Protestants Christelijke Basisschool De Rank in Toldijk

Het team van Protestants Christelijke Basisschool De Rank in Toldijk

Current section: team
Russerweg 23
7227 Toldijk

Zie hier hoe het team van Protestants Christelijke Basisschool De Rank is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Protestants Christelijke Basisschool De Rank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Protestants Christelijke Basisschool De Rank bij jullie?

Ontdek hoe goed Protestants Christelijke Basisschool De Rank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool De Rank zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Protestants Christelijke Basisschool De Rank. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (22.2%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool De Rank werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (22.2%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Protestants Christelijke Basisschool De Rank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Continuïteit van Onderwijs bij De Rank

Bij Protestants Christelijke Basisschool De Rank staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Onze school heeft een duidelijk beleid voor het regelen van leerkrachtvervanging. Bij onvoorziene afwezigheid, zoals ziekte of een plotseling verlof van een leerkracht, wordt direct actie ondernomen om geschikte vervanging te vinden. We werken nauw samen met Personeelscluster Oost Nederland (PON) voor het aanvragen van gekwalificeerde vervangers. Indien vervanging via PON niet direct mogelijk is, zetten we onze interne flexibiliteit in. Dit kan betekenen dat we intern personeel tijdelijk inzetten om de lessen te verzorgen. Zo waarborgen we dat uw kind zo min mogelijk hinder ondervindt van de afwezigheid van de vaste leerkracht en het leerproces ongestoord doorgaat.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Rank: Specialisten voor Succes

1

Taal en Rekenen: Verbeter uw kind's academische prestaties

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist: Optimalisatie rekenonderwijs

Toelichting van de school:

Op Protestants Christelijke Basisschool De Rank geloven we in continu leren. Ons team werkt dagelijks aan vakmanschap en expertise binnen een stimulerende leeromgeving. Deze passie voor leren dragen we over op onze leerlingen, met de overtuiging dat elk kind kan slagen. Ons onderwijspersoneel is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en wetenschappelijke inzichten. We verbinden deze kennis met onze praktijkervaring. De Rank biedt docenten volop kansen voor professionele ontwikkeling en specialisatie, waaronder een toegewijde rekenspecialist die de rekenkwaliteit en interne professionalisering coördineert.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een veilige basis voor uw kind

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog: Deskundige begeleiding socio-emotioneel

Toelichting van de school:

Moderne onderwijsaanpakken focussen op de individuele behoeften van het kind. Op De Rank kiezen we voor een effectievere, meer geïntegreerde benadering. We leggen de nadruk op onze eigen pedagogische en didactische expertise om aan te sluiten bij de leerbehoeften van alle leerlingen. Onze kernovertuiging is dat elk kind het potentieel heeft om te leren. Als het leren minder vanzelf gaat, zetten wij ons extra in. We werken met hoge verwachtingen en bieden gerichte ondersteuning, want uw kind verdient het allerbeste.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor succes

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog: Begeleiding gedrag en werkhouding

Toelichting van de school:

Op Protestants Christelijke Basisschool De Rank bevorderen we een veilige, respectvolle en waarderende schoolcultuur. Hier voelt elke leerling zich gewaardeerd en in staat om prestaties te leveren. Voor schooljaar 2023/2024 hanteren we drie kernafspraken: we zijn vriendelijk, we houden het rustig en we zorgen voor een opgeruimde school. Deze afspraken, ondersteund door duidelijke routines, vormen een veilige en warme basis. Deze gestructureerde aanpak, die doorlopend wordt geoefend, creëert vertrouwen en vrijheid. Dit alles draagt bij aan een omgeving waarin hoge verwachtingen werkelijkheid worden.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief leren met plezier

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Bewegingsonderwijs: Deskundige gymlessen

Toelichting van de school:

Alle leerlingen van groep 1 tot en met 8 ontvangen les van een gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs. Dit garandeert kwalitatief hoogwaardige gymlessen. De MQ Scan wordt bij alle kinderen afgenomen. Deze scan biedt een snelle en betrouwbare evaluatie van de motorische vaardigheden van elk kind. Door dit nauwkeurige inzicht in de motorische ontwikkeling, kunnen de bewegingslessen optimaal worden afgestemd op de specifieke behoeften van de leerlingen, wat bijdraagt aan een brede ontwikkeling.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op maat

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Ruim opgezet/groen schoolplein

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling

Ontwikkeling van Toekomstgericht Onderwijs: Ons Plan voor Extra Ondersteuning

Op Protestants Christelijke Basisschool De Rank zetten we ons actief in voor de optimale ontwikkeling van al onze leerlingen. In het schooljaar 2023/2024 hebben we de basis gelegd voor een uniform pedagogisch handelen, met een focus op individuele aandacht en groei. De komende twee jaar bouwen we voort op dit fundament met een zorgvuldig implementatietraject, gericht op het verder versterken van onze onderwijskwaliteit. Gedetailleerde jaarwerkplannen, die onze visie en aanpak beschrijven, zijn beschikbaar voor inzage op school, zodat u volledig geïnformeerd bent over onze toewijding aan uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op De Rank

Wat zijn de ambitieuze leerdoelen van Protestants Christelijke Basisschool De Rank?

