteld, rekening houdend met de unieke ontwikkeling van elke leerling. Dit advies is gestoeld op diverse gegevens, waaronder leerlingvolgsysteem resultaten, kenmerken zoals werkhouding en zelfstandigheid, en eventuele intelligentieonderzoeken. Ook specifieke onderwijsbehoeften en resultaten van methode-getoetste vaardigheden worden meegenomen. Een integrale aanpak zorgt ervoor dat het advies een accuraat beeld geeft van de leerling. Het proces verloopt in fasen: een eerste voorlopig advies wordt gegeven in groep 7, gevolgd door een definitief advies uiterlijk 21 maart, mede gebaseerd op de resultaten van de doorstroomtoets. De Parkschool gebruikt de digitale doorstroomtoets van Cito, waarbij de toetsafname en de aanmelding bij het voortgezet onderwijs tijdig plaatsvinden volgens het vastgestelde schema.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling Basisschool Zwolle: Een Veilige Basis
Bij Openbare Parkschool Zwolle zijn we toegewijd aan de brede ontwikkeling van elk kind. Onze leerkrachten vervullen een cruciale rol in het opvoeden tot positieve, sociale burgers. We focussen actief op de sociaal-emotionele vaardigheden van onze leerlingen, zodat ze goed met zichzelf en anderen kunnen omgaan. Ons schoolklimaat is ontworpen om een omgeving van warmte, respect en plezier te creëren. Door intrinsieke motivatie te stimuleren, halen we het beste uit elk kind. Een sterke leerkracht-leerlingrelatie is essentieel voor zowel werkplezier als welbevinden, wat de basis vormt voor effectief leren. Onze leerkrachten creëren een veilige en gestructureerde omgeving waar kinderen zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen, met kernwaarden als relatie, competentie en autonomie. Een positieve, begeleidende leerkracht helpt leerlingen zelfstandig en samenwerkend te groeien. Veiligheid is een integraal onderdeel van ons schoolbeleid, dat het gehele pedagogische klimaat omvat, zowel binnen als buiten de schoolmuren. We streven naar een omgeving waarin leerlingen, medewerkers en ouders zich veilig voelen en actief samenwerken. Deze betrokkenheid en het gevoel van veiligheid vormen de fundering voor zowel sociaal-emotionele als cognitieve ontwikkeling. Dit investeren in een sterk pedagogisch klimaat stimuleert de algehele groei van onze leerlingen.
Relatiegericht Onderwijs
Competentieontwikkeling
Autonomie Bevorderen
Hoe bevordert Openbare Parkschool Zwolle de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Openbare Parkschool Zwolle streeft naar een omgeving waarin iedereen met plezier samenleeft en leert. Leerlingen worden aangemoedigd om zichzelf te zijn, zich veilig en geaccepteerd te voelen, met respect voor iedereen. We bieden individuele aandacht en zetten in op de talenten van elk kind. Onze aanpak ondersteunt de sociaal-emotionele ontwikkeling, waarbij kinderen leren hun gedrag, gedachten en emoties effectief te sturen. Hiervoor maken we gebruik van de methode ‘Breinhelden’. Deze methode versterkt de executieve functies, zoals plannen, organiseren, het werkgeheugen, emotieregulatie en zelfreflectie. Deze vaardigheden worden aangeboden en ingeoefend via spel en groepswerk. De ‘Gouden Weken’ aan het begin van het jaar en de ‘Zilveren Weken’ na de kerstvakantie staan in het teken van groepsvorming, wat essentieel is voor een positief leerklimaat. We geloven sterk in de kracht van positieve relaties, zowel tussen leerlingen onderling als tussen leerlingen en leerkrachten. Door kindgesprekken, observaties, vragenlijsten en nauw contact met ouders, proberen we een compleet beeld te krijgen van elke leerling. De betrokkenheid van ouders is hierbij van onschatbare waarde.
Welke tools zet Openbare Parkschool in voor het meten van sociale vooruitgang?
Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen systematisch in kaart te brengen, maakt Openbare Parkschool Zwolle gebruik van het registratie-instrument:
- Leerling in Beeld
Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op deze basisschool?
Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren op Openbare Parkschool Zwolle zetten we de volgende erkende methode in:
- Breinhelden
Inspectierapport Openbare Parkschool Zwolle: Een Diepgaande Analyse
De Openbare Parkschool in Zwolle blinkt uit in onderwijskwaliteit, zoals bevestigd door het meest recente inspectierapport. Dit rapport, opgesteld na een grondig bezoek van de onderwijsinspectie, onderstreept de positieve beoordeling van onze school. We zijn bijzonder trots op de waardering die de inspectie heeft uitgesproken. Een van de specifieke complimenten betrof onze proactieve beleidsvoornemens, die de inspecteurs zagen als een sterk punt voor de verdere ontwikkeling van onze school. Continuïteit in verbetering is de kern van ons onderwijsfilosofie. De Openbare Parkschool streeft ernaar om altijd in beweging te zijn, om zo het beste onderwijs te blijven garanderen voor alle leerlingen. Ontdek meer over onze resultaten en de bevindingen van de inspectie. Bekijk de volledige details van het inspectierapport voor een compleet beeld van onze onderwijskwaliteit en toekomstplannen.