Basisschool Basisschool De Beelen in Tolbert

Het team van Basisschool De Beelen in Tolbert

Current section: team
Beelen 3
9356 Tolbert

Zie hier hoe het team van Basisschool De Beelen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Beelen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Beelen bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Beelen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Beelen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Beelen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (37.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Beelen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Beelen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Beelen: Een Zorgvuldige Aanpak

Bij Basisschool De Beelen streven we naar continuïteit in het onderwijs voor uw kind. Wanneer een leerkracht onverwacht afwezig is voor een korte periode, zoals bij ziekte, zetten we primair in op interne oplossingen. Dit betekent dat we eerst kijken of collega's binnen ons getalenteerde team de lessen kunnen overnemen. Indien interne vervanging niet mogelijk is, schakelen we de expertise van een extern bureau in, zoals geregeld via Quadraten, om een gekwalificeerde invaller te vinden. Wij erkennen dat het vinden van geschikte vervangers momenteel een uitdaging kan zijn. Hierdoor kan het voorkomen dat uw kind tijdelijk les krijgt van verschillende leerkrachten. Als oplossing zetten we ook graag onze eigen parttime leerkrachten in die bereid zijn bij te springen. Zij genieten de eerste voorkeur. Lukt het ons desondanks niet om vervanging te regelen, dan volgen we een gestructureerde procedure. Hierbij wordt een leerkracht of leraarondersteuner zonder eigen groep tijdelijk ingezet. In uitzonderlijke gevallen, en enkel voor de eerste dag van afwezigheid, kunnen de leerlingen van groep 3 tot en met 8 worden verdeeld over andere klassen. Groep 1 en 2 blijven hierbij altijd bij elkaar. Mocht er na deze eerste dag nog steeds geen leerkracht beschikbaar zijn, informeren we ouders via Social Schools over een mogelijke roostervrije dag voor de kinderen. Wij begrijpen dat dit tot praktische problemen kan leiden. In zulke specifieke situaties, en enkel op aanvraag, biedt de school waar mogelijk opvang aan huis. Uw betrokkenheid en begrip worden enorm gewaardeerd terwijl we samen deze uitdagingen aangaan.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ons team bestaat momenteel uit één directeur en negen leerkrachten, één vakdocent gym, één kwaliteitscoördinator, één leraarondersteuner, één onderwijsassistent, een administratief medewerkster en één conciërge.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Basisschool De Beelen

3

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op De Beelen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Beelen
Rekenspecialist Basisonderwijs
Taalspecialist Tolbert

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Beelen werken we nauw samen met diverse specialisten om uw kind optimaal te ondersteunen. Onze intern begeleider onderhoudt contacten met zowel interne als externe deskundigen, waaronder een orthopedagoog en een specialist voor meer- en hoogbegaafdheid. Deze samenwerking garandeert dat leerlingen die extra hulp nodig hebben op het gebied van taal en rekenen, de juiste begeleiding krijgen. De school werkt bovendien samen met logopedisten van Quadraten en de GGD voor brede zorg. Onze rekenspecialist en taalspecialist zijn beschikbaar om de leerontwikkeling te bevorderen en eventuele achterstanden aan te pakken. De intern begeleider coördineert deze inspanningen voor een gestroomlijnd ondersteuningsplan.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: KiVa School De Beelen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Basisschool
Intern Begeleider De Beelen

Toelichting van de school:

Basisschool De Beelen zet sterk in op de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen. Als KiVa school bieden wij een gestructureerd programma om sociale vaardigheden te versterken en pestgedrag te voorkomen. Indien specifieke ondersteuning nodig is, schakelen wij onze gedragsspecialist en intern begeleider in. Zij werken nauw samen met externe deskundigen, zoals de orthopedagoog en de specialist meer- en hoogbegaafdheid van Quadraten, om een passend ondersteuningsplan op te stellen. Deze proactieve aanpak zorgt voor een veilige en prettige leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd en gesteund voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak op De Beelen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Basisschool
Intern Begeleider De Beelen

Toelichting van de school:

Om de gedragsontwikkeling, werkhouding en taakaanpak van onze leerlingen te optimaliseren, beschikt Basisschool De Beelen over twee gespecialiseerde intern begeleiders. Eén van onze intern begeleiders is een gecertificeerd gedragsspecialist, die zich richt op gedragsmanagement en het aanpakken van uitdagend gedrag. De andere intern begeleider is deskundig in de Ringaanpak, een bewezen methode voor het bevorderen van groepsvorming, taakgerichtheid en een positieve werkhouding. Deze expertise stelt ons in staat om gerichte interventies te bieden en leerlingen te helpen succesvol te zijn in hun leerproces.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling op De Beelen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Beelen
Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

