Basisschool De Dorpsbeuk in Scherpenzeel (Gelderland)

Het team van Basisschool De Dorpsbeuk in Scherpenzeel (Gelderland)

Current section: team
Beukenlaan 14 - 16
3925 Scherpenzeel (Gelderland)

Zie hier hoe het team van Basisschool De Dorpsbeuk is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Dorpsbeuk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Dorpsbeuk bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Dorpsbeuk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Dorpsbeuk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84%)
Man (16%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Dorpsbeuk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.7%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (37%)
45-55 jaar (14.8%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Dorpsbeuk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76%)
Direct ondersteunend personeel (12%)
Indirect ondersteunend personeel (8%)
Management (4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Dorpsbeuk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Dorpsbeuk: Zekerheid voor Uw Kind

Bij Basisschool De Dorpsbeuk zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, ook bij afwezigheid van uw kind zijn leerkracht. Voor gegarandeerde vervanging maken we gebruik van de gespecialiseerde Transvita invalpool. Dit waarborgt dat uw kind les krijgt van een gekwalificeerde professional, zelfs bij onverwachte gebeurtenissen. Daarnaast zetten we waar mogelijk onze eigen flexibele duo-collega's in om de onderwijscontinuïteit te maximaliseren. Mocht er onverhoopt toch geen vervanging te regelen zijn, communiceren we hierover transparant en zorgen we voor een verantwoorde oplossing voor de leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij werken met vakspecialisten. Dit houdt in dat de verschillende vakgebieden verdeeld zijn over de leerkrachten.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Extra Ondersteuning

7

Taal en Rekenen: Expertise voor Succesvolle Leerontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist
ICT Specialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Dorpsbeuk zetten we ons in voor optimale leerresultaten. Onze leerkrachten zijn verdeeld over de bouwen en geven vakken binnen hun specialisme. Veel van onze docenten hebben gespecialiseerde HBO-opleidingen afgerond, of blijven zich ontwikkelen middels relevante cursussen en trainingen. Dit zorgt ervoor dat uw kind profiteert van de meest actuele onderwijsmethoden en expertise op het gebied van taal en rekenen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Stimulerende Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan het welzijn van ieder kind. Onze kwaliteitsمدیر, die tevens gedragsspecialist is, biedt proactieve ondersteuning aan leerkrachten. Samen zorgen we ervoor dat kinderen die extra begeleiding nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, de juiste aanpak krijgen binnen de klas en schoolomgeving.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Strategieën voor Elke Leerling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze aanpak voor gedrag, werkhouding en taakaanpak is gericht op maatwerk. De leerkracht gespecialiseerd in meer- en hoogbegaafdheid heeft aanvullende trainingen gevolgd op het gebied van executieve functies. Dit stelt ons in staat om kinderen te helpen hun leerproces te optimaliseren en hun volledige potentieel te benutten.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren en Groeien

Beschikbare specialisten:

Bevoegde Leerkrachten Bewegingsonderwijs
Cesartherapeut

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Dorpsbeuk stimuleren we een gezonde lichamelijke ontwikkeling. Al onze leerkrachten zijn bevoegd om bewegingsonderwijs te verzorgen, wat zorgt voor kwalitatieve sport- en spelactiviteiten. Daarnaast wordt de school ondersteund door een Cesartherapeut. Deze expert biedt gespecialiseerde begeleiding op het gebied van zowel fijne als grove motoriek, om de algehele ontwikkeling van uw kind te bevorderen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Welzijn Voorop

Beschikbare specialisten:

BHV'ers (Bedrijfshulpverlening)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Meerdere leerkrachten op Basisschool De Dorpsbeuk zijn gediplomeerd Bedrijfshulpverlener (BHV). Zij volgen deze belangrijke cursus jaarlijks om ervoor te zorgen dat zij adequaat kunnen handelen in geval van medische incidenten of andere noodsituaties, en om de persoonlijke verzorging te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Leerplein

