Basisschool Daltonbasisschool Fredericus in Steggerda

De resultaten van Daltonbasisschool Fredericus in Steggerda

Current section: resultaten
Pastoor Schuttestraat 30
8395 Steggerda

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Daltonbasisschool Fredericus, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Daltonbasisschool Fredericus bij jullie?

Ontdek hoe goed Daltonbasisschool Fredericus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Essentiële Basis voor Elke Leerling

Het fundamentele niveau omvat de kernvaardigheden en kennis in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschoolperiode beheerst. Voor leerlingen in groep acht is de doorstroomtoets een belangrijk instrument om deze ontwikkeling te meten. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke richtlijn: minimaal 85% van de leerlingen dient dit basisniveau te behalen. Dit percentage dient als signaleringswaarde voor het fundamentele niveau en is een standaard voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op Maat bij Fredericus

Het streefniveau vertegenwoordigt een hoger prestatieniveau dan het fundamentele niveau. Ons doel is om zoveel mogelijk leerlingen dit ambitieuce niveau te laten bereiken voor het einde van groep acht, wat essentieel is voor hun verdere academische carrière. Voor elke school wordt door de Onderwijsinspectie een specifiek streefniveau vastgesteld, aangepast aan de leerlingenpopulatie. Dit percentage, de signaleringswaarde, geeft aan hoeveel leerlingen dit niveau moeten halen om aan de verwachtingen te voldoen. Dit is een maatwerkdoelstelling voor Daltonbasisschool Fredericus.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Daltonbasisschool Fredericus?

Daltonbasisschool Fredericus in Steggerda biedt een gedegen voorbereiding op het voortgezet onderwijs. Wij stellen schooladviezen op maat samen, gebaseerd op een combinatie van leerlingvolgsystemen, de expertise van onze leerkrachten en de inbreng van ouders en leerlingen. Ons advies is een zorgvuldige afweging van de prestaties en ontwikkeling van uw kind, met een focus op het vinden van het meest passende vervolgonderwijs. Dit advies wordt continu bijgesteld gedurende groep 7 en de eerste maanden van groep 8, met als doel een realistische en motiverende doorstroom naar de middelbare school. Ontdek hoe Daltonbasisschool Fredericus uw kind voorbereidt op een succesvolle schoolcarrière. Lees meer over onze aanpak en resultaten.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociaal Emotionele Vaardigheden op Daltonbasisschool Fredericus

Daltonbasisschool Fredericus in Steggerda creëert een inspirerende en veilige leeromgeving waar elk kind optimaal kan groeien, zowel academisch als persoonlijk. Onze kernmissie is het bevorderen van een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling door middel van individuele begeleiding en een gestructureerde aanpak. Wij geloven in het cultiveren van een sfeer van vertrouwen en respect, zodat leerlingen leren effectief en empathisch met elkaar om te gaan, wat essentieel is voor hun toekomstige succes.

Respectvolle communicatie en actieve betrokkenheid bij medeleerlingen

Eerlijkheid, integriteit en het opbouwen van wederzijds vertrouwen

Empathie tonen en loyaliteit binnen de schoolgemeenschap

Hoe ondersteunt Daltonbasisschool Fredericus de sociale groei van uw kind?

Daltonbasisschool Fredericus monitort de sociale veiligheid jaarlijks via de WMK-vragenlijst en volgt de sociaal-emotionele ontwikkeling nauwkeurig met het instrument 'Hart en Ziel'. Leerlingen vullen tweemaal per jaar een vragenlijst in, waarbij zelfstandigheid wordt gestimuleerd bij leerlingen uit groep 7 en 8. De geanalyseerde resultaten worden besproken in groepsverband en indien nodig individueel, om zo een effectief plan van aanpak te formuleren. Daarnaast hanteren we consequente klassenafspraken en besteden we continu aandacht aan positieve interacties. Wekelijkse focuspunten en het gebruik van de SOEMO kaarten versterken de groepsdynamiek, ondersteund door het leerlingvolgsysteem 'Hart en Ziel'.

Welke instrumenten gebruiken wij voor het registreren van sociale opbrengsten?

Voor het systematisch in kaart brengen van sociale opbrengsten en het welzijn van onze leerlingen, maakt Daltonbasisschool Fredericus gebruik van het gerenommeerde registratiemiddel:

  • Het 'Hart en Ziel' leerlingvolgsysteem voor sociale ontwikkeling

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren en burgerschap hanteren wij?

Daltonbasisschool Fredericus integreert effectieve methodes voor sociaal-emotioneel leren en burgerschapsonderwijs in ons curriculum, waaronder:

  • KWINK: een bewezen methode voor sociaal-emotioneel leren
  • KWINK: ter bevordering van actief burgerschapsonderwijs

Inspectierapport Daltonbasisschool Fredericus: Kwaliteit en Ontwikkeling in Steggerda

Daltonbasisschool Fredericus in Steggerda, met trots 94 leerlingen, presenteert hier de resultaten van de officiële onderwijsinspectie. Ontdek hoe onze school presteert op het gebied van onderwijskwaliteit, schoolontwikkeling en het pedagogisch klimaat. Wij geloven in transparantie en delen graag de bevindingen die de inspectie heeft vastgelegd. Dit rapport geeft een helder beeld van onze educatieve aanpak en de vooruitgang die we boeken. Ouders en verzorgers vinden hier essentiële informatie over de onderwijsdoelen en de prestaties van onze school. Lees verder voor een diepgaand inzicht in het onderwijs dat wij bieden aan de jeugd van Steggerda.

Resultaten | Daltonbasisschool Fredericus in Steggerda | [2025] Schoolregister