Basisschool Basisschool De Boemerang in Tilburg

De resultaten van Basisschool De Boemerang in Tilburg

Current section: resultaten
Rijperkerkstraat 2
5035 Tilburg

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Boemerang, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool De Boemerang bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Boemerang bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die voor alle basisscholen in Nederland geldt.

Grafiek

Grafiek laden...

Ambitie op Streefniveau: Hogere Leerdoelen Behalen

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische prestaties te leveren. Het is ons doel om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit uitdagende niveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau naar verwachting moeten halen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Boemerang?

Bij Basisschool De Boemerang streven we ernaar om ieder kind een schooladvies te bieden dat recht doet aan zijn of haar potentieel en ontwikkelingsmogelijkheden. Ons doel is een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs, waar leerlingen vol vertrouwen hun verdere schoolcarrière kunnen voortzetten. Het schooladviesproces start in groep 7, waar tijdens een voortgangsgesprek in maart het voorlopige advies wordt besproken. Dit advies is het resultaat van nauwe samenwerking tussen de leerkrachten van groep 6, 7 en 8, de intern begeleider en de directie. De persoonlijke groei, academische prestaties en toekomstverwachtingen van elk kind vormen de kern van deze advisering. In groep 8, in januari, wordt het definitieve schooladvies vastgesteld. Ook dit advies wordt zorgvuldig samengesteld door het onderwijsteam, de intern begeleider en de directie. Hoewel we geen formeel brugklasadvies afgeven, lichten we dit tijdens het adviesgesprek toe om ouders te ondersteunen bij het kiezen van de meest geschikte middelbare school. De doorstroomtoets, waaraan alle leerlingen in februari deelnemen, kan leiden tot een bijstelling van het schooladvies indien de resultaten hoger uitvallen. In de eerste week van maart ontvangen de leerlingen hun definitieve schooladvies, waarna de aanmeldingen voor het voortgezet onderwijs plaatsvinden.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociaal Welzijn op Basisschool De Boemerang

Bij Basisschool De Boemerang staat een positief en veilig schoolklimaat centraal. Wij geloven dat kinderen zich optimaal ontwikkelen wanneer zij zich goed voelen en betrokken zijn bij hun leeromgeving. Welbevinden en betrokkenheid zijn de fundamenten waarop we bouwen, en we streven naar een perfecte balans tussen deze twee essentiële aspecten. Door nauwlettend de ontwikkeling van elk kind te volgen en open communicatie te onderhouden met kinderen, ouders en ons team, creëren we een omgeving waarin iedereen kan groeien. Ons motto 'Samen leven, samen leren!' weerspiegelt onze inzet voor een gemeenschappelijke groei en een prettige schoolervaring voor alle leerlingen.

Vertrouwen bevorderen in een veilige omgeving

Garantie van fysieke en emotionele veiligheid

Cultiveren van wederzijds respect en waardering

Hoe bevordert Basisschool De Boemerang de sociale ontwikkeling van uw kind?

Op Basisschool De Boemerang moedigen we een cultuur van wederzijds respect en acceptatie aan, waar iedereen zichzelf kan zijn binnen een sociaal veilige omgeving. We werken actief aan sociale vaardigheden door middel van diverse activiteiten zoals de Kanjertraining, drama, muziek, sport en dagelijkse kringgesprekken. Onze aanpak is afgestemd op zowel het individu als de groep. Door goed te observeren en te luisteren, passen we ons onderwijsaanbod continu aan. Ook ouders spelen een cruciale rol in dit proces en worden actief betrokken. Tweemaal per jaar voeren we met de groepen 3 tot en met 8 de KanVas-vragenlijsten uit. De resultaten hiervan helpen ons om signalen vroegtijdig op te vangen en ons aanbod nog beter af te stemmen op de specifieke behoeften van elke klas.

Welke methoden gebruikt De Boemerang voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Basisschool De Boemerang zet de volgende registratiemethode in om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen effectief in kaart te brengen:

  • Kanvas

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op deze school?

Voor het sociaal-emotioneel leren maakt Basisschool De Boemerang gebruik van een erkende en effectieve methode:

  • Kanjer trainingen

Onderwijsinspectie Basisschool De Boemerang: Kwaliteit en Ontwikkeling

Op 19 maart 2019 heeft de Onderwijsinspectie Basisschool De Boemerang bezocht voor een vierjaarlijks verificatieonderzoek. Tijdens dit bezoek presenteerden we vol trots onze school en deelden we waar we als team voor staan. De inspecteur kreeg een uitgebreid beeld door klassenbezoeken, gesprekken met leerlingen, leerkrachten en ons managementteam. De inspectie richtte zich op vijf cruciale standaarden binnen het inspectiekader. Voor Basisschool De Boemerang waren dit: Zicht op ontwikkeling (beoordeeld als Voldoende/Ruim Voldoende), Didactisch handelen (Voldoende/Ruim Voldoende), Extra ondersteuning (Voldoende), Kwaliteitscultuur (Ruim Voldoende) en Verantwoording en dialoog (Voldoende). De dag werd afgesloten met een positief gesprek over de bevindingen. De inspecteur bevestigde de goede kwaliteit van onze school en sprak hoge verwachtingen uit over onze toekomstige ontwikkelingen. We ontvingen waardevolle, constructieve feedback die we direct omzetten in concrete actiepunten voor de komende periode. Met trots kijken we terug op een bezoek waarin onze bevlogenheid en de veilige leeromgeving voor onze kinderen werden erkend. De opbouwende kritiek van de inspecteur helpt ons om continu te blijven verbeteren. Een bezoek waar we als team enorm trots op zijn.

Resultaten | Basisschool De Boemerang in Tilburg | [2025] Schoolregister