't Geerke in Puiflijk

Het team van 't Geerke in Puiflijk

Current section: team
Kerkstraat 3
6655 Puiflijk

Zie hier hoe het team van 't Geerke is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 't Geerke. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 't Geerke bij jullie?

Ontdek hoe goed 't Geerke bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 't Geerke zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.8%)
Man (18.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 't Geerke. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.1%)
25-35 jaar (18.2%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (36.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 't Geerke werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (90.9%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 't Geerke gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij 't Geerke: Zekerheid voor Uw Kind

Ontdek hoe 't Geerke proactief de continuïteit van ons onderwijs waarborgt. Voor het schooljaar 2024-2025 hebben we extra budget vrijgemaakt om een solide vervangingsregeling te garanderen. Dit is essentieel om de kwaliteit van het onderwijs te handhaven, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten door ziekte of geplande verlofdagen. Een plotselinge ziekte kan leiden tot een last-minute oproep voor vervanging. We erkennen dat de beschikbaarheid van gekwalificeerde vervangers een uitdaging kan zijn in het huidige onderwijslandschap. Desondanks zetten we ons maximaal in om elke lesdoorgang te garanderen en uw kind de aandacht te geven die het verdient. In zeldzame situaties, wanneer alle vervangingsopties uitgeput zijn, kan het voorkomen dat een leerlingengroep tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Uiteraard informeren wij u als ouder hierover direct en transparant. Mocht thuisopvang onverhoopt niet mogelijk zijn, dan bieden wij in overleg flexibele opvangmogelijkheden op school, zodat uw kind altijd ergens terecht kan.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Binnen ons onderwijs werken wij in bouwen. De bouwen bestaan uit de onderbouw (groep 1-2, 1-2, 3 en 4), de middenbouw (groepen 5-6) en bovenbouw (groepen 7-8).

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning op Basisschool 't Geerke: Een Diepgaande Kijk

2

Boost Je Taalvaardigheid en Rekenkennis op 't Geerke

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde Intern Begeleider
Gedreven Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider is drie dagen per week beschikbaar om leerlingen extra ondersteuning te bieden. Daarnaast heeft een van onze ervaren leerkrachten zich gespecialiseerd als taalcoördinator. Deze professional is de drijvende kracht achter de integratie van taal- en leesonderwijs binnen ons IPC-curriculum, wat zorgt voor een coherente en effectieve leerervaring.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider is drie dagen per week actief om leerlingen te ondersteunen bij hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Voor aanvullende expertise en een breder ondersteuningsplatform werken we nauw samen met Stromenland, wat ons in staat stelt om elke leerling de best mogelijke begeleiding te bieden.

2

Gedrag, Studiehouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsspecialist
Proactieve Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Twee van onze leerkrachten hebben zich gespecialiseerd in gedragsmanagement en bieden proactieve ondersteuning aan collega's bij specifieke hulpvragen. Indien wij als team tegen uitdagingen aanlopen, schakelen wij de expertise van bovenschoolse gedragsspecialisten in. Bovendien volgt een van onze medewerkers een opleiding in meer- en hoogbegaafdheid, en in het schooljaar 2024-2025 zullen wij als team hierin verder geschoold worden om onze leerlingen optimaal te begeleiden.

1

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Professionele Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Een gedetailleerde samenvatting van ons Schoolondersteuningsprofiel vindt u in dit document. Voor de volledige en uitgebreide informatie verwijzen wij u graag naar de officiële website van onze school: www.geerke.nl. Daar treft u ook een schematisch overzicht aan van onze 'Zorg in de school' onder het kopje 'Passend Onderwijs'.

1

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Bedrijfshulpverleners

Toelichting van de school:

Onze toegewijde bedrijfshulpverleners volgen jaarlijks een verplichte herhalingscursus om de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen te waarborgen. Deze continue bijscholing zorgt ervoor dat zij altijd op de hoogte zijn van de laatste protocollen en procedures op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Leerpleinen
Stilte werkplekken
Sporthal in dorpshuis De Lier

