Basisschool de Triangel in Ulestraten

Het team van Basisschool de Triangel in Ulestraten

Current section: team
Kasteelstraat 22
6235 Ulestraten

Zie hier hoe het team van Basisschool de Triangel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Triangel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Triangel bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Triangel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Triangel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 72.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (72.7%)
Man (27.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Triangel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.2%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (18.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Triangel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Triangel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Personeelsvervanging bij Basisschool De Triangel

Bij Basisschool De Triangel zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij personeelsverzuim. We hanteren een proactieve aanpak waarbij we intern de beschikbare middelen optimaal benutten om vervanging te regelen. Ons toegewijde team bespreekt intern de beste strategieën om uitval van leerkrachten op te vangen. We begrijpen dat flexibiliteit essentieel is om de onderwijskwaliteit te waarborgen. Daarom evalueren we voortdurend onze organisatorische aanpak om aan toekomstige uitdagingen te voldoen. Elke situatie van afwezigheid wordt beoordeeld met het oog op maatwerk, zodat het leerproces van uw kind zo min mogelijk wordt verstoord. In uitzonderlijke gevallen, waarbij de continuïteit van het onderwijs niet anders gewaarborgd kan worden, kunnen ouders gevraagd worden om hun kinderen tijdelijk thuis op te vangen. De schoolleiding neemt altijd de meest geschikte beslissing om de impact van afwezigheid te minimaliseren en het onderwijs zo goed mogelijk door te laten gaan.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De groepering van leerlingen vindt plaats op basis van leeftijd via het leerstofjaarklassen-systeem. De leerinhouden worden veelal door de leerkracht aangeboden, rekening houdend met de leef- en belevingswereld van de kinderen. De basisvaardigheden worden aangeleerd met behulp van het Activerende Directe Instructie-model (ADI-model). Daarbij verhoogt goed klassenmanagement, coöperatieve werkvormen en de invoering van zelfstandig (ver)werken de efficiëntie van de lessen.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten bij Basisschool de Triangel

0

Taal en Rekenen: Versterking van Fundamentele Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool de Triangel zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling van taal- en rekenvaardigheden. Onze toegewijde intern begeleider beschikt over een solide basiskennis om leerlingen die extra ondersteuning behoeven, effectief te begeleiden. Deze professional coördineert de aanpak en werkt nauw samen met de leerkrachten. Zo garanderen we een gepersonaliseerd leertraject voor elke leerling. Bovendien is er een gespecialiseerde rekenspecialist beschikbaar via onze samenwerking met GvS, gevestigd op de locatie Ondersteboven.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Ondersteunende Omgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider

Toelichting van de school:

Wanneer leerlingen uitdagingen ervaren op sociaal-emotioneel gebied of gedragskenmerken vertonen die extra aandacht vereisen, staan onze gedragsspecialist en intern begeleider klaar. Hun expertise is cruciaal voor het welzijn van onze leerlingen. Ouders worden te allen tijde geïnformeerd en betrokken bij deze trajecten. In nauwe samenwerking met basisschool Ondersteboven streven onze specialisten ernaar om het best mogelijke onderwijs te bieden aan alle kinderen in Ulestraten en de omliggende gemeenschappen Moorveld en Geulle.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist en intern begeleider bieden gerichte ondersteuning bij gedragskwesties, het ontwikkelen van een positieve werkhouding en het optimaliseren van de taakaanpak van leerlingen. Hun expertise draagt bij aan een gestructureerde leeromgeving. Deze betrokkenheid gebeurt altijd in overleg en met volledige medewerking van de ouders. Door onze samenwerking met basisschool Ondersteboven, vergroten we de mogelijkheden om passend onderwijs te realiseren voor elk kind in Ulestraten en de regio Moorveld/Geulle.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool de Triangel stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van al haar leerlingen. We creëren een omgeving waarin bewegen centraal staat en bijdraagt aan een gezonde levensstijl. Meer informatie over specifieke programma's volgt.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Aandacht

