Basisschool Lambertus in Vessem

Het team van Basisschool Lambertus in Vessem

Current section: team
Servatiusstraat 4
5512 Vessem

Zie hier hoe het team van Basisschool Lambertus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Lambertus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Lambertus bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Lambertus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Lambertus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Lambertus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (22.2%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (44.4%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Lambertus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (87.5%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Lambertus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Personeel: Zo Zorgen Wij Voor Continuïteit op Basisschool Lambertus

Personeelsverlof en Ziekte: Wat U Moet Weten Op Basisschool Lambertus genieten onze toegewijde leerkrachten van welverdiend verlof tijdens de schoolvakanties. Soms is extra verlof onder schooltijd noodzakelijk, bijvoorbeeld bij ziekte. In geval van ziekte van een leerkracht, wordt dit altijd in overleg met de directie geregeld. Ons doel is minimale lesuitval voor uw kind. Onze Aanpak bij Vervanging: Flexibel en Betrouwbaar Bij ziekte van een leerkracht schakelen wij een extern P-centrum in om een geschikte vervanger te vinden. Sinds de invoering van de Wet Werk en Zekerheid (WWZ) in 2016 voor het bijzonder onderwijs, zijn er nieuwe regels voor flexibele arbeid. Besturen moeten hierdoor voorzichtig zijn met het aangaan van verplichtingen, wat ook vervangingen kan beïnvloeden. Desondanks zet Stichting Veldvest haar volledige vervangingsbudget in om oplossingen te bieden. Diversificatie in Vervangingsstrategieën We maken gebruik van een pool van vaste vervangingskrachten, werven nieuwe kandidaten met tijdelijke contracten en zetten de gezamenlijke vervangerspool van Veldvest en SKOzoK in. Parttime medewerkers met een vast contract worden ook gevraagd bij te springen. Daarnaast werken we samen met pedagogisch medewerkers van NummerEen en Korein, die ons onderwijsteam versterken. Oplossingen bij Onvoorziene Situaties: Altijd een Plan B Indien een vervanger niet direct beschikbaar is, zorgen wij voor verantwoorde alternatieven. Een veelgebruikte oplossing is het tijdelijk opsplitsen van een klas, waarbij de leerlingen verdeeld worden over andere groepen. Zo blijft het onderwijs zo veel mogelijk doorlopen, zij het bij een collega. Bij langdurige afwezigheid en zonder vervanger, splitsen we groepen roulerend en plaatsen we collega's in de klas van de afwezige leerkracht. Waar mogelijk benutten we schooloverstijgende samenwerkingen voor tijdelijke personeelsuitwisseling. Garantie voor Continuïteit en Kwaliteit Basisschool Lambertus heeft organisatorische maatregelen getroffen om voorbereid te zijn op ziekte en verlof. Deze proactieve aanpak verzekert een verantwoorde vervangingspraktijk. Uw kind naar huis sturen is voor ons absoluut geen optie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op Basisschool Lambertus

2

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog
Rekenspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde leermonitoren zijn experts in didactiek en volgen de voortgang in kernvakken nauwgezet. Zij bieden gerichte begeleiding aan zowel leerlingen als leerkrachten, om zo de leerresultaten te optimaliseren. Dit team zorgt voor een sterke basis in taal en rekenen voor elke leerling op Basisschool Lambertus.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Vanuit de Veldvest beleidsgroep Passend Onderwijs staan onze orthopedagogen klaar. Zij ondersteunen en professionaliseren leerkrachten bij het begeleiden van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Dit draagt bij aan een veilige en stimulerende leeromgeving voor alle kinderen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke specialisten voor deze gebieden direct benoemd zijn, integreert ons team deze aandachtspunten in de dagelijkse praktijk. Leerkrachten worden ondersteund om positief gedrag te stimuleren en effectieve werkhoudingen te bevorderen. De focus ligt op het creëren van een omgeving waarin elke leerling succesvol kan zijn.

1

Motorische Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Onze fysiotherapeut is gespecialiseerd in motorische remediëringstechnieken (MRT). Zij helpt leerlingen met hun fysieke ontwikkeling, wat essentieel is voor een actieve deelname aan het onderwijs. Door deze gespecialiseerde aanpak ondersteunen we het algehele welzijn en de leerprestaties van onze leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werken we nauw samen met ouders en externe professionals. We zorgen voor een veilige en ondersteunende omgeving waarin aan alle individuele behoeften tegemoet gekomen wordt. De school volgt de richtlijnen en protocollen om de zorg voor onze leerlingen te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Lambertus

