
Het team van Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof in Zevenbergen
Current section: teamZie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof bij jullie?
Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 93.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Professionele Invulling van Leerkrachtafwezigheid op De Neerhof
Op Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof zorgen we voor een vlekkeloze voortgang van het onderwijs, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van leerkrachten. Onze school beschikt over een toegewijde vervangingspool, zorgvuldig samengesteld op basis van nationale benchmarks voor ziekteverzuim. Dit garandeert een snelle en adequate respons. Bij afwezigheid van een leerkracht volgen we een gestructureerd plan om de continuïteit te waarborgen. Eerst wordt een aanvraag ingediend bij onze interne vervangingspool. Indien een geschikte invaller beschikbaar is, wordt deze direct ingezet om de lesgang te continueren. Als er geen directe vervanger uit de pool beschikbaar is, schakelen we een ambulante leerkracht of directielid in. Hoewel dit niet onze eerste keuze is vanwege mogelijke overlap met andere taken, zetten we deze optie in om de impact op de leerlingen te minimaliseren. In uitzonderlijke gevallen, waarbij interne vervanging niet mogelijk is, verdelen we de leerlingen tijdelijk over andere klassen binnen dezelfde bouw. Dit bevordert herkenbaarheid voor zowel leerlingen als leerkrachten. Gelijktijdig evalueren we continu de mogelijkheden voor interne vervanging voor de volgende dag. Indien alle andere opties falen en een leerkracht langer afwezig is, informeren we ouders tijdig via de schoolapp over eventuele aanpassingen. In het zeldzame geval dat een groep kinderen een dag thuis moet blijven, doen we een beroep op de onderlinge solidariteit van ouders voor opvang. We streven ernaar dit te allen tijde te voorkomen en zullen, indien nodig, alternatieve oplossingen zoeken om te voorkomen dat groepen herhaaldelijk thuis moeten blijven.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De samenstelling van het team
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek de Specialisten voor Extra Ondersteuning op Basisschool De Neerhof
Taal en Rekenen: Versterken van Basisvaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool De Neerhof zetten wij ons als toegewijd team in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Om een leeromgeving te creëren die aansluit bij de individuele leerbehoeften, werken we binnen onze jaargroepen (1/2, 3/4, 5/6, 7/8) groepsdoorbrekend. Deze innovatieve organisatievorm stelt ons in staat om leerlingen op het juiste didactische niveau te instrueren en hen de ruimte te bieden voor verdieping of verbreding van de lesstof. Bovendien faciliteert dit de toekomstige specialisatie van onze leerkrachten en de samenwerking binnen vakinhoudelijke leerteams. Als onderdeel van Stichting De Waarden, hebben we toegang tot een breed scala aan expertise via hun expertisecentrum. Dit centrum versterkt ons onderwijs en zorgt ervoor dat we de onderwijsbehoeften van onze leerlingen optimaal kunnen afstemmen. Specifieke expertise op het gebied van taal en rekenen kan hierdoor effectief worden ingezet. Beschikbare expertise via het Expertisecentrum van Stichting De Waarden: Specialisten van het SBO: intern begeleider, gedragsspecialist, psycholoog, orthopedagoog. Hoogbegaafdheid (HB): HB-specialisten en HB-coaches op de scholen. Co-teachers met diverse specialisaties, zoals taal, rekenen en het jonge kind. Coaches gespecialiseerd in onderwijsmethodieken zoals coöperatief leren. Didactische en pedagogische specialisten, gericht op leerlijnen en een positief pedagogisch klimaat. Onderwijsvernieuwing: specialisten in methodieken zoals LeerKRACHT. Groepsdynamiek en weerbaarheid: onder andere met de Rots & Water methode. Sociaal-emotionele ontwikkeling: trainers en (gedrags)specialisten. Didactische problematiek: ondersteuning bij lees- en rekenproblemen, dyslexie en dyscalculie. Onderwijs voor anderstalige leerlingen. Trajectbegeleiders voor ondersteuningstrajecten met externe partners. Intensieve samenwerking met CJG en samenwerkingsverband: Naast ons expertisecentrum werken we nauw samen met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en het regionale samenwerkingsverband passend onderwijs. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om, indien nodig, aanvullende ondersteuning te bieden aan leerlingen en gezinnen, volledig afgestemd op hun specifieke situatie.