Paulusschool in Wijchen

De resultaten van Paulusschool in Wijchen

Current section: resultaten
Roerdompstraat 76
6601 Wijchen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Paulusschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Paulusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Paulusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behaald Fundamenteel Niveau op de Paulusschool

Op de Paulusschool streven we ernaar dat alle leerlingen aan het einde van groep 8 een stevige basis hebben in taal en rekenen. Dit essentiële niveau is cruciaal voor hun verdere schoolcarrière. Onze leerlingen worden in groep 8 getoetst met de doorstroomtoets, een belangrijk meetmoment. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamentele niveau. Dit betekent dat minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau zou moeten halen.

Grafiek

Grafiek laden...

Behaald Streefniveau op de Paulusschool

Naast het fundamentele niveau zetten we ons in om leerlingen te stimuleren het streefniveau te behalen. Dit ambitieuze niveau biedt een uitstekende voorbereiding op het vervolgonderwijs. Voor elke basisschool, inclusief de Paulusschool, stelt de inspectie een specifiek streefniveau vast. Dit percentage is afgestemd op onze leerlingenpopulatie en fungeert als de signaleringswaarde voor onze school. Het laat zien hoe goed onze leerlingen presteren ten opzichte van deze ambitieuze doelstelling.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Paulusschool?

De Paulusschool in Wijchen hecht veel waarde aan een passend schooladvies voor elke leerling. Onze adviezen zijn gebaseerd op de resultaten van onze leerlingen in het voortgezet onderwijs en worden jaarlijks geëvalueerd. Dit proces vindt plaats in nauwe samenwerking tussen de leerkrachten van groep 6, 7 en 8, de kwaliteitscoördinator, de schoolleiding, de kinderen zelf en hun ouders. Deze gezamenlijke aanpak zorgt ervoor dat we realistische en goed onderbouwde adviezen kunnen geven die de kans op succes in het vervolgonderwijs maximaliseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Vaardigheden en Ontwikkeling op de Paulusschool

De Paulusschool in Wijchen staat midden in de samenleving en biedt een brede blik op onderwijs. We stimuleren een omgeving waarin kinderen leren van verschillende perspectieven en denkbeelden. Door gelijkwaardige gesprekken leren ze hoe diverse achtergronden leiden tot unieke manieren van denken en handelen. Dit helpt hen om vanuit inzicht hun eigen overtuigingen te vormen en respect te ontwikkelen voor elkaars drijfveren. Met het programma 'De Vreedzame School' maken we sociale interacties en culturele achtergronden bespreekbaar. Dit programma ondersteunt de sociale ontwikkeling van uw kind door middel van positief gedrag en het adresseren van specifieke onderwijsbehoeften op sociaal gebied.

Zelfvertrouwen ontwikkelen en versterken

Bouwen aan sterke verbindingen

Samenwerken, veiligheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid als basis

Hoe bevordert de Paulusschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Het sociale en emotionele welzijn van onze leerlingen staat centraal. Wij zetten ons in voor sociaal-emotionele vorming met de effectieve methode 'De Vreedzame School'. Dit programma is ontworpen om kinderen essentiële sociale vaardigheden en een gevoel voor democratisch burgerschap bij te brengen. De klas en de school worden gezien als een hechte gemeenschap waarin ieder kind zich gehoord en gewaardeerd voelt, een eigen stem krijgt en leert wat het betekent om actief deel te nemen aan een gemeenschap. Daarnaast monitoren we de sociaal-emotionele vooruitgang van onze leerlingen twee keer per jaar met behulp van 'Leerling in Beeld'. Dit diagnostische instrument biedt waardevolle inzichten in het zelfbeeld, het algemene welbevinden en het sociale gedrag van elke leerling.

Welke registratiemiddelen worden gebruikt om sociale resultaten te meten?

Om de sociale opbrengsten en de ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt de Paulusschool gebruik van de volgende registratiemethode:

  • Leerling in Beeld

Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?

De Paulusschool hanteert de volgende bewezen methodieken voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen:

  • Vreedzame school

Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Vooruitgang op de Paulusschool

Benieuwd naar de prestaties van de Paulusschool? Dit overzicht vergelijkt de bevindingen uit het inspectierapport van 2013 met de huidige schoolontwikkelingen. Onze school blinkt uit in leerresultaten. De eind- en tussenopbrengsten van de afgelopen twee schooljaren liggen consistent boven het landelijk gemiddelde, wat de effectiviteit van ons onderwijs onderstreept. Voor onze leerlingen met een leergierige instelling hebben we dit jaar de rekenmethode geoptimaliseerd. Door de stof te compacten en te verrijken, bieden we extra uitdaging en verdieping. Het team van de Paulusschool werkt actief met de vernieuwende 4D's methode. Deze gestructureerde aanpak voor didactisch handelen staat centraal in onze professionele ontwikkeling en wordt door het gehele team omarmd. Om een optimale leerervaring te garanderen, hanteren we een dynamisch groepsplan. Dit plan wordt voortdurend bijgesteld op basis van actuele toetsresultaten en gerichte observaties, zodat we altijd inspelen op de behoeften van elke leerling. Ons zorgteam, bestaande uit de kwaliteitscoördinatoren en de directeur, werkt nauw samen aan de ondersteuning van onze leerlingen. Via een gestructureerde ondersteuningskalender bepalen we de prioriteiten en thema's voor onze begeleiding. Daarnaast vinden er elke zes weken overleggen plaats met externe partners. Hierbij zijn vertegenwoordigers van het samenwerkingsverband en maatschappelijk werk aanwezig, en indien nodig nodigen we ook andere specialisten uit, zoals de leerplichtambtenaar of schoolarts. Kwaliteitsborging is een kernonderdeel van onze schoolcultuur. Naast interne groepsbezoeken door de kwaliteitscoördinator en directeur, stimuleren we collegiale feedback door leerkrachten bij elkaar in de klas te laten kijken. Met behulp van een gedetailleerde ondersteuningskalender en specifieke huisstijlkaarten zorgen we voor een consistente kwaliteit en een duidelijke visie. Deze documenten worden regelmatig geëvalueerd om doorlopende ontwikkelingen en lijnen te waarborgen.

Resultaten | Paulusschool in Wijchen | [2025] Schoolregister