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De persoonlijke verzorging en het welzijn van onze leerlingen hebben prioriteit op Basisschool de Triangel. We zorgen voor een veilige en respectvolle omgeving waarin aan alle behoeften wordt voldaan. Specifieke protocollen voor medisch handelen zijn aanwezig en worden zorgvuldig gevolgd.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool De Triangel

Onze Visie op Leerlingenzorg en Extra Begeleiding

Bij Basisschool De Triangel is het welzijn en de ontwikkeling van elke leerling onze hoogste prioriteit. Daarom hebben we een gestructureerd zorgsysteem ingericht dat flexibel inspeelt op individuele behoeften. Ons knooppuntoverleg, met deelname van ouders, leerkrachten en onze interne begeleider, vormt de basis voor effectieve ondersteuning. Indien nodig, schuiven ook specialisten zoals jeugdartsen, schoolmaatschappelijk werkers en gemeentelijke hulpverleners aan om een compleet beeld te krijgen en de beste aanpak te bepalen. Onze interne experts, waaronder gedragsspecialisten en specialisten voor jonge kinderen, spelen een cruciale rol in het versterken van ons onderwijsaanbod. Zij bieden niet alleen directe begeleiding aan leerlingen, maar ondersteunen ook actief hun collega-leerkrachten bij complexe zorgvragen en het ontwikkelen van beleid. Dit collegiale consultatieproces zorgt voor een continue kwaliteitsverbetering binnen onze school. Het ondersteuningsaanbod van Basisschool De Triangel is onderverdeeld in vijf duidelijke niveaus, die een breed spectrum aan zorg dekken: * **Niveau 1:** Hoogwaardig onderwijs binnen de eigen groep of unit, gericht op de basisbehoeften van alle leerlingen. * **Niveau 2:** Gerichte extra ondersteuning binnen de vertrouwde groepssetting, verzorgd door de eigen leerkracht. * **Niveau 3:** Gespecialiseerde hulp binnen de schoolmuren, geboden door onze interne deskundigen. * **Niveau 4:** Verdiepende ondersteuning met inzet van externe specialisten, wanneer de zorgvraag dit vereist. * **Niveau 5:** Intensieve begeleiding en maatwerk in het speciaal (basis)onderwijs, voor leerlingen die dit nodig hebben. **Toekomstgericht Leren en Ontwikkelen:** Basisschool De Triangel streeft ernaar om de begeleiding van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften continu te optimaliseren. Een kernonderdeel van deze ambitie is de verdere professionalisering van ons onderwijsteam. We investeren in de expertise van onze specialisten, zoals gedragsexperts en rekencoördinatoren, en versterken hun rol in zowel directe leerlingbegeleiding als in het coachen van collega's. Door deze taakgerichte positionering en de nauwe samenwerking met externe partners, waarborgen we een rijk en adaptief onderwijsaanbod voor alle kinderen in Ulestraten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid: Schoolplan Basisschool De Triangel

Welke ambitieuze doelen bevat het schoolplan 2024-2028 van De Triangel?

