Basisschool Chr Basisschool Arcade in Warnsveld

Het team van Chr Basisschool Arcade in Warnsveld

Current section: team
Het Horseler 1
7232 Warnsveld

Zie hier hoe het team van Chr Basisschool Arcade is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Chr Basisschool Arcade. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Chr Basisschool Arcade bij jullie?

Ontdek hoe goed Chr Basisschool Arcade bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Chr Basisschool Arcade zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 93.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (93.8%)
Man (6.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Chr Basisschool Arcade. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (12.5%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Chr Basisschool Arcade werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (86.7%)
Direct ondersteunend personeel (6.7%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Chr Basisschool Arcade gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging op Chr. Basisschool Arcade: Zekerheid voor uw Kind

Op Chr. Basisschool Arcade streven we ernaar om het ziekteverzuim onder onze toegewijde leerkrachten tot een minimum te beperken. Elk schooljaar kent zijn uitdagingen, maar continuïteit in het onderwijs voor uw kind staat bij ons voorop. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is vanwege ziekte of deelname aan professionele scholing, zetten we direct een gekwalificeerde invalkracht in. Voor een soepele en efficiënte invulling van deze vervangingen werken we nauw samen met het PON (Personeelscluster Oost-Nederland). Indien inzet via het PON niet mogelijk is, zoeken we proactief naar interne oplossingen om de onderwijscontinuïteit te waarborgen. Ons primaire doel is om te voorkomen dat kinderen naar huis gestuurd moeten worden bij de afwezigheid van een leerkracht. Mocht dit in uitzonderlijke gevallen toch noodzakelijk blijken, dan informeren wij u als ouders ruim van tevoren, uiterlijk een dag van tevoren. Tevens stellen wij het College van Bestuur tijdig op de hoogte van deze situatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Extra Ondersteuning

5

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider en Kwaliteitscoördinator
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist in Opleiding
Toegewijde Onderwijsassistent

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider, ook wel Kwaliteitscoördinator genoemd, vormt het kloppend hart van ons onderwijsaanbod. Deze professional analyseert continu trends binnen ons onderwijs en reflecteert op de geleverde kwaliteit. De focus ligt daarbij op het bieden van effectieve ondersteuning aan zowel leerlingen als leerkrachten. Daarnaast fungeert de Intern Begeleider als Zorgregisseur, die de regie voert over alle zorgprocessen en ervoor zorgt dat onderwijs inclusief en passend is voor elke leerling. Als Leercoördinator stuurt zij de processen rondom onderwijskwaliteit en professionele ontwikkeling aan, met een speciale nadruk op 'leren leren' en de ontwikkeling van executieve vaardigheden. De Rekenspecialist werkt nauw samen met de Kwaliteitscoördinator, de werkgroep rekenen en de directie. Deze samenwerking garandeert een consistente en hoogwaardige rekeninstructie, zowel op het niveau van basisondersteuning als bij specifieke extra begeleiding. Door middel van klassenconsultaties en expertise vanuit Expertis zorgen we voor een doorlopende lijn in het rekenonderwijs door de hele school. Voor leerlingen met een bijzondere cognitieve aanleg bieden we gespecialiseerde begeleiding door onze Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid. Elke donderdag begeleidt deze expert leerlingen uit alle jaargroepen in onze 'Cheeta's' verrijkingsgroep. Hier krijgen kinderen uitdagende lesstof aangeboden, met veel aandacht voor leren leren, samenwerken, presenteren en probleemoplossend denken. Deze verrijkingsgroep is een unieke kans voor cognitief getalenteerde kinderen om samen te komen en te excelleren. De kinderen krijgen ook verrijkingsopdrachten mee voor in de klas, wat hun leerproces verder verdiept. De wekelijkse bijeenkomst op Arcade biedt een stimulerende omgeving waar deze leerlingen elkaar ontmoeten en van elkaar leren. In het aankomende schooljaar 2024-2025 zal een van onze toegewijde leerkrachten zich verder ontwikkelen tot Taalspecialist. Zij zal de leiding nemen over de werkgroep die zich richt op technisch lezen en taalverzorging, om zo de taalvaardigheid van onze leerlingen naar een nog hoger niveau te tillen. Onze Onderwijsassistent biedt waardevolle ondersteuning aan de leerkrachten. Zij begeleidt leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften in kleine groepjes, of neemt na de instructie de klas over. Dit stelt de leerkracht in staat om extra individuele aandacht te geven aan leerlingen die dat nodig hebben.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Voorop

