
Het team van Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster in Pijnacker
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Invulling bij Afwezigheid van Leerkrachten
Bij Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster in Pijnacker garanderen we continuïteit van onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze vaste leerkrachten. Ons toegewijde team zorgt ervoor dat uw kind altijd in een veilige en stimulerende leeromgeving terechtkomt. We hanteren een proactieve aanpak voor het vinden van gekwalificeerde vervanging. Dit doen we door gebruik te maken van het gespecialiseerde Pool West, een betrouwbare partner voor onderwijspersoneel. Daarnaast kunnen direct beschikbare teamleden ingeschakeld worden, wat de continuïteit van het onderwijs waarborgt. Indien nodig zetten we onze mobiele ondersteunende collega's in, zoals onze intern begeleider of remedial teacher, om de continuïteit van de lesactiviteiten te garanderen. Ook onze onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners staan paraat om klassen over te nemen onder deskundige begeleiding. In uitzonderlijke gevallen kan de groep tijdelijk worden verdeeld over andere klassen. Pas als laatste redmiddel, en slechts in noodsituaties, benaderen we ouders met het verzoek hun kind een dag thuis op te vangen. Mocht dit niet lukken, dan voorzien wij in opvang en verdeling over bestaande groepen, om zo de impact op het leerproces te minimaliseren.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Daltonschool De Tweemaster werkt volgens het leerstofjaarklassensysteem. De kleutergroepen zijn combinatiegroepen 1/2, vanaf groep 3 hebben we dit schooljaar enkele groepen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Tweemaster
Taal en Rekenen: Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Vakinhoudelijke Meesterschap op De Tweemaster Onze Daltonschool De Tweemaster beschikt over toegewijde specialisten op diverse educatieve vlakken, waaronder taalontwikkeling, rekenvaardigheden, gedragsadaptatie en digitale geletterdheid. Elk schooljaar stellen deze experts een strategisch jaarplan op, gericht op de verbeterpunten binnen hun expertisegebied. Zij bewaken continu de onderwijskwaliteit en ondersteunen actief hun collega's bij het verfijnen van lesmethodieken. Door deze gezamenlijke inspanning garanderen we doelgericht en kwalitatief hoogstaand onderwijs, afgestemd op de unieke behoeften van al onze leerlingen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een Veilige Basis voor Elk Kind Op De Tweemaster koesteren we een omgeving waar elk kind zich veilig, gezien en gewaardeerd voelt. Dit integreren we bewust in ons dagelijkse lesprogramma en schoolcultuur. We bevorderen sociaal-emotionele groei door dagelijkse check-ins en de implementatie van de 'Vreedzame School' methode. Deze aanpak leert kinderen effectief omgaan met elkaar, samenwerken en conflicten constructief oplossen. Samen met de leerlingen stellen we regels en afspraken op, wat hun betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel versterkt. Onze anti-pest coördinator biedt een luisterend oor en ondersteuning bij uitdagende sociale situaties. Op maat gemaakte Ondersteuning en Zorg We bieden gepersonaliseerde uitdagingen en begeleiding. Flex-groepen zijn beschikbaar voor kinderen die extra verdieping zoeken, terwijl andere flex-groepjes specifieke ondersteuning bieden. Bij zorgen over een kind observeert onze intern begeleider (IB'er) de situatie in de klas. Vervolgens voeren we open gesprekken met het kind en de ouders om de meest passende ondersteuning te bepalen. Kernteam Ondersteuning: De Rol van Schoolmaatschappelijk Werk Onze schoolmaatschappelijk werker, Maxime van der Bas, is een waardevol lid van het gemeentelijk kernteam in Pijnacker-Nootdorp. Dit team, bestaande uit diverse jeugd- en gezinsprofessionals, biedt preventieve ondersteuning bij opvoedingsvragen of gedragsuitdagingen. De schoolmaatschappelijk werker werkt nauw samen met ouders en het schoolse zorgteam om de unieke behoeften van elk kind te begrijpen en te adresseren, met de eigen kracht van het gezin als uitgangspunt. Korte, preventieve ondersteuning wordt geboden, met de mogelijkheid tot doorverwijzing naar gespecialiseerde hulp binnen het kernteam indien nodig. Contact en Samenwerking U kunt contact opnemen met de schoolmaatschappelijk werker via m.vanderbas@pijnacker-nootdorp.nl of 06-15631160; zij is wekelijks op dinsdag van 8.45 tot 12.00 uur aanwezig. Ook het bureauloket van het kernteam is bereikbaar op 14015. Samenwerking met ouders, scholen en externe professionals vormt de kern van onze ondersteuningsfilosofie.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimalisatie
