Basisschool Daltonschool de Meene in Zelhem

Het team van Daltonschool de Meene in Zelhem

Current section: team
Frans Halsstraat 25
7021 Zelhem

Zie hier hoe het team van Daltonschool de Meene is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Daltonschool de Meene. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Daltonschool de Meene bij jullie?

Ontdek hoe goed Daltonschool de Meene bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Daltonschool de Meene zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Daltonschool de Meene. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (30%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Daltonschool de Meene werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (72.7%)
Direct ondersteunend personeel (18.2%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Daltonschool de Meene gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van leerkrachten bij Daltonschool de Meene: Zekerheid voor uw kind

Bij Daltonschool de Meene begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom hebben wij een doordacht systeem voor leerkrachtvervanging. Onze school is aangesloten bij het Personeelscluster Oost-Nederland (PON). Dit samenwerkingsverband zorgt ervoor dat wij, in geval van ziekte of noodzakelijke verlofdagen van onze eigen leerkrachten, snel en efficiënt over gekwalificeerde vervanging kunnen beschikken. Via deze aansluiting, als onderdeel van onze stichting GelderVeste, garanderen we dat de lessen van uw kind altijd doorgaan met de best mogelijke begeleiding. Zo blijft de vertrouwde leeromgeving gewaarborgd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ons Dalton onderwijs bepaalt ook de organisatie van het onderwijs op onze school. Meer informatie hierover kunt u teruglezen in deze schoolgids.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Daltonschool de Meene: Ons Specialistenteam

4

Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Orthopedagoog voor Individuele Behoeften
Rekenspecialist voor Rekenvaardigheid
Taalspecialist voor Taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Binnen Daltonschool de Meene zetten we vol in op het succes van elke leerling, met een toegewijd team van specialisten. Naast onze ondersteuningscoach en orthopedagoog, hebben we speciaal opgeleide leerkrachten. Deze leerkrachten hebben aanvullende cursussen en workshops gevolgd om hun expertise op het gebied van taal en rekenen te verdiepen. Ze bieden gerichte hulp om de academische vaardigheden van uw kind te versterken.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Rots & Water Training

Beschikbare specialisten:

Drie Gecertificeerde Teamleden

Toelichting van de school:

Voor een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling op Daltonschool de Meene leiden we onze teamleden op. Twee van hen hebben een gespecialiseerde scholing gevolgd en implementeren de effectieve Rots & Water training. Deze aanpak betrekt zowel ouders als kinderen en het volledige schoolteam. Een derde teamlid heeft de herhalingscursus succesvol afgerond om de continuïteit en kwaliteit te waarborgen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog voor Gedragsondersteuning
Ondersteuningscoach voor Studievaardigheden

Toelichting van de school:

Daltonschool de Meene biedt extra zorg en begeleiding voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze toegewijde ondersteuningscoach staat klaar om zowel leerkrachten als leerlingen te assisteren. Daarnaast hebben we de expertise van een orthopedagoog beschikbaar voor diepgaandere ondersteuning en advies, om zo een optimale leeromgeving te creëren.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Onderwijsassistent
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen krijgt volop aandacht op Daltonschool de Meene. Onze gediplomeerde onderwijsassistent is zeer ervaren in het begeleiden van kinderen op dit gebied. Zij verzorgt met veel enthousiasme de lessen 'Krullenbol' en biedt tevens ondersteuning aan leerkrachten bij specifieke motorische vraagstukken, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen specifieke specialisten aangewezen voor medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen het directe team van Daltonschool de Meene. We verwijzen in voorkomende gevallen naar externe expertise.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Techniektorens
Chromebooks

Individuele Leerlingondersteuning op Daltonschool de Meene

Onze Aanpak voor Extra Begeleiding

Daltonschool de Meene verwelkomt leerlingen vanaf 4 jaar en begeleidt hen tot het einde van groep 8. Wij geloven in het bieden van op maat gemaakte ondersteuning aan leerlingen die extra zorg nodig hebben. Deze zorg wordt altijd in nauw overleg met ouders, de leerkracht en onze gespecialiseerde ondersteuningscoach vormgegeven. Binnen onze stichting beschikken we over een eigen orthopedagoog en twee toegewijde onderwijsassistenten die de nodige arrangementen verzorgen en leerlingen intensief begeleiden. Daarnaast onderhouden we sterke contacten met externe specialisten, zoals dyslexie-experts, logopedisten en specialisten op het gebied van taalontwikkelingsstoornissen (TOS). Zij bezoeken onze school regelmatig om zowel leerkrachten als leerlingen te voorzien van deskundige ondersteuning en advies. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning We hebben ambitieuze doelen gesteld voor de vakgebieden begrijpend lezen, taal, rekenen en spelling, die nauw aansluiten bij de schoolbrede visie. Door middel van een cyclische kwaliteitsverbetering zorgen we ervoor dat deze ambities worden gerealiseerd. Komend schooljaar richten we ons extra op rekenonderwijs, waarbij we onder andere de lat hoger leggen met een uitdagender aanbod. Door schoolbreed, per groep en individueel te analyseren waar leerlingen extra ondersteuning nodig hebben, bepalen we gerichte interventies. Tijdens studiedagen, groepsbesprekingen en leerlinggesprekken evalueren we continu de voortgang en stellen we de benodigde ondersteuningsstrategieën bij om onderwijsdoelen effectief te behalen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Daltonschool de Meene: Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Toekomstig Succes

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor het komende jaar?

