De Irisschool in Terneuzen

De resultaten van De Irisschool in Terneuzen

Current section: resultaten
Schelpenlaan 1 A
4533 Terneuzen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Irisschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Irisschool bij jullie?

Ontdek hoe goed De Irisschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Essentiële Vaardigheden voor Alle Leerlingen van De Irisschool

Het fundamenteel niveau markeert de basisvaardigheden in taal en rekenen die essentieel zijn voor elke leerling aan het einde van de basisschoolperiode. Deze worden getoetst middels de doorstroomtoets in groep acht, een cruciaal moment voor de verdere schoolcarrière. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm waarbij minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau dient te behalen. De Irisschool hecht groot belang aan het behalen van dit fundamentele niveau door al onze leerlingen. We focussen op het versterken van deze kernvaardigheden, zodat ieder kind een solide basis legt voor toekomstig succes. Ons toegewijde team zorgt ervoor dat elke leerling de benodigde ondersteuning krijgt om deze belangrijke mijlpaal te bereiken.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitieuze Leerdoelen op De Irisschool

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hun academische potentieel volledig te benutten. Dit niveau is gericht op het maximaliseren van de leerlingprestaties aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool wordt door de onderwijsinspectie een specifiek streefpercentage vastgesteld, afgestemd op de unieke kenmerken van de schoolpopulatie. Op De Irisschool moedigen we onze leerlingen actief aan om ambitieuze doelen na te streven en het streefniveau te overtreffen. Door middel van extra uitdagingen en gerichte begeleiding helpen we hen om te excelleren en hun academische horizon te verbreden. Ons onderwijs is erop gericht om elke leerling te stimuleren en te ondersteunen bij het bereiken van hun hoogste leerdoelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Irisschool?

De Irisschool in Terneuzen begeleidt uw kind optimaal naar het voortgezet onderwijs. Wij geloven in een schooladvies op maat, gebaseerd op de unieke talenten, motivatie en persoonlijke groei van elk kind. Ons doel is om iedere leerling een soepele overgang naar een passende vervolgopleiding te bieden, waarbij we bouwen aan zelfvertrouwen en een brede ontwikkeling. Wij bieden een stimulerende leeromgeving die is afgestemd op individuele behoeften. Leerlingen die extra uitdaging zoeken, krijgen deze ruimte, terwijl leerlingen die ondersteuning nodig hebben, persoonlijke begeleiding ontvangen. Naast uitstekende academische resultaten, focussen we op de ontwikkeling van sociale vaardigheden, creativiteit en een proactieve houding. Deze holistische aanpak is essentieel voor succesvolle doorstroming naar het middelbaar onderwijs. De ontwikkeling van uw kind volgen we nauwgezet vanaf de vroegste jaren. Observaties door ervaren leerkrachten vormen de basis voor het schooladvies. In groep 7 vindt een oriënterend gesprek plaats met ouders en leerling. In januari van groep 8 bespreken we een voorlopig advies. Na de doorstroomtoets in maart voeren we het definitieve adviesgesprek, waarna het advies wordt gedeeld met de door u gekozen VO-school. Zo zorgen we voor een weloverwogen schoolkeuze.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale en Emotionele Groei op De Irisschool: Een Veilige Basis voor Succes

Op basisschool De Irisschool in Terneuzen vormen onze kernwaarden de ruggengraat van elke dagelijkse begeleiding, gericht op de groei van uw kind. Wij creëren bewust een veilige en positieve leeromgeving waar elk kind floreert en zich sociaal-emotioneel kan ontwikkelen. Onze vier kernwaarden – eigenaarschap, samenwerking, kwaliteit en verantwoordelijkheid – zijn meer dan alleen principes; ze worden actief geïntegreerd in ons onderwijs. Dit betekent dat leerlingen leren effectief samen te werken, proactief verantwoordelijkheid te nemen en trots te zijn op zowel hun eigen prestaties als die van hun klasgenoten. Deze waarden manifesteren zich in een consistente, schoolbrede aanpak die gericht is op het welzijn en de ontwikkeling van de leerlingen. We koesteren een omgeving waarin kinderen zich erkend en gehoord voelen, wat cruciaal is voor hun persoonlijke groei en academisch succes.

