Kindcentrum Schatkaart in Pijnacker

Het team van Kindcentrum Schatkaart in Pijnacker

Current section: team
Groen van Prinstererlaan 5
2641 Pijnacker

Zie hier hoe het team van Kindcentrum Schatkaart is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Schatkaart. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum Schatkaart bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Schatkaart bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum Schatkaart zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum Schatkaart. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (40%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum Schatkaart werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Schatkaart gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Personeelsvervanging bij Kindcentrum Schatkaart

Bij Kindcentrum Schatkaart streven we naar een ononderbroken en kwalitatief hoogstaand onderwijs voor al onze leerlingen. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zorgen wij voor een vlotte en professionele vervanging. Ons toegewijde team van onderwijsprofessionals staat klaar om deze taak op zich te nemen, wat de continuïteit van het leerproces garandeert. Onze interne collega's en gespecialiseerde leraarondersteuners spelen een cruciale rol in het opvangen van deze vervangingen. Zij bieden flexibele ondersteuning en zorgen ervoor dat de lesprogramma's soepel worden voortgezet. Dit interne netwerk van ervaren krachten garandeert deskundigheid en een vertrouwde omgeving voor de kinderen. Daarnaast onderhouden wij een sterke samenwerking met Poolwest, onze betrouwbare externe vervangingspool. Deze samenwerking stelt ons in staat om snel te schakelen en gekwalificeerde leerkrachten in te zetten wanneer de interne capaciteit ontoereikend is. In situaties waar directe vervanging niet mogelijk is, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen, met behoud van een optimale leeromgeving. In zeer uitzonderlijke omstandigheden, wanneer geen enkele andere oplossing haalbaar is, kunnen wij ouders vragen hun kinderen tijdelijk thuis te houden om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. Wij communiceren dergelijke situaties altijd tijdig en transparant met de betrokken ouders.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Leerdoelgericht- en Toekomstgericht onderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Kindcentrum Schatkaart: Ontdek Onze Specialisten

4

Taal, Rekenen en Lezen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Kwaliteitsondersteuner leerlingzorg
Expert Bewegend Leren & Psychomotoriek

Toelichting van de school:

Op Kindcentrum Schatkaart excelleren onze specialisten in het versterken van de kernvakken taal, rekenen en lezen. Wij bieden gestructureerde basisondersteuning met leerdoelgericht aanbod en effectieve instructiemethoden zoals EDI, inclusief aangepaste instructie. Voor extra ondersteuning werken we met kleine groepjes die gericht oefenen, vaak in combinatie met de ontwikkeling van executieve functies. Leerlingen die behoefte hebben aan verdieping of verbreding ontvangen wekelijkse begeleiding van een specialist om hun academische en cognitieve vaardigheden optimaal te ontwikkelen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Kwaliteitsondersteuner leerlingzorg

Toelichting van de school:

Alle teamleden zijn gecertificeerd in de KanjerTrainingMethodiek, wat zorgt voor een consistente en effectieve aanpak van sociaal-emotionele ontwikkeling. We integreren wekelijks de Kanjerlessen en organiseren speciale weken voor groepsvorming om een positief sociaal klimaat te bevorderen. Via methodes als ParnassysLeerlijn en Kanvas monitoren we het welbevinden en de sociale veiligheid van onze leerlingen. Voor gerichte hulp werken we met kleine groepen aan specifieke doelen, bieden we coachgesprekken en schakelen we indien nodig schoolmaatschappelijk werk of een externe specialist in.

