Basisschool Bedir in Uden

De resultaten van Bedir in Uden

Current section: resultaten
Klarinetstraat 4
5402 Uden

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Bedir, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Bedir bij jullie?

Ontdek hoe goed Bedir bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Basisschool Bedir

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van het basisonderwijs moet beheersen. Op Basisschool Bedir in Uden meten we dit cruciaal bij de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, een norm die wij nastreven om alle leerlingen een solide start te bieden. Onze leerlingen op Basisschool Bedir behalen een score van 95,10% voor het fundamentele niveau. Dit is een uitstekend resultaat dat de inzet van ons team en de toewijding van onze leerlingen weerspiegelt. Vergeleken met het landelijk gemiddelde van 92,66% presteren onze leerlingen hiermee bovengemiddeld, wat bevestigt dat we de 85% signaleringswaarde ruimschoots overschrijden.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Vooruitgang op Basisschool Bedir

Het streefniveau op Basisschool Bedir in Uden is gericht op het stimuleren van verdere ontwikkeling en het bereiken van hogere academische doelstellingen. Dit niveau ligt bovenop de basisvaardigheden en daagt onze leerlingen uit om hun potentieel volledig te benutten. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie, om zo een eerlijke vergelijking te garanderen. Momenteel ligt de score voor het streefniveau op Basisschool Bedir op 39,22%. Hoewel dit een solide prestatie is, zien we hier ook kansen voor verbetering ten opzichte van de landelijke vergelijkingsscore van 45,39%. Onze signaleringswaarde voor het streefniveau is vastgesteld op 32,8%. Met gerichte aandacht en extra ondersteuning zetten we ons in om ook op dit ambitieuze niveau de prestaties van onze leerlingen verder te optimaliseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Bedir?

Vanaf het schooljaar 2023-2024 is de doorstroomtoets de vervanger van de traditionele eindtoets voor groep 8. Deze toets, die in februari wordt afgenomen, bevordert een soepele overgang naar het middelbaar onderwijs en versterkt kansengelijkheid. Tussen 25 en 31 maart is er een centrale aanmeldweek voor het voortgezet onderwijs. Dit zorgt ervoor dat alle leerlingen gelijke kansen krijgen op een plek naar hun voorkeur en passend niveau. De introductie van deze week verandert de procedure rondom schooladvies en toetsing. Leerlingen ontvangen hun voorlopige schooladvies aan het einde van groep 7. Het definitieve, eventueel bijgestelde schooladvies wordt verstrekt tussen 10 en 31 januari. De doorstroomtoets vindt plaats in de eerste of tweede volle week van februari, met de uitslag uiterlijk 15 maart. Uiterlijk 24 maart ontvangen leerlingen en ouders het definitieve schooladvies. Vervolgens melden leerlingen zich tussen 25 en 31 maart aan bij de middelbare school van hun keuze, met hun definitieve advies. Let op: voor leerlingen die overstappen naar het Voortgezet Speciaal Onderwijs (VSO) geldt de centrale aanmeldweek niet.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Basisschool Bedir

Basisschool Bedir legt een sterke nadruk op de sociale ontwikkeling van haar leerlingen, waarbij De Vreedzame School als leidend principe fungeert. Dit programma helpt kinderen essentiële vaardigheden te ontwikkelen die cruciaal zijn voor positieve interacties en maatschappelijke participatie. Denk hierbij aan effectief samenwerken, conflictoplossing en het versterken van executieve functies, wat bijdraagt aan een veilige en prettige leeromgeving. Onze toegewijde leerkrachten creëren een ondersteunend pedagogisch klimaat. Dit doen zij doorrolmodelgedrag te vertonen met zorgvuldig taalgebruik, respect tussen leerlingen te bevorderen en een harmonieuze sfeer te cultiveren. Positieve feedback en het uitspreken van verwachtingen, conform de Positive Behavior Support (PBS) aanpak, vergroten het zelfvertrouwen van de kinderen. We pakken pestgedrag actief aan en hanteren duidelijke gedragsregels op zowel school- als klasseniveau. We stimuleren zelfstandigheid en creëren een inspirerende leeromgeving in ordelijke lokalen. Leerkrachten zijn zich bewust van hun invloed op het leerproces en pedagogisch klimaat, waarbij hun gedrag centraal staat in alle ontwikkelingsprocessen. Bedir streeft ernaar leerlingen op te leiden tot zelfbewuste, ruimdenkende individuen die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving, geïnspireerd door kernwaarden als dienstbaarheid, geduld, verdraagzaamheid en rechtvaardigheid.

Sterke schoolidentiteit

Veiligheid en geborgenheid

Wederzijds respect

Hoe bevordert Basisschool Bedir sociale competenties bij leerlingen?

Basisschool Bedir hanteert 'De Vreedzame School', een omvangrijk programma gericht op sociale competentie en democratisch burgerschap. De klas en school worden gezien als een leefgemeenschap waar kinderen gehoord en gezien worden, inspraak krijgen en leren samen te beslissen en conflicten op te lossen. Kinderen ontwikkelen verantwoordelijkheidsgevoel voor elkaar en de gemeenschap, en leren open te staan voor diversiteit. Voor het monitoren van welbevinden en betrokkenheid gebruikt Bedir 'Leerling in Beeld Sociaal Emotionele Ontwikkeling (SEO)' en 'Kleuter in Beeld SEO'. Interventies worden, indien nodig, geformuleerd door de interne begeleider en leerkrachten, met input van meerdere perspectieven. De school omarmt een open en verbindende identiteit en erkent het belang van haar rol in de Nederlandse samenleving. De school bevordert een veilige en vertrouwde sfeer, mede door preventieve maatregelen van De Vreedzame School. Plezier op school en het tot bloei komen van elk kind staan centraal. We stellen duidelijke regels en treden op tegen discriminatie en pesten. Bij signalen van onveiligheid, via monitoring of observatie, stellen we interventies op in overleg met leerling, leerkracht en ouders. Onze aanpak, gebaseerd op Positive Behavior Support (PBS), stimuleert gewenst gedrag door duidelijk te maken hoe leerlingen zich dienen te gedragen.

Welke registratiemiddelen gebruikt de school voor het in kaart brengen van sociale vooruitgang?

Basisschool Bedir gebruikt de volgende registratiemiddelen om de sociale ontwikkeling en het welzijn van leerlingen te monitoren:

  • Kijk!
  • Leerling in Beeld / Sociaal Emotionele Functies

Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool Bedir?

De sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen wordt op Basisschool Bedir gestimuleerd middels de volgende methodieken:

  • Vreedzame school
  • Parels van uitmuntendheid

Onderwijsinspectie Basisschool Bedir: Inzichten in Kwaliteit

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Basisschool Bedir in Uden. Deze pagina biedt u een helder overzicht van hoe onze school presteert op het gebied van onderwijskwaliteit, veiligheid en leerlingontwikkeling. Wij streven naar excellent onderwijs en een veilige leeromgeving voor al onze leerlingen. De inzichten uit het inspectierapport helpen ons om continu te verbeteren. Lees meer over onze aanpak en resultaten. Benieuwd naar de details? Bekijk de officiële rapporten en ontdek de sterke punten en ontwikkelingsgebieden van Basisschool Bedir.