Basisschool Basisschool De Rank in Vianen (Utrecht)

Het team van Basisschool De Rank in Vianen (Utrecht)

Current section: team
't Wed 14
4132 Vianen (Utrecht)

Zie hier hoe het team van Basisschool De Rank is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Rank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Rank bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Rank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Rank zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.3%)
Man (7.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Rank. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (35.7%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Rank werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Rank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Rank: Onze Aanpak

Op Basisschool De Rank streven we naar een stabiele lesomgeving voor al onze leerlingen. Hoewel we proactief werken aan het minimaliseren van ziekteverzuim onder ons toegewijde team, kan het voorkomen dat een leerkracht onverhoopt afwezig is. In dergelijke situaties zetten we onze flexibele pool van invalkrachten in om continuïteit in de lessen te waarborgen. Onze prioriteit ligt bij het bieden van de best mogelijke educatie. Wanneer een vaste leerkracht ziek is, garanderen we de klassikale opvang door ervaren vervangers. Mocht het onverhoopt toch niet lukken om directe vervanging te vinden, dan vinden we creatieve interne oplossingen. Dit kan betekenen dat leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere klassen, of dat onderwijsondersteunend personeel, zoals onze intern begeleider of adjunct-directeur, bijspringt om de lesdoorgang te verzekeren. In uitzonderlijke gevallen van overmacht, waarbij alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een klas voor korte duur naar huis wordt gestuurd. Dit is echter een laatste redmiddel dat we zoveel mogelijk proberen te vermijden. Door te investeren in een gezond en duurzaam personeelsbeleid, aandacht te besteden aan een werkdruk die in balans is en te focussen op een positieve werksfeer, werken we continu aan het beperken van ziekteverzuim en het garanderen van een stabiel en inspirerend leerklimaat op Basisschool De Rank.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Rank

4

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Rank
Rekenspecialist Basisonderwijs
Taalspecialist Basisschool
Logopedist Basisschool Vianen

Toelichting van de school:

Basisschool De Rank biedt een breed scala aan specialismen om de ontwikkeling van onze leerlingen optimaal te ondersteunen. Onze taalspecialist richt zich op het verbeteren van taalontwikkeling op schoolniveau en ondersteunt leerkrachten bij het verhogen van de kwaliteit van het taalonderwijs, wat essentieel is voor lees- en schrijfvaardigheid. De rekenspecialist biedt gerichte extra ondersteuning aan leerkrachten op het gebied van rekenen en wiskunde. Dit verhoogt de effectiviteit van het rekenonderwijs en zorgt ervoor dat leerlingen de kernvaardigheden beheersen. Onze intern begeleider (IB-er) coördineert en optimaliseert het leerproces voor zowel leerlingen als leerkrachten binnen onze school. Tot slot zorgt de logopedist voor de ontwikkeling van spraak- en taalvaardigheden bij leerlingen, wat cruciaal is voor hun communicatieve groei en sociale interactie. Samen werken deze specialisten aan een stimulerende omgeving waarin elke leerling zijn of haar potentieel kan waarmaken.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling met Kanjertraining

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Rank
Kanjercoördinator Basisschool

Toelichting van de school:

De kanjercoördinator speelt een sleutelrol in het bevorderen van een positief en veilig schoolklimaat op Basisschool De Rank. De coördinator is verantwoordelijk voor de succesvolle implementatie en begeleiding van de Kanjertraining, een bewezen methode voor sociale ontwikkeling. De Kanjertraining is erop gericht sociaal-emotionele vaardigheden van leerlingen te versterken. Denk hierbij aan het vergroten van zelfvertrouwen, het cultiveren van respect voor medeleerlingen en het effectief omgaan met conflicten. Onze kanjercoördinator ondersteunt leerkrachten actief bij het integreren van de Kanjerprincipes in hun dagelijkse lespraktijk. Dit zorgt voor een consistente aanpak binnen de hele school. Daarnaast monitort de coördinator de voortgang van de sociale veiligheid en het algemene welzijn van de leerlingen. Door deze inspanningen draagt de kanjercoördinator significant bij aan een veilige en respectvolle leeromgeving, waarin elke leerling zich gewaardeerd en geborgen voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Rank
Kanjercoördinator Basisschool

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider (IB-er) biedt essentiële ondersteuning aan leerlingen die uitdagingen ervaren met hun gedrag, werkhouding of taakaanpak. De IB-er werkt nauw samen met leerkrachten en ouders om effectieve oplossingen en strategieën te ontwikkelen. Bij complexere vraagstukken of wanneer specifieke expertise nodig is, schakelt de school de hulp in van het samenwerkingsverband. Dit garandeert dat elk kind de best mogelijke ondersteuning ontvangt, afgestemd op individuele behoeften. Deze gezamenlijke aanpak zorgt ervoor dat leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften de juiste begeleiding krijgen om succesvol te zijn in hun leerproces en schoolontwikkeling.

