Paulusschool in Wijchen

Het team van Paulusschool in Wijchen

Current section: team
Roerdompstraat 76
6601 Wijchen

Zie hier hoe het team van Paulusschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Paulusschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Paulusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Paulusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Paulusschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Paulusschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (30.8%)
35-45 jaar (30.8%)
45-55 jaar (23.1%)
55-65 jaar (7.7%)
&ge;65 jaar (7.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Paulusschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.4%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Paulusschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak bij de Paulusschool

Bij de Paulusschool zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Wanneer een docent niet aanwezig kan zijn vanwege ziekte of gepland verlof, schakelen we direct de Centrale Vervangerspool Ingenium in voor professionele vervanging. Meestal garandeert dit de aanwezigheid van een gekwalificeerde invaller. Echter, door het landelijke lerarentekort kunnen we soms voor uitdagingen komen te staan. In uitzonderlijke gevallen kan het nodig zijn om klassen tijdelijk te herverdelen, bijvoorbeeld door leerlingen over twee groepen te verspreiden om de lesdoelen te waarborgen. Als laatste redmiddel, en uitsluitend wanneer er geen andere oplossing mogelijk is, zullen we ouders vragen om de opvang van hun kind thuis te overwegen. U wordt hierover tijdig en duidelijk geïnformeerd. Mocht thuis opvang onverhoopt niet lukken, dan blijft uw kind uiteraard welkom op de Paulusschool. We streven ernaar om de impact op de leerlingen zoveel mogelijk te beperken.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Keuzewerk/opdrachten
48.8%
Taal/rekenontwikkeling
20%
Bewegingsonderwijs
19.5%
Kring
11.7%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
27.1%
Taal
24.4%
Rekenen/wiskunde
24.4%
Bewegingsonderwijs
7.8%
Overig
6.5%
Kunstzinnige en creatieve vorming
5.4%
Wereldoriëntatie
2.9%
Engelse taal
1.5%

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Extra Ondersteuning op de Paulusschool

6

Taal en Rekenen: Expertisecentrum

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist
NT2-specialist
Leesspecialist
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Op de Paulusschool stellen we ambitieuze doelen voor ons taal- en rekenonderwijs in het jaarplan. Deze doelen worden door onze toegewijde specialisten uitgewerkt tot concrete plannen, waarmee de expertteams direct aan de slag gaan. Onze specialisten combineren hun lesgevende taken met specifieke tijd voor deze ontwikkelingsprojecten. Dit zorgt voor een gestructureerde en effectieve aanpak van het leerproces. De Kwaliteitscoördinator speelt een cruciale rol in de schoolbrede ontwikkeling van ondersteuning, de implementatie ervan en de continue groei van onze leerkrachten. De Rekenspecialist en Taalspecialist zijn leerkrachten met diepgaande kennis die veranderingen in het onderwijs coördineren op klas-, team- en zorgniveau.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een gecertificeerde gedragsspecialist die nauw samenwerkt met het gehele team. Zij waarborgt een consistente pedagogische aanpak en draagt zorg voor de implementatie ervan. Door middel van gerichte groeps- en leerlingbesprekingen identificeert zij verbeterpunten. Zo draagt zij bij aan het optimaliseren van zowel individuele als groepsgerichte aanpakken voor een positief leerklimaat.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimalisatie

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Onze toegewijde gedragsspecialist, ondersteund door het voltallige team, borgt de consistente pedagogische huisstijl van de Paulusschool. Dit zorgt voor een veilige en voorspelbare leeromgeving voor alle leerlingen. Op basis van zorgvuldige groeps- en leerlingbesprekingen, formuleert zij proactief suggesties. Deze adviezen zijn gericht op het versterken van zowel de individuele leerlingaanpakken als de algemene pedagogische werkwijzen binnen de school.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Ergotherapeut
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

De Paulusschool investeert in de motorische ontwikkeling met een gespecialiseerde vakdocent. Deze docent verzorgt uitdagende gymlessen en bevordert actief buitenspelen door een aantrekkelijke plein-inrichting en stimulerend materiaal. Daarnaast biedt hij leerkrachten waardevolle adviezen voor de begeleiding van leerlingen met specifieke bewegingsuitdagingen. Binnen brede school Noorderlicht werken we nauw samen met een kinderfysiotherapiepraktijk voor optimale ondersteuning en kennisuitwisseling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking met JGZ

