De Irisschool in Terneuzen

Het team van De Irisschool in Terneuzen

Current section: team
Schelpenlaan 1 A
4533 Terneuzen

Zie hier hoe het team van De Irisschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Irisschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Irisschool bij jullie?

Ontdek hoe goed De Irisschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Irisschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Irisschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (35.7%)
35-45 jaar (42.9%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (7.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Irisschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Irisschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Zorgeloze Leerkrachtvervanging op De Irisschool: Continuïteit van Onderwijs

De Irisschool in Terneuzen garandeert ononderbroken onderwijs voor uw kind, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Wij hanteren een proactieve strategie voor kortdurende vervangingen, met de nadruk op flexibiliteit en de hoogste onderwijskwaliteit. Onze kernmissie is het waarborgen van educatieve continuïteit. Daarom geven we prioriteit aan interne oplossingen, zoals het tijdelijk uitbreiden van werkzaamheden voor onze getalenteerde parttime leerkrachten. Dit zorgt voor een stabiele en vertrouwde leeromgeving. Indien nodig zetten we de expertise van betrokken ouders die werkzaam zijn binnen onze schoolorganisatie in. Dit versterkt de band tussen thuis en school en biedt een extra laag van vertrouwen. Voor specifieke situaties kunnen we ook een beroep doen op gekwalificeerde onderwijsprofessionals van buitenaf, die voldoen aan onze strenge kwaliteitseisen. Afhankelijk van de specifieke omstandigheden kunnen klassen tijdelijk worden gesplitst om de effectiviteit van het onderwijs te maximaliseren en de groepsdynamiek te behouden. In zeer uitzonderlijke gevallen, wanneer het garanderen van de onderwijskwaliteit dit vereist, kan het voorkomen dat een groep leerlingen tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Voor langdurige vervangingstrajecten werken we nauw samen met de toegewijde teamleider Personeel en de interne organisatie van onderwijsgroep Elevantio. Samen identificeren we de meest stabiele en geschikte oplossingen, zodat de onderwijsontwikkeling van onze leerlingen altijd optimaal blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundige Onderwijsteam voor Extra Ondersteuning op De Irisschool Basisschool

6

Verbetering Taal- en Rekenen: Kernvaardigheden voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Irisschool
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalontwikkelingsspecialist
RD4 Onderwijs Specialist
Leesspecialist 'Taal in Blokjes'

Toelichting van de school:

Op De Irisschool zetten we vol in op de professionele ontwikkeling van ons onderwijspersoneel. Ons toegewijde team van specialisten werkt intensief samen om de taal- en rekenvaardigheden van alle leerlingen te maximaliseren. Door middel van voortdurende interne trainingen en inspirerende workshops blijven onze docenten op de hoogte van de meest effectieve lesmethoden. Deze gezamenlijke focus op kennisdeling, zowel intern als met externe experts, garandeert dat elke leerling op De Irisschool de best mogelijke ondersteuning ontvangt voor hun academische groei.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Persoonlijke Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragspecialist Basisonderwijs
Intern Begeleider Schoolbreed
Expert voor Meer- en Hoogbegaafde Leerlingen
Coördinator Sociaal-Emotioneel Leren (SEL/Kwink)
Specialist Hooggevoeligheid en Sterke Wilskracht

Toelichting van de school:

Wij geloven sterk in het creëren van een veilige, stimulerende en ondersteunende schoolomgeving voor elke leerling. De Irisschool werkt proactief aan een positieve sociaal-emotionele sfeer en schakelt indien nodig externe partners in voor gespecialiseerde begeleiding. Zo maken we gebruik van de expertise van een professionele social worker van AanZ voor gerichte ondersteuning. Deze samenwerking met AanZ zorgt voor toegankelijke hulp en een snelle, effectieve aanpak. Ouders worden actief betrokken bij het afstemmen van de ondersteuning. Voor een persoonlijke afspraak met de AanZ-professional, die regelmatig op school aanwezig is, kunt u contact opnemen met onze intern begeleider.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert De Irisschool
Intern Begeleider Ondersteuning
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Expert Hooggevoeligheid en Strong Willed Leerlingen