Basisschool De Beelen besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van de kinderen. Onze vakdocent gymnastiek speelt hierin een cruciale rol. De vakleerkracht gym observeert de voortgang van elke leerling en deelt waardevolle inzichten met het gehele schoolteam. Deze informatie helpt ons om een compleet beeld te krijgen van de fysieke ontwikkeling van de kinderen. Onze intern begeleider werkt samen met de vakdocent gym om eventuele specifieke behoeften op motorisch gebied te signaleren en te ondersteunen.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op De Beelen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Beelen
Gecertificeerde Bedrijfshulpverleners
Schoolverpleegkundige Gemeente Westerkwartier

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Beelen zorgen wij voor een veilige omgeving, ook op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging. Ons team beschikt over drie gecertificeerde Bedrijfshulpverleners (BHV'ers) die jaarlijks getraind worden in het verlenen van eerste hulp. Daarnaast onderhouden wij nauw contact met de schoolverpleegkundige van de Gemeente Westerkwartier. Er is maandelijks een inloopspreekuur op school waar leerlingen en ouders terechtkunnen met vragen over persoonlijke verzorging of medische kwesties. Onze intern begeleider coördineert de communicatie met de schoolverpleegkundige en zorgt ervoor dat eventuele medische ondersteuningsplannen correct worden uitgevoerd.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Speel-leer-plein

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool De Beelen

Ontdek Ons Zorgbeleid en Extra Hulp

Op Basisschool De Beelen in Tolbert staat de individuele ontwikkeling van elke leerling centraal. Wij bieden een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden om ervoor te zorgen dat ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ons team van toegewijde leerkrachten wordt versterkt door een interne begeleider en gespecialiseerde leerkrachten met expertise in talentontwikkeling, taal, lezen en rekenen. Uw kind kan rekenen op deskundige begeleiding, afgestemd op de specifieke onderwijsbehoefte. De groepsleerkracht is het eerste aanspreekpunt voor de zorg binnen de klas. Door middel van een gestructureerd interventieplan en regelmatige klassenoverzichten waarborgen we dat alle leerlingen de aandacht en ondersteuning krijgen die zij nodig hebben. Dit kan variëren van verlengde instructie tot individuele begeleiding of verkorte instructie. Indien er behoefte is aan extra ondersteuning die verder gaat dan de reguliere zorg, maken wij gebruik van de middelen voor Passend Onderwijs. Als de ondersteuning van de eigen leerkracht niet volstaat, kunnen wij vanuit school een aanvraag indienen bij het samenwerkingsverband voor gespecialiseerde hulp. Samenwerking voor Toekomstige Ondersteuning: Obs De Beelen gelooft in de kracht van samenwerking. Daarom werken we nauw samen met SKSG Bubbel kinderopvang en Christelijke basisschool De Regenboog. Door onze krachten te bundelen, vergroten we de mogelijkheden om leerlingen in Tolbert nog beter te ondersteunen. Onze gezamenlijke visie is: 'Alleen kom je ver, maar samen kom je verder!' Daarnaast benutten we de initiatieven van de gemeente, zoals de Gezinsklas en het project Petje af. Deze projecten zijn specifiek gericht op het versterken van de begeleiding voor leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte, waardoor we nog effectiever kunnen inspelen op de ontwikkelingsvragen van uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool De Beelen

Wat zijn de focuspunten in het schoolplan van Basisschool De Beelen?

