Openbare Basisschool De Luyster in Sint Philipsland

Het team van Openbare Basisschool De Luyster in Sint Philipsland

Current section: team
Plataanstraat 3
4675 Sint Philipsland

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Luyster is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Luyster. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Luyster bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Luyster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Luyster zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Luyster. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (28.6%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (0%)
45-55 jaar (42.9%)
55-65 jaar (28.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Luyster werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (57.1%)
Direct ondersteunend personeel (28.6%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Luyster gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Flexibele Personeelsvervanging op Basisschool De Luyster

Bij Openbare Basisschool De Luyster begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Mocht een van onze toegewijde leerkrachten onverhoopt afwezig zijn, dan zorgen wij voor een vlekkeloze vervanging. Onze prioriteit is het minimaliseren van de impact op de leerlingen. Daarom streven we ernaar dat elke groep maximaal twee verschillende gezichten van vervangende leerkrachten per week ziet. Dit bevordert de herkenbaarheid en stabiliteit in de klas. Om dit te realiseren, werken we nauw samen met 'Leswerk', een gespecialiseerde organisatie. Zij beheren een uitgebreide pool van bekwame en beschikbare vervangers, waardoor we snel kunnen schakelen en de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Momenteel zitten ongeveer 100 leerlingen op De Luyster. Zij volgen hun lessen groepsgewijs binnen de volgende bouwen:

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool De Luyster

0

Taalontwikkeling en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Luyster leggen we een sterke nadruk op de ontwikkeling van taalvaardigheid en rekenkundige vaardigheden. We zetten diverse methodes in om elk kind optimaal te begeleiden bij het aanleren van deze essentiële basisvaardigheden. Door gerichte aandacht en passende lesmaterialen zorgen we ervoor dat elk kind de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Leefstijl Trainers

Toelichting van de school:

Ons team van leerkrachten is volledig getraind in het werken met "Leefstijl", een effectieve methode gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. Deze aanpak bevordert zelfbewustzijn, sociale vaardigheden en emotionele veerkracht. Wij geloven dat een positief sociaal-emotioneel welzijn essentieel is voor een succesvolle schoolcarrière. Onze leerkrachten creëren een veilige en ondersteunende omgeving waarin kinderen zich vrij voelen om te leren en te groeien.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, biedt Basisschool De Luyster specifieke begeleiding. Onze Intern Begeleider speelt hierin een cruciale rol. Daarnaast kunnen we een beroep doen op externe expertise van een Gedragspecialist en een Orthopedagoog van de 'Geluksvogel' (SBO). Deze samenwerking stelt ons in staat om zeer gerichte en effectieve ondersteuning te bieden, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Luyster stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Via diverse bewegingsactiviteiten en spelvormen leren kinderen hun lichaam beter kennen en ontwikkelen ze belangrijke motorische vaardigheden. We integreren beweging in het leerproces om de algehele ontwikkeling te bevorderen. Een gezonde ontwikkeling draagt bij aan beter leren en een positief zelfbeeld. Wij zorgen voor een omgeving waarin kinderen actief kunnen bewegen en ontdekken.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

BHV'ers (Buitengewoon Veiligheid)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop op Basisschool De Luyster. We beschikken over gediplomeerde BHV'ers (Buitengewoon Veiligheid) die getraind zijn om adequaat te handelen in geval van medische situaties of ongelukken. Zij zorgen voor de eerste opvang en de benodigde zorg. Onze school volgt strikte protocollen voor medische handelingen en persoonlijke verzorging om een veilige omgeving te garanderen. We werken nauw samen met ouders en indien nodig met medische professionals om de gezondheid van elk kind te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
gemeenschappelijke werkplekken buiten het klaslokaal.

Extra Ondersteuning en Begeleiding op Basisschool De Luyster

Ontdek Onze Aanpak voor Leerlingontwikkeling

Lesactiviteiten en Kerndoelen Op Basisschool De Luyster stemmen we onze lesactiviteiten nauwkeurig af op de kerndoelen van het basisonderwijs, zoals vastgesteld door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Elk leerjaar kent specifieke werkwijzen en lesprogramma's, ontworpen om aan te sluiten bij de ontwikkelingsfase van uw kind. We hanteren duidelijke minimum- en streefdoelen voor de overgang tussen de groepen, die u op aanvraag kunt inzien. Zorgverbreding voor Optimale Groei Binnen onze school valt extra ondersteuning onder het brede begrip zorgverbreding. Dit betekent dat we proactief extra hulp bieden om het leer- en ontwikkelingsproces van elk kind zo soepel mogelijk te laten verlopen. Bij complexere problematiek schakelen we de expertise van de schoolbegeleidingsdienst in, waarbij we u volledig informeren. Elk kind heeft een digitaal dossier met observaties, toetsresultaten en handelingsplannen, aangevuld met relevante informatie over de thuissituatie en oudergesprekken. Verwijzing naar Speciaal Onderwijs en Voortgezet Onderwijs In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een kind meer gespecialiseerde hulp nodig heeft dan wij kunnen bieden. Wettelijk is vastgelegd dat een doorverwijzing naar speciaal onderwijs pas plaatsvindt na grondige analyse van de reeds geboden ondersteuning. Voor de overstap naar het voortgezet onderwijs bieden we uitgebreide begeleiding. Gezamenlijke bezoeken aan open dagen en ouderavonden ter bespreking van schooladviezen ondersteunen u en uw kind bij deze belangrijke keuze. De uiteindelijke aanmelding blijft echter uw verantwoordelijkheid. Passend Onderwijs via Samenwerkingsverband Kind op 1 Ons onderwijs voldoet aan de wetgeving voor passend onderwijs, geregeld via regionale samenwerkingsverbanden. In onze regio is dit samenwerkingsverband 'Kind op 1', dat zorgt voor de juiste ondersteuning voor leerlingen die extra behoefte hebben. Als kleine school benutten wij de expertise van al onze leerkrachten, die elkaar aanvullen en continu bijscholing volgen. Toekomstige Ontwikkelingen: Talentherkenning We zetten ons komende tijd extra in op het herkennen en optimaal benutten van de unieke talenten van elke leerling. Door continue team- en individuele scholing versterken we onze didactische vaardigheden en zorgen we dat elke leerkracht zich verder kan ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitsborging op Basisschool De Luyster