1

Fysiotherapie voor Motorische Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut Basisschool Vianen

Toelichting van de school:

De fysiotherapeut op Basisschool De Rank biedt gespecialiseerde ondersteuning aan leerlingen met motorische uitdagingen. Deze hulp is beschikbaar zowel tijdens schooluren als na schooltijd, afhankelijk van de behoefte van het kind. Verwijzing naar onze fysiotherapeut verloopt doorgaans via de huisarts. Dit zorgt ervoor dat de zorg en ondersteuning nauwkeurig worden afgestemd op de specifieke situatie van elk kind. De fysiotherapeut helpt kinderen bij het verbeteren van essentiële motorische vaardigheden, zoals coördinatie, fysieke kracht en het ontwikkelen van een stabiel evenwicht. Door middel van gerichte oefeningen en therapieën bevordert de fysiotherapeut de deelname aan zowel het reguliere onderwijs als aan sport- en spelactiviteiten. Dit draagt niet alleen bij aan het fysieke welzijn van de leerlingen, maar heeft ook een positieve impact op hun schoolprestaties en het algehele zelfvertrouwen.

0

Medische en Persoonlijke Verzorging Specialistische Hulp

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Rank bieden wij geen specifieke medische of persoonlijke verzorging door gespecialiseerde krachten binnen de schoolmuren. Voor dergelijke behoeften werken wij samen met externe zorgverleners en gemeentelijke instanties om passende ondersteuning te waarborgen. Ouders worden hierover geïnformeerd en begeleid bij het vinden van de juiste hulp.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Logopedie
Kind en motoriek (kinderfysiotherapie)

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool De Rank

Ons Onderwijsaanbod: Een Persoonlijke Aanpak

Bij Basisschool De Rank geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op onderwijs dat aansluit bij zijn of haar individuele leerbehoeften. We dagen uw kind graag uit en focussen op de mogelijkheden, met respect voor eventuele beperkingen. Ons doel is om leerlingen optimaal voor te bereiden op hun toekomst, zowel in hun vervolgopleiding als in de maatschappij. Indien extra ondersteuning nodig is, organiseren we dit zoveel mogelijk binnen onze vertrouwde schoolomgeving. Denk hierbij aan extra begeleiding op maat of aangepast lesmateriaal dat de leerontwikkeling stimuleert. Wanneer speciaal basisonderwijs noodzakelijk blijkt, wordt onze intern begeleider nauw betrokken bij het zorgvuldige proces. Samen met u zoeken we naar de beste oplossing voor uw kind. Basisschool De Rank is aangesloten bij samenwerkingsverband Profi Pendi. Dit samenwerkingsverband omvat alle basisscholen en de school voor speciaal basisonderwijs binnen de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik, Nieuwegein en Vijfheerenlanden. Ook de Berg en Boschschool voor speciaal onderwijs cluster 4 in Houten valt hieronder. Voor meer gedetailleerde informatie over de ondersteuningsmogelijkheden verwijzen we u graag naar www.profipendi.nl. Toekomstvisie: Verrijkend Onderwijs voor Meer- en Hoogbegaafde Kinderen. Wij werken continu aan het verbeteren van ons onderwijsaanbod, met speciale aandacht voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Onze ambitie is om een doorlopende leerlijn te ontwikkelen die perfect aansluit bij hun specifieke leerstijl en interesses. Hierbij leggen we de nadruk op het ontwikkelen van 'leren leren'-vaardigheden, zodat deze kinderen hun volledige potentieel kunnen benutten. Met deze proactieve aanpak garanderen we een uitdagende en stimulerende leeromgeving waarin elk kind kan excelleren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Kwaliteitsborging en Educatieve Visie

Wat zijn de kerndoelen en ambities in ons schoolplan?