2

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Kwaliteitsondersteuner leerlingzorg

Toelichting van de school:

Onze specialisten beschikken over diepgaande kennis van executieve functies en gedragsmanagement, essentieel voor een optimale leeromgeving. Wij stimuleren de executieve functies van leerlingen actief en hanteren een consistente aanpak voor gewenst gedrag. We zetten de leerlijn executieve functies in en bieden wekelijkse begeleiding door specialisten voor specifieke doelen. Daarnaast ondersteunen we leerkrachten met (beeld)coaching en kunnen we, indien nodig, schoolmaatschappelijk werk of externe expertise inschakelen via een arrangement.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht gym
Expert Bewegend Leren & Psychomotoriek

Toelichting van de school:

Kindcentrum Schatkaart besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze gespecialiseerde vakleerkracht gym is tweemaal per week aanwezig om een gevarieerd aanbod te verzorgen. Bovendien integreren we 'bewegend leren' in de kleuterklassen om de overgang naar het schoolse leren soepeler te laten verlopen. Voor specifieke ondersteuningsbehoeften kunnen wij een specialist inschakelen middels een arrangement.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel Kindcentrum Schatkaart niet over een eigen gediplomeerd specialist voor medische handelingen en persoonlijke verzorging beschikt, staan wij volledig open voor de inzet van externe specialisten om aan de specifieke behoeften van onze leerlingen te voldoen. Wij geloven in een proactieve samenwerking om het welzijn van elk kind te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Ontwikkelingsondersteuning op Maat: Elk Kind Telt bij Kindcentrum Schatkaart

Hoe Kindcentrum Schatkaart uw kind begeleidt

Bij Kindcentrum Schatkaart geloven we dat elk kind uniek is en de kans verdient om het allerbeste uit zichzelf te halen. Wij volgen de ontwikkeling van uw kind nauwgezet door middel van gerichte observaties, persoonlijke gesprekken en zorgvuldige analyse van schoolwerk. Met onze formatieve monitoring signaleren we tijdig of een kind extra ondersteuning nodig heeft of juist extra uitdaging zoekt. Ons onderwijs is gestructureerd volgens de EDI-methode (Expliciete Directe Instructie). Dit betekent dat we aan het begin van elke les duidelijk maken wat de leerdoelen zijn, gevolgd door heldere uitleg over de basistaak. Kinderen kunnen daarna zelfstandig aan de slag, eventueel met extra oefenmateriaal op tablets, of ontvangen verlengde instructie in kleine groepjes. De overgang naar het voortgezet onderwijs wordt bij ons met zorg begeleid. In groep 7 vindt een oriënterend adviesgesprek plaats, gebaseerd op de prestaties en werkhouding van uw kind. In groep 8 ontvangt u het definitieve schooladvies, zodat de vervolgstap met vertrouwen kan worden gezet. Externe expertise voor optimale begeleiding Kindcentrum Schatkaart werkt nauw samen met diverse partners om de hoogste kwaliteit van onderwijs en ondersteuning te garanderen. Ons schoolbestuur, Octant, investeert continu in de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten, zodat zij uw kind optimaal kunnen begeleiden. Specialisten binnen Octant delen actief kennis via platforms om onze expertise te versterken. Daarnaast zijn we aangesloten bij het samenwerkingsverband PPO Delflanden, dat zich inzet voor passend onderwijs voor elk kind. Samen met tachtig basisscholen en speciaal basisscholen in de regio streven we ernaar een passende onderwijsplek te bieden. Verder onderhouden we contacten met de jeugdgezondheidszorg en het Schoolmaatschappelijk Werk, die ondersteuning kunnen bieden bij thuis- of gezinssituaties. Ouders kunnen hiervoor altijd contact opnemen met de leerkracht of kwaliteitsondersteuner. Toekomstvisie: Continu verbeteren van ondersteuning en sociaal-emotionele ontwikkeling Ons aanbod aan extra ondersteuning wordt voortdurend geëvalueerd en afgestemd, met regelmatige groepsbesprekingen en kwaliteitschecks. We zijn trots op onze schoolcultuur en de positieve ontwikkeling daarin. Onze ambitie is om preventief te werken aan gedrag en sociaal-emotionele vaardigheden, met programma's als de Kanjerlessen, coachgesprekken en samenwerking met het Schoolmaatschappelijk Werk. We blijven ons inzetten voor het pedagogisch handelen van leerkrachten om een stabiel en positief schoolklimaat te waarborgen. De komende jaren willen we stappen zetten richting inclusiever onderwijs, waarbij we de visie van het kindcentrum ontwikkelen en de mogelijkheden voor ons team en onze leerlingen verkennen. Een belangrijke ambitie is het verbinden van de Kanjerlessen aan de kernwaarden van Kindcentrum Schatkaart, om zo een solide basis te leggen voor sociaal-emotioneel leren en persoonsvorming.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Kindcentrum Schatkaart

Welke Ontwikkelingsdoelen Zijn Vastgelegd in Ons Schoolplan?

