Meester Neuteboomschool in Stadskanaal

Het team van Meester Neuteboomschool in Stadskanaal

Current section: team
Meester Neuteboomstraat 5
9502 Stadskanaal

Zie hier hoe het team van Meester Neuteboomschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Meester Neuteboomschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Meester Neuteboomschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Meester Neuteboomschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Meester Neuteboomschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 91.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (91.7%)
Man (8.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Meester Neuteboomschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8%)
25-35 jaar (28%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (16%)
55-65 jaar (28%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Meester Neuteboomschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (64%)
Direct ondersteunend personeel (32%)
Management (4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Meester Neuteboomschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Ons Protocol voor Lescontinuïteit

Bij de Meester Neuteboomschool, onderdeel van Scholengroep OPRON, zetten we ons in voor ononderbroken onderwijs. We beschikken over een eigen, toegewijde pool van professionele vervangers om flexibel in te spelen op onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Dit zorgt voor minimale verstoring van het leerproces van uw kind. Wanneer het onverhoopt toch niet lukt om direct een vervanger in te zetten, hanteren we een zorgvuldig protocol om de impact op de lesuren te beperken. Op de eerste dag van afwezigheid bundelen we klassen, mits dit leidt tot hanteerbare groepsgroottes. Ouders van alle betrokken leerlingen worden hiervan proactief op de hoogte gesteld via het ouderportaal. Mocht er na de eerste dag nog geen vervanging zijn gevonden, dan kunnen klassen voor maximaal één dag naar huis worden gestuurd. In dit geval zijn ouders zelf verantwoordelijk voor de opvang van hun kinderen, aangezien de school geen extra personeel kan vrijmaken voor kinderopvang. Bij langdurige afwezigheid passen we een wisselsysteem toe, waarbij verschillende groepen op afwisselende dagen thuisblijven. Dit spreidt de impact en waarborgt zoveel mogelijk lesuren voor alle leerlingen, met als doel lesuitval te minimaliseren. We informeren ouders tijdig en transparant via het ouderportaal over dit beleid, dat is vastgesteld op schoolniveau ter voorkoming van lesuitval.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op basis van leerlingaantallen worden enkele groepen of combinatiegroepen gevormd. De onderwijsassistenten worden ingezet voor extra ondersteuning binnen de hele school.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op de Meester Neuteboomschool: Deskundige Specialisten

3

Taal en Rekenen: Verbeteren van Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Logopedist voor spraak- en taalontwikkeling
Rekenspecialist: Ellen Sloots voor rekenonderwijs
Taalspecialist: Bianca Burgmans voor lees- en schrijfvaardigheid

Toelichting van de school:

Onze school werkt samen met logopedisten Annet Doorbos-Nijhof en Muriël Rozema-Meijer van Oetara. Zij bieden gespecialiseerde logopedische zorg om de taal- en spraakontwikkeling van leerlingen te stimuleren en eventuele problemen aan te pakken. Deze expertise draagt bij aan een sterke basis voor communicatie en leren.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn van Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog voor sociaal-emotionele begeleiding

Toelichting van de school:

Voor ondersteuning op sociaal-emotioneel gebied werken we samen met Scholengroep OPRON. Onze bovenschoolse orthopedagoog, ingeschakeld via het OPRON Expertise Team, biedt gespecialiseerde hulp bij gedragsvraagstukken en emotionele ontwikkeling. Dit zorgt voor een veilige en ondersteunende leeromgeving voor al onze leerlingen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor aanpak gedrag en werkhouding

Toelichting van de school:

Aniek de Vries is onze gedragsspecialist en ondersteunt ons team bij uitdagende onderwijssituaties. Zij adviseert over het bieden van passend onderwijs en het optimaliseren van de taakaanpak van leerlingen. Haar expertise helpt ons om de leerprestaties en werkhouding van elk kind te verbeteren.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor motorische ontwikkeling

Toelichting van de school:

Marlies Drenth, fysiotherapeute bij Fysiotherapie Mantinghcentrum Stadskanaal, ondersteunt onze leerlingen. Zij richt zich op de motorische ontwikkeling en lichamelijke gezondheid van kinderen. Deze zorg helpt leerlingen om zich fysiek optimaal te ontwikkelen en deel te nemen aan alle schoolactiviteiten.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

BHV'ers voor medische assistentie en veiligheid

Toelichting van de school:

Op de Meester Neuteboomschool zijn Wilma Elzen en Jacob Luring onze getrainde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners). Zij zorgen voor de veiligheid en eerste medische hulp op school. Hun aanwezigheid garandeert een veilige omgeving voor leerlingen en personeel bij calamiteiten.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Een eigen Chromebook voor alle leerlingen vanaf groep 4

Brede Ondersteuning voor Elke Leerling op de Meester Neuteboomschool

Ontwikkeling van Toekomstig Aanbod voor Extra Leerlingondersteuning

Ons toegewijde team onderzoekt momenteel actief hoe we de ondersteuning voor onze leerlingen verder kunnen verdiepen en verbreden. We richten ons op het identificeren van specifieke ondersteuningsbehoeften en het ontwikkelen van innovatieve extra activiteiten. Deze initiatieven zijn specifiek ontworpen om leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, optimaal te ondersteunen bij het overwinnen van eventuele achterstanden. Ons doel is om een stimulerende leeromgeving te creëren waarin elk kind zijn of haar volledige potentieel kan bereiken. Wij streven ernaar om ons aanbod voortdurend te evalueren en te verbeteren, zodat we altijd aansluiten bij de veranderende onderwijsbehoeften. De Meester Neuteboomschool investeert in een toekomstgerichte aanpak van leerlingondersteuning.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg voor een Succesvolle Toekomst

Welke kernambities sturen ons schoolplan aan?

