Basisschool Openbare Basisschool de Regenboog in Voorthuizen

Het team van Openbare Basisschool de Regenboog in Voorthuizen

Current section: team
Van Den Berglaan 14
3781 Voorthuizen

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool de Regenboog is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool de Regenboog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool de Regenboog bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool de Regenboog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool de Regenboog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool de Regenboog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (28.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool de Regenboog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (16.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool de Regenboog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool de Regenboog: Altijd Onderwijs!

Op Openbare Basisschool de Regenboog zorgen we ervoor dat uw kind altijd les kan krijgen, zelfs bij afwezigheid van de vaste leerkracht. Bijvoorbeeld tijdens studiedagen of voor specifieke verlofsituaties, zetten we onze vertrouwde invalpool in. Hierdoor kunnen wij trots melden dat afgelopen schooljaar geen enkele klas naar huis gestuurd hoefde te worden. Hoewel het lerarentekort in het onderwijs een uitdaging is, doen wij er alles aan om dit te voorkomen. Ons doel is om ook in het komende schooljaar de continuïteit van het onderwijs te waarborgen en uw kind zonder onderbrekingen te laten leren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Aanbod

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Regenboog

5

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en schrijfplezier
Intern Begeleider voor persoonlijke leerroutes
ICT-specialist voor moderne leermiddelen
Leesspecialist voor leesvaardigheid
Kleuterspecialist voor een vliegende start

Toelichting van de school:

Wij geloven in een aanpak op maat, waarbij onze specialisten nauw samenwerken met de leerkrachten. Samen zorgen we ervoor dat elke leerling de ondersteuning krijgt die nodig is om optimaal te presteren en zich te ontwikkelen. Onze expertise op het gebied van taal en rekenen legt een stevig fundament voor de verdere schoolloopbaan van uw kind. Door gerichte interventies en individuele begeleiding pakken we eventuele leerachterstanden effectief aan.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator voor welzijn en sociaal klimaat

Toelichting van de school:

Het welzijn van uw kind staat voorop. Onze kwaliteitscoördinator coördineert interventies die bijdragen aan een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling. We observeren nauwlettend en bieden ondersteuning waar nodig, zodat elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt binnen onze schoolgemeenschap.

1

Gedrag en Werkhouding: Leren met Plezier

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator voor gedrag en leerstrategieën

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en positief gedrag zijn essentieel voor effectief leren. Onze kwaliteitscoördinator helpt leerlingen hierbij. Via observaties en persoonlijke gesprekken ontwikkelen we samen met de leerling passende strategieën om de taakaanpak te verbeteren en leerplezier te vergroten.

2

Motorische Vaardigheden: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Logopedist voor spraak- en communicatieontwikkeling
Kwaliteitscoördinator voor motorische ontwikkeling

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de motorische ontwikkeling van onze leerlingen. Een goede fijne en grove motoriek is belangrijk voor zowel schoolse vaardigheden als algemeen welzijn. In samenwerking met gespecialiseerde logopedisten en door gerichte screenings bieden we ondersteuning om de motorische vaardigheden van elk kind te optimaliseren.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Detail

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten in dienst hebben, werken we nauw samen met externe professionals indien medische handelingen of specifieke persoonlijke verzorging vereist is. De gezondheid en het comfort van uw kind zijn altijd onze prioriteit.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Stilte- en samenwerkplekken