Op Protestants Christelijke Basisschool De Rank zetten we ons dagelijks planmatig en gestructureerd in voor de continue verbetering van ons onderwijs. Ons schoolplan, met een beleidsperiode van 2023 tot 2027, bevat een heldere visie op pedagogisch-didactisch handelen, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten en onze rijke praktijkervaring. We hanteren een doorgaande lijn in lesgeven en didactiek, zichtbaar in de consequente opbouw van lessen in elke groep. Kwaliteitskaarten bieden zicht op onze professionele standaarden en onze klassen zijn ingericht als stimulerende taalleeromgevingen, waar de leerdoelen visueel worden ondersteund. Onze visie op leren benadrukt de kennis van cognitieve leerpsychologie en de cognitieve load theorie. We geloven in het belang van hoge verwachtingen en reflecteren continu op ons eigen handelen om het onderwijs te optimaliseren. De maatschappelijke opdracht van het onderwijs is leidend in onze schoolvisie, en we passen de principes van EDI (Explicit Instruction) toe in onze lesvoorbereidingen en -uitvoering. Feedback is gericht op verbeterbaar gedrag en leerprocessen. Burgerschapsonderwijs is integraal onderdeel van ons thematisch werken, waarbij de school fungeert als oefenplaats. Ons leerstofaanbod, met specifieke aandacht voor spelling, begrijpend lezen en rekenen, is helder gestructureerd en volgt een duidelijke leerlijn. We stimuleren coöperatief leren met gestandaardiseerde structuren en investeren in de ontwikkeling van het jonge kind met een doorlopende leerlijn. Ook de overgang van primair naar voortgezet onderwijs wordt zorgvuldig begeleid met data-gedreven adviezen en een heldere procedure.

Hoe realiseert De Rank haar onderwijsdoelen en meet ze de voortgang?

Protestants Christelijke Basisschool De Rank realiseert haar ambitieuze onderwijsdoelen door een systematische aanpak, waarbij meerjarenplannen worden vertaald naar concrete jaarplannen. Kwaliteitskaarten ondersteunen ons bij het stellen van prioriteiten, het maken van gerichte keuzes en het stroomlijnen van onze werkprocessen. De doelen, geformuleerd in concreet leerkrachthandelen, worden uitgebreid beschreven in de jaarplannen, inclusief criteria voor succes. Twee keer per maand observeren coaches en specialisten klassenbezoeken om de implementatie van doelen te monitoren. De onderwijsresultaten worden tweemaal per jaar geanalyseerd op groeps- en schoolniveau, met een diepte- en trendanalyse van leerresultaten en Cito-eindtoetsen. Tijdens klassenbezoeken en reflectieve dialogen met de kwaliteitscoördinator wordt gekeken naar leerstofintensivering en differentiatie in tijd en ondersteuning, vastgelegd in weekplanners en het document 'afstemming in beeld'. De sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van jonge kinderen wordt tweemaal per jaar gemonitord met 'Kleuter in beeld'. Voor groepen 3 tot en met 8 volgen we de sociaal-emotionele ontwikkeling met 'Leerling in beeld'. We evalueren jaarlijks de voortgang ten opzichte van de gestelde ambities en monitoren individuele leerlingontwikkeling op basis van eerder behaalde resultaten.

Ontwikkeling voor het Jonge Kind: Start uw kind op Basisschool De Rank

Toelichting van de school

Protestants Christelijke Basisschool De Rank onderhoudt een waardevolle samenwerking met kinderdagverblijf 't Holthuisje. We streven ernaar deze samenwerking in de komende jaren verder te verdiepen en inhoudelijk te versterken. Ons doel is het creëren van een naadloze doorgaande lijn voor de ontwikkeling van peuters naar kleuters. Onderwijs aan jonge kinderen vraagt om een specifieke invulling van onze algemene schoolvisie. De Rank heeft een heldere visie op het onderwijs voor jonge kinderen. Wij geloven dat kinderen klaar zijn om te leren en bieden daarom proactief leerstof aan. Dit doen we vanuit de overtuiging dat vroegtijdige blootstelling aan taal- en rekenonderwijs in de kleuterfase een positieve impact heeft op latere academische prestaties. We stimuleren kinderen in een rijke taalomgeving, waar ze spelenderwijs de wereld ontdekken. In plaats van generieke thema's zoals de seizoenen, kiezen we voor inspirerende taalthema's zoals ridders en kastelen, de ruimte en de Romeinen. Ons onderwijsaanbod is afgestemd op de behoeften van jonge kinderen, met volop ruimte voor beweging, zelfstandig werken en spel. Onderzoek toont aan dat het aanbieden van leerstof aan kleuters en de positieve impact daarvan op de sociaal-emotionele ontwikkeling effectief is (Le et al., 2019). Jonge kinderen bevinden zich in een constante staat van ontwikkeling. Hoewel kleuters verschillen in hun cognitieve niveau, zijn ze allemaal ontvankelijk voor nieuwe leerervaringen. Op Basisschool De Rank zetten we ons in voor hoogwaardig kleuteronderwijs. Dit ziet u direct terug in ons taalrijke kleuterlokaal, waar leren en ontdekken centraal staan.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Rank specifieke programma's voor jonge kinderen?

Basisschool De Rank richt zich op een geïntegreerde aanpak voor het jonge kind binnen het reguliere onderwijs, in samenwerking met externe partners.

Met welke partners werkt Basisschool De Rank samen voor het jonge kind?

Onze samenwerking met Kinderdagverblijf 't Holthuisje zorgt voor een optimale doorgaande leerlijn voor jonge kinderen.

Onze samenwerking met Kinderdagverblijf 't Holthuisje zorgt voor een optimale doorgaande leerlijn voor jonge kinderen.