Bogermanschool voor Basisonderwijs in Rotterdam

Het team van Bogermanschool voor Basisonderwijs in Rotterdam

Current section: team
Stichtseplein 3
3074 Rotterdam

Zie hier hoe het team van Bogermanschool voor Basisonderwijs is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Bogermanschool voor Basisonderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Bogermanschool voor Basisonderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Bogermanschool voor Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Bogermanschool voor Basisonderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 96% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (96%)
Man (4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Bogermanschool voor Basisonderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (32%)
55-65 jaar (24%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Bogermanschool voor Basisonderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (48%)
Direct ondersteunend personeel (44%)
Management (8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Bogermanschool voor Basisonderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Engelse taal
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Flexibele Leerkrachtvervanging op de Bogermanschool

Vind gegarandeerd deskundige opvang wanneer uw leerkracht tijdelijk afwezig is. De Bogermanschool zet zich volledig in voor een naadloze continuïteit van het onderwijs. Onze eerste prioriteit is altijd om vervanging intern te regelen. We onderzoeken actief de mogelijkheden voor onze eigen leerkrachten om extra uren te werken en zo de lessen te waarborgen. Dit zorgt voor stabiliteit en vertrouwdheid in de klas. Indien interne oplossingen niet toereikend zijn, schakelen we professionele externe krachten in, zoals gespecialiseerde onderwijspartners en uitzendbureaus. Zij garanderen onderwijs van hoge kwaliteit, zelfs bij onverwachte afwezigheid. In uitzonderlijke gevallen, wanneer externe vervanging niet direct beschikbaar is, kunnen we de leerlingen tijdelijk verdelen over andere groepen of hen zelfstandig laten werken met begeleiding. Hoewel dit extra druk legt op ons team, streven we ernaar de impact op uw kind te minimaliseren. Sporadisch kan het voorkomen dat we, met een zorgvuldig plan, een groep naar huis sturen met uitdagend (digitaal) lesmateriaal. Mocht u hierdoor opvangproblemen ondervinden, dan bieden wij ondersteuning. U wordt altijd direct geïnformeerd over de vervangingsregeling via onze handige schoolapp. Zo bent u altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom het onderwijs van uw kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning voor Elke Leerling op de Bogermanschool

0

Taal en Rekenen: Versterking van Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op de Bogermanschool zetten we ons in om alle leerlingen te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun taal- en rekenvaardigheden. We bieden gerichte aandacht en extra oefenmaterialen om ervoor te zorgen dat elke leerling succesvol kan meedoen en zich optimaal kan ontwikkelen op deze cruciale gebieden. Onze leerkrachten zijn getraind om leerlingen met specifieke leerbehoeften te identificeren en te begeleiden.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig en Ondersteunend Klimaat

Beschikbare specialisten:

Pedagogisch Educatief Professional
Decaan
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De Bogermanschool hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze Intern Begeleider en Decaan spelen een cruciale rol in het creëren van een veilige en ondersteunende leeromgeving. Zij werken nauw samen met leerkrachten en directie om leerlingen te helpen bij gedrag, concentratie en algemeen welzijn. Deze specialisten ondersteunen leerkrachten bij het analyseren van leerresultaten en het opstellen van individuele ondersteuningsplannen. Ze bieden advies over lesmethoden en klassenmanagement om de leerprestaties en het welbevinden van leerlingen te verbeteren. Indien nodig wordt er in overleg met ouders gezocht naar aanvullende hulp, eventueel met betrokkenheid van externe professionals zoals schoolmaatschappelijk werkers of het CJG.

1

Gedrag en Werkhouding: Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Decaan

Toelichting van de school:

Onze Decaan biedt gespecialiseerde ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij hun gedrag, werkhouding en taakaanpak. Zij werkt samen met leerkrachten en ouders om strategieën te ontwikkelen die de focus en motivatie van leerlingen vergroten, zodat zij optimaal kunnen leren en presteren.

0

Motorische Ontwikkeling: Stimulering van Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Bogermanschool faciliteert de motorische ontwikkeling van leerlingen door middel van een wekelijkse aanwezigheid van een fysiotherapeut. Deze specialist helpt leerlingen met specifieke motorische uitdagingen en draagt bij aan een gezonde fysieke ontwikkeling binnen onze schoolomgeving.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Bogermanschool heeft een strikt beleid met betrekking tot medicatie. Wij verstrekken geen medicijnen aan leerlingen. Indien het verstrekken van medicatie om dringende redenen toch noodzakelijk is, vereist dit een schriftelijke toestemmingsverklaring van de ouders. Alle medicatie wordt veilig opgeborgen, buiten het bereik van kinderen, om de veiligheid te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Muzieklokaal

