Casa Tweetalige Montessorischool in Pijnacker

Het team van Casa Tweetalige Montessorischool in Pijnacker

Current section: team
Groen van Prinstererlaan 1
2641 Pijnacker

Zie hier hoe het team van Casa Tweetalige Montessorischool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Casa Tweetalige Montessorischool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Casa Tweetalige Montessorischool bij jullie?

Ontdek hoe goed Casa Tweetalige Montessorischool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Casa Tweetalige Montessorischool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.6%)
Man (11.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Casa Tweetalige Montessorischool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (22.9%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (37.1%)
55-65 jaar (17.1%)
&ge;65 jaar (2.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Casa Tweetalige Montessorischool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.1%)
Direct ondersteunend personeel (11.4%)
Indirect ondersteunend personeel (5.7%)
Management (5.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Casa Tweetalige Montessorischool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen
Wetenschap en Technologie

Deskundige Vervanging bij Casa Tweetalige Montessorischool

Bij Casa Tweetalige Montessorischool zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs tijdens vakanties en bij ziekte van onze gewaardeerde medewerkers. **Vakantie- en Verlofvervanging:** Onze school erkent dat zowel leerlingen als personeel behoefte kunnen hebben aan verlof buiten de reguliere schoolvakanties. Om deze reden heeft Casa een team van toegewijde begeleiders in dienst die de vakanties van hun collega's opvangen. Elk jaar verzamelen we de vakantieplanning van al onze medewerkers om een optimale planning te garanderen. **Ziektevervanging en Groepsbegeleiding:** De veiligheid en educatieve ontwikkeling van uw kind staan centraal. Daarom werken we bij Casa altijd met minimaal twee begeleiders per groep. Dit beleid minimaliseert de kans dat een lesgroep voortijdig naar huis moet. Vanwege onze specifieke Montessori-aanpak en de focus op tweetaligheid, is gespecialiseerde kennis vereist voor invalwerk. Ziektegevallen worden daarom zoveel mogelijk intern opgevangen door directe collega's binnen dezelfde bouw, of door de reeds ingeroosterde vakantievervangers, wat zorgt voor een consistente en vertrouwde leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Montessori onderwijs: Kindgerichte benadering

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning op Casa Tweetalige Montessorischool: Specialisten voor elke uitdaging

3

Extra Ondersteuning Taal & Rekenen: Onze specialisten helpen uw kind groeien

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Casa Tweetalige Montessorischool bieden we gerichte ondersteuning voor taal en rekenen. Onze intern begeleider coördineert deze zorg, terwijl de remedial teacher extra begeleiding biedt aan leerlingen die dit nodig hebben. Daarnaast beschikken we over een specialist die expertise heeft in het stimuleren van de ontwikkeling van meer- en hoogbegaafde leerlingen. Samen zorgen we ervoor dat elk kind zijn potentieel volledig kan benutten.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positieve Begeleiding voor een bloeiende schoolervaring

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Kanjer Training

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele groei van onze leerlingen staat centraal. We hanteren de Positieve Discipline methodiek, waarbij we kinderen op een duidelijke, vriendelijke en respectvolle manier begeleiden. Verschillende teamleden zijn geschoold als coach binnen deze aanpak. Bovendien hebben drie van onze collega's de certificering als Kanjer Trainer, waardoor we een gestructureerd programma bieden voor de ontwikkeling van sociale vaardigheden en weerbaarheid.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve strategieën voor succesvol leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke gedragsspecialisten benoemen, integreren we effectieve strategieën voor gedrag, werkhouding en taakaanpak in ons dagelijks onderwijs. We richten ons op het creëren van een positieve leeromgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

1

Motorische Ontwikkeling: Vakleerkrachten Gym voor een actieve school

Beschikbare specialisten:

Vakleerkrachten Gym

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over gespecialiseerde vakleerkrachten voor gymnastiek. Zij zorgen niet alleen voor uitdagende gymlessen, maar organiseren ook diverse sportieve evenementen gedurende het schooljaar. Dit draagt bij aan de fysieke fitheid en het plezier in bewegen van onze leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en welzijn voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Elke klas is uitgerust met minimaal één leerkracht of assistent met een EHBO voor Kinderen diploma. Daarnaast zijn er binnen elke bouw medewerkers met een BHV-certificaat (inclusief EHBO). Dit zorgt ervoor dat we adequaat kunnen handelen bij zowel medische noodgevallen als calamiteiten zoals brand, en de persoonlijke verzorging van onze leerlingen kunnen waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Computerlokaal
Kunstwerkplaats en muziekwerkplaats
Moestuin
Science Center (bovenbouw)
Keuken per bouw
Buiten werkplaats en dierenverzorgplaats

