Basisschool De Stokland in Son en Breugel

Het team van Basisschool De Stokland in Son en Breugel

Current section: team
Jupiterstraat 3
5694 Son en Breugel

Zie hier hoe het team van Basisschool De Stokland is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Stokland. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Stokland bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Stokland bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Stokland zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 66.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (66.7%)
Man (33.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Stokland. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.5%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (19%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Stokland werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (9.5%)
Management (9.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Stokland gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Zorgeloze Onderwijscontinuïteit: Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging

Bij Basisschool De Stokland garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Onze prioriteit is het direct regelen van gekwalificeerde vervanging, voornamelijk via onze eigen SKPO vervangerspool of door creatieve interne oplossingen. In uitzonderlijke situaties, zoals tijdens piekperiodes van ziekte, kan het voorkomen dat we voor een tijdelijke uitdaging staan. In dergelijke zeldzame gevallen informeren we ouders proactief, mocht het nodig zijn dat kinderen een dag thuisblijven om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Stokland: Een Overzicht

3

Taal en Rekenen: Sterke Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Cruciale Schakel in Onderwijskwaliteit
Rekenspecialist: Verdieping en Expertise in Wiskunde
Logopedist: Communicatie en Spraakontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider (IB) is de drijvende kracht achter de onderwijskwaliteit op Basisschool De Stokland. Zij ondersteunt leerkrachten bij het creëren van een optimale leeromgeving voor elke leerling, met speciale aandacht voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. De IB’er coördineert het zorgbeleid en zorgt ervoor dat leerlingen de juiste hulp krijgen. Ze analyseert leerresultaten, leidt leerling- en groepsbesprekingen en onderhoudt waardevolle contacten met externe deskundigen. Dit alles draagt bij aan de continue ontwikkeling van zowel onze leerlingen als ons onderwijsteam.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Ondersteuning voor Sociaal Welzijn
Ergotherapeut: Praktische Hulp bij Dagelijkse Uitdagingen
Pedagogisch Educatief Professional: Begeleiding voor een Positieve Start

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Stokland hechten we veel waarde aan het sociaal-emotionele welzijn van onze leerlingen. Ons uitgebreide ondersteuningsaanbod is specifiek ontworpen om kinderen te helpen floreren op zowel persoonlijk als sociaal vlak. We bieden gerichte begeleiding die aansluit bij de individuele behoeften van elk kind, zodat ze zich veilig en gewaardeerd voelen binnen onze schoolgemeenschap.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren met Focus

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Optimaliseren van Leergedrag
Pedagogisch Educatief Professional: Positieve Gedragsontwikkeling

Toelichting van de school:

Voor een effectieve taakaanpak en een positieve werkhouding bieden wij gespecialiseerde ondersteuning. Onze deskundigen werken samen om leerlingen te helpen concentreren en hun leerdoelen te bereiken. Wij zetten ons in om een omgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, met aandacht voor zowel de leerstof als de manier waarop deze wordt aangepakt.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Ergotherapeut: Verbetering van Motorische Vaardigheden

Toelichting van de school:

Onze school biedt gespecialiseerde ergotherapie om de motorische en lichamelijke ontwikkeling van leerlingen te bevorderen. Een ergotherapeut is wekelijks aanwezig om kinderen te ondersteunen die dit nodig hebben. In de beginweken van het schooljaar vindt een screening plaats bij alle leerlingen in groep 3. Op basis van deze resultaten stellen we een individueel behandelplan op. Leerlingen die hiervoor in aanmerking komen, ontvangen tijdens schooltijd gerichte begeleiding om hun vaardigheden te verbeteren.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke vragen omtrent medisch handelen en persoonlijke verzorging verwijzen wij u graag naar de juiste kanalen of de schoolverpleegkundige.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Ruimte voor Korein (BSO en Peuterwerk).

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij De Stokland

Ontdek Onze Visie op Leerlingontwikkeling

Bij Basisschool De Stokland zetten onze toegewijde en deskundige leerkrachten zich dagelijks in om uw kind het allerbeste onderwijs te bieden. We investeren continu in professionele ontwikkeling, waarbij nieuwe inzichten en theorieën ons inspireren om het onderwijs van de toekomst vorm te geven. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om interne specialisten te ontwikkelen, met een sterke focus op taal en lezen. Ons toekomstige aanbod van extra ondersteuning is zorgvuldig samengesteld om aan te sluiten bij de individuele behoeften van elke leerling. We bieden uitdagende leermogelijkheden voor meer- en hoogbegaafde kinderen, gericht op het vergroten van vaardigheden, eigenaarschap en zelfvertrouwen. Daarnaast hebben we een uitgebreid taalonderwijs ontwikkeld dat perfect aansluit bij onze leerlingenpopulatie, met een speciaal opgeleide taal- en leesspecialist. Burgerschap en IPC worden naadloos geïntegreerd in onze thematische aanpak, zichtbaar in de jaarplannen en weekroosters per groep. Differentiatie is een kernonderdeel van ons onderwijs, met een duidelijke lijn in visie, aanbod en beleid. De doorontwikkeling van ons aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen heeft hierbij onze speciale aandacht. We versterken ook de digitale geletterdheid door middel van kwaliteitskaarten en geïntegreerde lesdoelen, waarbij onze leerkrachten beschikken over de nodige digitale vaardigheden. Onze visie op rekenonderwijs is uitgewerkt in een consistente leerlijn, met extra focus op differentiatie voor onze meest getalenteerde leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan op Basisschool De Stokland

Welke ambitieuze doelen streeft Basisschool De Stokland na in het schoolplan?

