Kindcentrum Vinkenbos in Sprundel

De resultaten van Kindcentrum Vinkenbos in Sprundel

Current section: resultaten
Hertogstraat 11
4714 Sprundel

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum Vinkenbos, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum Vinkenbos bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Vinkenbos bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing bij Kindcentrum Vinkenbos

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten bezitten. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau moeten halen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, wat betekent dat dit criterium uniform is voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitieus Onderwijs op Kindcentrum Vinkenbos

Het streefniveau markeert een uitdagender doel dan het fundamentele niveau. Ons streven is dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau bereikt. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen dit ambitieuze niveau naar verwachting moet halen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum Vinkenbos?

Bij Kindcentrum Vinkenbos begrijpen we het belang van een passend schooladvies voor de toekomst van uw kind. Doubleren, ofwel het overdoen van een schooljaar, kan een optie zijn wanneer dit ten goede komt aan de ontwikkeling van de leerling. Dit kan zowel op sociaal-emotioneel als op cognitief vlak zijn. Ons team streeft ernaar het onderwijs optimaal af te stemmen op de individuele onderwijsbehoeften van elk kind. De beslissing over doubleren wordt zorgvuldig overwogen door onze ervaren leerkrachten, met nauwe betrokkenheid van u als ouder. Via regelmatige oudergesprekken houden we u volledig op de hoogte van de voortgang van uw kind. Mocht er een mogelijke doublure overwogen worden, dan bespreken we dit tijdig, waarbij rekening wordt gehouden met alle factoren, zoals gedrag, inzet en bijzondere omstandigheden. Onze adviesprocedure, zoals vastgesteld binnen de Borgesiusstichting, garandeert een eerlijke kans voor elk kind, ongeacht achtergrond. We bereiden alle leerlingen uitstekend voor op de overgang naar het vervolgonderwijs. Vanaf groep 6 en gedurende groep 7 plannen we gesprekken met ouders en leerlingen om de toekomstige schoolkeuze te bespreken. In groep 8 ontvangen leerlingen een voorlopig schooladvies, gebaseerd op een brede evaluatie van hun ontwikkeling, inclusief cognitieve prestaties en 'zachte' kenmerken zoals motivatie en werkhouding. De Cito doorstroomtoets in groep 8 biedt een waardevolle aanvulling op dit advies. Indien de resultaten van de doorstroomtoets hoger uitvallen dan het voorlopige advies, wordt het schooladvies in overleg met u en uw kind heroverwogen. Een aanpassing vindt alleen plaats als dit in het belang van het kind is. Bij een lager resultaat dan het voorlopige advies, wordt het advies niet naar beneden bijgesteld. Het definitieve schooladvies is een weloverwogen oordeel dat rekening houdt met het leerpotentieel en de persoonlijke eigenschappen van uw kind, mede gebaseerd op de resultaten van de doorstroomtoets. De expertise van onze school is hierbij leidend. Met behulp van de 'plaatsingswijzer', die de ontwikkeling van groep 6 tot en met 8 volgt op gebieden als begrijpend lezen en rekenen, ondersteunen we het adviestraject naar het vervolgonderwijs. De plaatsingswijzer is een hulpmiddel dat, samen met het kindvolgsysteem en de meerjarige ontwikkeling van uw kind, leidt tot een gegrond en goed onderbouwd schooladvies. De focus ligt hierbij op een brede ontwikkeling en niet enkel op toetsresultaten, om elk kind recht te doen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Kindcentrum Vinkenbos: Samen Groeien

Op Kindcentrum Vinkenbos stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind. We leren leerlingen vaardigheden aan die essentieel zijn voor positieve interacties en een actieve deelname aan de maatschappij. Denk hierbij aan effectief samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid bevorderen. Door deze sociale competenties te ontwikkelen, creëren we een veilige en prettige leeromgeving die direct bijdraagt aan betere schoolprestaties. Leerlingen leren zich op een positieve manier te gedragen en worden zo goed voorbereid op hun toekomst. Kindcentrum Vinkenbos is een plek waar iedereen zich welkom en veilig voelt. We hechten grote waarde aan respectvolle omgang tussen leerlingen, medewerkers en ouders. Betrokkenheid, positiviteit, verantwoordelijkheid en vertrouwen vormen de kern van onze schoolcultuur en sturen onze missie en visie. Onze school werkt samen met leerlingen, ouders en leerkrachten om een uitdagende en veilige leeromgeving te bieden. We streven ernaar de totale ontwikkeling van elk kind te ondersteunen, rekening houdend met individuele onderwijsbehoeften. Veiligheid is hierbij cruciaal en wordt gewaarborgd door een positief pedagogisch klimaat, zowel binnen als buiten de schoolmuren. Dit zorgt voor een harmonieuze samenwerking.

Positiviteit

Respect

Vertrouwen

Betrokkenheid

Verantwoordelijkheid

Hoe bevordert Kindcentrum Vinkenbos de sociale vaardigheden bij leerlingen?

Kindcentrum Vinkenbos stimuleert de sociale ontwikkeling door leerlingen actief te betrekken bij activiteiten die samenwerking, conflictresolutie en zelfredzaamheid bevorderen. We creëren een veilige omgeving waar deze vaardigheden kunnen groeien en waar leerlingen leren positief bij te dragen aan de gemeenschap. Dit draagt bij aan zowel persoonlijk welzijn als academische vooruitgang. Onze kernwaarden zoals positiviteit en respect vormen de basis voor deze aanpak.

Welke methoden gebruikt Kindcentrum Vinkenbos voor het monitoren van sociale opbrengsten?

Kindcentrum Vinkenbos monitort de sociale ontwikkeling van leerlingen met behulp van gestructureerde registratievormen. We maken gebruik van 'Kijk!' en de 'Sociaal Emotionele Vragenlijst' om inzicht te krijgen in de sociale en emotionele groei van onze leerlingen. Deze tools helpen ons om de voortgang te volgen en waar nodig extra ondersteuning te bieden.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Kindcentrum Vinkenbos?

Op Kindcentrum Vinkenbos passen we de methode 'School Wide Positive Behavior Support' (SWPBS) toe. Deze aanpak richt zich op het creëren van een positieve schoolcultuur waarin gewenst gedrag wordt gestimuleerd en beloond. SWPBS helpt ons om een veilige en voorspelbare omgeving te waarborgen, wat essentieel is voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen.

Inspectierapport Kindcentrum Vinkenbos: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Kindcentrum Vinkenbos in Sprundel. Als vooraanstaande basisschool streven we naar uitmuntend onderwijs, waarbij we continu evalueren en verbeteren. Dit rapport biedt inzicht in onze prestaties en de kwaliteit van ons onderwijsaanbod voor uw kind.

Resultaten | Kindcentrum Vinkenbos in Sprundel | [2025] Schoolregister