3e Van der Huchtschool in Soest

Het team van 3e Van der Huchtschool in Soest

Current section: team
Valeriaanstraat 169 A
3765 Soest

Zie hier hoe het team van 3e Van der Huchtschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 3e Van der Huchtschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 3e Van der Huchtschool bij jullie?

Ontdek hoe goed 3e Van der Huchtschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 3e Van der Huchtschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 3e Van der Huchtschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (13.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (40%)
55-65 jaar (13.3%)
&ge;65 jaar (6.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 3e Van der Huchtschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (6.7%)
Indirect ondersteunend personeel (6.7%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 3e Van der Huchtschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsplanning: Zekerheid voor Uw Kind

Bij de 3e Van der Huchtschool garanderen we continuïteit van onderwijs, ook bij afwezigheid van onze leerkrachten. Wij zorgen voor professionele vervanging, zowel via interne reserves als via onze samenwerking met het Regionaal Invalpool Onderwijs (PIO). Deze strategische aanpak verzekert dat uw kind altijd kan rekenen op deskundige begeleiding en een gestructureerde leeromgeving, ongeacht onvoorziene omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team: Specialisten voor Extra Ondersteuning op de 3e Van der Huchtschool

4

Taal- en Rekenspecialisten: Verbetering van Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Taal en Rekenen
Gespecialiseerde Rekencoach
Taalspecialist voor Effectief Leren
Leesspecialist voor Leesvaardigheid

Toelichting van de school:

Onze toegewijde reken- en taalspecialisten versterken de didactische aanpak van onze leerkrachten. Zij richten zich op het verbeteren van de onderwijskwaliteit binnen de school op het gebied van rekenen en taal. Dit doen zij door het stimuleren van vakkennis, het inspireren van collega's en het begeleiden bij het ontwikkelen van planmatige verbeteringen.

3

Sociaal-Emotionele Ondersteuning: Groei en Welzijn van Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Kindontwikkeling
Intern Begeleider Sociaal Welzijn
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist biedt wekelijks gerichte ondersteuning aan kinderen die extra aandacht nodig hebben. Dit kan individueel, in kleine groepjes of tijdens klassikale activiteiten zijn, met focus op kinderen met ASS-problematiek of specifieke sociaal-emotionele uitdagingen. Deze specialist versterkt ook de sociaal-emotionele aanpak van leerkrachten door middel van coaching en begeleiding. Onze specialist meer- en hoogbegaafdheid biedt een aparte leeromgeving voor deze leerlingen, waar lesstof op een andere, uitdagende manier wordt aangeboden.

1

Gedrag en Taakaanpak Op Maat

Beschikbare specialisten:

Remedial Teacher voor Gerichte Hulp

Toelichting van de school:

Onze remedial teacher biedt wekelijks individuele of groepsgerichte ondersteuning op maat. Deze hulp is gericht op het verbeteren van gedrag, werkhouding en de aanpak van schooltaken, zodat elk kind optimaal kan presteren.

1

Logopedie: Ondersteuning bij Communicatie en Motoriek

Beschikbare specialisten:

Logopedist voor Kinderontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze school biedt logopedische faciliteiten aan, zodat leerlingen tijdens schooltijd de nodige ondersteuning kunnen ontvangen. Dit draagt bij aan de algehele motorische en communicatieve ontwikkeling van uw kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Beschikbaarheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment bieden wij geen gespecialiseerde medische zorg of persoonlijke verzorging aan via specifieke schoolondersteuners.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op de 3e Van der Huchtschool