Toelichting van de school:

Een positieve werkhouding en een effectieve taakaanpak zijn fundamenteel voor academisch succes en leerplezier. Op De Irisschool stimuleren we deze essentiële vaardigheden actief door middel van gespecialiseerde trainingen voor ons toegewijde onderwijsteam. Deze trainingen stellen onze docenten in staat om elke leerling optimaal te begeleiden bij hun leerproces. Regelmatige teamvergaderingen en workshops, eventueel met externe expertise, waarborgen de continue verbetering en optimalisatie van onze onderwijsaanpak.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Een Actieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Gymdocent De Irisschool

Toelichting van de school:

Onze ervaren en gediplomeerde gymdocent verzorgt wekelijks inspirerende en uitdagende gymlessen van topkwaliteit. Deze deskundige begeleiding draagt significant bij aan de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen en stimuleert beweging gedurende de hele schooldag. De gymdocent initieert ook creatieve beweegactiviteiten binnen en buiten de klas, zoals het populaire 'bewegen in de klas'. Dit alles creëert een dynamische en gezonde leeromgeving waarin alle kinderen van De Irisschool hun potentieel volledig kunnen benutten.

1

Veilige Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde BHV'ers De Irisschool

Toelichting van de school:

De veiligheid, gezondheid en het welzijn van al onze leerlingen zijn onze hoogste prioriteit. Onze getrainde en gecertificeerde Bedrijfshulpverleners (BHV'ers) volgen jaarlijks een verplichte opfriscursus om te allen tijde optimaal voorbereid te zijn op elke situatie. Daarnaast organiseren we tweemaal per jaar een professionele ontruimingsoefening om de paraatheid en effectiviteit van het gehele schoolteam te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal

Ontdek de Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling op De Irisschool

Passend Onderwijs op Maat: Hoe De Irisschool Uw Kind Ondersteunt

De Irisschool Terneuzen biedt een inspirerende leeromgeving waar elk kind de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te benutten. Wij zetten ons dagelijks in om kinderen optimaal voor te bereiden op hun toekomstige schoolcarrière en een succesvolle plek in de maatschappij. Ontdek hoe wij uw kind begeleiden met een focus op persoonlijke groei en ontwikkeling. Onze kerntaak is het waarborgen van passende ondersteuning voor alle leerlingen, van de allereerste schooldag tot de overgang naar het voortgezet onderwijs. In nauwe samenwerking met u als ouder identificeren we de ideale onderwijsroute. Mocht De Irisschool niet over de specifieke expertise beschikken, dan faciliteren we de overstap naar een school die dit wel kan. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) biedt een gedetailleerd inzicht in onze ondersteuningsmogelijkheden, afgestemd op het beleid van het Samenwerkingsverband. Het complete Schoolondersteuningsprofiel is beschikbaar op onze website: www.obsdeirisschool@ogperspecto.nl. De Irisschool is een dynamische openbare basisschool voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 12/13 jaar. Met een modern onderwijsconcept, gebaseerd op units, bereiden we leerlingen voor op de uitdagingen van de 21e eeuw. Ons toegewijde team van ervaren leerkrachten beschikt over gespecialiseerde kennis op gebieden zoals gedrag, hoogbegaafdheid, rekenen, taal en lezen. Daarnaast bieden we expertise op het gebied van RO4, hooggevoeligheid en het begeleiden van 'strong willed' kinderen. Door actieve samenwerking met regionale partners en het Samenwerkingsverband Zeeuws Vlaanderen, versterken we continu onze capaciteiten om aan alle onderwijsbehoeften te voldoen. Wij hanteren een individuele benadering, waarbij de specifieke leerbehoeften van elk kind centraal staan. Dit stelt ons in staat om een lesprogramma op maat te ontwikkelen dat aansluit bij de unieke talenten en uitdagingen van uw kind. De instroom van internationaal georiënteerde leerlingen wordt ondersteund door onze bovenschoolse NT2 zorg, wat zorgt voor een soepele integratie en optimale leerresultaten. Binnen De Irisschool hanteren we het concept van een 'Verlengd Unitjaar' in plaats van doubleren. Dit biedt kinderen de flexibiliteit om in hun eigen tempo te leren, met een aangepast curriculum dat hen voorbereidt op succesvolle doorstroming. Voor leerlingen met specifieke leerstoornissen passen we de lesstof aan. Procedures voor een Verlengd Unitjaar en kleuterverlenging zijn helder gedocumenteerd en vinden altijd plaats in overleg met de ouders. Kinderen starten hun educatieve reis bij ons in Unit A (groepen 1 en 2) vanaf vierjarige leeftijd. Kleuterverlenging wordt ingezet wanneer dit de ontwikkeling van het kind ten goede komt, met als doel een optimale voorbereiding op het aanvankelijk lezen, schrijven en rekenen in groep 3. Continu verbeteren is onze drijfveer. Door effectieve samenwerking en het inzetten van diverse didactische werkvormen, streven we naar excellent onderwijs. Zo garanderen we dat elke leerling, ongeacht de individuele onderwijsbehoefte, de best mogelijke kansen krijgt om te excelleren op De Irisschool Terneuzen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling: De Irisschool's Toekomstplan

