De Wheemschool in Voorthuizen

Het team van De Wheemschool in Voorthuizen

Current section: team
Frans Halsstraat 111
3781 Voorthuizen

Zie hier hoe het team van De Wheemschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Wheemschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Wheemschool bij jullie?

Ontdek hoe goed De Wheemschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Wheemschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Wheemschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8%)
25-35 jaar (32%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (24%)
55-65 jaar (16%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Wheemschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (91.7%)
Direct ondersteunend personeel (4.2%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (4.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Wheemschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Optimale Leerlingbegeleiding: Vakkundige Vervanging op De Wheemschool

Op De Wheemschool streven we ernaar dat elke leerlingengroep maximaal twee vaste leerkrachten heeft voor continuïteit en een vertrouwde leeromgeving. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten we eerst in op de duo-collega binnen de groep. Deze collega kent de leerlingen en de lesstof, wat zorgt voor een soepele overgang. Mocht de duo-collega niet beschikbaar zijn, dan benaderen we onze flexibele pool van parttime leerkrachten. Zij beschikken over de nodige expertise en zijn flexibel inzetbaar om het onderwijs te waarborgen. Als laatste redmiddel schakelen we een professionele invalkracht in. De vaste leerkracht draagt zorg voor een volledige overdracht van taken, lesdoelen en specifieke leerlinginformatie, zodat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd blijft. In uitzonderlijke gevallen, wanneer het absoluut onmogelijk is om vervanging te regelen, kunnen leerlingen tijdelijk vrijgesteld worden van specifieke lesuren. Dit is echter een laatste optie, waarbij de onderwijsbehoefte van de leerlingen altijd voorop staat. We doen er alles aan om dit te voorkomen en de leerstof zoveel mogelijk te laten doorlopen. Daarnaast bieden we studenten van het HBO, MBO en voortgezet onderwijs de kans om waardevolle praktijkervaring op te doen binnen onze school. Deze stagiaires worden onder begeleiding ingezet, waarbij de eindverantwoordelijkheid altijd bij de groepsleerkracht ligt. Indien stagiaires over voldoende didactische vaardigheden en pedagogische kwaliteiten beschikken, kunnen zij ook ingezet worden als tijdelijke vervangers, wat bijdraagt aan hun leerproces en onze flexibiliteit.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Aanmelden

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Extra Ondersteuning op De Wheemschool: Specialisten voor Elk Kind

5

Boost Taal- en Rekenscores met Onze Specialisten

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Rekenspecialist voor Succesvolle Cijfers
Remedial Teacher voor Gerichte Verbetering
Hoogbegaafdheidsspecialist: Talentontwikkeling
Taalspecialist: Vloeiend en Begrijpend Lezen

Toelichting van de school:

Onze toegewijde specialisten, waaronder een intern begeleider en diverse vakexperts, ontwikkelen proactief beleid en bieden essentiële coaching en advies aan leerkrachten. Deze samenwerking garandeert dat elke leerling de optimale ondersteuning ontvangt om zowel taal- als rekenvaardigheden te maximaliseren. De expertise van onze rekenspecialist en taalspecialist draagt bij aan een sterke basis voor toekomstig academisch succes.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis met Onze Experts

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Positief Klaslokaal Klimaat
Intern Begeleider: Holistische Kindontwikkeling
Remedial Teacher: Emotionele Ondersteuning
Hoogbegaafdheidsspecialist: Aansluiting bij Talent

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist en intern begeleider werken nauw samen met leerkrachten om een veilige en ondersteunende leeromgeving te creëren. Kinderen die extra aandacht nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, ontvangen gerichte begeleiding van onze remedial teacher en hoogbegaafdheidsspecialist. De hoogbegaafdheidsspecialist focust op het uitdagend houden van getalenteerde leerlingen met op maat gemaakt 'levelwerk'.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren met Specialisten

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Structuur en Focus
Intern Begeleider: Leerstrategieën
Remedial Teacher: Werkplezier Vergroten
Hoogbegaafdheidsspecialist: Uitdagende Opdrachten