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij Casa Montessorischool

Gedetailleerde Uitleg van Ons Zorgbeleid

Bij Casa Tweetalige Montessorischool geloven we dat elk kind uniek is en een eigen leerweg bewandelt. Onze Montessori-omgeving stimuleert optimale ontwikkeling, maar we erkennen dat sommige leerlingen extra begeleiding nodig hebben. De aard en vorm van deze ondersteuning variëren sterk per kind, afgestemd op individuele behoeften. De signalering van een mogelijke ondersteuningsbehoefte komt tot stand door observaties van onze toegewijde begeleiders, input van ouders en de expertise van onze intern begeleider. Zodra een extra zorgvraag wordt geïdentificeerd, bepalen we gezamenlijk het meest geschikte vervolgtraject. Dit proces wordt gecoördineerd door de intern begeleider, die wordt ondersteund door een gespecialiseerd zorgteam, inclusief onze schoolleiding. **Interne Zorgniveaus voor Optimale Groei:** * **Niveau één: Optimale Ontwikkeling.** Uw kind gedijt binnen de Casa-omgeving, toont veel plezier en betrokkenheid bij het leren. De ontwikkeling toont een positieve lijn, met voortdurende aandacht en begeleiding van de groepsbegeleider. * **Niveau twee: Gerichte Ondersteuning.** Als het welbevinden of de ontwikkeling van uw kind niet optimaal is, stellen we samen met het kind een persoonlijk leerplan op. Dit plan, ontwikkeld in overleg met collega's, wordt na zes weken geëvalueerd. Bij positieve resultaten continueren we het plan; bij stagnatie betrekken we de intern begeleider. Ouders worden nauw betrokken bij dit proces, hun inzichten zijn cruciaal voor het vervolgplan. * **Niveau drie: Gespecialiseerde Zorg.** Blijft de vooruitgang achter, dan bespreken we de situatie in het zorgteam. We benutten de aanwezige expertise binnen het team of schakelen externe specialisten in, zoals een ambulant begeleider via het samenwerkingsverband. Een nieuw ontwikkelplan wordt opgesteld in samenspraak met kind en ouders, waarbij het zorgteam actief betrokken blijft bij de voortgang en evaluatie. * **Niveau vier: Verwijzing en Maatwerk.** Ondanks alle inspanningen blijft de ontwikkeling van uw kind achter op Casa. In dit geval stellen we een TOP-dossier (of OPP) op voor een eventuele aanvraag van een arrangement bij het samenwerkingsverband of voor een passende doorverwijzing naar een andere onderwijsinstelling. **Passend Onderwijs via PPO Delflanden:** Casa maakt deel uit van PPO Delflanden, een samenwerkingsverband van 80 scholen in Delft, Lansingerland, Midden-Delfland en Pijnacker-Nootdorp. Hun missie is om voor elk kind in de regio passend onderwijs te realiseren waar nodig. * **Basisondersteuning:** Alle scholen binnen PPO Delflanden bieden een afgesproken basisondersteuning. Deze afspraken zijn vastgelegd in het schoolondersteuningsprofiel van Casa, wat overeenkomt met onze interne zorgniveaus één en twee. We werken continu aan de verdere uitwerking van deze basisondersteuning. * **Arrangement:** Wanneer een kind meer nodig heeft dan de basisondersteuning, wordt het samenwerkingsverband ingeschakeld om de specifieke behoeften te inventariseren en een passend arrangement te bieden (vergelijkbaar met ons niveau drie). * **Specifieke Lesplaatsen:** In uitzonderlijke gevallen is basisondersteuning onvoldoende en kan het arrangement niet op de eigen basisschool worden geboden. In dergelijke situaties werken we nauw samen met ouders en scholen om de meest geschikte onderwijsplek te vinden (ons niveau vier). **Toekomstgericht Onderwijs met AMI-Gecertificeerde Begeleiders:** Onze teamleden zijn AMI-gecertificeerd, wat garant staat voor gespecialiseerde kennis in het Montessori-onderwijs. Zij ontwerpen en bieden een breed curriculum dat nauw aansluit bij de unieke ontwikkelingsbehoeften van elk kind, met een focus op zowel academische als persoonlijke groei.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek onze Kwaliteitszorg en Schoolplan bij Casa Tweetalige Montessorischool

Welke ambitieuze doelen bevat ons schoolplan voor 2027?