Wat zijn de ambitieuze doelstellingen van De Irisschool voor de komende jaren?

De Irisschool richt zich op innovatief unitonderwijs, waarbij kwaliteit centraal staat. Voordat we deze vernieuwende aanpak implementeerden, hebben we een zorgvuldig traject gevolgd om de educatieve standaarden te waarborgen. Onze onderwijsfilosofie en de behaalde resultaten zijn gedetailleerd beschreven op onze website en op Vensters PO. De voortgang en eindresultaten vormen de basis voor ons curriculum, visueel weergegeven op onze schoolwand: "De Irisschool werpt een blik op...". Voor de komende vier jaar hebben we een ambitieus schoolplan opgesteld. Dit plan legt de nadruk op het verfijnen en verder ontwikkelen van ons unitonderwijs. Vanuit onze kernwaarden streven we naar continue verbetering van zowel het lesaanbod als de didactische vaardigheden van onze leerkrachten. Dit bevorderen we door interne klassenbezoeken, gezamenlijke lesvoorbereidingen en intensieve samenwerking binnen en tussen onze Units. Hoewel onze onderwijsresultaten stabiel zijn, zoeken we constant naar mogelijkheden voor verbetering. In het schooljaar 2022-2023 hebben we 'begrijpend lezen' geoptimaliseerd tot 'Tekstenlab'. Door gerichte scholing en professionele ontwikkeling passen we nu een nieuwe methode toe met betekenisvolle teksten, die over drie lessen worden uitgediept. Leerkrachten ontwikkelen deze lessen zelf, wat resulteert in een boeiendere leerervaring voor zowel leerlingen als docenten. Zelfs na de eerste evaluatiemomenten zagen we al een significante stijging in de leerresultaten. Daarnaast willen we ons aanbod voor wetenschap en techniek planmatig uitbouwen en werken we aan de concretisering van ons beleidsplan 'burgerschap'. Kleinere, strategische doelen, voortkomend uit de visie van Elevantio, worden eveneens meegenomen in onze ontwikkelingsplannen.

Hoe realiseert De Irisschool haar onderwijssdoelen en hoe wordt de voortgang gemonitord?