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Veiligheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij koesteren een veilige leeromgeving waarin onze leerlingen leren harmonieus met elkaar om te gaan. Om deze reden besteden we actief aandacht aan de ontwikkeling van sociale vaardigheden gedurende het schooljaar. De start van het schooljaar markeren we met de Gouden Weken, en tijdens de Week tegen Pesten verdiepen we ons in anti-pest strategieën, waarbij we gezamenlijk een 'muur tegen pesten' bouwen. Onze school beschikt over gecertificeerde Rots & Water en SOVA trainers die schoolbreed worden ingezet om de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen te stimuleren. We observeren een geleidelijke verandering in onze leerlingpopulatie, mede door de uitbreiding van de nabijgelegen nieuwbouwwijk. Komende jaren zullen we evalueren of ons huidige aanbod voor sociaal-emotionele ontwikkeling nog adequaat is, of dat aanpassingen in werkwijze of aanbod wenselijk zijn. Voor individuele leerlingen of groepen die extra ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, kunnen onze interne gedragsspecialisten worden ingezet. Tevens kunnen we de expertise van specialisten binnen onze stichting inschakelen. De intern begeleider speelt een cruciale rol in deze situaties, waarbij zij de samenwerking coördineert en bewaakt.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Groeien in Zelfstandigheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Gedrag en een proactieve werkinstelling zijn dagelijks integraal onderdeel van onze lessen en de interactie tussen leerlingen. We beschouwen onze school als een micro-samenleving, een oefenterrein voor burgerschap waar leerlingen leren effectief samen te werken, te studeren en met elkaar om te gaan. Duidelijke gedragsverwachtingen zijn hierbij essentieel. Tijdens de Gouden en Zilveren Weken leggen we hier expliciet de nadruk op. Daarnaast versterken we gedrag en sociaal-emotionele vaardigheden door middel van de Rots & Water training. Specifiek voor onze leerlingen is het bevorderen van zelfkennis, kritisch denken en probleemoplossend vermogen van groot belang. Ook leren omgaan met diversiteit staat centraal in onze toekomstige ontwikkelingsplannen. Dagelijks werken onze leerlingen zelfstandig aan taken, begeleid door de leerkracht en met behulp van een takenkaart. De taakaanpak is een doorlopende ontwikkeling; we willen gericht aandacht besteden aan de groei van executieve functies. We streven naar eigenaarschap, waarbij leerlingen hun eigen leerdoelen formuleren en hun persoonlijke kwaliteiten ontdekken. Bij specifieke vraagstukken kunnen specialisten van onze stichting worden ingeschakeld. Een aantal van deze specialisten werken stichtingsbreed en bieden ondersteuning op schoolniveau, zowel structureel als op afroep.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Leerlingen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze vakleerkrachten bewegingsonderwijs zijn primair verantwoordelijk voor de bevordering van de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Zij verzorgen kwalitatief hoogwaardig bewegingsonderwijs met een doorlopende leerlijn van groep 1 tot en met 8. Deze specialisten observeren nauwkeurig de motorische vaardigheden en signaleren tijdig eventuele ondersteuningsbehoeften. Jaarlijks maken we op school gebruik van de MQ-scan om de algehele motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen te monitoren. Indien nodig wordt een specifiek plan van aanpak opgesteld om de motorische vooruitgang van individuele leerlingen of kleine groepen te optimaliseren. Mocht het schoolse aanbod ontoereikend zijn voor de gewenste ontwikkeling, dan adviseren we ouders over mogelijke externe hulp. De intern begeleider coördineert deze samenwerking tussen school, ouders en therapeuten, en zorgt voor een naadloze afstemming met het lesprogramma. De leerkracht ontvangt tevens advies om de leerling ook binnen de klas optimaal te kunnen ondersteunen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we geen gespecialiseerde medische professionals in dienst hebben, hanteren we een strikt medisch protocol. Ons team beschikt over een ruime vertegenwoordiging van gediplomeerde BHV-ers (Bedrijfshulpverleners) die zorgdragen voor de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Basisschool De Neerhof
Gedetailleerde Uitleg van Ons Onderwijsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Neerhof Visie
Wat zijn de focuspunten in ons Schoolplan voor schoolontwikkeling?
Burgerschap: Hoe bevorderen we actief burgerschap op De Neerhof?
Leesonderwijs: Hoe verbeteren we leesvaardigheid en leesplezier?
Groepsdoorbrekend werken: Hoe optimaliseren we ons lesmodel?
Hoe garandeert de school het behalen van de gestelde onderwijsdoelen?
Downloaden
Download Hier Ons Uitgebreide SchoolplanOntdek Ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, de school biedt speciaal ontworpen programma's en extra ondersteuning gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen, met aandacht voor alle essentiële ontwikkelingsgebieden.
Met welke partners werkt De Neerhof samen voor het jonge kind programma?
Rooms Katholieke Basisschool De Neerhof werkt nauw samen met Kibeo om een optimale doorgaande leerlijn voor jonge kinderen te garanderen.