Ontwikkelingsondersteuning op Maat: Basisschool De Dorpsbeuk

Hoe Wij Uw Kind Begeleiden

Op Basisschool De Dorpsbeuk geloven we in onderwijs dat aansluit bij de unieke onderwijsbehoeften van ieder kind. Onze onderwijsaanpak is flexibel en gericht op zowel kinderen die extra begeleiding nodig hebben als kinderen die gebaat zijn bij verrijkend lesmateriaal. We zorgen ervoor dat elk kind de juiste stimulans krijgt om optimaal te leren en zich te ontwikkelen. Onze vakspecialisten werken nauw samen om het onderwijs te verrijken. Met experts op het gebied van taal, lezen, rekenen, gedrag en hoogbegaafdheid bieden we gerichte instructie in kleine groepen. Dit stelt ons in staat om optimaal in te spelen op individuele leerroutes. Kinderen die meer tijd nodig hebben, kunnen instructie volgen in een andere groep, net zoals kinderen die sneller door de leerstof gaan en behoefte hebben aan verdieping. De doorgaande lijn begint al bij de instroom. Een warme overdracht van de voorschool en observaties voorafgaand aan de start helpen ons de individuele behoeften van uw kind in kaart te brengen. We monitoren de voortgang via een digitaal portfolio, waarbij de doelen van groep 1 en 2 al bij aanvang worden meegenomen. Dit zorgt ervoor dat uw kind direct kan starten op zijn of haar eigen niveau, zonder onnodige remmingen in de ontwikkeling. Toekomstgericht Inclusief Onderwijs Wij zetten ons actief in voor de persoonlijke groei van elke leerling. Door onze flexibele onderwijsstructuur kunnen we leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften uitstekend begeleiden. In het komende schooljaar onderzoeken we hoe we ons aanbod nog inclusiever kunnen maken. We willen de grenzen van ons huidige aanbod verkennen en verleggen, zodat nog meer kinderen binnen hun vertrouwde schoolomgeving de best mogelijke educatie ontvangen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool De Dorpsbeuk

Welke kerndoelen zijn vastgelegd in het schoolplan van De Dorpsbeuk?

Bij Basisschool De Dorpsbeuk streven we continu naar hoogwaardig onderwijs en het continu verbeteren van onze kwaliteit. Dit doen we systematisch en cyclisch, gebaseerd op een meerjarenplanning. Onze kwaliteitszorg is nauw verbonden met het personeelsbeleid. We zetten in op de professionele ontwikkeling van onze medewerkers, zodat hun competenties aansluiten bij onze belangrijkste beleidsterreinen. Hierdoor zorgen we voor een parallelle ontwikkeling van de school en haar team. Verbeterpunten identificeren we zowel op schoolniveau als individueel. De schoolleider monitort de voortgang van deze verbeterpunten, die vervolgens binnen de school worden geïmplementeerd. Externe input, zoals audits door het interne auditteam van de stichting, een ouderresponsgroep en de kinderraad, versterkt ons kwaliteitsborgingsproces. Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, voortkomend uit ons schoolplan, met specifieke verbeterdoelen. Het schooljaar sluiten we af met een jaarverslag waarin we verantwoording afleggen over de behaalde resultaten en de realisatie van onze doelen aan alle betrokkenen. Belangrijke ontwikkelpunten voor het komende jaar omvatten: * **Kennisopbouw:** Verdieping van de kennisopbouw in groep 1 t/m 8 door het gebruik van het Nederlands Kennis Curriculum (NKC) binnen ons thematisch onderwijs. * **Wereldburgerschap & Duurzaamheid:** Verdere implementatie van UNESCO-principes onder de noemer 'wereldburgerschap en duurzaamheid'. Dit schooljaar focussen we extra op internationalisering via het concept 'taalvriendelijke school' en voeren we ons lesplan wereldburgerschap uit, dat aan het einde van het jaar wordt geëvalueerd. * **MijnRapportfolio:** Implementatie van MijnRapportfolio in de onder- en middenbouw en het persoonsvormingsdeel voor alle groepen (1 t/m 8). * **Didactische aanpak EDI:** Verfijning van de Expliciete Directe Instructie (EDI) door gezamenlijke afstemming van minimale lesvereisten en wederzijdse feedbacksessies. * **Digitale geletterdheid:** Ontwikkeling van een leerlijn digitale geletterdheid en integratie van nog niet gerealiseerde leerdoelen binnen ons curriculum.