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool de Regenboog

Ons Pedagogisch Kompas voor Succesvol Leren

Bij Openbare Basisschool de Regenboog geloven we sterk in het bieden van passend en kwalitatief hoogstaand onderwijs aan ieder kind. We streven ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen regulier onderwijs kunnen volgen in hun vertrouwde omgeving, dicht bij huis. Onze school neemt haar zorgplicht serieus en biedt de basisondersteuning zoals vastgelegd in het ondersteuningsplan van SWV Rijn & Gelderse Vallei, dat u in de bijlage kunt raadplegen. Onze toegewijde teamleden, waaronder ervaren leerkrachten, behulpzame onderwijsassistenten en gespecialiseerde externe professionals, werken nauw samen om leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften de best mogelijke begeleiding te bieden. Ontdek hieronder welke gekwalificeerde specialisten wij binnen onze school hebben. Toekomstgerichte Ondersteuningsstrategie De komende jaren versterken we onze ondersteuningsstructuur door middel van regelmatige bijeenkomsten van het ondersteuningsteam, zes keer per jaar. Bovendien investeren we in de inzet van een onderwijsassistent voor de gehele school. Deze initiatieven zorgen ervoor dat alle leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, de juiste begeleiding ontvangen om hun volledige potentieel te bereiken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteit en Ambitie van Basisschool de Regenboog

Welke concrete doelen streeft Openbare Basisschool de Regenboog na in het schoolplan?

Ons schoolplan is de leidraad voor continue kwaliteitsverbetering, met een focus op cyclische en systematische beoordeling van ons onderwijs. We koppelen onze kwaliteitszorg aan integraal personeelsbeleid, zodat de ontwikkeling van onze medewerkers en de schoolontwikkeling hand in hand gaan. Recent heeft ons team de intensieve tweejarige Daltontraining succesvol afgerond, wat onze toewijding aan de Daltonkernwaarden onderstreept. Met een toegewijde Interne Cultuurcoördinator (ICC) bieden we praktische handvatten om cultuuronderwijs te stimuleren en te borgen, wat bijdraagt aan een rijke leeromgeving. We stellen verbeterpunten vast vanuit school- en individuele ontwikkelingen, die we planmatig monitoren en extern auditeren. De leerlingenraad zorgt ervoor dat de stem van onze leerlingen wordt gehoord. Elk jaar presenteren we onze verbeterdoelen in een actueel schooljaarplan. Vanaf groep 3 beschikken alle leerlingen over een eigen Chromebook, wat kansengelijkheid bevordert en digitale vaardigheden versterkt.

Hoe borgt de school de Daltonkernwaarden en burgerschapsvorming?

Dit schooljaar verwelkomen we de visitatiecommissie van de Nederlandse Daltonvereniging om onze implementatie van de Daltonkernwaarden – vrijheid en verantwoordelijkheid, zelfstandigheid, samenwerken, reflectie en effectiviteit – te demonstreren. Dalton is onze 'way of life', waarin elke groep essentieel is voor de persoonlijke en sociale ontwikkeling van het kind. We verrijken ons onderwijs met burgerschaplessen via de methode KWINK en het programma STEVig, dat aandacht besteedt aan levensvragen. Vanaf groep 5 integreren we de methode Blink Wereld, gericht op onderzoekend en ontdekkend leren vanuit de echte wereld, om nieuwsgierigheid en wereldwijsheid te stimuleren. Dit alles is vastgelegd in ons beleidsplan burgerschapsonderwijs, dat onze doelen en aanpak beschrijft. We faciliteren een open dialoog met kinderen, bevorderen kritisch denken en respect. Deelname aan de landelijke Week van Respect in schooljaar 2025-2026 versterkt onze focus op wederzijds respect. Elk schooljaar sluiten we af met een gedetailleerd schoolplanjaarverslag, waarin we verantwoording afleggen over onze resultaten en de realisatie van onze doelen.

Hoe wordt de kwaliteitscultuur op Basisschool de Regenboog bevorderd?

Wij omarmen een cultuur van continu verbeteren, waarbij we onze processen zichtbaar maken en open gesprekken voeren over onderwijsinhoud. Kwaliteitskaarten documenteren onze werkwijzen, inclusief gedifferentieerde instructie volgens het effectieve directe instructiemodel. Gedifferentieerde instructie betekent dat we lesgeven op verschillende niveaus, met aandacht voor zowel basisbehoeften als extra uitdaging. Dit maatwerk sluit aan bij de onderwijsbehoeften van elke leerling. De professionele ontwikkeling van onze leerkrachten is cruciaal; zij bezoeken elkaars klassen voor kennisdeling en tonen gezamenlijk 'Dalton LEF' (Leren, Experimenteren, Faciliteren).

