
De resultaten van Kind Centrum Werelds in Vianen (Utrecht)
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kind Centrum Werelds, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Kind Centrum Werelds bij jullie?
Ontdek hoe goed Kind Centrum Werelds bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behalen van het Fundamentele Niveau op Kind Centrum Werelds
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt doorgaans gemeten in groep acht middels een eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Kind Centrum Werelds.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op Kind Centrum Werelds
Het streefniveau op Kind Centrum Werelds ligt hoger dan het fundamentele niveau, met als doel dat zoveel mogelijk leerlingen dit ambitieuze niveau bereiken aan het einde van groep acht. De inspectie stelt specifieke streefpercentages vast voor elke school, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit schoolspecifieke percentage dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau. Het geeft aan hoe Kind Centrum Werelds presteert ten opzichte van de verwachte resultaten, rekening houdend met de diversiteit van onze leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kind Centrum Werelds?
Het schooladvies op Kind Centrum Werelds wordt zorgvuldig bepaald op basis van diverse factoren. Denk hierbij aan de resultaten van Cito-toetsen, de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind, de algehele werkhouding en de intrinsieke motivatie. Ook het gedrag in de klas speelt een belangrijke rol. Het traject voor het schooladvies start al in groep 7. In deze fase wordt er nauw samengewerkt met de intern begeleider om een gefundeerd advies op te stellen. Voor het schooljaar 2024-2025 volgen deze stappen: Leerlingen ontvangen hun voorlopige schooladvies tussen 10 en 31 januari 2025. Dit geeft ouders en leerlingen een eerste indicatie. De doorstroomtoets vindt plaats tussen 27 januari en 16 februari 2025. De papieren toetsmomenten zijn specifiek op 4 en 5 februari 2025. Uiterlijk op 15 maart 2025 ontvangen de basisscholen de officiële uitslag van deze toets. Het definitieve schooladvies wordt aan leerlingen en ouders gecommuniceerd vóór 24 maart 2025. De aanmelding bij de middelbare school vindt plaats tussen 25 maart en 31 maart 2025, met het definitieve advies als leidraad. De beslissing over toelating tot de middelbare school wordt uiterlijk 12 mei genomen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling: Samen Leren en Groeien bij Kind Centrum Werelds
Bij Kind Centrum Werelds stimuleren we leerlingen om actief verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces en gedrag. Een belangrijk doel is het bevorderen van zelfrespect, gecombineerd met een diepgaand respect voor medeleerlingen en de omgeving. We besteden veel aandacht aan de sociale en emotionele ontwikkeling van elk kind. Door kinderen te stimuleren hun eigen capaciteiten en die van hun omgeving te benutten, creëren we een omgeving waarin samenwerken centraal staat en iedereen zich gewaardeerd voelt.
Actief samenwerken
Respect voor jezelf en anderen
Verantwoordelijkheid en betrouwbaarheid
Hoe bevordert Kind Centrum Werelds de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze Jenaplanvisie vormt de basis voor onze aanpak, waarbij we streven naar een hechte gemeenschap waar iedereen elkaar kent en waar we gezamenlijk leven, werken, spelen en leren. We hanteren geen specifieke methode, maar fungeren als een Talentfluistercentrum, waar kinderen hun unieke talenten ontdekken en leren inzetten. Het schooljaar starten we met de 'Gouden weken' om een positieve start te waarborgen. Maandelijks staat een specifieke deugd en een talent centraal, die de kinderen leren kennen en herkennen. Voor het in kaart brengen van sociaal-emotioneel welzijn gebruiken we de Cito-vragenlijst "Sociaal-emotioneel functioneren", die inzicht geeft in de ervaren veiligheid en de sociale vooruitgang van de kinderen. Tweejaarlijks houden we een tevredenheidspeiling onder de leerlingen. Bovendien bewaakt onze leerlingenraad actief mee de veilige en prettige sfeer op school, in samenwerking met het schoolteam.
Welke methoden en observaties worden gebruikt voor sociale opbrengsten?
Kind Centrum Werelds maakt gebruik van diverse registratievormen om de sociale ontwikkeling en opbrengsten nauwgezet te volgen en te analyseren. Dit helpt ons om de vooruitgang van elke leerling te monitoren en waar nodig extra ondersteuning te bieden. Onze observaties en registraties omvatten onder andere het Kleutervolgsysteem Bosos, dat specifiek gericht is op de vroege sociale en cognitieve ontwikkeling van jonge kinderen. Daarnaast gebruiken we de Sociaal Emotionele Vragenlijst om een breder beeld te krijgen van het welzijn en de sociale vaardigheden van onze leerlingen.
- Kleutervolgsysteem Bosos
- Sociaal Emotionele Vragenlijst
Welke lesprogramma's voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet?
Om de sociaal-emotionele vaardigheden van onze leerlingen te versterken, zetten we effectieve lesprogramma's in die gericht zijn op persoonlijke groei en positieve interacties. Deze programma's ondersteunen kinderen bij het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden. Bij Kind Centrum Werelds maken we gebruik van de volgende programma's: "Beter omgaan met jezelf en de ander" en "Goed gedaan". Deze programma's helpen leerlingen om hun emoties te begrijpen, effectief te communiceren en conflicten op een constructieve manier op te lossen.
- Beter omgaan met jezelf en de ander
- Goed gedaan
Inspectierapport Kind Centrum Werelds: Onafhankelijk oordeel over ons onderwijs
Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over Kind Centrum Werelds. Deze inspectie beoordeelt de kwaliteit van ons onderwijs en de schoolorganisatie, zodat u een duidelijk beeld krijgt van onze prestaties en ontwikkelingen. Wij streven naar uitmuntendheid in alle facetten van het onderwijs. Ons team van toegewijde professionals werkt dagelijks aan een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We zetten ons in voor een continue verbetering, gebaseerd op de inzichten van de inspectie en onze eigen ambitieuze doelstellingen. Op deze pagina vindt u directe links naar de officiële rapporten. Dit geeft u de mogelijkheid om de gedetailleerde beoordeling van de onderwijsinspectie zelf in te zien en te beoordelen hoe Kind Centrum Werelds presteert.