Insingerschool in Soest

Het team van Insingerschool in Soest

Current section: team
Insingerstraat 57
3766 Soest

Zie hier hoe het team van Insingerschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Insingerschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Insingerschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Insingerschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Insingerschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid Insingerschool: Continuïteit in Onderwijs

Bij de Insingerschool streven we naar een stabiele leeromgeving. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is wegens ziekte of verlof, zetten we alles op alles om een deskundige vervanger te regelen. Het minimaliseren van onderbrekingen voor onze 205 leerlingen staat hierbij centraal. Ons zorgvuldig samengestelde stappenplan garandeert een doeltreffende aanpak. We beginnen met het inschakelen van onze externe invalpool via IPPON Personeelsdiensten of zoeken naar interne oplossingen met collega's. Indien directe vervanging niet mogelijk is, benutten we het innovatieve Qrabbl platform voor een creatieve invulling van de schooldag. Hoewel het reguliere lesprogramma dan tijdelijk wordt aangepast, bieden we de leerlingen nog steeds een waardevolle educatieve ervaring. Als laatste redmiddel kunnen groepen worden samengevoegd door leerkrachten met kleinere klassen tijdelijk in te zetten voor een andere groep. Ook leerkrachten die normaal gesproken ondersteunende taken uitvoeren, zoals remedial teaching, kunnen worden ingezet om de continuïteit te waarborgen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer geen enkele vorm van vervanging mogelijk is, worden leerlingen volgens een vastgesteld rooster tijdelijk naar huis gestuurd. Ouders worden hierover zo spoedig mogelijk, uiterlijk op de dag van de afwezigheid, persoonlijk geïnformeerd. Bij langdurige vervangingsproblemen informeren we ook ouders van andere groepen proactief.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Organisatie van ons onderwijs Op de Insingerschool volgen we de ontwikkeling van onze leerlingen samen met de ouders en de leerlingen zelf. We voeren gesprekken met de kinderen en ouder-kind gesprekken waarin we samen kijken naar de doelen voor de komende periode. We zorgen voor een passend leerstofaanbod per leerling zodat de leerling zich optimaal kan ontwikkelen en ondersteund of uitgedaagd wordt waar nodig. Projectklas begaafde leerlingen Leerlingen die een didactische voorsprong hebben worden door de leerkracht in de klas uitgedaagd met opdrachten die op een hoger niveau liggen. Mocht dit voor een leerling nog niet voldoende zijn dan kan er gebruik gemaakt worden van onze projectklas. Deelname aan de projectklas gaat in overleg met ouders, leerkracht en intern begeleider. Deze projectklas is er vanaf groep 3. Kinderen die meer begaafd zijn en uitgedaagd moeten worden komen bij elkaar en krijgen projectonderwijs van onze talentbegeleider. Zij krijgen vanuit de projectklas ook opdrachten mee naar de eigen groep. Kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong krijgen ook in een kleine groep uitdagender onderwijs aangeboden. Mocht ook het aanbod van de projectklas nog niet voldoende uitdaging bieden dan is er binnen onze stichting een bovenschoolse verrijkingsklas waar een dagdeel gebruik van gemaakt kan worden.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Optimale Leerlingondersteuning: Specialisten aan de Insingerschool

5

Expertise in Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor Succesvolle Lezers
Intern Begeleider: De Spin in het Web van Leerlingenzorg
Rekenspecialist: Wiskundig Talent Ontwikkelen
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Uitdaging voor Slimme Koppen
Taalspecialist: Woordenrijk Leren en Communiceren

Toelichting van de school:

De intern begeleider werkt nauw samen met de leerkracht om elke leerling individueel te volgen. Indien extra ondersteuning gewenst is, schakelen wij onze toegewijde leerlingondersteuner, taalspecialist, rekenspecialist, dyslexiespecialist of talentbegeleider in. Zij denken mee over de meest effectieve aanpak voor elke unieke leerling, om zo tot optimale leerresultaten te komen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Positief Gedrag Stimuleren
Intern Begeleider: Cruciale Rol in Welzijn en Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider monitort, samen met de leerkracht, de voortgang van elke leerling. De sociaal-emotionele ontwikkeling volgen we nauwgezet via het effectieve volgsysteem van de Kanjertraining. Zowel leerkrachten als leerlingen vanaf groep 6 vullen periodiek observatielijsten in, wat ons een gedetailleerd beeld geeft van de ontwikkeling. In nauwe samenwerking met ouders bespreken we de sociaal-emotionele groei. Binnen onze school is tevens een gespecialiseerde leerkracht beschikbaar voor individuele begeleiding van leerlingen met sociale of emotionele uitdagingen. Ouders worden constant geïnformeerd over de voortgang van deze begeleiding.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Coördinatie en Advies
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Aansluiten bij Talent

Toelichting van de school:

De intern begeleider observeert, samen met de leerkracht, de leerlingen in de klas om de voortgang te waarborgen. Onze school beschikt over diverse medewerkers met gespecialiseerde kennis en vaardigheden. Wanneer specifieke expertise nodig is op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, kan de intern begeleider collega's met relevante specialisaties inschakelen om samen de beste aanpak te bepalen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: In Beweging Blijven