Toelichting van de school:

De Wheemschool zet specialisten in om de werkhouding en taakaanpak van leerlingen te optimaliseren. Onze gedragsspecialist, intern begeleider en remedial teacher coachen en adviseren leerkrachten, wat resulteert in effectievere instructie en begeleiding. De hoogbegaafdheidsspecialist zorgt ervoor dat ook leerlingen met een hoog potentieel uitgedaagd blijven en gemotiveerd aan hun taken werken.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Bewegingsbeleid
Fysiotherapeut: Blessurepreventie en Motoriek
Vakleerkrachten Bewegingsonderwijs: Deskundige Gymlessen

Toelichting van de school:

De Wheemschool stimuleert een actieve levensstijl door kwalitatief bewegingsonderwijs. Onze intern begeleider coördineert het bewegingsbeleid, terwijl de fysiotherapeut ondersteuning biedt bij motorische ontwikkeling en blessurepreventie. Daarnaast hebben diverse leerkrachten de opleiding tot Vakleerkracht Bewegingsonderwijs afgerond, wat garant staat voor uitdagende en deskundig gegeven gymlessen.

1

Veilige Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

BHV-ers met EHBO Diploma: Eerste Hulp Paraat

Toelichting van de school:

De veiligheid van onze leerlingen staat voorop. Op De Wheemschool zijn 9 gecertificeerde BHV-ers (Bedrijfshulpverleners) aanwezig, allen in het bezit van een EHBO-diploma. Zij zijn getraind om adequaat te handelen bij ongevallen en medische noodgevallen, zodat uw kind altijd verzekerd is van snelle en professionele eerste hulp.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Kinder- en peuteropvang en VSO/ BSO

Extra Ondersteuning en Passend Onderwijs op De Wheemschool Voorthuizen

Ons Beleid voor Individuele Leerlingontwikkeling

Bij De Wheemschool in Voorthuizen zetten we vol in op passend en inclusief onderwijs. Onze toegewijde leerkrachten focussen op de mogelijkheden van elke leerling en zien deze als kansen voor groei. We bouwen aan een robuuste zorgstructuur die de ontwikkeling van uw kind optimaal begeleidt. Onze visie is geïnspireerd door het sociale model van inclusie, waarbij de leeromgeving wordt aangepast aan de behoeften van het kind. Dit betekent dat we kijken naar de context en de benodigde ondersteuning bieden, in plaats van de leerling als het probleem te zien. Een sterke pedagogische relatie is hierbij ons fundament, met aandacht voor het zien van de leerling, hoge verwachtingen, duidelijke structuur, heldere communicatie en het creëren van succeservaringen. Onze Kwaliteitscoördinatoren (KC'ers), Simone Meijerink en Martine Kuijt, volgen de leerlingen van groep 1 tot 8 nauwgezet. Zij fungeren als spil in onze ondersteuningsstructuur, werken handelingsgericht en begeleiden leerkrachten. Als 'casemanagers' regisseren zij de optimale onderwijsondersteuning en werken ze samen met de groepsleerkracht om belemmeringen tijdig te signaleren en passende arrangementen te ontwikkelen. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, bieden we verrijkend materiaal en verdiepingsopdrachten. In overleg met u en uw kind kunnen we werken met 'plusklas' materiaal, afgestemd op specifieke interesses. Onze (hoog)begaafdheidsspecialist coacht leerkrachten en begeleidt leerlingen met dit 'levelwerk'. De overgang naar het voortgezet onderwijs wordt zorgvuldig begeleid. Tijdens informatieavonden en persoonlijke gesprekken in groep 8, informeren we u over de mogelijkheden en het definitieve schooladvies. Dit advies is gebaseerd op toetsresultaten en observaties, met aandacht voor werkhouding, concentratie en zelfstandigheid. We blijven continu investeren in de kwaliteit van onze zorgstructuur en ons onderwijsaanbod, met als doel een zo passend mogelijke leeromgeving te creëren voor elk kind op De Wheemschool.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en het Schoolplan van De Wheemschool

Wat zijn de belangrijkste doelstellingen van ons schoolplan 2024-2028?

