
De resultaten van 't Geerke in Puiflijk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van 't Geerke, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past 't Geerke bij jullie?
Ontdek hoe goed 't Geerke bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op 't Geerke
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. We meten dit in groep acht met de doorstroomtoets, een cruciale indicator voor de verdere schoolloopbaan. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, een norm die we op 't Geerke serieus nemen. Onze leerlingen in groep acht worden getoetst op hun beheersing van de basisvaardigheden. Het behalen van het fundamentele niveau is essentieel voor een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs. De resultaten worden vergeleken met de landelijke norm om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op 't Geerke
Het streefniveau op basisschool 't Geerke daagt onze leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en excelleren in taal en rekenen. We streven ernaar dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke kenmerken van onze leerlingenpopulatie. Dit stelt ons in staat om gerichte ondersteuning te bieden en de onderwijsontwikkeling te optimaliseren, zodat elke leerling zijn of haar potentieel kan waarmaken.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van 't Geerke?
Op basisschool 't Geerke in Puiflijk hechten we veel waarde aan een zorgvuldig schooladvies. Voor leerlingen in groep 7 wordt in februari een voorlopig advies opgesteld na een intern overleg met meerdere leerkrachten. Hierbij kijken we naar observaties, kindgesprekken en de resultaten van het kind. Dit voorlopige advies wordt besproken met zowel het kind als de ouders. Voor groep 8 vindt in januari het definitieve advies plaats, met een vergelijkbaar proces van intern overleg, observaties, kindgesprekken en resultaten. Ook dit advies wordt uitgebreid besproken. Gedurende het schooljaar organiseren we in september een informatieavond voor de bovenbouw. Hierin informeren we ouders en leerlingen over het voortgezet onderwijs en de aanmeldingsprocedures bij diverse scholen. Zo bereiden we onze leerlingen optimaal voor op hun volgende stap.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Basisschool 't Geerke
Op basisschool 't Geerke in Puiflijk staat de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind centraal. Wij geloven dat kinderen het beste leren wanneer zij zich veilig en gewaardeerd voelen. Daarom benaderen we elk kind als uniek, inspelend op hun natuurlijke nieuwsgierigheid, interesses en specifieke leerbehoeften. Wij koesteren de klas als een hechte leergemeenschap. Aandacht voor groepsgevoel en saamhorigheid is essentieel voor een positieve ontwikkeling. Dit principe wordt weerspiegeld in onze kernwaarden die de basis vormen van ons pedagogisch klimaat: 'Ik mag er zijn', 'Ik voel me goed', 'Ik wil dit leren', 'Ik kan dit zelf', en 'Ik en jij samen'. Als trotse Vreedzame School stimuleren we kinderen om verantwoordelijke en actieve leden van de gemeenschap te worden. De klas en school fungeren als oefenplaatsen waar ze leren deel uit te maken van een groter geheel en hieraan bij te dragen. Ze ontwikkelen empathie, oog en oor voor elkaar, en een verantwoordelijkheidsgevoel voor het algemeen belang, wat resulteert in initiatiefrijke, zorgzame en betrokken leerlingen.
Respect voor elkaar
Zelfinzicht en zelfvertrouwen
Positief welbevinden
Hoe bevordert 't Geerke de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze school hanteert een proactieve aanpak voor sociale ontwikkeling, ondersteund door onze kernwaarden die zichtbaar zijn in de schoolomgeving en verweven zijn in ons dagelijks handelen. De visie van de Vreedzame School sluit naadloos aan bij onze eigen schoolvisie en draagt bij aan een positief sociaal klimaat. We monitoren de sociale veiligheid en het welzijn van onze leerlingen nauwgezet. Middels gerichte vragenlijsten meten we de sociale veiligheidsbeleving, het algemene welbevinden en de betrokkenheid van de kinderen. Meer gedetailleerde informatie hierover, inclusief de aanpak voor sociale en fysieke veiligheid, vindt u onder sectie 3.2 van ons schoolbeleid.
Welke registratietools gebruikt 't Geerke voor sociale opbrengsten?
Om de sociale vooruitgang en opbrengsten van onze leerlingen systematisch in kaart te brengen, maken wij gebruik van de volgende gespecialiseerde registratie-instrumenten:
- MijnRapportfolio
- VensterPO
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op 't Geerke?
Op basisschool 't Geerke zetten we effectieve methoden in om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te versterken:
- De Vreedzame School
- De Gouden en Zilveren Weken
Inspectierapport Basisschool 't Geerke: Resultaten en Bevindingen
Ontdek de officiële beoordeling van basisschool 't Geerke door de onderwijsinspectie. Dit rapport biedt inzichten in de onderwijskwaliteit, pedagogische aanpak en de algehele ontwikkeling van onze leerlingen. Op 't Geerke zetten we ons dagelijks in voor een veilige en stimulerende leeromgeving. We streven naar excellentie in zowel onderwijs als zorg voor elk kind. Bekijk hier de gedetailleerde bevindingen en de sterke punten van onze school, zoals vastgesteld door onafhankelijke inspecteurs.