Bij Basisschool De Rank zetten we vol in op het vakmanschap van onze leerkrachten. In de kleuterklassen (groep 1 en 2) verweven we de kerndoelen naadloos in een rijke leeromgeving met aantrekkelijke hoeken, waarbij woordenschatontwikkeling een structurele rol speelt in ons lesaanbod. We ontwikkelen continu onze visie op technisch en begrijpend lezen, en zorgen voor een passend en effectief aanbod voor alle leerlingen. Een belangrijke focus ligt op het vergroten van de woordenschat en de algemene wereldkennis. In de onderbouw passen we Logo 3000 toe, en voor de bovenbouw onderzoeken we hoe we deze en vergelijkbare methodieken optimaal kunnen integreren. Voor rekenen bieden we een doelgericht programma dat uitgaat van hoge verwachtingen, met veel aandacht voor herhaling, oefening en automatisering. Onze leerkrachten beschikken over diepgaande kennis van de leerlijnen en hanteren effectieve didactische modellen in de les. Professionele ontwikkeling staat centraal. We bereiden gezamenlijk EDI-lessen voor en gebruiken collegiale consultatie als een gestructureerd middel om van elkaar te leren, waarbij we constructieve feedback geven en ontvangen. Leiderschap en Coördinatie: Een Sterk Team. Binnen ons onderwijsteam benoemen we een taal- en leescoördinator. Alle coördinatoren bewaken de processen binnen hun expertisegebied, dragen mede verantwoordelijkheid voor de schoolontwikkeling, delen actief kennis en zorgen voor het borgen van resultaten. Regelmatige afstemming tussen directie en coördinatoren vindt plaats in het Groot MT (GMT), gebaseerd op ons jaarplan. Dit garandeert dat onderwijskundige ontwikkelingen samenhangend zijn, en coördinatoren hebben het mandaat om hun rol effectief te vervullen. We faciliteren coördinatoren met taken of tijd, zodat zij hun kennis en expertise optimaal kunnen uitdragen binnen de schoolorganisatie. Diverse ontwikkelteams worden ingericht, afgestemd op de schoolontwikkeling en het jaarplan. Iedereen op De Rank neemt leiderschap. We zijn ons bewust van ieders rol en verantwoordelijkheid; teamleden nemen afwisselend leiding of volgen, wat een dynamische en gezamenlijke inspanning vereist. Christelijke Identiteit en Werkplezier. We vormen onze visie op de invulling van onze christelijke identiteit en kiezen passende activiteiten, zoals school- en kerkdiensten. We benutten elkaars kwaliteiten optimaal en creëren voldoende momenten voor plezier, welbevinden, ontspanning en samenwerking. We tonen oprechte waardering voor elkaar en kijken met een positieve blik naar kansen. Basisschool De Rank bruist van energie! SAMEN kiezen we focus en realiseren we succes.

Hoe monitoren we de voortgang en behalen we onze schoolambities?

Tijdens onze studiedagen in het schooljaar 2024-2025 evalueren we de gestelde doelen en bijbehorende acties met het voltallige team. Deze dagen zijn cruciaal voor gezamenlijk leren, kennisdeling en het versterken van ons onderwijsaanbod, wat zorgt voor een consistente leerervaring. Het Groot MT (Directie, Intern Begeleider en Coördinatoren) vergadert om de zes weken. Tijdens deze bijeenkomsten monitoren we de voortgang van de schoolontwikkeling. De coördinatoren zijn eindverantwoordelijk voor de ontwikkelingen binnen hun domeinen en rapporteren hierover horizontaal aan het team.

Ontdek Ons Rijke Aanbod voor Jonge Kinderen in Vianen

Toelichting van de school

Basisschool De Rank in Vianen, Utrecht, heet u van harte welkom! Met 193 leerlingen bieden we een warme en stimulerende omgeving voor basisonderwijs. Wij geloven in een brede ontwikkeling, waarbij we speciale aandacht besteden aan de behoeften van onze jongste leerlingen. Ons programma voor het jonge kind is ontworpen om een vliegende start te garanderen, vol ontdekking en plezier.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Basisschool De Rank voor jonge kinderen?

Basisschool De Rank in Vianen biedt een uniek en verrijkend programma speciaal voor onze jongste leerlingen. Dit programma richt zich op spelenderwijs leren, sociale ontwikkeling en het prikkelen van de nieuwsgierigheid. Wij zorgen voor een veilige en uitdagende omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een leven lang leren, vanaf de allereerste schooljaren.

Basisschool De Rank in Vianen biedt een uniek en verrijkend programma speciaal voor onze jongste leerlingen. Dit programma richt zich op spelenderwijs leren, sociale ontwikkeling en het prikkelen van de nieuwsgierigheid. Wij zorgen voor een veilige en uitdagende omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een leven lang leren, vanaf de allereerste schooljaren.

Stimulerend aanbod voor kleuters

Met welke partners werkt Basisschool De Rank samen voor het jonge kind?

Om een naadloze overgang en optimale ontwikkeling te garanderen, werkt Basisschool De Rank nauw samen met vertrouwde partners. Een van onze belangrijkste samenwerkingspartners is Dichtbij Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt ervoor dat onze jongste leerlingen profiteren van een consistente en hoogwaardige benadering van opvang en voorbereiding op het basisonderwijs. Samen met Dichtbij Kinderopvang creëren we een doorlopende leerlijn die de ontwikkeling van elk kind centraal stelt.

Om een naadloze overgang en optimale ontwikkeling te garanderen, werkt Basisschool De Rank nauw samen met vertrouwde partners. Een van onze belangrijkste samenwerkingspartners is Dichtbij Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt ervoor dat onze jongste leerlingen profiteren van een consistente en hoogwaardige benadering van opvang en voorbereiding op het basisonderwijs. Samen met Dichtbij Kinderopvang creëren we een doorlopende leerlijn die de ontwikkeling van elk kind centraal stelt.

Team | Basisschool De Rank in Vianen (Utrecht) | [2025] Schoolregister