Jaarlijks vertalen we de strategische doelstellingen uit ons schoolplan naar concrete jaardoelen in ons jaarplan. Dit jaarplan wordt tweemaal per jaar geëvalueerd om de voortgang te waarborgen. Aan het einde van elk schooljaar beoordelen we welke doelen verdere uitwerking behoeven en welke nieuwe ambities we in het volgende jaarplan integreren. De Irisschool hanteert een robuust zelfevaluatieproces, gebaseerd op de indicatoren uit het inspectiekader. Afhankelijk van de aard van de indicator voeren we periodieke evaluaties uit: tweemaal per jaar, jaarlijks, eens per twee jaar of eens per vier jaar. Uit deze zelfevaluaties formuleren we concrete interventies en actiepunten die we integreren in ons jaarplan. De schoolprestaties analyseren we semestrieel met behulp van de LOVS toetsen van Dia (tussenmeting en eindmeting). Noodzakelijke interventies worden in nauw overleg met de leerkrachten bepaald tijdens teamvergaderingen, waarbij we ons leerlingvolgsysteem 'Leeruniek' optimaal benutten. De schoolbrede analyse wordt vervolgens gezamenlijk besproken in een teamvergadering. De uit de analyse voortvloeiende interventies worden nauwkeurig vastgelegd in 'Leeruniek' en continu gemonitord binnen een PDCA-cyclus (Plan Do Check Act) door ons toegewijde ontwikkelteam.

Optimale Start op De Irisschool: Ontdek Ons Programma voor Peuters en Kleuters

Toelichting van de school

Overweegt u de stap naar het basisonderwijs voor uw kind? De Irisschool heet kinderen vanaf bijna vier jaar van harte welkom. Wij begrijpen de zoektocht naar de perfecte basisschool. Op onze website vindt u uitgebreide informatie over de eerste schoolervaringen van uw kind, met praktische tips die u ook kunt vinden op 'Ouders van nu'. Bij De Irisschool hoeft u zich geen zorgen te maken over wachtlijsten; ons inschrijfformulier is eenvoudig online beschikbaar. De Irisschool maakt deel uit van een geïntegreerde brede schoolstructuur. Dit betekent een nauwe samenwerking met een gespecialiseerd zorgteam, gevormd in harmonie met kinderopvangorganisaties en basisschool De Parel. Dit team komt tweemaal jaarlijks bijeen om, in lijn met de AVG-richtlijnen, de ondersteuning van onze leerlingen te bespreken. Ons toegewijde zorgteam bestaat uit ervaren locatieleiders en intern begeleiders van beide scholen, versterkt door coördinatoren van zowel het kinderdagverblijf als de peuterspeelzaal. Regelmatige deelname van directieleden of de unitmanager van KOZV zorgt voor een brede expertise en een holistische aanpak. Om de overgang naar de kleuterklas zo prettig mogelijk te maken, organiseren we interactieve 'peuter/kleuter samenspel' sessies. Hierin maken geselecteerde peuters op een speelse manier kennis met de klasomgeving, onder deskundige begeleiding van een pedagogisch medewerker en een kleuterleerkracht. Deze succesvolle samenwerking, gestart in het schooljaar 2025-2026, wordt continu geoptimaliseerd. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij taalverwerving, zoals NT2-leerlingen, bieden wij een gestructureerd taalaanbod via 'Iedereen Telt Mee' (ITM). Indien gewenst, kan dit aangevuld worden met thuisbegeleiding, altijd in nauw overleg met de ouders. Ons doel is de taalontwikkeling maximaal te stimuleren. Gedetailleerde informatie hierover is te vinden op de website van Aan-Z.

Veelgestelde vragen

Welk uniek aanvullend aanbod biedt De Irisschool voor jonge kinderen?

De Irisschool onderscheidt zich met gespecialiseerd aanvullend onderwijs voor jonge kinderen, gericht op een soepele start en optimale ontwikkeling.

De Irisschool onderscheidt zich met gespecialiseerd aanvullend onderwijs voor jonge kinderen, gericht op een soepele start en optimale ontwikkeling.

Kinderopvang Terneuzen
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
NT2-taalondersteuning door Aan-Z

Met welke partners werkt De Irisschool samen voor het programma voor jonge kinderen?

De Irisschool werkt nauw samen met vooraanstaande partners zoals KOZV Wip Wap om een divers en hoogwaardig educatief programma te garanderen voor onze jongste leerlingen.

De Irisschool werkt nauw samen met vooraanstaande partners zoals KOZV Wip Wap om een divers en hoogwaardig educatief programma te garanderen voor onze jongste leerlingen.