Uitleg over onze zorgstructuur en leerlingbegeleiding

De 3e Van der Huchtschool in Soest biedt proactieve en op maat gemaakte ondersteuning aan alle leerlingen. Wij richten ons specifiek op kinderen die extra uitdaging nodig hebben op cognitief gebied, of juist behoefte hebben aan gerichte sociaal-emotionele begeleiding. Ook leerlingen die extra uitleg nodig hebben om leerstof volledig te doorgronden, vinden bij ons de juiste aandacht. Ons unieke zorgbeleid zorgt ervoor dat elke leerling zich competent en gezien voelt, wat essentieel is voor een optimale ontwikkeling en leerervaring. Door deze aanpak onderscheiden we ons in Soest. Ons toekomstgerichte aanbod van extra ondersteuning komt ten goede aan de gehele schoolpopulatie. Wanneer leerlingen deelnemen aan een ondersteuningsgroep buiten de reguliere les, kan de leerkracht zich volledig richten op de overgebleven leerlingen. Dit kan de effectieve groepsgrootte met wel 30% reduceren, wat resulteert in meer individuele aandacht voor iedereen. Wij streven ernaar om ondersteuning te bieden die perfect aansluit bij de individuele behoeften van elk kind, met maximaal respect voor hun persoonlijke verschillen en leertempo. Via ons schoolarrangement met SWV de Eem kunnen wij hoogwaardige en gespecialiseerde zorg garanderen. Dit stelt ons in staat om extra begeleiding te bieden die verder gaat dan het standaard onderwijsaanbod. Van groep 3 tot en met 8 besteden we 3 tot 4 dagen per week extra aandacht aan lees- en taalvaardigheden, executieve functies en rekenonderwijs. Dit gebeurt in kleine, doelgerichte groepjes onder leiding van ervaren leerkrachten, met veel individuele uitleg en nauwkeurige monitoring. Naast deze specifieke programma's, bieden we gedurende de week doorlopend ondersteuning aan individuele leerlingen of kleine groepjes voor diverse vakgebieden. Ook op sociaal-emotioneel gebied ontvangen leerlingen drie dagen per week gerichte hulp in kleine setting, wat bijdraagt aan hun algehele welzijn en schoolsucces.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van de 3e Van der Huchtschool

Wat Zijn de Belangrijkste Doelen van Ons Schoolplan?

De scholen binnen onze stichting hanteren een systematische aanpak voor kwaliteitszorg. Elke school werkt met een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem en een meerjarenplanning om continu de kwaliteit van zowel de school als de medewerkers te verbeteren. Onze scholen zetten de PDCA-cyclus in, hebben hun kwaliteit duidelijk vastgelegd en evalueren deze regelmatig via zelfevaluatie, conform de meerjarenplanning. Leraren worden ondersteund door een gestructureerde gesprekkencyclus. De kwaliteit wordt ook gemeten via enquêtes onder ouders en leerlingen. Verbeterpunten worden zorgvuldig geselecteerd op basis van deze feedback. We gebruiken instrumenten zoals het schoolplan, jaarplannen en WMK (quickscan, vragenlijsten) om dit proces te ondersteunen.

Hoe Realiseert Onze School de Gestelde Kwaliteitsdoelen?

Jaarlijks voeren we de jaarplannen uit die voortkomen uit ons strategische schoolplan. Deze jaarplannen worden ter goedkeuring voorgelegd aan zowel het schoolteam als de medezeggenschapsraad (MR). Bovendien evalueren en bespreken we de jaarplannen gedurende het schooljaar en aan het einde ervan met zowel het team als de MR.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Soest

Toelichting van de school

Bij de 3e Van der Huchtschool starten we de ontwikkeling van uw kind met een warme overdracht. Wij ontvangen, met uw toestemming, waardevolle informatie vanuit de voorschoolse opvang. Dit stelt ons in staat om een soepele overgang te garanderen en direct aan te sluiten bij de behoeften van uw kind. Onze leerlingen in Soest hebben toegang tot de gespecialiseerde Taalklas, wat extra ondersteuning biedt bij taalontwikkeling. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt de 3e Van der Huchtschool aan jonge kinderen?

De 3e Van der Huchtschool in Soest zet zich in voor optimale ontwikkeling. Specifiek voor jonge kinderen is er een zorgvuldige overdracht vanuit de voorschoolse opvang. Daarnaast kunnen onze leerlingen profiteren van de Taalklas in Soest voor extra taalontwikkeling.

Werkt de 3e Van der Huchtschool samen met externe partners voor het jonge kind?

De 3e Van der Huchtschool in Soest werkt nauw samen met de voorschoolse opvang voor een goede overgang. Voor specifieke taalondersteuning maken onze leerlingen gebruik van de Taalklas die beschikbaar is in de gemeente Soest. Deze samenwerkingen zorgen voor een brede ondersteuning van uw kind.