Het schoolplan 2024-2028 van De Wheemschool richt zich op acht cruciale verbeterpunten voor ons basisonderwijs. We streven naar een inclusievere schoolomgeving waarin elk kind zich welkom en gewaardeerd voelt. Daarnaast ontwikkelen we een heldere visie op burgerschapsvorming, die verweven is met onze christelijke identiteit. Hierbij formuleren we specifieke leerdoelen en een passend curriculum. Verder zetten we in op het behalen van optimale resultaten voor al onze leerlingen, met speciale aandacht voor taal, rekenen, talentontwikkeling, hoogbegaafdheid en gedrag. Een professionele leergemeenschap, waarin teamleden elkaar continu stimuleren en professionaliseren, is essentieel. Onze interne begeleider evolueert naar een kwaliteitsfunctionaris. We implementeren een eenduidig didactisch concept en een gedeelde visie op leren. Voldoende en moderne huisvestingsmogelijkheden zijn gewaarborgd, evenals kwalitatieve lesmethodes die aansluiten bij onze ambities. Tot slot ontwikkelen we een doorlopende leerlijn voor digitale geletterdheid. **Burgerschap en Christelijke Identiteit** Als christelijke basisschool vormt onze identiteit, zoals vastgelegd in onze notitie, de kern van ons onderwijs. We begeleiden kinderen om uit te groeien tot aardige, vaardige en waardige burgers die positief bijdragen aan de samenleving. Respect, verantwoordelijkheid en verbondenheid staan hierbij centraal. Burgerschap is geïntegreerd in ons dagelijks onderwijs, niet als apart vak. Methoden zoals De Kanjertraining, Levend Water, Naut, Meander, Brandaan en Staal versterken de kennis, vaardigheden en houding op het gebied van maatschappelijke thema's, sociale veiligheid en identiteitsvorming. De jaarlijkse burgerschapskalender met actuele thema's bevordert zichtbaarheid en gezamenlijke reflectie door alle groepen heen. **Ons Onderwijsconcept: Handelingsgericht Werken** Wij hanteren het leerstofjaarklassen systeem met een handelingsgerichte aanpak op drie niveaus: basis, minimum en plus. De onderwijsbehoeften van elk kind staan centraal. De leerkracht stuurt het leerproces, waarbij kinderen kunnen werken op plekken die het beste bij hen passen, zoals in de klas, op een leerplein of een stilteplek. We stimuleren zelfstandigheid en keuzevaardigheid. In de onderbouw werken we met een digi-keuze bord en dagkaarten. Vanaf groep 4 maken de leerlingen gebruik van weektaken. **Leerlingvolgsysteem en Rapportages** Via ParnasSys monitoren we de onderwijsresultaten op individueel, groeps- en schoolniveau. Dit stelt ons in staat om aandachtspunten te signaleren en ons onderwijs continu te verbeteren. Toetsresultaten en rapportages worden overzichtelijk beheerd, wat een snelle analyse van leerprestaties mogelijk maakt. Ouders kunnen de voortgang van hun kind inzien via het ouderportaal. Voor de doorstroomtoets in groep 8 gebruiken we de 'leerling in beeld'-methode. In de groepen 1 en 2 volgen we de ontwikkeling via observaties en kleuterleerlijnen. Vanaf groep 3 worden naast methodetoetsen ook de 'leerling-in-beeld'-toetsen voor spelling, begrijpend lezen en rekenen ingezet. **Communicatie en Voortgangsgesprekken** Kinderen van groep 1 tot en met 8 ontvangen in februari en juni een rapport. In september vinden startgesprekken plaats. In februari organiseren we tienminutengesprekken, met optionele gesprekken in juni. Deze gesprekken focussen op het welbevinden van het kind en de voortgang. Voor de overgang naar het voortgezet onderwijs vindt aan het einde van groep 7 een voorlopig adviesgesprek plaats. In groep 8 informeren we ouders en leerlingen uitgebreid over het schooljaar en de vervolgopleidingen. In januari worden, na het bezoeken van open dagen, de definitieve schooladviezen vastgesteld tijdens ouder-kind gesprekken, gebaseerd op gegevens uit groep 6, 7 en 8, inclusief werkhouding en zelfstandigheid. Na de doorstroomtoets melden ouders hun kind aan bij de gekozen vervolgopleiding. **Professionele Ontwikkeling van Leerkrachten** De Wheemschool investeert in een lerende organisatie en een sterke professionele cultuur. Door middel van opleidingen en externe expertise stimuleren we de continue ontwikkeling van onze leerkrachten, zodat zij het verschil kunnen blijven maken voor onze leerlingen.