Beschikbare specialisten:

Deskundige Jeugdhulpverlener op School

Toelichting van de school:

Onze Jeugdhulpverlener op School is een essentieel aanspreekpunt voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Zij biedt individuele of groepsgerichte ondersteuning, gericht op het versterken van sociale vaardigheden, het omgaan met emoties zoals boosheid of angst, en het verwerken van ingrijpende gebeurtenissen. Ook ouders kunnen bij haar terecht met opvoedkundige vragen of zorgen over het gedrag van hun kind. Denk hierbij aan thema's als slaapritme, het bieden van structuur of algemene gedragsvragen. De jeugdhulpverlener is beschikbaar op dinsdagmiddag van 13.00 tot 16.30 uur en op donderdagochtend van 08.30 tot 12.30 uur.

0

Gedrag, Werk- en Taakaanpak: Gerichte Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er op dit moment geen specifieke specialisten binnen dit domein actief zijn, integreren onze leerkrachten en de intern begeleider strategieën voor gedragsmanagement, het bevorderen van een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak in hun dagelijkse praktijk. We zetten ons in om elke leerling te ondersteunen bij het ontwikkelen van deze cruciale vaardigheden.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: In Balans

Beschikbare specialisten:

Externe Cesartherapeut voor Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Wij werken samen met een externe Cesartherapeut die gespecialiseerd is in motorische en lichamelijke ontwikkeling. Deze therapeut biedt ondersteuning aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben op dit gebied, direct op onze school.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor vragen of specifieke ondersteuning met betrekking tot medisch handelen of persoonlijke verzorging, verwijzen wij graag naar de expertise van de ouders en, indien nodig, naar externe medische professionals. Ons team is alert op de behoeften van de leerlingen en werkt samen met ouders om een veilige en verzorgde omgeving te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool Arcade

Ontwikkeling van Ons Aanbod voor Extra Educatieve Ondersteuning

Bij Christelijke Basisschool Arcade zetten we ons in voor een optimale ontwikkeling van iedere leerling. In het schooljaar 2023-2024 hebben we de eerste stappen gezet naar een uniform pedagogisch beleid en consequent gedragsmanagement. Dit implementatietraject is een doorlopend proces waar we de komende jaren verder aan werken. Ons doel is om een stabiele en stimulerende leeromgeving te creëren waarin elk kind zich gezien en gehoord voelt. We streven ernaar om onze ondersteuningsmogelijkheden continu te verbeteren, zodat we flexibel kunnen inspelen op de individuele behoeften van onze leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van CBS Arcade

Welke ambitieuze doelen staan centraal in ons schoolplan?

Op Christelijke Basisschool Arcade streven we continu naar onderwijsverbetering, gestructureerd en planmatig. Ons schoolplan vormt de basis met alle vastgelegde doelstellingen. In de dagelijkse praktijk werken we met concrete jaarplannen die deze algemene doelen vertalen naar haalbare, meetbare doelstellingen per groep. Technisch Lezen: We hanteren een heldere visie en een doorlopende leerlijn voor technisch lezen, van groep 1 tot en met 8, conform het EDI-instructiemodel. Dit schooljaar focussen we op het behouden van deze koers en het verhogen van leesplezier om onze leesresultaten verder te optimaliseren. Taalontwikkeling: Dit jaar implementeren we een vernieuwde visie en doorlopende leerlijn voor taalverzorging, groep 1-8. Met een nieuwe methode en EDI-instructie, ondersteund door 'van A tot Z onderwijsadvies' via klassenconsultaties en co-teaching, versterken we de taalvaardigheid van onze leerlingen. Teamtrainingen op studiedagen zorgen voor kennisdeling. Rekenen: We ontwikkelen een sterke visie op rekenonderwijs met een doorlopende leerlijn voor groep 1-8. Leerkrachten passen het EDI-model toe en zijn zich bewust van hun rol binnen de leerlijn. Kennisoverdracht via 'Expertis' op studiedagen en klassenconsultaties waarborgt de onderwijskwaliteit. Burgerschap: CBS Arcade besteedt structureel aandacht aan de sociale en maatschappelijke ontwikkeling van leerlingen. We willen hen opleiden tot verantwoordelijke burgers die actief deelnemen aan de maatschappij. Dit leren ze niet uit boeken, maar door actief te oefenen en de school als oefenplaats te gebruiken voor interactie met omgeving en medemens.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen effectief?