Optimale Leerlingondersteuning op de Bogermanschool

Ons Zorgbeleid en Extra Begeleiding

Wij bieden op de Bogermanschool voor Basisonderwijs in Rotterdam op maat gemaakte extra ondersteuning voor leerlingen die meer nodig hebben dan de reguliere basisondersteuning. Wanneer uw kind extra begeleiding nodig heeft, nemen wij proactief contact op met de schoolcontactpersoon van PPO Rotterdam. Samen bepalen we de meest effectieve ondersteuningsvorm. Deze ondersteuning kan variëren van preventieve maatregelen binnen de schoolomgeving tot intensievere begeleidingstrajecten met specifieke leerarrangementen. Ons doel is om vroegtijdig in te spelen op leerbehoeften en zo een optimale ontwikkeling voor elk kind te garanderen. Een individueel ondersteuningsplan (OPP) wordt opgesteld voor elke leerling die extra begeleiding ontvangt. Ons zorgbeleid, waarin de stapsgewijze aanpak en de inrichting van onze zorg gedetailleerd worden beschreven, is opvraagbaar bij de directie. Wij geloven in een transparante aanpak en betrekken zowel ouders als kinderen actief bij het opstellen van hun persoonlijke plannen, middels het zogenaamde 'hoorrecht'.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en het Schoolplan van de Bogermanschool

Wat zijn de kerndoelen in ons schoolplan?

Op de Bogermanschool hanteren we een directe instructiemethodiek. Regelmatige formatieve toetsen en tweejaarlijkse Cito-toetsen vormen de basis voor onze onderwijsontwikkeling. Na een grondige analyse van deze resultaten stellen we concrete nieuwe doelen op en formuleren we een actiegericht schoolplan. Momenteel focussen we op het optimaliseren van onze rekenlessen en het verrijken van de speelhoeken voor kleuters, om zo een breder scala aan leerbehoeften te kunnen bedienen. Door middel van gerichte observaties stellen we leerdoelen op die aansluiten bij elke individuele leerling.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Ons onderwijs is gestructureerd rond een solide curriculum, waarbij we de cruciale leerdoelen en de benodigde tussenstappen duidelijk definiëren. We streven ernaar dat de prestaties van onze leerlingen vergelijkbaar of beter zijn dan die van scholen met een vergelijkbare sociaaleconomische achtergrond. De Bogermanschool garandeert gelijke onderwijskansen voor alle kinderen, ongeacht de wijk. De data-analyse is leidend in onze pedagogische aanpak. We werken volgens het 4D-model, dat we elke vier weken toepassen. Tijdens onze datameetings bespreken we de strategieën om leerdoelen te behalen en identificeren we leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben om bij te blijven. Leerlingen die extra uitdaging aankunnen, bieden we een verdiepend lesprogramma aan. Indien verbreding passender is, faciliteren we dit via het Zuider+ gymnasium. De tweejaarlijkse Cito-toetsen worden zorgvuldig geanalyseerd om ons onderwijs continu te verbeteren en af te stemmen op de leerresultaten.

Programma voor Jonge Kinderen op de Bogermanschool

Toelichting van de school

Visie op het jonge kind: Ontdek de reis van uw kind van 2 tot 7 jaar op de Bogermanschool. Wij begrijpen dat de ontwikkeling van jonge kinderen uniek en dynamisch is, met grote verschillen in tempo en vaardigheden op sociaal-emotioneel, taal- en rekengebied. Door aan te sluiten bij de natuurlijke behoeften en ontwikkelingsfasen, creëren we een sterke basis voor een leven lang leren. Welbevinden en Betrokkenheid: Een veilige leeromgeving is essentieel voor groei. Op de Bogermanschool bieden we structuur, duidelijke regels en voorspelbare routines, wat bijdraagt aan het welbevinden van elk kind. We stimuleren samenwerking en zelfbewustzijn, zodat kinderen positief gedrag ontwikkelen. Optimale betrokkenheid, gevoed door veiligheid en aansluiting bij de belevingswereld, is de sleutel tot succesvolle ontwikkeling. Ontwikkelen in een Rijke Leeromgeving: Onze school stimuleert ontwikkeling door een rijke en uitdagende leeromgeving. Materialen, thematische hoeken, levendige taal en boeiende activiteiten, zowel binnen als buiten, zijn zorgvuldig gekozen om de nieuwsgierigheid te prikkelen. Spelenderwijs leren staat centraal, waarbij we aansluiten bij de leefwereld en de 'zone van naaste ontwikkeling' van elk kind. Educatief Partnerschap met Ouders: Wij geloven in een sterke samenwerking met u, de ouders, om de ontwikkeling van uw kind optimaal te begeleiden. Onze leerkrachten en pedagogisch medewerkers communiceren proactief en verbindend, wat essentieel is voor het welzijn en de voortgang van jonge kinderen. Samen zorgen we voor het beste aanbod.

Veelgestelde vragen

Biedt de Bogermanschool extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, de Bogermanschool biedt een speciaal programma met extra ondersteuning en stimulerende activiteiten voor jonge kinderen, gericht op een brede ontwikkeling.

Ja, de Bogermanschool biedt een speciaal programma met extra ondersteuning en stimulerende activiteiten voor jonge kinderen, gericht op een brede ontwikkeling.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt de Bogermanschool samen voor het jonge kind?

De Bogermanschool werkt momenteel niet samen met externe partijen voor haar programma's voor jonge kinderen.