IBS Marjam in Roermond

De resultaten van IBS Marjam in Roermond

Current section: resultaten
Ambachtsingel 40
6043 Roermond

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IBS Marjam, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past IBS Marjam bij jullie?

Ontdek hoe goed IBS Marjam bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IBS Marjam?

Geen schooladviezen data beschikbaar

Sociale Ontwikkeling en Samen Groeien op IBS Marjam

Op IBS Marjam geloven we sterk in het principe "Samen Groeien, Samen Bloeien". Door kinderen uit diverse achtergronden samen te brengen, creëren we een omgeving waarin respect voor iedereen centraal staat. Onze aanpak "Niet apart, maar samen" bevordert het verbinden van verschillende culturen. We leggen de nadruk op het ontmoeten, leren kennen en begrijpen van elkaar. Dit draagt bij aan een waardevolle gezamenlijke leerervaring, waarin elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt. Door deze interacties ontwikkelen kinderen essentiële sociale vaardigheden en een open blik op de wereld. Onze school is een plek waar inclusiviteit en wederzijds begrip de basis vormen voor een positieve schoolervaring. We stimuleren een sfeer van samenwerking en respect, zodat alle leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel individueel als in groepsverband.

Verantwoordelijkheid nemen voor eigen leerproces en gedrag

Vertrouwen hebben in elkaar en in eigen kunnen

Verbinding zoeken met medeleerlingen en de bredere gemeenschap

Hoe bevordert IBS Marjam de sociale ontwikkeling van leerlingen?

IBS Marjam stimuleert sociale ontwikkeling door een inclusieve omgeving te creëren waar kinderen met diverse achtergronden elkaar ontmoeten en leren kennen. Onze aanpak "Niet apart, maar samen" focust op respect, begrip en samenwerking, wat essentieel is voor de persoonlijke groei van elk kind. We organiseren activiteiten die gericht zijn op het versterken van sociale vaardigheden en het bevorderen van intercultureel begrip.

Welke methoden gebruikt IBS Marjam voor het meten van sociale vooruitgang?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt IBS Marjam gebruik van specifieke registratiemethoden. Deze tools helpen ons om de sociale vooruitgang te monitoren en waar nodig extra ondersteuning te bieden. Onze school hanteert de volgende registratievormen: * **SEF (Leerling in Beeld):** Dit instrument biedt gedetailleerde inzichten in het sociaal-emotioneel functioneren van leerlingen. * **Vensters - vragenlijst leerlingen:** Via deze vragenlijst verzamelen we waardevolle feedback van de leerlingen zelf over hun schoolervaringen en sociale interacties.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren hanteert IBS Marjam?

IBS Marjam zet in op effectieve sociaal-emotionele leerprogramma's om leerlingen te ondersteunen bij hun persoonlijke ontwikkeling. We gebruiken methoden die gericht zijn op het aanleren van belangrijke levensvaardigheden en het bevorderen van welzijn. Onze school maakt gebruik van de volgende methode: * **Kwink:** Deze methode biedt een gestructureerde aanpak voor sociaal-emotioneel leren, met praktische oefeningen en tools voor zowel leerlingen als leerkrachten.

Wat zegt de inspectie over de school?