
Het team van Rooms Katholieke Basisschool De Toren in Zevenbergen
Current section: teamZie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool De Toren is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool De Toren. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool De Toren bij jullie?
Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool De Toren bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool De Toren zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool De Toren. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool De Toren werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool De Toren gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Lesgevend Personeel op Basisschool De Toren
Op Basisschool De Toren dragen we gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor het hoogwaardige onderwijs aan al onze leerlingen. We streven ernaar dat verlof van ons onderwijspersoneel zoveel mogelijk samenvalt met de officiële schoolvakanties. Voor situaties zoals studieverlof, extra verlof wegens leeftijd, ziekte of onvoorziene calamiteiten, zetten we ons eigen flexibele personeel of de bovenschoolse invalpool in. Ons primaire doel is het waarborgen van continue en kwalitatieve lesuitvoering voor elke leerling. We minimaliseren de impact van afwezigheid door proactief te plannen en te beschikken over een betrouwbaar netwerk van invallers. Zo zorgen we ervoor dat de leerontwikkeling van uw kind altijd voorop staat.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De Toren is een basisschool met inspirerend, eigentijds onderwijs. Om die reden werken we met units. Wij zijn ervan overtuigd dat wij met unitonderwijs het best denkbare onderwijsaanbod voor onze leerlingen kunnen realiseren. De leerlingen uit de leerjaren 1, 2 en 3 / 4, 5 en 6 / 7 en 8 krijgen onderwijs in een unit. Daarbinnen worden de leerlingen onderverdeeld in niveaugroepen. Een niveaugroep wil zeggen dat er gekeken wordt naar de ontwikkeling van de leerlingen. Leerlingen worden niet meer alleen op basis van de leeftijd ingedeeld. Op deze manier kunnen leerlingen zich beter op hun eigen niveau ontwikkelen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Specialistische Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Toren
Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op De Toren in Zevenbergen zetten we ons in voor een sterke basis in taal en rekenen. Onze gespecialiseerde leerkrachten bieden gerichte ondersteuning om elke leerling te helpen excelleren op deze cruciale vakgebieden. Wij geloven in een persoonlijke aanpak, waarbij we de unieke leerbehoeften van uw kind centraal stellen. Door middel van extra begeleiding en specifieke lesmethoden zorgen we ervoor dat alle leerlingen hun potentieel volledig kunnen benutten.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen zijn essentieel voor een succesvolle schoolloopbaan. Op Basisschool De Toren bieden we een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze intern begeleider en specialist meer- en hoogbegaafdheid werken nauw samen om leerlingen met specifieke behoeften te ondersteunen. Indien nodig, maken we gebruik van het expertisecentrum binnen onze stichting, waar een breed scala aan specialisten klaarstaat om onze school te adviseren en te ondersteunen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren voor het Leven
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een positieve werkhouding en een effectieve taakaanpak zijn cruciaal voor leerprestaties en zelfstandigheid. Basisschool De Toren besteedt veel aandacht aan de ontwikkeling van deze vaardigheden bij alle leerlingen. Onze intern begeleider en coach coöperatief leren bieden ondersteuning bij gedragsaspecten en leerstrategieën. Via ons stichtingsexpertisecentrum hebben we toegang tot aanvullende expertise om onze aanpak continu te verbeteren en aan te passen aan de individuele behoeften van onze leerlingen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen en Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een gezonde motorische ontwikkeling draagt bij aan het algehele welzijn en leervermogen van kinderen. Op De Toren stimuleren we actieve deelname en bieden we ondersteuning waar nodig. Onze school werkt samen met een orthopedagoog en een Motorisch Remedial Teacher om leerlingen te begeleiden bij hun fysieke ontwikkeling. Deze specialisten helpen ons om bewegingsactiviteiten en motorische vaardigheden te optimaliseren, wat een positieve impact heeft op de leerervaring van elk kind.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we op Basisschool De Toren geen specifieke medische specialisten in dienst hebben voor dagelijkse zorg, werken we nauw samen met ouders en externe professionals om te voldoen aan de individuele behoeften van onze leerlingen. De gezondheid en het comfort van elk kind staan voorop. We zorgen voor een veilige omgeving en faciliteren de nodige ondersteuning in overleg met de juiste deskundigen, zodat alle leerlingen zich volledig kunnen concentreren op hun schoolwerk en persoonlijke groei.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool De Toren voor Optimale Kindontwikkeling
Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Kwaliteitszorg op Basisschool De Toren
Wat zijn de ambitieuze doelen van Basisschool De Toren?
Hoe implementeert De Toren haar onderwijsdoelen?
Ontwikkeling van Jonge Kinderen bij Basisschool De Toren
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De Toren extra programma's voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool De Toren biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een geïntegreerde aanpak binnen een toekomstig Kindcentrum. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele overgang en optimale ontwikkeling te garanderen.
Met welke partners werkt Basisschool De Toren samen voor het jonge kind?
Voor de ontwikkeling en begeleiding van jonge kinderen werkt Basisschool De Toren nauw samen met Kibeo, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen opvang en onderwijs.