Voor de periode 2024-2028 heeft ons toegewijde team van Basisschool De Triangel drie kernachtige ontwikkelthema's geformuleerd. Elk thema wordt verrijkt met een duidelijke toelichting en een heldere ambitie, met als doel onze onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Deze thema's zijn niet alleen meetbaar, merkbaar en zichtbaar gemaakt, maar ook aangescherpt op basis van de inzichten uit ons vorige schoolplan en het hoofdstuk over onderwijskwaliteit. Ontwikkelthema 1: Formatief Leren Integreren We streven ernaar formatief handelen naadloos te integreren in onze dagelijkse lespraktijk. Dit bevordert een inclusieve leeromgeving waar continue feedback en gerichte feedforward centraal staan. Onze ambitie is om binnen vier jaar een cultuur van formatief leren volledig te verankeren, waarbij leerlingen actief participeren in hun eigen leerproces. Dit resulteert in meetbare groei, zichtbaar door de implementatie van diverse formatieve tools zoals het digi-keuzebord en Snappet in alle vakgebieden. We koesteren een positieve leercultuur waarin fouten maken een kans is om te leren, wat leidt tot merkbare verbeteringen in leerresultaten en een verhoogde leerlingmotivatie en betrokkenheid. Ontwikkelthema 2: Versterking Kwaliteitsbeleid Basisschool De Triangel implementeert een cyclisch proces voor onderwijskwaliteit om een cultuur van continu leren en verbeteren te stimuleren. De samenwerking met GvS Ulestraten-Moorveld is hierbij essentieel, met een focus op formatief en flexibel leren, talentontwikkeling en een veilig pedagogisch klimaat. Door middel van regelmatige dialogen en zelfevaluaties versterken we de focus op leerlingengroei en leskwaliteit. Onze ambitie is een bloeiende kwaliteitscultuur waarin alle teamleden actief bijdragen aan continue verbetering. Dit wordt meetbaar gemaakt door regelmatige evaluaties en analyses van onderwijsresultaten, die leiden tot concrete verbeteracties binnen een gestructureerde kwaliteitscyclus. De openheid en samenwerking binnen het team zorgen ervoor dat feedback wordt omarmd en iedereen zich mede-verantwoordelijk voelt voor de onderwijskwaliteit. Ontwikkelthema 3: Doorontwikkeling van de GvS Ulestraten – Moorveld We zetten ons in voor de verdere ontwikkeling van de GvS Ulestraten – Moorveld door onze gezamenlijke visie uit te dragen en de samenwerking te versterken op het gebied van gemeenschappelijke uitdagingen en kansen. Samen met Basisschool Ondersteboven vormen we een hechte gemeenschap waarin gezamenlijke doelen worden geformuleerd, gemonitord en geëvalueerd. Dit leidt tot een merkbaar gevoel van verbondenheid en samenwerking, wat zich uit in gezamenlijke activiteiten en een gedeelde verantwoordelijkheid voor elkaars succes. De doorontwikkeling wordt meetbaar gemaakt door de gezamenlijke formulering en evaluatie van doelen, en zichtbaar door de vele gezamenlijke projecten en evenementen.

Hoe realiseert Basisschool De Triangel haar onderwijskwaliteitsdoelen?

De kernprincipes van het kwaliteitsbeleid van INNOVO, zoals verwoord in onze gezamenlijke ambitie, vormen de basis voor onze aanpak. INNOVO streeft naar regie op onderwijskwaliteit met vertrouwen, verbinding en vakmanschap, met duidelijke kaderlijnen richting 2025 en verder. Elke professional binnen INNOVO geeft dagelijks doelbewust leiding aan onderwijskwaliteit, professioneel, formatief en flexibel, door voortdurend zelfreflectie en samenwerking. We werken vanuit zes essentiële uitgangspunten die voortkomen uit een grondige evaluatie van onze werkprocessen sinds 2010. Ons kwaliteitsbeleid is geïnspireerd door de INNOVO-koers en strategische doelstellingen, en vertaalt landelijke onderzoekskaders naar de praktijk. We bewegen van een papieren aanpak naar een professionele, procesgerichte benadering. Dit betekent dat we proactief werken aan kwaliteitsontwikkeling met duidelijke start- en streefdoelen, en feedback integreren in een cyclisch proces. We onderscheiden strategische, tactische en operationele niveurs binnen de kwaliteitscyclus en faciliteren dit beleid vanuit het bestuur. Kwaliteitsbewustzijn wordt expliciet gemaakt in dialogen over opvattingen, leidinggeven en verantwoorden. We plannen en sturen systematisch op kwaliteit in minimaal drie perioden per kalenderjaar. Onze verantwoording rust op vier essentiële kwaliteitsvragen en vijf bouwstenen die we hanteren in onze zelfevaluatie. We leggen focus met kwaliteitsvragen vanuit onze koers ‘Op weg naar 2025 en verder’, zoals: Krijgen leerlingen goed onderwijs met een rijk en passend aanbod? Leren leerlingen met formatief handelen in flexibel onderwijs? Voelen leerlingen en professionals zich veilig én uitgedaagd? Is iedereen veilig in een professioneel klimaat? Leren leerlingen voldoende en behalen zij resultaten conform de gestelde norm? Sturen we effectief op onderwijskwaliteit en geven professionals expliciet leiding aan deze kwaliteit? De vijf bouwstenen die ons authentieke kwaliteitsbeleid inhoud geven, zijn: Bouwsteen Kwaliteitsbeleid, Bouwsteen Zicht op Ontwikkeling, Bouwsteen Pedagogisch en Didactisch handelen, Bouwsteen Onderwijsresultaten en Bouwsteen Veiligheid en Schoolklimaat. Deze bouwstenen vormen de basis voor onze gesprekken en dialogen, met als overkoepelend doel: Elk kind, elke dag het beste onderwijs!

