Basisschool Christelijke Basisschool de Maarsborg in Stadskanaal

De resultaten van Christelijke Basisschool de Maarsborg in Stadskanaal

Current section: resultaten
De Wedde 11 - 13
9502 Stadskanaal

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke Basisschool de Maarsborg, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Christelijke Basisschool de Maarsborg bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool de Maarsborg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen op De Maarsborg

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die leerlingen aan het einde van hun basisschoolperiode moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep 8 middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Deze norm geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school in Stadskanaal.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Hogere Academische Doelen op De Maarsborg

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische prestaties te leveren. Ons doel is dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit ambitieuze niveau bereikt aan het einde van groep 8. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Deze waarde geeft aan welk percentage leerlingen het streefniveau idealiter zou moeten behalen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke Basisschool de Maarsborg?

Op Christelijke Basisschool de Maarsborg in Stadskanaal begeleiden we leerlingen proactief naar het voortgezet onderwijs. Vanaf groep 6 starten we met gesprekken over mogelijke uitstroomniveaus, waarbij alle ontwikkelingskansen open blijven. We gebruiken de Plaatsingswijzer als hulpmiddel, die uitgebreid wordt toegelicht aan ouders in groep 6, 7 en 8. In januari ontvangen de leerlingen hun definitieve schooladvies, samengesteld door een plaatsingscommissie bestaande uit leerkrachten, de directeur en kwaliteitsمدیر. Dit advies is gebaseerd op zowel toetsresultaten als de werkhouding, concentratie en motivatie van het kind. Een doorstroomtoets in februari kan het advies positief bijstellen. We streven naar een optimale aansluiting op het voortgezet onderwijs, waarbij we open communicatie met ouders en kinderen hoog in het vaandel dragen. De schooladviezen worden zorgvuldig bepaald om elke leerling de beste start te geven.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Christelijke Basisschool de Maarsborg: Groei en Respect

Op Christelijke Basisschool de Maarsborg stimuleren we vanaf de kleuterklas de ontwikkeling van jonge mensen met een sterk ontwikkeld besef van regels, waarden en normen, en samenwerking. Ons doel is uw kind te vormen tot een zelfstandig individu dat stevig in het leven staat, met een gezonde eigenwaarde. Respectvolle omgang met elkaar en een positieve bijdrage aan de maatschappij staan hierbij centraal. De Maarsborg is een veilige en inspirerende leeromgeving waar elk kind kan groeien, werken en leren in een omgeving die geborgenheid biedt.

Veiligheid en Geborgenheid: Een warme omgeving voor alle leerlingen.

Respect en Samenwerken: Leren omgaan met elkaar en gezamenlijk doelen bereiken.

Verantwoordelijkheid: Kinderen leren eigenaar te zijn van hun leerproces en gedrag.

Hoe bevordert de Maarsborg de sociale vaardigheden van leerlingen?

Een sterke sociale ontwikkeling is essentieel voor succes in zowel het onderwijs als het latere leven. Wij leren onze leerlingen essentiële vaardigheden zoals: - Navigeren door regels en grenzen met wederzijds respect. - Effectief samenwerken binnen diverse groepen en activiteiten. - Verantwoordelijkheid nemen voor eigen acties en leerproces. - Betrokkenheid tonen bij de wereld om hen heen en medeleerlingen. - Zorg dragen voor zowel de eigen gezondheid als die van anderen. - Een basisbegrip ontwikkelen van diverse culturele en religieuze achtergronden in onze multiculturele samenleving. - Zich veilig en zelfredzaam gedragen in het verkeer. - Een duurzame omgang met het milieu. Deze vaardigheden integreren we dagelijks door middel van duidelijke schoolregels, de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren, Bijbelverhalen via 'Kind op Maandag', coöperatieve werkvormen, individuele gesprekken met leerlingen en thematisch wereldoriëntatieonderwijs. Tevens monitoren we de sociaal-emotionele groei met het systeem Kindbegrip in Parnassys.

Welke systemen gebruikt de Maarsborg om de sociale vooruitgang van leerlingen te registreren?

Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maken wij gebruik van het volgsysteem Kindbegrip, geïntegreerd binnen Parnassys. Dit stelt ons in staat om de sociaal-emotionele groei van elk kind gedetailleerd in kaart te brengen en waar nodig gerichte ondersteuning te bieden.

  • Kindbegrip Parnassys

Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op de Maarsborg?

Christelijke Basisschool de Maarsborg zet de effectieve sociaal-emotionele leermethode Kwink in. Deze methode helpt leerlingen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale en emotionele vaardigheden, wat bijdraagt aan een positief schoolklimaat en een gezonde persoonlijke groei.

  • Kwink

Inspectierapport Christelijke Basisschool de Maarsborg: Een Blik op Kwaliteit

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over Christelijke Basisschool de Maarsborg. In mei 2018 vond een thematisch bezoek plaats, gericht op de overgang naar het voortgezet onderwijs. Dit bezoek was een waardevolle gelegenheid voor dialoog en analyse, waarbij de inspecteur zowel documentatie bestudeerde als gesprekken voerde met leerlingen. Het resulteerde in een positieve evaluatie die onze sterke punten bevestigde. We zijn verheugd met de positieve feedback en de concrete adviezen die we hebben ontvangen. Deze inzichten stellen ons in staat om gericht te werken aan verdere verbeteringen en de kwaliteit van ons onderwijs te optimaliseren.