Daltonschool de Meene focust komend schooljaar op diverse speerpunten om de onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Centraal staat het versterken van onze Daltonidentiteit met duidelijke afspraken en het bevorderen van samenwerking en eigenaarschap bij leerlingen. We streven naar een doorlopende lijn in formatieve evaluatie en persoonlijke leerdoelen. Daarnaast zetten we in op het verhogen van de rekenkracht door middel van effectieve instructiemethoden (EDI) en gerichte analyse van leerresultaten. Kunst en Cultuur krijgen een prominente plek in ons curriculum, ondersteund door deelname aan het Cultuureducatie met Kwaliteit (CMK) programma. Ook het borgen van de Rots en Water-methode en de uitvoering van het Integraal HuisvestingsPlan (IHP) in Zelhem zijn belangrijke aandachtspunten.

Hoe waarborgt Daltonschool de Meene de realisatie van de schoolplan doelen?

Binnen Daltonschool de Meene hanteren we een cyclische aanpak voor kwaliteitszorg, verankerd in ons werkverdelingsplan en taakbeleid. Elk schoolbreed speerpunt is toegewezen aan specifieke personeelsleden, vaak in samenwerking met externe expertise, om doelgerichte uitvoering te garanderen. Deze werkgroepen zijn verantwoordelijk voor het formuleren en naleven van concrete afspraken. Door deze speerpunten regelmatig te agenderen tijdens studiedagen en teamvergaderingen, faciliteren we een continue dialoog en monitoring. Zo verzekeren we ons ervan dat de gestelde doelen aan het einde van het schooljaar succesvol zijn behaald en bijdragen aan de ontwikkeling van onze leerlingen.

Ontwikkeling van jonge kinderen bij Daltonschool de Meene

Toelichting van de school

Bij Daltonschool de Meene zetten we het jonge kind centraal in een stimulerende leer- en speelomgeving. Wij geloven dat spel de motor is voor ontwikkeling. Onze ervaren leerkrachten begeleiden en stimuleren kinderen om hun natuurlijke nieuwsgierigheid te volgen en uitdagingen aan te gaan. Ons onderwijs voor de jongste leerlingen is gebaseerd op betekenisvolle activiteiten en thema's. We integreren leerdoelen op een speelse manier, waarbij we gebruikmaken van digitale leermiddelen en diverse ontwikkelingsmaterialen. Elk kind krijgt de ruimte om te ontdekken, te leren en zich optimaal te ontwikkelen. We bieden een rijke en uitdagende omgeving waar spel voorop staat. Kinderen worden gestimuleerd om hun ontdekkingsdrang te benutten en leren binnen contexten die voor hen relevant zijn. Indien nodig zetten we aanvullende methodes in, zoals 'Bouw', om specifieke leerbehoeften te ondersteunen, met extra aandacht voor de ontwikkeling van leesvaardigheden. Door middel van nauwkeurige observaties stemmen we ons aanbod voortdurend af op de ontwikkelingsfase van elk kind. Dit stelt ons in staat om kinderen blijvend te motiveren en eventuele zorgsignalen vroegtijdig te herkennen en aan te pakken.

Veelgestelde vragen

Biedt Daltonschool de Meene extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Daltonschool de Meene biedt een rijk en uitdagend onderwijsprogramma voor alle jonge kinderen, waarbij spel en ontdekking centraal staan. Er is geen apart 'extra' aanbod voor deze leeftijdsgroep, omdat de kern van ons onderwijs al gericht is op de optimale ontwikkeling van het jonge kind.

Met welke externe partijen werkt Daltonschool de Meene samen voor het jonge kind?

Daltonschool de Meene werkt samen met Avonturijn om ons aanbod voor jonge kinderen te verrijken en te optimaliseren. Deze samenwerking zorgt ervoor dat onze leerlingen profiteren van expertise en aanvullende ontwikkelingsmogelijkheden.

Daltonschool de Meene werkt samen met Avonturijn om ons aanbod voor jonge kinderen te verrijken en te optimaliseren. Deze samenwerking zorgt ervoor dat onze leerlingen profiteren van expertise en aanvullende ontwikkelingsmogelijkheden.

Team | Daltonschool de Meene in Zelhem | [2025] Schoolregister