Ontdek de Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool 't Geerke

Ons Aanbod voor Passend Onderwijs en Individuele Groei

Bij basisschool 't Geerke in Puiflijk geloven we in onderwijs dat meebeweegt met de unieke leerbehoeften van elk kind. Wij differentiëren continu in onze lesinstructies en verwerkingsopdrachten om een optimale leerervaring te garanderen. Alle individuele onderwijsbehoeften van onze leerlingen worden nauwkeurig vastgelegd en gemonitord binnen ons leerlingvolgsysteem Parnassys. Dit stelt ons in staat om proactief te handelen en tijdig de juiste ondersteuning te bieden. Ons passend onderwijs is gestructureerd volgens een kader met vier kerngebieden en tien uitgangspunten, ontwikkeld binnen het Samenwerkingsverband Stromenland. Deze aanpak kent een oplopende intensiteit en expertise, zodat we altijd de meest geschikte hulp kunnen bieden. I. Een Solide Basis voor Succes We hanteren een helder beleid voor ondersteuning en creëren een veilig, pedagogisch klimaat. Ons onderwijs is gericht op handelingsgericht en resultaatgericht werken, met een zorgvuldige overdracht van leerlingen tussen leerjaren en leerkrachten. II. Preventieve Ondersteuning in de Klas Wij volgen de ontwikkeling van alle leerlingen continu en stemmen ons onderwijs af op de individuele verschillen. Een constructieve samenwerking met ouders en leerlingen staat hierbij centraal. III. Gerichte Ondersteuning binnen de Klas We signaleren vroegtijdig extra behoeften op het gebied van onderwijs, opvoeding en persoonlijke ontwikkeling. Hiervoor hebben we een breed scala aan interventies beschikbaar om leerlingen te ondersteunen. IV. Consultatieve Ondersteuning en Samenwerking Wij werken nauw samen met diverse ketenpartners om de best mogelijke ondersteuning te garanderen. Vanaf niveau II is er altijd overleg met ouders en worden alle activiteiten vastgelegd in het leerlingdossier. De Intern Begeleider (IB-er) speelt een cruciale rol vanaf dit niveau, waarbij het proces naar passend onderwijs en de begeleiding van de leerkracht wordt gecoördineerd. Na een grondige analyse van de behoeften, wordt in samenspraak met ouders en specialisten een persoonlijk ondersteuningsplan opgesteld. Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften ontwikkelen we, met deskundige hulp, plannen die in de klas of binnen de school worden uitgevoerd. Voor niveau III en IV werken we samen met ons Ondersteuningsplatform "Maas en Waal" (OPF), een onderdeel van Samenwerkingsverband Stromenland. Via onze School Contact Persoon (SCP) wordt 't Geerke begeleid door het OPF. Dit zorgt voor een effectieve organisatie en uitvoering van ondersteuning voor leerlingen, leerkrachten en de school als geheel. Samen met de SCP organiseren we ook preventieve ambulante begeleiding en vragen we arrangementen aan. Onze samenwerkingspartners omvatten onder andere het Centrum Jeugd en Gezin (CJG), GGZ, Kentalis, Schoolmaatschappelijk Werk (SMW), GGD, ziekenhuizen, huisartsen, speltherapeuten en alle andere relevante instellingen die verbonden zijn aan ons OPF. Indien de geboden ondersteuning niet voldoet aan de specifieke onderwijsbehoeften van een leerling, zoeken we samen met de ouders, de SCP en de school naar een meer passende onderwijsomgeving. Dit kan een andere school of een plek binnen het speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs zijn. Ontdek meer via ons zorgstroomschema, dat de procedures voor ondersteuning op school inzichtelijk maakt. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning Wij zijn continu bezig met het verbeteren van ons onderwijs, onder andere door het verder ontwikkelen van groepsdoorbroken werkvormen. Hierdoor kunnen leerkrachten nog beter inspelen op de individuele onderwijsbehoeften van elk kind. Bovendien investeren we dit schooljaar in gespecialiseerde scholing op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg: Schoolplan en Jaarlijkse Doelen