Gedetailleerd Overzicht van Ondersteuningsniveaus

Bij Basisschool Lambertus geloven we in een gepersonaliseerde aanpak voor de ontwikkeling van elk kind. Ons onderwijs binnen Veldvest is gestructureerd rond vijf heldere ondersteuningsniveaus. Deze niveaus beschrijven de specifieke onderwijsbehoeften van uw kind en kunnen flexibel worden aangepast naarmate uw kind groeit en zich ontwikkelt. Het reguliere lesprogramma omvat de eerste twee niveaus, gericht op een solide basis voor alle leerlingen. Niveau 1, het Beredeneerd Basisaanbod, zorgt ervoor dat elke leerkracht kwalitatief hoogstaand onderwijs binnen de klas biedt. Niveau 2 biedt kortdurende, extra ondersteuning binnen de groep, zowel didactisch als op specifieke leergebieden, na zorgvuldige bespreking van de groeps- of leerlingvoortgang. Indien een leerling meer specifieke begeleiding nodig heeft, schakelen we naar niveau 3, Lichte Ondersteuning Leerling Specifiek. Hierbij is de school handelingsverlegen en worden gerichte interventies ingezet om het gewenste resultaat te behalen. Bij Niveau 4, Zware Ondersteuning (arrangement), wordt na een multidisciplinair overleg (MDO) langdurige, specifieke ondersteuning geboden, inclusief een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) en frequente oudergesprekken. In uitzonderlijke gevallen, wanneer de school geen passend onderwijsaanbod kan realiseren, wordt niveau 5, Verwijzing naar een Passende Plek, gehanteerd. De onderwijskundig leider coördineert de aanvraag bij CvIT om een omgeving te vinden die beter aansluit bij de unieke onderwijsbehoeften van de leerling. Voor het schooljaar 2025-2026 zetten we vol in op duurzame ontwikkeling met de focus op SPEEL, LEER en LEEF. We creëren een veilige omgeving voor spelenderwijs leren, focussen op opbrengstgericht werken met het Expliciet Directe Instructiemodel voor kernvakken, en bieden burgerschapsonderwijs via een samenhangend curriculum. Ons doel is de optimale groei en ontwikkeling van elke leerling op Basisschool Lambertus.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Basisschool Lambertus streeft naar toekomstgericht onderwijs, verankerd in een ambitieus schoolplan voor de komende vier jaar. Onze prioriteiten omvatten het waarborgen van uitmuntende basiskwaliteit in kernvakken door effectieve instructie en differentiatie, met opbrengsten die de gestelde normen ruim overtreffen. Daarnaast focussen we op de verplichte opdracht van digitaal burgerschap, waarbij we zorgen voor een samenhangend en herkenbaar aanbod. De actieve betrokkenheid van ouders is essentieel; samen met hen werken we aan de optimale ontwikkeling van elk kind. Tot slot zetten we ons in voor kansengelijkheid, waarbij we diversiteit en internationalisering omarmen als waardevolle elementen in ons onderwijsleerproces. Zo creëren we een inclusieve leeromgeving voor alle leerlingen.

Hoe realiseert Basisschool Lambertus haar onderwijsdoelen?

Ons kwaliteitsbeleid is gebaseerd op de principes van opbrengstgericht werken, gericht op het systematisch maximaliseren van de leerresultaten van elke leerling. Binnen stichting Veldvest streven we continu naar verbetering en borging van de onderwijskwaliteit. Excellentie bereiken we door het opbrengstgericht werken te verdiepen en onze kennis, vaardigheden en attitudes aan te scherpen. Dit stelt ons in staat om ons aanbod optimaal af te stemmen op de individuele behoeften van onze leerlingen, met oog voor hun unieke verschillen. Kwaliteitszorg beantwoorden we met vijf kernvragen: Doen we de juiste dingen? Doen we ze goed? Weten we dat? Vinden anderen dat ook? En wat doen we met die kennis? Hieruit volgt dat kwaliteitszorg een continu proces is van verbetering door adequaat beleid, gerichte acties en zorgvuldige evaluatie. Kwaliteit is geen toeval, maar het resultaat van systematische inspanning. Onze kwaliteitsindicatoren omvatten een heldere visie, vertaald in concrete gedragsindicatoren, die de basis vormen voor onze professionalisering. De schoolleiding investeert actief in de ontwikkeling van het team, herkent sterke punten en verbeterpunten, en onderhoudt een actueel professionaliseringsplan om de onderwijs excellence te waarborgen.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool Lambertus

Toelichting van de school

Basisschool Lambertus in Vessem koestert een nauwe samenwerking met NummerEen Kinderopvang. NummerEen Kinderopvang, actief in De Kempen en Veldhoven, biedt hoogwaardige dagopvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar, buitenschoolse opvang voor 4- tot 13-jarigen, en een stimulerend peuterprogramma. Onze gezamenlijke aanpak garandeert een naadloze overgang van kinderopvang naar de basisschool. Door regelmatig contact tussen de pedagogisch medewerkers van NummerEen en onze toegewijde leerkrachten, creëren we een veilige en vertrouwde omgeving voor elk kind. Ter bevordering van deze samenwerking organiseren we samen met NummerEen periodieke 'peutermomenten'. Deze interactieve sessies, begeleid door onze leerkrachten van groep 1/2 en de pedagogisch medewerkers, laten jonge kinderen alvast kennismaken met de schoolse omgeving en bieden onze leerkrachten de kans om toekomstige leerlingen te ontmoeten.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Lambertus extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool Lambertus in Vessem biedt een verrijkend programma speciaal ontworpen voor de allerkleinsten. Dit omvat nauwe samenwerking met onze kinderopvangpartners om een optimale ontwikkeling te waarborgen.

Ja, Basisschool Lambertus in Vessem biedt een verrijkend programma speciaal ontworpen voor de allerkleinsten. Dit omvat nauwe samenwerking met onze kinderopvangpartners om een optimale ontwikkeling te waarborgen.

Met welke partners werkt Basisschool Lambertus samen voor het jonge kind?

Basisschool Lambertus werkt nauw samen met NummerEen Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang en continuïteit in de ontwikkeling van jonge kinderen.

Basisschool Lambertus werkt nauw samen met NummerEen Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang en continuïteit in de ontwikkeling van jonge kinderen.

Team | Basisschool Lambertus in Vessem | [2025] Schoolregister