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Gedragsinzicht en Studievaardigheden door de Intern Begeleider Indien er zorgen bestaan over de ontwikkeling of het gedrag van een leerling, treedt onze intern begeleider (IB'er) actief op. Zij voert nauwkeurige observaties uit in de klas, waarbij ze let op aspecten zoals de algemene houding van de leerling, concentratieniveaus en de aanpak van schooltaken. Na de observatie deelt de IB'er haar bevindingen met de leerkracht en de ouders. Gezamenlijk worden waar nodig aanpassingen in de begeleiding doorgevoerd of wordt een specifiek handelingsplan opgesteld om de leerling optimaal te ondersteunen in zijn of haar groei.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Holistische Kindontwikkeling op De Tweemaster Op basisschool De Tweemaster erkennen we het cruciale belang van zowel de cognitieve als de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. We monitoren deze aspecten vanaf de vroege kinderjaren zorgvuldig. Bij signalen van uitdagingen met beweging, coördinatie of fijne motoriek, bieden we eerst gerichte ondersteuning binnen de schoolmuren. Als deze interne hulp ontoereikend blijkt, gaan we in gesprek met ouders en adviseren we, indien geïndiceerd, een professionele fysiotherapeutische screening. Dit stelt ons in staat om gezamenlijk te bepalen of aanvullende externe hulp wenselijk is. Logopedische Begeleiding en Jeugdgezondheidszorg Alle leerlingen die de leeftijd van vijf jaar naderen, ondergaan een logopedische screening, waarvoor ouders en leerkrachten vooraf een vragenlijst invullen. Bij een geconstateerde behoefte aan logopedie worden de ouders hierover proactief geïnformeerd. Onze samenwerking met de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) volgt hun gestandaardiseerde programma. Dit omvat een consultatie met de schoolarts voor groep 2 en een meet- en weegmoment met een schoolverpleegkundige voor groep 7, inclusief een welzijnsgesprek. Deelname aan deze JGZ-activiteiten is altijd ter beoordeling van de ouders.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Veilig Medisch Handelen op Schoolbasis Alle medische handelingen die op school plaatsvinden, worden altijd in nauwe samenspraak en afstemming met de ouders uitgevoerd. Ouders dienen hiervoor een gedetailleerd medicijnprotocol in te vullen, waarin de specifieke afspraken rondom medicijngebruik en -toediening helder worden vastgelegd. In situaties met levensbedreigende allergieën of andere ernstige medische condities, ontwikkelen we samen met de ouders en eventueel de behandelend arts een specifieke handelingswijzer. Deze handelingswijzer biedt een gedetailleerd stappenplan voor noodsituaties, zodat wij te allen tijde snel en effectief kunnen handelen om de veiligheid van het kind te waarborgen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling
Gedetailleerde Toelichting van Basisschool De Tweemaster
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Daltononderwijs
Wat zijn de kernpunten van het schoolplan 2024-2028 van Daltonschool De Tweemaster?
Hoe waarborgt De Tweemaster de onderwijskwaliteit en behaalt zij haar doelen?
Downloaden
Download Hier Ons Schoolplan 2024-2028Dalton Basisschool De Tweemaster: Soepele Overgang van Kinderopvang naar Onderwijs
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod heeft De Tweemaster voor jonge kinderen?
Openbare Daltonbasisschool De Tweemaster biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen dat gericht is op een soepele overgang naar het basisonderwijs. Dit omvat het Peuter Plus-programma en de integratie met het kleuterleerplein en de speelzaal.
Met welke partners werkt De Tweemaster samen voor het jonge kind programma?
De school werkt nauw samen met Gro-up kinderopvang om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen, van kinderopvang tot aan het basisonderwijs.