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons actuele schoolplan, verwerkt in het jaarplan, bevat concrete actiepunten gericht op diverse beleidsterreinen. We zetten in op het verbeteren van het onderwijsaanbod door differentiatie in instructiegroepen, zoals de nieuwe combinaties van groepen 5-6 en 7-8. Een belangrijk aandachtspunt is het bevorderen van zelfstandigheid bij leerlingen, waarbij we gezamenlijke afspraken maken over zelfstandig werken. Dit alles met het oog op een optimale leeromgeving. Binnen het pedagogisch-didactisch handelen focussen we op de instructievaardigheden van onze leerkrachten, die we continu evalueren via klassenobservaties. We streven ernaar instructies af te stemmen op individuele leerbehoeften en de samenwerking tussen leerlingen te versterken. Om de onderwijstijd optimaal te benutten, onderzoeken we mogelijkheden voor integratie van taallessen binnen ons IPC-programma. Dit levert waardevolle extra leertijd op. Op het gebied van resultaten implementeren we een nieuwe rekenmethode en werken we aan het verbeteren van de leeropbrengsten, met specifieke aandacht voor rekenvaardigheden. De nieuwe groepssamenstellingen stimuleren onze visie op samenwerking, waarbij we doorontwikkelen in gezamenlijke voorbereiding en collegiale consultaties. Dit versterkt onze ambitie om continu te verbeteren. Met betrekking tot het schoolklimaat passen we ons aanbod en onze aanpak aan de veranderende leerlingpopulatie aan, mede door de maatschappelijke ontwikkelingen. We cultiveren een inclusieve mindset bij zowel medewerkers als ouders. De uitdagingen rondom het lerarentekort vragen om een aangepaste mindset en organisatorische flexibiliteit. Bepaalde kernonderdelen zoals technisch lezen (LIST), bewegend leren, ICT-vaardigheden en onze professionele cultuur blijven we continu borgen en evalueren.

Hoe monitoren en waarborgen we onze onderwijsdoelen?

De realisatie van onze jaarlijkse doelen wordt gestructureerd gemonitord via een vijftal 'SPRINTS', elk van ongeveer acht weken. Wekelijkse SCRUM-sessies faciliteren korte teamoverleggen waarin de acties per SPRINT worden besproken en voortgang wordt geboekt. De concrete uitvoering van deze acties vindt plaats binnen onze leerteams. Onze interne kwaliteitszorg is breed georiënteerd. We brengen leerlingen niet alleen op basis van leerresultaten in kaart, maar ook op hun ontwikkelingsgerichte vaardigheden, vastgelegd in een portfolio. Werkwijzen en afspraken, gedocumenteerd in kwaliteitskaarten, worden regelmatig besproken in teamoverleggen voor evaluatie, bijstelling en borging. Onze digitale kwaliteitsmap bevat de kernindicatoren van de inspectie. Middels zelfevaluaties en tussentijdse evaluaties werken we continu aan de verbetering van onze kwaliteitscultuur. De externe kwaliteitszorg binnen het samenwerkingsverband Groeisaam omvat tweemaal jaarlijkse monitoringsgesprekken met de bestuurder, staflid onderwijs, directeur en intern begeleider. Hierin bespreken we ons groeiplan, kwaliteitsbeleid, leeropbrengsten, speerpunten en ondersteuningsbehoeften. Jaarlijks vindt een reflectiegesprek plaats met een collega-school binnen Groeisaam. Dit biedt een waardevolle gelegenheid voor het uitwisselen van feedback op onze zelfevaluaties en leeropbrengsten, wat bijdraagt aan continue professionele ontwikkeling.

Ontdek ons Aanbod voor het Jonge Kind in Puiflijk

Toelichting van de school

Basisschool 't Geerke heet u van harte welkom en biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons aanbod voor het jonge kind richt zich specifiek op peuters en omvat Vroeg Voorschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen en hen een vliegende start te geven. Wij geloven in een warme en veilige omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en groeien. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een succesvolle schoolloopbaan.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool 't Geerke extra ondersteuning voor peuters?

Ja, Basisschool 't Geerke biedt een speciaal programma voor het jonge kind, gericht op Vroeg Voorschoolse Educatie (VVE). Dit programma is bedoeld om peuters een sterke basis mee te geven voor hun verdere schoolontwikkeling. We creëren een uitdagende en veilige leeromgeving. Ons doel is om elk kind de aandacht en stimulans te geven die het nodig heeft om zich volledig te ontplooien.

Met welke partners werkt Basisschool 't Geerke samen voor peuteronderwijs?

Basisschool 't Geerke werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen te garanderen. We zijn verheugd onze samenwerking met Partou Kinderopvang te vermelden, die zorgt voor hoogwaardige kinderopvang. Daarnaast werken we samen met Kion Peutergroep De Appelhof, een initiatief dat bekend staat om zijn deskundige begeleiding van peuters. Op deze manier bieden we een solide basis voor de educatieve reis van uw kind.

Basisschool 't Geerke werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen te garanderen. We zijn verheugd onze samenwerking met Partou Kinderopvang te vermelden, die zorgt voor hoogwaardige kinderopvang. Daarnaast werken we samen met Kion Peutergroep De Appelhof, een initiatief dat bekend staat om zijn deskundige begeleiding van peuters. Op deze manier bieden we een solide basis voor de educatieve reis van uw kind.

Partou Kinderopvang