Op Basisschool De Stokland sturen we op groei en ontwikkeling met ons schoolplan 2025-2029. Elk jaar concretiseren we deze ambities in een gedetailleerd jaarplan, waarbij we de resultaten van evaluaties gebruiken om continu te verbeteren en nieuwe, relevante doelen te formuleren. Voor het schooljaar 2025-2026 focussen we op vier kerngebieden om het leerrendement te maximaliseren: - Verrijkend Taalaanbod: We hebben een heldere visie en een passend aanbod voor taalontwikkeling ontwikkeld, afgestemd op onze diverse leerlingenpopulatie. Een gespecialiseerde collega wordt opgeleid tot taal- en leesspecialist om dit te ondersteunen. - Burgerschap en IPC Integratie: De nieuwe kerndoelen voor burgerschap zijn naadloos verweven in ons aanbod en de opzet van onze IPC-thema's. Deze zijn inzichtelijk gemaakt via de jaarplannen en weekroosters van elke groep. - Effectieve Differentiatie: We hanteren een consistente visie, aanpak en beleid voor differentiatie binnen de gehele school. Een speciale focus ligt op het verder ontwikkelen van ons aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. - Digitale Geletterdheid: Onze bestaande visie op digitale vaardigheden is vertaald naar kwaliteitskaarten per bouw. Deze kaarten vormen de basis voor de doelen in lessen en activiteiten, die we integreren in de jaarplanning en groepsroosters. Onze leerkrachten zijn optimaal toegerust met de benodigde digitale vaardigheden om dit hoogwaardige onderwijs te verzorgen. - Optimalisatie Rekenen: De visie op rekenonderwijs is uitgewerkt in een doorlopende leerlijn voor zowel het aanbod als de aanpak. Hierbij ligt de nadruk op verdere ontwikkeling van differentiatie voor onze meer- en hoogbegaafde leerlingen.

Hoe worden de schoolbrede doelen van Basisschool De Stokland gerealiseerd en geëvalueerd?

De realisatie van onze ambitieuze schoolplandoelen wordt aangestuurd door toegewijde werkgroepen en verantwoordelijke coördinatoren. Tijdens studiedagen en teamvergaderingen betrekken zij het voltallige team actief bij de voortgang en ontwikkelingen. Aan het einde van elk schooljaar wordt verantwoording afgelegd aan het team en de schoolleiding middels een grondige evaluatie. De inzichten uit deze evaluaties vormen de basis voor de formulering van de doelen voor het komende schooljaar, waardoor we een continue cyclus van verbetering waarborgen.

Downloaden

Ontdek Ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Stokland

Toelichting van de school

Basisschool De Stokland in Son en Breugel biedt een rijke leeromgeving die speciaal is ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen. Wij geloven in een speelse en gestructureerde aanpak die de nieuwsgierigheid prikkelt en een solide basis legt voor toekomstig succes. Onze school is een veilige en inspirerende plek waar elk kind zich welkom voelt om te groeien, ontdekken en leren. Wij zetten ons in voor een naadloze overgang van de kinderopvang naar het basisonderwijs. Door middel van onze specifieke programma's zorgen we ervoor dat uw kind zich snel thuis voelt en vol vertrouwen aan zijn of haar schoolcarrière begint. Ontdek hoe Basisschool De Stokland de eerste leermomenten van uw kind onvergetelijk maakt.

Veelgestelde vragen

Welk Extra Aanbod Biedt Basisschool De Stokland voor Peuters en Kleuters?

Basisschool De Stokland verrijkt het leerproces van jonge kinderen met specifieke programma's die zijn afgestemd op hun ontwikkelingsfase. We bieden diverse activiteiten die de taalontwikkeling, sociale vaardigheden en cognitieve groei stimuleren. Ons aanbod omvat onder andere speciale speel- en leermomenten, creatieve workshops en thematische projecten. Deze zijn ontworpen om kinderen op een speelse manier kennis te laten maken met de basisschoolomgeving en hen voor te bereiden op de volgende stappen in hun educatie.

Basisschool De Stokland verrijkt het leerproces van jonge kinderen met specifieke programma's die zijn afgestemd op hun ontwikkelingsfase. We bieden diverse activiteiten die de taalontwikkeling, sociale vaardigheden en cognitieve groei stimuleren. Ons aanbod omvat onder andere speciale speel- en leermomenten, creatieve workshops en thematische projecten. Deze zijn ontworpen om kinderen op een speelse manier kennis te laten maken met de basisschoolomgeving en hen voor te bereiden op de volgende stappen in hun educatie.

Kinderopvang in Son en Breugel
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met Welke Organisaties Werkt Basisschool De Stokland Samen voor de Jonge Kind Programma's?

Om een doorlopende leerlijn te garanderen en een optimale ontwikkeling van jonge kinderen te faciliteren, werkt Basisschool De Stokland nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen zorgen voor een soepele overgang en een consistente aanpak. Onze belangrijkste partner in de regio is Korein Kinderplein. Via hun vestiging aan de Jupiterstraat in Son en Breugel bieden zij hoogwaardige kinderopvang en peuteropvang. Deze samenwerking met Korein garandeert dat kinderen een stimulerende omgeving ervaren, zowel vóór als tijdens hun schooltijd op De Stokland.

Om een doorlopende leerlijn te garanderen en een optimale ontwikkeling van jonge kinderen te faciliteren, werkt Basisschool De Stokland nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen zorgen voor een soepele overgang en een consistente aanpak. Onze belangrijkste partner in de regio is Korein Kinderplein. Via hun vestiging aan de Jupiterstraat in Son en Breugel bieden zij hoogwaardige kinderopvang en peuteropvang. Deze samenwerking met Korein garandeert dat kinderen een stimulerende omgeving ervaren, zowel vóór als tijdens hun schooltijd op De Stokland.