Onze onderwijsdoelen bereiken we door intensieve lessen en de inzet van effectieve directe instructie (EDI). We baseren ons hierbij op wetenschappelijke inzichten en externe expertise. Differentiatie in Beeld: Leerkrachten gebruiken het document 'differentiatie in beeld' om de specifieke onderwijsbehoeften per vakgebied en per periode te bepalen. Dit document wordt vier keer per jaar besproken met de kwaliteitsمدewerker om de voortgang te monitoren. Kwaliteitscycli: We volgen zowel de grote als de kleine kwaliteitscycli. Tijdens klassenconsultaties evalueren de kwaliteitsمدewerker en directeur de leskwaliteit en de zichtbaarheid van de afgesproken doelen uit 'differentiatie in beeld'. Verantwoording: Tweemaal per jaar rapporteert de directeur aan het bestuur en de Medezeggenschapsraad (MR) over de voortgang van het jaarplan en de behaalde resultaten.

Downloaden

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Chr. Basisschool Arcade

Toelichting van de school

Chr. Basisschool Arcade in Warnsveld biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van jonge kinderen, waarbij spelenderwijs leren centraal staat. We geloven in een veilige start met veel aandacht voor sociale, emotionele en cognitieve groei. Wij zetten ons in om elk kind een fantastische schooltijd te bieden, met een focus op persoonlijke aandacht en een speelse benadering van leren. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind bij Chr. Basisschool Arcade, waar we bouwen aan een mooie toekomst.

Veelgestelde vragen

Welk extra onderwijsaanbod heeft Chr. Basisschool Arcade voor jonge kinderen?

Chr. Basisschool Arcade biedt unieke extra programma's speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat ondersteuning door middel van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat zorgt voor een optimale voorbereiding op de basisschool. Daarnaast faciliteren we toegang tot peuteropvang, waardoor een soepele overgang naar het basisonderwijs mogelijk wordt. Onze aanpak is gericht op spelend leren en het stimuleren van de nieuwsgierigheid van elk kind.

Chr. Basisschool Arcade biedt unieke extra programma's speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat ondersteuning door middel van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat zorgt voor een optimale voorbereiding op de basisschool. Daarnaast faciliteren we toegang tot peuteropvang, waardoor een soepele overgang naar het basisonderwijs mogelijk wordt. Onze aanpak is gericht op spelend leren en het stimuleren van de nieuwsgierigheid van elk kind.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Chr. Basisschool Arcade samen voor het onderwijs aan jonge kinderen?

Chr. Basisschool Arcade werkt nauw samen met gerenommeerde partners om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Kinderopvang Avonturijn. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen opvang en onderwijs, wat essentieel is voor een positieve start. Door deze samenwerkingen bieden we een compleet en ondersteunend leertraject voor de allerkleinsten.

Chr. Basisschool Arcade werkt nauw samen met gerenommeerde partners om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Kinderopvang Avonturijn. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen opvang en onderwijs, wat essentieel is voor een positieve start. Door deze samenwerkingen bieden we een compleet en ondersteunend leertraject voor de allerkleinsten.

Team | Chr Basisschool Arcade in Warnsveld | [2025] Schoolregister