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke motorische specialisten direct aan deze ondersteuningsgebieden zijn gekoppeld, zetten wij ons in voor een brede ontwikkeling van alle leerlingen. Wij stimuleren beweging en een gezonde levensstijl binnen ons lesaanbod.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen of ondersteuning bij persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe professionals en ouders. De school zorgt voor een veilige en ondersteunende omgeving, waarbij de individuele behoeften van leerlingen centraal staan.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Peuterspelen en BSO lokaal
Projectklas begaafde leerlingen

Optimale Leerlingondersteuning op de Insingerschool

Onze aanpak voor extra begeleiding

Bij de Insingerschool in Soest geloven we in een proactieve aanpak voor extra ondersteuning. We onderhouden een sterke samenwerking met het jeugdteam en het samenwerkingsverband om leerlingen met specifieke behoeften optimaal te begeleiden. Dit netwerk stelt ons in staat om deskundig advies en ondersteuning te ontvangen. Daarnaast werken we nauw samen met gespecialiseerde partners zoals Praktijk de Engh, Logopedie Soest, Kinderoefentherapie Soest, RID en Carlijn Kennis RT. Deze samenwerkingen garanderen dat onze leerlingen toegang hebben tot een breed scala aan expertise en therapieën, afgestemd op hun individuele leerbehoeften. Indien nodig schakelen we ambulante diensten in om een passend en effectief ondersteuningsaanbod te realiseren. Ons primaire doel is om zoveel mogelijk leerlingen onderwijs te bieden binnen de mogelijkheden van onze school. We streven ernaar om onze interne expertise continu te vergroten door leerkrachten te specialiseren. Hoewel we streven naar inclusief onderwijs, zijn we als basisschool niet toegerust voor de specifieke zorgbehoeften van kinderen met meervoudige handicaps, ernstige leer- of gedragsproblemen. Wel kunnen we leerlingen met een individueel leerplan begeleiden, mits dit binnen een reguliere groep kan plaatsvinden. Hierbij staan de veiligheid en het welbevinden van elke leerling, de groep en de leerkracht altijd voorop. Toekomstige Ontwikkelingen in Leerlingondersteuning: Ons toegewijde leerkrachtenteam verdiept zich jaarlijks in actuele thema's en pedagogische ontwikkelingen. Deze continue scholing stelt ons in staat om de ondersteuning aan leerlingen met speciale behoeften steeds verder te optimaliseren. We evalueren proactief de behoeften binnen onze leerlingpopulatie om ons aanbod relevant en effectief te houden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Insingerschool

Wat zijn de Ontwikkelingsdoelen in het Schoolplan van Insingerschool?

Voor het schooljaar 2024-2025 focussen onze werkgroepen op diverse kerngebieden. We ontwikkelen een consistente gedragslijn met duidelijke afspraken voor leswisselingen en stilteperiodes. Daarnaast implementeren we de rekenmethode Semsom in groep 4 en verrijken we ons beleid met moestuinactiviteiten, een voedselbosje en smaaklessen. We streven naar het vignet "Gezonde School" voor deze initiatieven. Na evaluatie van de taalleermethode "Nieuw Nederlands Junior" stappen we in schooljaar 2025-2026 over op "Staal" voor taal en spelling. We borgen tevens de effectiviteit van de Kanjertraining, Gelukskoffer en Rots & Water, wat resulteerde in het "Gezonde School" vignet voor welbevinden. Tot slot starten we met het formuleren van beleid rondom actief burgerschap, met verdere uitwerking gepland voor het komende schooljaar. **Burgerschap op Insingerschool:** Actief burgerschap en sociale integratie zijn essentieel. In onze diverse samenleving leren kinderen over culturele diversiteit en onze gedeelde cultuur. Wij hebben een heldere visie op burgerschap ontwikkeld, met een samenhangend lesprogramma door alle leerjaren heen. We monitoren en evalueren continu het burgerschapsonderwijs. Ons doel is kinderen op te leiden tot democratische burgers die de principes van de rechtsstaat respecteren en handelen vanuit algemeen aanvaarde normen en waarden. Onze christelijke identiteit inspireert ons tot het creëren van een respectvolle, inclusieve en stimulerende leeromgeving. Zo helpen we elk kind zich te ontwikkelen tot een wereldwijde burger binnen onze zorgzame schoolorganisatie. Systematische kwaliteitsverbetering staat centraal. We bepalen, bewaken en verbeteren continu de kwaliteit van ons onderwijs. Wat is goed onderwijs? Hoe voldoen we aan de eisen van de overheid en onze eigen doelen? Hoe waarborgen we de behaalde kwaliteit? Insingerschool werkt aan onderwijsontwikkeling en vernieuwing, met focus op het borgen van succesvolle praktijken.

Hoe realiseert Insingerschool haar Educatieve Doelen?