Zelfzorg en zelfbewustzijn ontwikkelen: leerlingen leren goed voor zichzelf te zorgen.

Empathie en respect bevorderen: leerlingen leren zorgzaam en respectvol met anderen om te gaan.

Verantwoordelijkheid voor de omgeving stimuleren: leerlingen ontwikkelen een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor hun leefwereld.

Hoe bevordert De Irisschool de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen?

De Irisschool hanteert een integrale aanpak voor sociale ontwikkeling, met een duidelijke lijn die door alle leerjaren loopt. De gestelde doelen voor sociaal-emotionele groei zijn transparant voor zowel de leerkrachten als de leerlingen. Elke schooldag starten en eindigen de leerlingen met een 'in- en uitcheck' met behulp van emotiekaartjes, wat helpt bij het reguleren van gevoelens. In de bovenbouw (units C&D) verdiepen we dit met het Kwink emotiewiel. Vanaf de jongste groepen leren kinderen emoties herkennen en benoemen, met de mogelijkheid om gedurende de dag hun emotionele staat aan te passen. Groepsdynamiek wordt actief gestimuleerd door middel van diverse groepsvormende activiteiten gedurende het schooljaar. Unit D biedt aanvullend preventieve programma's, zoals de 'Meidenvenijn' methode en speciaal ontworpen lessen voor jongensgedrag, om leerlingen optimaal voor te bereiden op de overgang naar het voortgezet onderwijs en hen te voorzien van sterke sociale vaardigheden.

Welke systemen gebruikt De Irisschool voor het monitoren van sociale resultaten?

De Irisschool registreert de sociaal-emotionele resultaten van leerlingen nauwkeurig met het 'Kindbegrip' systeem, geïntegreerd in Parnassys. Dit stelt ons in staat om de individuele ontwikkeling van elk kind gedetailleerd te volgen en tijdig passende ondersteuning te bieden. Dit registratiesysteem biedt ons waardevolle inzichten in de sociaal-emotionele groei van de leerlingen. Het is een essentieel onderdeel van onze uitgebreide strategie om een veilige, stimulerende en ondersteunende leeromgeving te waarborgen voor alle kinderen.

  • Gedetailleerde registratie via Kindbegrip in Parnassys

Welke specifieke sociaal-emotionele leerprogramma's implementeert De Irisschool?

De Irisschool zet effectieve en bewezen methoden in ter bevordering van de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Deze programma's zijn zorgvuldig afgestemd op de behoeften van de verschillende leeftijdsfasen binnen onze basisschool. Onze kernmethoden omvatten Kwink voor algemene sociale vaardigheden, en specifiek voor unit D, de 'Meidenvenijn' methode en onze eigen ontwikkelde lesmodules gericht op jongensgedrag. Deze programma's versterken de sociale competenties, zelfkennis en een positieve levenshouding van de kinderen. Door deze gerichte inzet creëren we een veilige omgeving waarin kinderen leren effectief met elkaar om te gaan en zich optimaal kunnen ontplooien, zowel individueel als in groepsverband, wat bijdraagt aan een succesvolle schoolloopbaan.

Inspectierapport De Irisschool: Bevestiging van Excellence in Basisonderwijs

In maart 2023 heeft De Irisschool, als integraal onderdeel van onderwijsorganisatie Elevantio, een bestuurlijke visitatie succesvol doorlopen. De voordracht voor dit bezoek onderstreepte onze onderscheidende onderwijsfilosofie en onze vooruitstrevende visie op leren. De onderwijsinspectie uitte zich buitengewoon positief over de pedagogische en didactische werkwijzen binnen onze schoolmuren. Een specifieke vermelding verdiende onze innovatieve aanpak met het tekstenlab, dat de opvolger is van het traditionele begrijpend lezen. Deze waardering bevestigt onze onwrikbare toewijding aan het leveren van topkwaliteit basisonderwijs, met een constante focus op de individuele groei en ontwikkeling van iedere leerling. Nodigen u van harte uit om de unieke voordelen van ons leerconcept zelf te ervaren.

Resultaten | De Irisschool in Terneuzen | [2025] Schoolregister