Basisschool De Beelen zet de komende twee jaar vol in op de verbetering van het onderwijs. De belangrijkste doelen omvatten de verdere implementatie van het 'Continu Verbeteren'-programma, met aandacht voor portfolio's, eigenaarschap en burgerschap. Daarnaast starten we met 'De Gouden Weken' en KiVa-lessen om sociale vaardigheden en burgerschap te versterken, waarbij we ouders en opvang nauw betrekken om de ouderbetrokkenheid te vergroten. We integreren de opgedane kennis van 'bewegend leren' in een concreet plan van aanpak, gericht op de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 12 jaar, als basis voor een 'Kindcentrum in beweging'. Voor taalontwikkeling stellen we een leerlijn begrijpend lezen en luisteren vast, implementeren we het 'letterster'-programma en focussen we op specifieke spellingcategorieën voor groep 3 tot en met 8. Deze worden vastgelegd in het taalbeleidsplan en kwaliteitskaarten. De talentenmiddagen worden uitgebreid, waarbij we de unieke talenten van leerkrachten, ouders en leerlingen benutten, zoals een master talentontwikkeling, taalspecialist, intern begeleiders en gymspecialisten. Dit alles draagt bij aan het verhogen van het welbevinden en de betrokkenheid van iedereen op school. We ontwikkelen een plan voor hoogbegaafdheid, gebaseerd op scholing, om een passend aanbod te realiseren voor meer- en hoogbegaafde leerlingen in alle groepen. De analyse van leerresultaten wordt voortgezet in relatie tot logboeken en interventieplannen, met een focus op een doorlopende lijn van 0 tot 12 jaar. We onderzoeken de mogelijkheden voor een schoolse plusgroep in samenwerking met Cbs De Regenboog om ons gezamenlijke aanbod te versterken. Na analyse van de effecten van oefenen met concreet materiaal en bewegend leren, wordt dit vertaald naar een kwaliteitskaart rekenen, als onderdeel van het rekenbeleidsplan. Tot slot hechten we veel waarde aan de mening van ouders en leerlingen. Periodiek voeren we onderzoeken uit onder ouders en vragen we regelmatig de kinderen om hun input, onder andere via de leerlingenraad. Een werkgroep 'Ouderbetrokkenheid' organiseert samen met ouders talentenmiddagen, waar kinderen hun eigen talenten kunnen ontdekken door middel van door ouders aangeboden workshops.

Hoe borgt Basisschool De Beelen de voortgang van de schoolontwikkeling?

Basisschool De Beelen hanteert het 'continu verbeteren' principe als kern van een professionele cultuur. De vastgestelde speerpunten zijn toegewezen aan teamleden, die als 'eigenaren' van een professionele leergroep de doelen specificeren, SMART maken en de voortgang gedurende het schooljaar bewaken. Tijdens teamvergaderingen en wekelijkse bordsessies worden de speerpunten geëvalueerd en waar nodig bijgesteld. Om de kwaliteit te waarborgen, investeren we in individuele en teamgerichte scholing en maken we gebruik van collegiale visitaties. Alle ontwikkelingen worden gedocumenteerd in kwaliteitskaarten en volgen de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) voor continue verbetering.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Beelen

Toelichting van de school

Basisschool De Beelen zet zich volledig in voor een optimale start en ontwikkeling van jonge kinderen. We werken nauw samen met vooraanstaande organisaties die gespecialiseerd zijn in Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Onze samenwerking met partners zoals De SKSG en De Jonge Wereld waarborgt een consistente en stimulerende leeromgeving. Na zorgvuldige toestemming van ouders delen we essentiële informatie over de voortgang van de kinderen, wat bijdraagt aan een soepele overgang en een doorlopende leerlijn.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Beelen extra educatieve programma's voor peuters en kleuters?

Absoluut! Basisschool De Beelen biedt speciale programma's die gericht zijn op de vroege ontwikkeling van kinderen. We creëren een stimulerende omgeving waarin jonge kinderen spelenderwijs leren en groeien. Ons aanbod is specifiek ontworpen om aan te sluiten bij de behoeften van jonge kinderen, met aandacht voor sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden. Dit legt een sterke basis voor hun verdere schoolcarrière.

Absoluut! Basisschool De Beelen biedt speciale programma's die gericht zijn op de vroege ontwikkeling van kinderen. We creëren een stimulerende omgeving waarin jonge kinderen spelenderwijs leren en groeien. Ons aanbod is specifiek ontworpen om aan te sluiten bij de behoeften van jonge kinderen, met aandacht voor sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden. Dit legt een sterke basis voor hun verdere schoolcarrière.

Ontwikkel een naadloze doorgaande leerlijn met SKSG voor optimale kindontwikkeling.

Met welke externe organisaties werkt Basisschool De Beelen samen voor het programma voor jonge kinderen?

Basisschool De Beelen hecht veel waarde aan samenwerkingen die de ontwikkeling van jonge kinderen bevorderen. We werken nauw samen met gerenommeerde organisaties. Onze belangrijkste partner hierin is SKSG, een organisatie die bekend staat om haar hoogwaardige aanbod op het gebied van Voor- en Vroegschoolse Educatie. Samen zorgen we voor een optimale leerervaring.

Basisschool De Beelen hecht veel waarde aan samenwerkingen die de ontwikkeling van jonge kinderen bevorderen. We werken nauw samen met gerenommeerde organisaties. Onze belangrijkste partner hierin is SKSG, een organisatie die bekend staat om haar hoogwaardige aanbod op het gebied van Voor- en Vroegschoolse Educatie. Samen zorgen we voor een optimale leerervaring.

SKSG: Betrouwbare partner voor VVE-programma's.
Team | Basisschool De Beelen in Tolbert | [2025] Schoolregister