Alle leerkrachten zijn actief betrokken bij werkgroepen die de schoolplanambities realiseren. Via vergaderingen en studiedagen delen we kennis en zorgen we voor gezamenlijke voortgang. Ouders en leerlingen worden betrokken via de leerlingenraad en de medezeggenschapsraad (MR). Ouders worden geïnformeerd over onze ontwikkelingen via het "Insingernieuws". Voor schooljaar 2025-2026 staan de volgende actiepunten gepland: * Implementatie van de nieuwe taalleer- en spellingmethode "Staal 2.0". * Ontwikkeling van visie en leerlijnen voor digitale geletterdheid. * Verdere uitwerking en implementatie van burgerschapsbeleid en leerlijnen. * Selectie van een nieuwe methode voor aanvankelijk lezen in groep 3, met een doorlopende lijn voor groep 1-3, in te voeren vanaf schooljaar 2026-2027. * Ontwikkeling en inzet van atelierworkshops in het voorjaar van 2026. * Borgen van "Gezonde School" op het gebied van welbevinden en aanvragen van het vignet "Natuur en Milieu" met focus op moestuin-, voedselbos- en smaaklessen. * Borgen van de rekenmethode Semsom in de groepen 1-4. * Vastleggen en borgen van doorlopende afspraken over gedrag op school en op het schoolplein. **Belang van Kwaliteitszorg en Wetenschappelijk Onderzoek:** Leerlinggegevens, zoals resultaten van taal- en rekentoetsen en deelname aan kinderopvang, zijn waardevol voor wetenschappelijk onderzoek en statistische analyses. Deze geanonimiseerde gegevens helpen bij het in kaart brengen van schoolontwikkelingen en prestaties, wat bijdraagt aan de verbetering van het onderwijs, zowel op onze school als landelijk. Onze school verstrekt deze gegevens aan het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) voor onderzoek en statistiek. Het CBS pseudonimiseert de gegevens en stelt ze beschikbaar voor het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO). De data is niet herleidbaar naar individuele leerlingen, ook niet in publicaties. De gegevensverwerking vindt plaats binnen de beveiligde omgeving van het CBS, conform wettelijke en interne CBS-regelgeving. Indien u bezwaar heeft tegen de verwerking van uw kindgegevens, kunt u dit melden bij de directie. Wij zorgen er dan voor dat deze gegevens niet aan het CBS worden doorgegeven. Soms zijn aanvullende gegevens nodig voor onderzoek. Scholen mogen gegevens over taal, rekenen en kinderopvang delen met het CBS, aangezien dit geen 'bijzondere' persoonsgegevens zijn (zoals gezondheidsgegevens). Voor het delen van bijzondere persoonsgegevens is wettelijk actieve toestemming van ouders vereist. Indien voor een specifiek onderzoek bijzondere persoonsgegevens nodig zijn, zal de school hiervoor expliciet uw toestemming vragen.

Speelplezier en Ontwikkeling: Ons Programma voor het Jonge Kind

Toelichting van de school

Opvang en voorbereiding op de basisschool voor jonge kinderen vindt plaats bij onze toegewijde kinderopvang. Professionele pedagogisch medewerkers creëren een stimulerende omgeving voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar, met speciale aandacht voor taalontwikkeling. Dit doen we door gezamenlijk te lezen en leuke taalspelletjes te spelen. Voorschoolse educatie is geen les, maar een fase van spelenderwijs leren. Binnen de Insingerschool wordt dit programma verzorgd door Heldenopvang Soest. Zij bieden een rijke leeromgeving die kinderen optimaal voorbereidt op hun schoolcarrière. Er is een hechte band tussen de opvang en onze school. Kinderen die instromen op de Insingerschool kennen hierdoor al vertrouwde gezichten van zowel kinderen als leerkrachten, dankzij de vele gezamenlijke activiteiten.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend aanbod biedt de Insingerschool voor peuters en kleuters?

De Insingerschool biedt speciale programma's gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat een gestructureerde aanpak voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat zorgt voor een soepele overgang naar de basisschool. Onze peuteropvang is ontworpen om de taalvaardigheid en sociale vaardigheden van jonge kinderen spelenderwijs te vergroten.

De Insingerschool biedt speciale programma's gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat een gestructureerde aanpak voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat zorgt voor een soepele overgang naar de basisschool. Onze peuteropvang is ontworpen om de taalvaardigheid en sociale vaardigheden van jonge kinderen spelenderwijs te vergroten.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partners werkt de Insingerschool samen voor het programma voor jonge kinderen?

De Insingerschool werkt nauw samen met Heldenopvang Soest om een naadloze en stimulerende voorbereiding op de basisschool te garanderen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen een positieve start maken, met een focus op spelenderwijs leren en optimale taalontwikkeling. U vindt meer informatie over hun aanbod en locaties op hun website.

De Insingerschool werkt nauw samen met Heldenopvang Soest om een naadloze en stimulerende voorbereiding op de basisschool te garanderen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen een positieve start maken, met een focus op spelenderwijs leren en optimale taalontwikkeling. U vindt meer informatie over hun aanbod en locaties op hun website.