Welke ambitieuze leerdoelen omvat ons schoolplan voor 2025-2026?

Ons jaarplan, de ruggengraat van ons onderwijs, wordt elk schooljaar zorgvuldig samengesteld. Dit dynamische document is geworteld in de inzichten uit ons jaarverslag, de behaalde leerresultaten en de bevindingen van interne en externe audits. Het schoolplan en het bovenschools plan vormen de strategische leidraad voor onze jaarlijkse actiepunten. In nauwe samenwerking met de medezeggenschapsraad en ons toegewijde team, worden deze acties vastgesteld en continu geëvalueerd tijdens teamvergaderingen. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op de volgende kerngebieden: Op het gebied van 'Opbrengsten van het Onderwijs': Gerichte acties voortkomend uit het jaarverslag 2024-2025. Op het gebied van 'Organisatie': Innovatieve thema's zoals Talentonderwijs, Burgerschapsvorming en het versterken van Basisvaardigheden. Op het gebied van Leerkrachtontwikkeling en Competenties: Focus op Bewegend Leren, Persoonlijke Groei, ICT-bekwaamheid en de rol als Talent-coach. Overige Speerpunten: Activiteiten gericht op het nieuwe schoolgebouw, Schoolprofilering, Portfolioleren, de implementatie van nieuwe lesmethoden en de continue actualisatie van ons beleid. Bovendien zetten we specifieke acties in met de middelen uit de subsidie 'Basisvaardigheden'. Deze zijn vastgelegd in een apart plan, met een sterke nadruk op Burgerschapsonderwijs, leesvaardigheid en rekenvaardigheid.

Hoe monitoren wij de voortgang richting onze onderwijsdoelen?

De realisatie van onze onderwijsdoelen wordt proactief gemonitord door middel van interne audits en de centrale agendering van onze plannen tijdens teamvergaderingen. Het gedetailleerde 'Jaarplan 2025-2026' beschrijft nauwkeurig hoe we onze doelstellingen willen bereiken en welke concrete stappen we hiervoor ondernemen.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool De Luyster

Toelichting van de school

Uw Kind van 4 op De Luyster: Een Warme Welkom Zodra uw kind vier jaar oud is, staat de deur van Openbare Basisschool De Luyster wijd open. Wij nodigen u uit om in overleg met de leerkracht uw kind vier dagdelen te laten proefdraaien, zodat het kan wennen aan de nieuwe omgeving. Komt uw kind van een andere basisschool door een verhuizing? Dan vragen wij u om een bewijs van uitschrijving van de vorige school. Uw kind wordt dan in principe geplaatst in dezelfde groep als waar het zich eerder bevond. Spelenderwijs Leren in de Onderbouw: Ontwikkeling en Groei Onze kleuters leren spelenderwijs, met een rijke variëteit aan materialen die hun nieuwsgierigheid prikkelen. Door veel te praten met onze leerkrachten, breiden kinderen hun woordenschat uit en ontwikkelen ze een vlotte spraak. Dit vormt een essentiële basis voor toekomstig succes in lezen, taal en rekenen. De voortgang van elke kleuter wordt nauwkeurig bijgehouden met onze 'Kijk!' registratie, zodat we de ontwikkeling optimaal kunnen ondersteunen.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?

Openbare Basisschool De Luyster biedt specifieke programma's om jonge kinderen optimaal te stimuleren en voor te bereiden op het basisonderwijs. Ons aanbod is gericht op een brede ontwikkeling en een soepele overgang naar de basisschool.

Openbare Basisschool De Luyster biedt specifieke programma's om jonge kinderen optimaal te stimuleren en voor te bereiden op het basisonderwijs. Ons aanbod is gericht op een brede ontwikkeling en een soepele overgang naar de basisschool.

Ontdek onze Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang mogelijkheden.

Met welke partners werkt De Luyster samen voor het jonge kind programma?

Wij werken nauw samen met vertrouwde partners om een doorlopende leerlijn te garanderen voor uw kind. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang van peuteropvang naar basisschool, met een focus op de ontwikkeling van jonge kinderen.

Wij werken nauw samen met vertrouwde partners om een doorlopende leerlijn te garanderen voor uw kind. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang van peuteropvang naar basisschool, met een focus op de ontwikkeling van jonge kinderen.