Hoe zorgt de school ervoor dat de gestelde doelen worden bereikt?

De schoolplandoelen staan centraal in onze teamvergaderingen. We evalueren de voortgang tussentijds en passen de doelen waar nodig aan om effectiviteit te garanderen.

Optimale Start: Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool de Regenboog

Toelichting van de school

Openbare Basisschool de Regenboog in Voorthuizen biedt een uitstekende voorbereiding op de basisschool. Onze school werkt nauw samen met peuterspeelzaal Gekko van Partou Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een veilige en vertrouwde omgeving voor uw peuter, waarin ontwikkeling centraal staat. Regelmatig organiseren we gezamenlijke activiteiten voor peuters en kleuters. Denk hierbij aan voorleesmomenten en bezoekjes aan groep 1/2. Dit bevordert een soepele overgang naar de basisschool. Peuters ontdekken en leren spelenderwijs bij Partou. Ze ontwikkelen belangrijke sociale, emotionele en educatieve vaardigheden. Interactie met leeftijdsgenoten en gestructureerde spel stimuleren de taalvaardigheid, zelfstandigheid en motoriek van uw kind. Partou Kinderopvang ziet peuteropvang als een essentiële maatschappelijke voorziening. Voor meer informatie kunt u Partou bereiken op 0342-4236617 of hun website bezoeken: www.partoukinderopvang.nl. Bij vragen kunt u ook contact opnemen met de school via 0342-472300.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt Basisschool de Regenboog voor peuters en jonge kinderen?

Basisschool de Regenboog faciliteert een naadloze overgang naar het basisonderwijs door een nauwe samenwerking met peuteropvang Partou. Deze samenwerking omvat gezamenlijke activiteiten zoals voorleessessies en bezoekjes aan de kleuterklassen. Hierdoor wennen jonge kinderen alvast aan de basisschoolomgeving en leren ze de school kennen. De focus ligt op het creëren van een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en zich breed ontwikkelen, zowel sociaal-emotioneel als cognitief.

Basisschool de Regenboog faciliteert een naadloze overgang naar het basisonderwijs door een nauwe samenwerking met peuteropvang Partou. Deze samenwerking omvat gezamenlijke activiteiten zoals voorleessessies en bezoekjes aan de kleuterklassen. Hierdoor wennen jonge kinderen alvast aan de basisschoolomgeving en leren ze de school kennen. De focus ligt op het creëren van een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en zich breed ontwikkelen, zowel sociaal-emotioneel als cognitief.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke kinderopvangorganisatie werkt Basisschool de Regenboog samen voor het jonge kind programma?

Openbare Basisschool de Regenboog werkt samen met Partou Kinderopvang voor het programma gericht op jonge kinderen. Partou biedt peuteropvang met een focus op speelse ontwikkeling en een goede voorbereiding op de basisschool. Ze organiseren activiteiten die de sociale, emotionele en educatieve groei van peuters bevorderen. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang en een consistente aanpak in de ontwikkeling van jonge kinderen, van peuterspeelzaal tot aan de start van de basisschool.

Openbare Basisschool de Regenboog werkt samen met Partou Kinderopvang voor het programma gericht op jonge kinderen. Partou biedt peuteropvang met een focus op speelse ontwikkeling en een goede voorbereiding op de basisschool. Ze organiseren activiteiten die de sociale, emotionele en educatieve groei van peuters bevorderen. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang en een consistente aanpak in de ontwikkeling van jonge kinderen, van peuterspeelzaal tot aan de start van de basisschool.

Team | Openbare Basisschool de Regenboog in Voorthuizen | [2025] Schoolregister