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specialistische kennis op het gebied van medische zorg en persoonlijke verzorging, onderhoudt de Paulusschool een nauwe samenwerking met de schoolarts van de GGD. Deze samenwerking is essentieel voor de algehele ontwikkeling van onze leerlingen. De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) werkt samen met ouders en school om een optimale ontwikkeling te waarborgen. Zij monitoren vriendschappen, schoolprestaties, gezondheid en ontwikkelingsgebieden. Uw kind wordt uitgenodigd voor onderzoeken, waarvoor u als ouder geen aanwezigheid hoeft te garanderen, tenzij u dit wenst. Neem bij vragen of bezwaren contact op met JGZ via 088-1447111. Vermeld bij e-mailcommunicatie (jeugdgezondheidszorg@ggdgelderlanszuid.nl) de naam en geboortedatum van uw kind. Ouders ontvangen zowel voor als na de onderzoeken bericht van JGZ. Deze preventieve onderzoeken zijn kosteloos.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Keuken

Individuele Ondersteuning op de Paulusschool

Onze Toewijding aan Elke Leerling

Bij de Paulusschool streven we ernaar elke leerling de aandacht te geven die hij of zij verdient. Hoewel we ons uiterste best doen om iedereen te plaatsen en te begeleiden, kan de grootte van onze school en klassen soms een uitdaging vormen. Soms vraagt een kind om specifieke begeleiding die wij niet altijd volledig binnen de schoolmuren kunnen bieden. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) is een essentieel instrument dat ons helpt bij het maken van de juiste keuzes om de leerbehoeften van elk kind zo goed mogelijk te vervullen. We zetten ons actief in om, indien nodig, een omgeving te vinden die beter aansluit bij de individuele ontwikkeling van uw kind. Hiervoor onderhouden we nauwe banden met het samenwerkingsverband voor Passend Onderwijs. Toekomstgericht Aanbod voor Extra Ondersteuning Wij geloven in een gestructureerde leeromgeving waarin leerkrachten inspirerende en effectieve lessen verzorgen. Onze leerlingen worden aangemoedigd om actief deel te nemen, helder te communiceren en zich bewust te zijn van de verwachtingen. Het resultaat is een omgeving waarin leerlingen excelleren in basisvaardigheden, met tussenresultaten die consistent voldoen aan de gestelde normen. Uw kind krijgt bij ons de kans om te groeien en te slagen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolplan: De Toekomst van de Paulusschool

Welke Strategische Doelen Bevat Ons Schoolplan voor 2024-2028?

Ons schoolplan voor de periode 2024-2028 legt de nadruk op continue verbetering binnen de 'Kans & Kleur' kwaliteitsindicatoren. We hebben specifieke doelen vastgesteld voor pedagogische ondersteuning en de interne en externe ondersteuningsstructuren. We focussen op een uniforme pedagogische aanpak en een gestructureerde aanpak van ongewenst gedrag. Effectieve lessen, data-gedreven planning en het 4D-model (Doelen, Duiden, Doen, Data) vormen de kern van ons onderwijs. Professionalisering van ons team staat centraal, met trainingen verzorgd door Bureau Wolters en Bureau SAMEN WERKT. Ons curriculum, met specifieke aandacht voor taalonderwijs, burgerschap en creatieve ontwikkeling, vormt de leidraad voor onze lesmethodieken. We streven naar een doorlopende lijn in burgerschapsonderwijs en een effectieve organisatie met duidelijke rollen en verantwoordelijkheden. Samenwerken met partners in Noorderlicht en de ontwikkeling van een nieuw schoolplein zijn ook prioriteiten. Daarnaast zetten we in op talentbinding en -behoud van ons personeel, en werken we aan een inclusieve schoolomgeving. Pilotprojecten voor kleuterklassen en de implementatie van nieuwe scenario's versterken onze onderwijskwaliteit. Al deze inspanningen zijn vertaald in meerjaren- en jaarplannen met concrete doelen en prestatie-indicatoren, nauw verbonden met onze ambitieuze kwaliteitsdoelstellingen.

Hoe Zorgt de Paulusschool voor het Bereiken van Haar Onderwijsdoelen?