Ontdek de Vroegschoolse Educatie bij Basisschool de Triangel

Toelichting van de school

Peuterspeelzaal Pinkeltje, onderdeel van Spelenderwijs (MIK), verwelkomt uw kind vier ochtenden per week in ons schoolgebouw. Van maandag tot en met donderdag, tussen 8.45 en 12.30 uur, bieden wij een stimulerende omgeving. De gehanteerde lesmethodes en thema's sluiten naadloos aan bij de leerstof in groep 1 en 2. Dit zorgt voor een soepele overgang wanneer uw kind doorstroomt naar het basisonderwijs. Onze leerkrachten van groep 1/2 en de intern begeleider werken nauw samen met de pedagogisch medewerkers van de peuterspeelzaal. Samen met de peuterspeelzaal hebben we een gedeelde visie op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) ontwikkeld. Deze gezamenlijke aanpak garandeert een consistente en effectieve voorbereiding op de basisschool. Lees meer over ons programma voor jonge kinderen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool de Triangel extra programma's voor jonge kinderen?

Basisschool de Triangel investeert in een sterke start voor jonge kinderen door middel van specifieke programma's. Wij bieden een breed scala aan activiteiten die gericht zijn op de ontwikkeling van peuters en kleuters. Deze programma's zijn ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een solide basis te leggen voor toekomstig leren. Ontdek hoe wij uw kind optimaal voorbereiden op de basisschoolperiode.

Basisschool de Triangel investeert in een sterke start voor jonge kinderen door middel van specifieke programma's. Wij bieden een breed scala aan activiteiten die gericht zijn op de ontwikkeling van peuters en kleuters. Deze programma's zijn ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een solide basis te leggen voor toekomstig leren. Ontdek hoe wij uw kind optimaal voorbereiden op de basisschoolperiode.

Kinderopvang Ulestraten: Ontdek de mogelijkheden
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) Peuteropvang Ulestraten

Met welke partners werkt Basisschool de Triangel samen voor het jonge kind?

Basisschool de Triangel werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze belangrijkste samenwerkingspartners is Spelenderwijs, onderdeel van de MIK-organisatie. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen peuterspeelzaal en basisschool. Daarnaast onderhouden we contacten met Ut Buurke, een lokale kinderopvangorganisatie, om de continuïteit in de kinderopvangketen te waarborgen. Deze partnerschappen versterken ons aanbod voor het jonge kind.

Basisschool de Triangel werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze belangrijkste samenwerkingspartners is Spelenderwijs, onderdeel van de MIK-organisatie. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen peuterspeelzaal en basisschool. Daarnaast onderhouden we contacten met Ut Buurke, een lokale kinderopvangorganisatie, om de continuïteit in de kinderopvangketen te waarborgen. Deze partnerschappen versterken ons aanbod voor het jonge kind.