Op basis van grondige schoolanalyses stellen wij ambitieuze doelen vast die centraal staan in ons jaarlijkse schoolplan. We hebben ervoor gekozen om het volledige schoolplan niet online te publiceren, maar een fysiek exemplaar is te allen tijde op school aan te vragen. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op diverse kerngebieden: **Burgerschapsvorming:** We verdiepen ons in burgerschap met behulp van 'Kleine Grote Denkers', evalueren ons aanbod en stellen dit opnieuw vast. De leerlijn burgerschap wordt gemonitord via ons softwaresysteem 'Mijn Leerlijn' en we besteden extra aandacht aan de mondelinge taalvaardigheid met duidelijke beoordelingscriteria in TGO. Tevens vullen we de portofolio's aan met specifieke burgerschapsdoelen. **Didactisch Handelen (EDI) en Basisvaardigheden:** De implementatie van nieuwe lesmethodes voor taal (spelling, woordenschat met Nieuw Nederlands Junior, Close Reading) en rekenen (met differentiatie) wordt verder versterkt. Nieuw Nederlands Junior en Close Reading integreren we in 'Mijn Leerlijn'. We besteden extra aandacht aan het uitdagen en verlengen van leerstof, met specifieke ondersteuning voor hoogbegaafde leerlingen. **Digitale Geletterdheid:** We oefenen met 'computational thinking' en een externe specialist ontwikkelt ons schoolbrede beleidsplan en controleert de leerlijn. Data wordt zorgvuldig opgeschoond. **Ontwikkelingsperspectiefplannen (OPP):** Er wordt scholing verzorgd over nieuwe OPP's en het gebruik van Topdossier. We integreren de methodes Close Reading en Technisch Lezen met Nieuw Nederlands Junior in de rapportages voor groep 3 t/m 8. Tevens onderzoeken we ons huiswerkbeleid en proberen we een nieuw TGO-beoordelingsformulier uit. **Wij(k)school Samenwerking:** We continueren en concretiseren de samenwerking met maatschappelijke instanties in de wijk door middel van netwerkbijeenkomsten. Activiteiten zoals de Sinterklaasviering en de Karrendag worden uitgebreid met participatie van lokale organisaties. We positioneren een maatschappelijk werker en zetten de samenwerking met de Ouderraad (OR) voort. Nieuwe samenwerkingen worden opgezet met logopedie en fysiotherapie. **Jonge Kind / VVE:** Er is een doorlopende lijn van VVE/peuterspeelzaal tot en met groep 3, met focus op spel, taal en rekenen, versterkt door Close Reading en MSV. We gebruiken 'Sil op School' als bronnenmethode. **Leesbevordering en NT2:** We stimuleren lezen via de schoolbibliotheek en extra leesactiviteiten, met een focus op Close Reading en inclusieve boeken. Voor de NT2-leerlingen bieden we gerichte ondersteuning. **Sociaal-Emotionele Ontwikkeling (Kanjer):** We borgen de hoge score op het gebied van sociale veiligheid en versterken routines en de overgangen tussen leerjaren. **Kindcentrum-vorming:** We organiseren strategische bijeenkomsten voor het kindcentrum, creëren verbindende momenten voor teambinding en stemmen TGO-thema's op elkaar af. **Ouderbetrokkenheid:** We zetten externe activiteiten op, verbeteren de communicatie hierover en presenteren een maandelijkse kalender met leuke uitjes en themadagen. **Inclusief Onderwijs:** We delen ons ondersteuningsplan met het team en ontwikkelen interne experts op gebieden als rekenen, gedrag en logopedie. Scholing is gericht op het effectief omgaan met moeilijk gedrag.

