
Het team van Roald Dahl basisschool voor Daltononderwijs in Zwaag
Current section: teamZie hier hoe het team van Roald Dahl basisschool voor Daltononderwijs is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Roald Dahl basisschool voor Daltononderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Roald Dahl basisschool voor Daltononderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Roald Dahl basisschool voor Daltononderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Roald Dahl basisschool voor Daltononderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 81.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Roald Dahl basisschool voor Daltononderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Roald Dahl basisschool voor Daltononderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Roald Dahl basisschool voor Daltononderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging Leerkrachten: Onze Aanpak op Roald Dahl Basisschool
Bij onvoorziene afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte, zetten we direct onze interne vervangingspool in. Ons toegewijde team van collega's staat klaar om de lessen naadloos over te nemen en de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. We streven ernaar om uw kind altijd op school te kunnen ontvangen. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat we geen vervanging kunnen regelen, dan informeren we u direct via de Kwieb ouderapp en vragen we u vriendelijk uw kind thuis op te vangen. Dit willen we te allen tijde voorkomen. Indien thuis opvang niet mogelijk is, zorgen we ervoor dat uw kind naar school kan komen. Zij zullen dan tijdelijk worden opgevangen in een andere klas, waar ze met open armen worden ontvangen. Bij langdurige afwezigheid verdelen we de impact over de hele school. Door flexibel om te gaan met ons personeel, kunnen we de belasting eerlijk verdelen en zorgen we ervoor dat steeds een andere groep tijdelijk een rustigere dag heeft. Een eventuele groepsafmelding is altijd een laatste redmiddel, na het uitputten van alle andere opties. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn en vragen daarom om uw begrip en medewerking in deze uitzonderlijke situaties.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De leerkrachten van de verschillende bouwen werken intensief samen. Er zijn 4 bouwen in ons team, bouwteam groep 1-2, bouwteam groep 3-4, bouwteam groep 5-6 en bouwteam groep 7-8.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ons Ondersteuningsteam: Deskundige Hulp voor Elke Leerling
Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde specialisten, waaronder een intern begeleider, rekenspecialist, taalspecialist en een expert in meer- en hoogbegaafdheid, versterken ons onderwijs continu. Zij coachen onze leerkrachten, ontwikkelen lesmateriaal en begeleiden gerichte instructiegroepen om elke leerling optimaal te ondersteunen. Met hun expertise waarborgen en verbeteren zij de kwaliteit van ons taal- en rekenonderwijs, met aandacht voor zowel individuele behoeften als groepsdynamiek.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling is cruciaal voor leerplezier en succes. Onze gedragsspecialist, intern begeleider en gespecialiseerde leerkrachten bieden hierin ondersteuning. Zij helpen ons team met het creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving, waarin elk kind zich gezien en gehoord voelt. Ook adviseren zij bij specifieke ontwikkelingen, zoals het bevorderen van mediatorschap. Door gezamenlijke coaching en inhoudelijke expertise waarborgen we de kwaliteit van het sociaal-emotioneel welzijn binnen onze school.
Gedrag en Taakaanpak: Effectief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een goede werkhouding en effectieve taakaanpak zijn essentieel voor academisch succes. Onze specialisten bieden hierbij gerichte expertise. De intern begeleider, specialist meer- en hoogbegaafdheid en onze pedagogisch educatief professional werken nauw samen met de leerkrachten. Zij ontwikkelen strategieën en begeleiden instructiegroepen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we continu de kwaliteit van onze aanpak voor gedrag en taakgericht werken verbeteren, om zo het leerproces van elk kind te optimaliseren.
Motorische Vaardigheden: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Beweging en motorische ontwikkeling dragen bij aan de algehele ontwikkeling van kinderen. Onze vakdocenten bewegingsonderwijs en de intern begeleider spelen hierin een belangrijke rol. Zij verzorgen inspirerende lessen bewegingsonderwijs en begeleiden het team bij het integreren van bewegend leren in het dagelijkse lesprogramma. Ook bieden ze extra ondersteuning via MRT en gymlessen. Deze deskundigheid zorgt ervoor dat leerlingen niet alleen plezier beleven aan bewegen, maar ook hun motorische vaardigheden optimaal ontwikkelen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we geen specifieke medische specialisten in vaste dienst hebben, waarborgen we de persoonlijke verzorging en medische ondersteuning van onze leerlingen door nauwe samenwerking met ouders en externe professionals. Bij specifieke behoeften stellen we gezamenlijk een plan op om de zorg en begeleiding te bieden die uw kind nodig heeft. Veiligheid en welzijn staan hierbij voorop, en we zorgen voor een omgeving waarin elk kind zich verzorgd en ondersteund voelt.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontwikkelingsondersteuning op Maat: Roald Dahl Basisschool
Onze Visie op Leerlingontwikkeling en Doorstroming
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling: Een Daltonvisie
Welke ambitieuze doelen stelt de Roald Dahl School in het schoolplan?
Hoe realiseert de Roald Dahl School haar schoolplan doelen?
Optimale Start: Peuters & Kleuters op Roald Dahl Basisschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal programma biedt Roald Dahl Daltonbasisschool voor jonge kinderen?
Onze basisschool biedt een breed scala aan extra ondersteuning en activiteiten specifiek gericht op de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat een gestructureerde voorbereiding op de basisschool, waarbij we de ontwikkeling stimuleren op meerdere vlakken. We focussen op een warme en veilige omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en groeien. Dit draagt bij aan hun zelfstandigheid en nieuwsgierigheid, kernwaarden van ons Daltononderwijs.
Met welke organisaties werkt onze Daltonbasisschool samen voor het jonge kind?
De Roald Dahl Daltonbasisschool onderhoudt strategische partnerschappen met toonaangevende kinderopvangorganisaties. Deze samenwerkingen waarborgen een optimale doorlopende leerlijn voor onze jongste leerlingen. We werken nauw samen met Stichting Kinderopvang Westfriesland en kinderopvang 't Herdertje om een consistente en stimulerende leeromgeving te creëren, die aansluit bij onze Daltonpedagogiek.