De realisatie van onze onderwijsdoelen wordt gewaarborgd door gedetailleerde actieplannen die zijn geïntegreerd in onze jaarplanningen. Deze plannen bevatten specifieke doelstellingen en tijdlijnen. Regelmatige evaluatiemomenten, zowel met het onderwijsteam als de medezeggenschapsraad, zorgen voor voortdurende afstemming over doelen, acties en resultaten. De maandelijkse teaminformatie bevatten updates over de voortgang. Tweemaal per jaar organiseren we studiedagen specifiek gericht op de evaluatie van onze plannen en de bijsturing van onze onderwijsaanpak. Dit zorgt ervoor dat we continu blijven leren en verbeteren.

Ontwikkeling en plezier voor jonge kinderen op de Paulusschool

Toelichting van de school

De Paulusschool in Wijchen biedt een rijk en stimulerend programma speciaal voor onze jongste leerlingen. Wij geloven in een omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en ontdekken, met begeleiding die hun natuurlijke nieuwsgierigheid prikkelt. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), waarbij we nauw samenwerken met Kinderopvang De Eerste Stap. Dit zorgt voor een soepele overgang naar de basisschool en een doorlopende ontwikkeling. Na schooltijd organiseren we leuke en leerzame activiteiten via de programmacommissie van de Brede school Noorderlicht. Dit verrijkt de dag van uw kind en biedt volop mogelijkheden om sociale vaardigheden te ontwikkelen. Voor optimale ondersteuning werken we samen met een logopediste en kinderfysiotherapeut. Zij maken gebruik van faciliteiten binnen onze school, wat directe en toegankelijke zorg garandeert. Onze onderwijsvisie voor jonge kinderen is gebaseerd op actief leren door spel. Leerkrachten fungeren als begeleiders die impulsen geven en het spel van kinderen stimuleren. We besteden doelgericht aandacht in zowel groepsverband als in kleine kring, en geven kleuters de ruimte om écht kleuter te zijn. We hanteren een positieve benadering, waarbij de leerkracht een stimulerende rol speelt. Er is volop gelegenheid voor kinderen om zelf te ervaren, te ontdekken en te experimenteren, wat essentieel is voor hun groei. In de praktijk werken we met diverse thema's die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Hierbij integreren we doelen op het gebied van taal, rekenen, motorische vaardigheden en sociaal-emotionele ontwikkeling. De voortgang van elk kind volgen we nauwgezet. Kinderen worden actief betrokken bij het vormgeven van hun leeromgeving. Ze krijgen de kans om mee te denken en suggesties te doen, wat hun eigenaarschap en betrokkenheid vergroot. Ouders spelen een cruciale rol in de ontwikkeling van hun kind. Open communicatie en het maken van duidelijke afspraken met zowel leerlingen als ouders zijn hierin leidend. We streven naar een realistische verwachting van wat er van iedereen gevraagd wordt. Elk kind leert op zijn of haar eigen tempo en niveau. Onze aanpak en het aanbod zijn erop gericht om optimaal aan te sluiten bij de individuele behoeften. Indien nodig bieden we extra ondersteuning aan individuele leerlingen of in kleine groepjes.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft de Paulusschool voor jonge kinderen?

De Paulusschool biedt specifieke programma's voor jonge kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met peuteropvang. Daarnaast organiseren we naschoolse activiteiten via de Brede school Noorderlicht en werken we samen met professionals zoals logopedisten en kinderfysiotherapeuten die in ons gebouw gevestigd zijn.

De Paulusschool biedt specifieke programma's voor jonge kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met peuteropvang. Daarnaast organiseren we naschoolse activiteiten via de Brede school Noorderlicht en werken we samen met professionals zoals logopedisten en kinderfysiotherapeuten die in ons gebouw gevestigd zijn.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt de Paulusschool samen voor het jonge kind programma?

De Paulusschool werkt samen met diverse partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Dit omvat Kinderopvang De Eerste Stap, de programmacommissie van de Brede school Noorderlicht, en medische professionals zoals logopedisten en kinderfysiotherapeuten.

De Paulusschool werkt samen met diverse partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Dit omvat Kinderopvang De Eerste Stap, de programmacommissie van de Brede school Noorderlicht, en medische professionals zoals logopedisten en kinderfysiotherapeuten.

Brede school Noorderlicht
Logopediste en kinderfysiotherapeut
Team | Paulusschool in Wijchen | [2025] Schoolregister