Hoe Zorgt Kindcentrum Schatkaart Voor Het Bereiken Van De Vastgestelde Doelen?

Ons innovatieve monitorsysteem 'Mijn Leerlijn' is de ruggengraat van onze kwaliteitszorg. Dagelijks vullen we dit systeem met observaties uit de lessen, waardoor we de voortgang van elk kind nauwkeurig bijhouden. Dit systeem biedt een voorspellende waarde voor Cito-toetsen, zodat we tijdig kunnen ingrijpen waar extra ondersteuning nodig is. Daarnaast hanteren we het INK-managementmodel voor de aansturing van onze school. Dit model stimuleert een constante balans tussen resultaten en inspanningen, en bevordert continue kwalitatieve groei. Het stelt ons in staat om effectief te reageren op veranderende omstandigheden en eisen, en zo blijvend uitstekende prestaties te leveren. De kern van de INK-filosofie ligt in het versterken van de samenhang en groei over negen essentiële aandachtsgebieden. Twee keer per jaar evalueren we ons jaarplan en leggen we verantwoording af aan de directeur-bestuurder van Octant, aan de hand van het toetsingskader van de stichting. Door onze onderwijskundige leiderschap te delen met teamleden en specialisten binnen ons kindcentrum, waarborgen we de voortgang, continuïteit, collegiale afstemming en samenwerking. Een duidelijke taakverdeling en vooraf gestelde doelen vormen hierbij de basis.

Downloaden

Ontdek ons Aanbod voor het Jonge Kind op Kindcentrum Schatkaart

Toelichting van de school

Kindcentrum Schatkaart in Pijnacker biedt een veilige en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een gezamenlijke pedagogische visie die de ontwikkeling van elk kind centraal stelt, met respect voor elkaar. Regelmatig overleg met externe kinderopvangpartners zoals Skippy-Pepijn, waarborgt een soepele overgang van peuteropvang naar basisonderwijs. Observaties vanuit school en samenwerking met de kinderopvang zorgen voor een compleet beeld van de onderwijsbehoeften van uw kind. Onze PeuterOpstap-programma's, in samenwerking met SkippyPePijN, laten jonge kinderen alvast wennen aan de schoolse omgeving. De pedagogisch medewerkers van onze buitenschoolse opvang onderhouden nauw contact met de toekomstige leerkrachten voor een naadloze doorlopende leerlijn. Wij hechten veel waarde aan ouderbetrokkenheid. Regelmatige oudercontactmomenten en de mogelijkheid om gesprekken te voeren met zowel de leerkracht als de opvang bieden inzicht in de ontwikkeling van uw kind, zowel binnen als buiten schooltijd. In groep 1 staat ontdekken en spelen centraal. De leerkracht biedt nabijheid en stimuleert spelenderwijs de ontwikkeling. Naarmate kinderen ouder worden, introduceren we gerichte activiteiten en samenwerkingsspelletjes. Groep 2 bereidt kinderen voor op het formele leren in groep 3. Door middel van spel en opdrachten, afgestemd op leerlijnen, stimuleren we de zelfstandigheid en schoolse vaardigheden.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op Kindcentrum Schatkaart?

Kindcentrum Schatkaart biedt diverse extra ondersteuning voor jonge kinderen, waaronder een PeuterOpstap programma en nauwe samenwerking met kinderopvangpartners voor een optimale start.

Kindcentrum Schatkaart biedt diverse extra ondersteuning voor jonge kinderen, waaronder een PeuterOpstap programma en nauwe samenwerking met kinderopvangpartners voor een optimale start.

Professionele kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Integraal kindcentrum dienstverlening
Ontwikkelingsprogramma PeuterOpStap (vanaf 2025-2026)

Met welke partners werkt Kindcentrum Schatkaart samen voor het jonge kind programma?

Kindcentrum Schatkaart werkt nauw samen met SkippyPePijN om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor jonge kinderen, van peuteropvang tot basisonderwijs.

Kindcentrum Schatkaart werkt nauw samen met SkippyPePijN om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor jonge kinderen, van peuteropvang tot basisonderwijs.