De Meester Neuteboomschool werkt vanuit de kernwaarden rust, regelmaat en structuur om elke leerling optimaal te begeleiden. Ons schoolplan is gericht op het verrijken van zowel het leven als de geest van onze leerlingen, met vaardigheden die hen in staat stellen later zelfstandig te floreren. Onze drie kernambities zijn: 'Gedrag is een curriculum', 'Een leven lang leren' en 'Een krachtig aanbod'. Deze ambities vormen de basis voor onze onderwijsaanpak, waarbij we naast taal- en rekenonderwijs ook expliciet aandacht besteden aan sociaal-emotionele ontwikkeling en zelfregulatie. Wij geloven dat deze vaardigheden doelbewust en gestructureerd aangeleerd moeten worden. We streven naar een cultuur waarin leerkrachten zich continu ontwikkelen en waarin fouten maken wordt gezien als een kans om te leren. Een leven lang leren geldt niet alleen voor leerlingen, maar ook voor ons team. Door te investeren in vakmanschap en talentontwikkeling, zorgen we voor inspirerende voorbeelden en blijven we een aantrekkelijke werkplek. Ons aanbod is afgestemd op de specifieke behoeften van onze leerlingenpopulatie, met als doel een optimale voorbereiding op vervolgonderwijs en de maatschappij. We onderzoeken continu hoe we ons aanbod kunnen verdiepen, verbreden en extra ondersteuning kunnen bieden bij eventuele achterstanden. Ons dagelijks handelen wordt geleid door een professioneel handelingskader, bestaande uit wetten, richtlijnen, protocollen en kwaliteitsstandaarden. Dit kader garandeert veilig, verantwoord en kwalitatief hoogstaand onderwijs voor al onze leerlingen.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

De schoolorganisatie werkt volgens een duidelijke structuur om de gestelde doelen te bereiken. Het bestuur stelt een strategisch beleidsplan op, waaruit ons vierjarige schoolplan voortvloeit. Dit schoolplan bevat concrete doelstellingen voor de komende jaren. Jaarlijks wordt er, in nauwe samenwerking met het team, een gedetailleerd schooljaarplan opgesteld door de directeur. Dit plan vertaalt de strategische doelen naar concrete acties voor het komende schooljaar. Leerkrachten werken actief binnen verschillende actieteams om gezamenlijk aan deze doelen te werken. Om de voortgang en effectiviteit van ons onderwijs te waarborgen, vinden er vier keer per jaar schooldialogen plaats. Tijdens deze bijeenkomsten leggen de directeur en de intern begeleider verantwoording af over de ontwikkelingen en resultaten binnen de school. Dit zorgt voor transparantie en continue verbetering van onze onderwijskwaliteit.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op de Meester Neuteboomschool

Toelichting van de school

De Meester Neuteboomschool biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen, geleid door een eigen Specialist Jonge Kind. Deze expert zorgt ervoor dat alle jonge leerlingen de optimale ontwikkeling doormaken. Onze school werkt nauw samen met kinderopvang KidsFirst de Speeldoos en Stichting Peuterwerk, waar we gebruikmaken van het stimulerende "Lees je me voor?" programma. In de onderbouw ligt de nadruk, net als in de rest van de school, op structuur, regelmaat en het ontwikkelen van sociale vaardigheden, naast een rijk cognitief aanbod. Kinderen ontdekken spelenderwijs de wereld, met speciale aandacht voor taal- en rekenvaardigheden en een uitgebreide woordenschat. Het onderwijs sluit naadloos aan bij de belevingswereld van de kinderen, wat hun interesse wekt en leren motiveert. Door thematisch te werken, breiden we kennis uit en verdiepen we vaardigheden. Leren gebeurt in diverse spelomgevingen, zowel binnen als buiten, en tijdens geleide activiteiten zoals kringgesprekken. Elk thema is uitdagend ontworpen om alle kinderen te betrekken en hun wereldkennis te vergroten. De ontwikkeling van elk kind wordt nauwkeurig gevolgd via een observatiesysteem, waarna leerkrachten gerichte ondersteuning of extra uitdaging bieden.

Veelgestelde vragen

Biedt de Meester Neuteboomschool extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, de Meester Neuteboomschool heeft een Specialist Jonge Kind die zorgt voor een rijk en uitdagend aanbod, specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge leerlingen.

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind?

De Meester Neuteboomschool werkt samen met de volgende partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken: KidsFirst de Speeldoos en Stichting Peuterwerk.

De Meester Neuteboomschool werkt samen met de volgende partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken: KidsFirst de Speeldoos en Stichting Peuterwerk.

Stichting Peuterwerk