Hoe evalueert De Wheemschool de voortgang richting de gestelde doelen?

De realisatie van onze schoolplanambities wordt continu gemonitord en geëvalueerd. Jaarplannen, die de uitvoering van het schoolplan ondersteunen, worden periodiek getoetst aan de hand van jaarverslagen. Deze evaluaties stellen ons in staat om de voortgang op de vastgestelde doelen te meten. Tevens maken we gebruik van kwaliteitskaarten (WMKpo) om de kwaliteit van ons onderwijs systematisch in kaart te brengen en te borgen.

Ontdek het Jonge Kind Programma op De Wheemschool

Toelichting van de school

De Wheemschool in Voorthuizen biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Ons onderwijs is gericht op een brede ontwikkeling, waarbij we de nieuwsgierigheid en leergierigheid van elk kind stimuleren. Wij geloven in een warme en veilige schoolcultuur waar kinderen zich thuis voelen en vol vertrouwen de wereld om hen heen verkennen. Door middel van speelse en uitdagende activiteiten leggen we een stevige basis voor toekomstig succes in het basisonderwijs. Ons team van toegewijde leerkrachten zet zich dagelijks in om elk kind de aandacht en begeleiding te geven die het nodig heeft. Ontdek hoe wij het verschil maken voor uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft De Wheemschool voor jonge kinderen?

De Wheemschool biedt een rijke leeromgeving met specifieke aandacht voor de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat een geïntegreerde aanpak met kinderopvang en peuteropvang, gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Ons doel is om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen en de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen. Het kindcentrummodel zorgt voor een consistente en stimulerende omgeving, waarin educatie en opvang hand in hand gaan.

De Wheemschool biedt een rijke leeromgeving met specifieke aandacht voor de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat een geïntegreerde aanpak met kinderopvang en peuteropvang, gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Ons doel is om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen en de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen. Het kindcentrummodel zorgt voor een consistente en stimulerende omgeving, waarin educatie en opvang hand in hand gaan.

Kinderopvang: Naadloze aansluiting voor uw kind
Peuteropvang en VVE: Stimuleren van vroege educatie
Kindcentrum: Een integrale aanpak voor ontwikkeling

Met welke partners werkt De Wheemschool samen voor het jonge kind programma?

Voor ons uitgebreide aanbod voor jonge kinderen werkt De Wheemschool nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met BijdeHandjes Voorthuizen, een organisatie die bekend staat om haar hoogwaardige kinderopvang en ontwikkelingsgerichte aanpak. Deze samenwerking stelt ons in staat om een doorlopende leerlijn te creëren, van de allerkleinsten tot aan de start van het basisonderwijs. Via de website van BijdeHandjes Voorthuizen kunt u meer te weten komen over hun diensten en hoe zij de ontwikkeling van uw kind ondersteunen.

Voor ons uitgebreide aanbod voor jonge kinderen werkt De Wheemschool nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met BijdeHandjes Voorthuizen, een organisatie die bekend staat om haar hoogwaardige kinderopvang en ontwikkelingsgerichte aanpak. Deze samenwerking stelt ons in staat om een doorlopende leerlijn te creëren, van de allerkleinsten tot aan de start van het basisonderwijs. Via de website van BijdeHandjes Voorthuizen kunt u meer te weten komen over hun diensten en hoe zij de ontwikkeling van uw kind ondersteunen.