Hoe realiseert Basisschool De Dorpsbeuk haar onderwijsdoelen?

De specifieke doelen van Basisschool De Dorpsbeuk zijn vastgelegd in ons jaarplan en verder uitgewerkt in zogenaamde 'ambitiekaarten'. Gedurende het schooljaar werken we actief aan de realisatie van deze doelen. In januari evalueren we de voortgang van onze doelen met behulp van de monitor in de module 'mijnschoolplan'. Hierbij beoordelen we of we op de juiste weg zijn en formuleren we eventuele aanvullende acties die nodig zijn om de gestelde doelen te bereiken. De ambitiekaarten worden periodiek besproken en geëvalueerd tijdens teamvergaderingen. Aan het einde van het schooljaar presenteren we in het jaarverslag welke doelen succesvol zijn behaald en welke doelen we meenemen naar het volgende schooljaar. Dit zorgt voor continue verbetering en consistentie in ons onderwijsaanbod.

Voorbereiding op de Basisschool: Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij De Dorpsbeuk

Toelichting van de school

Basisschool De Dorpsbeuk faciliteert een unieke overgang naar het basisonderwijs door de oudste peuters van lokale voorscholen uit te nodigen voor boeiende activiteiten samen met onze jongste kleuters. Dit programma, dat in het teken staat van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), is ontworpen om de stap naar de basisschool zo soepel en prettig mogelijk te maken. Sinds schooljaar 2021-2022 is deze samenwerking aanzienlijk versterkt, met een focus op geïntegreerde VVE-programma's. Onze toegewijde leerkrachten werken nauw samen met VVE-coaches om het educatieve aanbod naadloos op elkaar af te stemmen. Dit zorgt voor een consistente en stimulerende leeromgeving die de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal ondersteunt. Ontdek hoe Basisschool De Dorpsbeuk uw kind voorbereidt op een succesvolle schoolcarrière. Wij geloven in een warme en uitdagende start, waarin spelenderwijs leren centraal staat. Neem contact op voor meer informatie over onze VVE-activiteiten en de voordelen van deze vroege kennismaking.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt Basisschool De Dorpsbeuk voor jonge kinderen?

Basisschool De Dorpsbeuk biedt een speciaal voorbereidend programma voor jonge kinderen, in nauwe samenwerking met lokale voorscholen. Dit programma richt zich op een soepele overgang naar het basisonderwijs en versterkt de VVE-ervaring van de deelnemende peuters.

Met welke partners werkt Basisschool De Dorpsbeuk samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Dorpsbeuk werkt succesvol samen met voorschool 'Happy Kids' en peuterspeelzaal 'Logé in Huis'. Deze samenwerking is cruciaal voor de succesvolle implementatie van ons programma voor jonge kinderen, met speciale aandacht voor VVE-doelen en een harmonieuze overgang naar de basisschool.

Basisschool De Dorpsbeuk werkt succesvol samen met voorschool 'Happy Kids' en peuterspeelzaal 'Logé in Huis'. Deze samenwerking is cruciaal voor de succesvolle implementatie van ons programma voor jonge kinderen, met speciale aandacht voor VVE-doelen en een harmonieuze overgang naar de basisschool.

Happy Kids Voorschool
Logé in Huis Peuterspeelzaal
Team | Basisschool De Dorpsbeuk in Scherpenzeel (Gelderland) | [2025] Schoolregister