Ons schoolplan focust op continue verbetering. We streven ernaar dat elke medewerker tot 2027 jaarlijks deelneemt aan reflectiegesprekken en minimaal één professionaliseringsactiviteit volgt, wat de expertise van ons team versterkt. Voor de organisatie is stabiliteit en voorspelbaarheid cruciaal. Vanaf 2024 evalueren en optimaliseren we ons personeelsbeleid structureel. We zien dat 90% van onze medewerkers actief deelneemt aan teamoverleggen en verbetertrajecten, wat bijdraagt aan een dynamische werkomgeving. De kwaliteit en omvang van onze AMI Montessori didactiek vergroten we door te zorgen dat voor 2026 minimaal 75% van onze groepsbegeleiders een AMI-training heeft afgerond. Dit garandeert een hoogwaardige Montessori-ervaring, waarbij we AMI-lessen systematisch evalueren en verbeteren. Daarnaast ontwikkelen en borgen we een innovatief curriculum voor digitale vaardigheden. Voor 2027 integreren we een Montessori-conform digitaal curriculum volledig in ons onderwijsaanbod, zodat leerlingen uitstekende digitale vaardigheden ontwikkelen.

Hoe realiseren wij onze schoolse doelen en verbeteringen?

Bij Casa Montessorischool werken we met een gedetailleerd jaarlijks ontwikkelplan. Dit plan beschrijft concrete ontwikkelpunten voor de school, specifieke bouwen en individuele groepen, en vormt de basis voor onze vooruitgang. Twee keer per jaar evalueren we deze ontwikkelpunten grondig. Deze evaluaties vinden plaats op basis van diverse input, waaronder tweejaarlijkse groepsevaluaties met groepsbegeleiders, de directeur en teamleiders. Ook tweemaandelijkse overleggen met de Special Needs Coordinator (IB), directeur en teamleider, evenals met de HR adviseur, dragen bij aan dit proces. Daarnaast voeren we observaties uit in de groepen door leden van het Management Team (MT) en vinden er tweejaarlijkse individuele reflectiegesprekken plaats tussen begeleiders en hun teamleiders. Deze gestructureerde aanpak stelt ons in staat om ontwikkelpunten af te ronden, bij te sturen waar nodig en nieuwe, relevante punten toe te voegen. Momenteel wordt deze evaluatie uitgevoerd door het MT, met waardevolle input vanuit de teams. We streven ernaar om het proces van het opstellen en evalueren van ontwikkelpunten steeds meer te delegeren aan de teams zelf, wat eigenaarschap en betrokkenheid bevordert.

Ontwikkeling jonge kind bij Casa Montessorischool: Van baby tot kleuter

Toelichting van de school

Ontdek de unieke Montessori-aanpak voor jonge kinderen (4 maanden tot 6 jaar) bij Casa Tweetalige Montessorischool in Pijnacker. Wij bieden een stimulerende en veilige omgeving waar baby's, peuters en kleuters hun natuurlijke nieuwsgierigheid en leergierigheid volledig kunnen ontplooien. Onze zorgvuldig ingerichte ruimtes sluiten aan bij de ontwikkelingsfase van elk kind. Van de eerste ontdekkingen bij baby's tot de verfijning van motoriek en taal bij kleuters, alles is gericht op het bevorderen van zelfstandigheid en zelfvertrouwen. Kinderen leren door te doen, zelfstandig routines uit te voeren en te exploreren met speciaal ontwikkelingsmateriaal. Vanaf drie jaar maken kinderen de overstap naar onze onderbouw (3-6 jaar). Hier verdiepen ze zich verder met het authentieke Montessori-materiaal. Dit materiaal stimuleert de fijne motoriek, helpt bij het ordenen van kennis en ervaringen, bevordert taalontwikkeling en versterkt de zintuiglijke waarneming. Zo begeleiden wij uw kind op een natuurlijke weg naar groei en harmonieuze ontwikkeling.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Casa Montessorischool voor de allerkleinsten?

Casa Tweetalige Montessorischool biedt een uitgebreid programma specifiek gericht op de ontwikkeling van baby's, peuters en kleuters. Dit omvat een doorlopende leerlijn binnen de Montessori-pedagogiek.

Casa Tweetalige Montessorischool biedt een uitgebreid programma specifiek gericht op de ontwikkeling van baby's, peuters en kleuters. Dit omvat een doorlopende leerlijn binnen de Montessori-pedagogiek.

Kindcentrum Casa

Met welke organisaties werkt Casa Montessorischool samen voor het jonge kind programma?

Voor ons programma voor jonge kinderen werkt Casa Tweetalige Montessorischool uitsluitend met eigen expertise en middelen, zonder externe samenwerkingspartners.
Team | Casa Tweetalige Montessorischool in Pijnacker | [2025] Schoolregister