Basisschool 't Scathe in Pannerden

Het team van Basisschool 't Scathe in Pannerden

Current section: team
Schoolstraat 1
6911 Pannerden

Zie hier hoe het team van Basisschool 't Scathe is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool 't Scathe. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool 't Scathe bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool 't Scathe bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool 't Scathe gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Vervanging op Basisschool 't Scathe: Een Zorgeloze Continuïteit

Op Basisschool 't Scathe garanderen we de continuïteit van onderwijs, zelfs bij afwezigheid van personeel. De kosten voor vervanging vallen onder de CAO PO en worden gedekt door het schoolbestuur. Jaarlijks maken we een nauwkeurige inschatting van het verwachte aantal verlofdagen, zodat de benodigde middelen voor vervanging onderdeel zijn van onze schoolbegroting. Onze prioriteit ligt bij de optimale inzet van ons eigen team. Wanneer een teamlid extra diensten kan draaien ter vervanging, heeft dit de voorkeur. Dit bevordert de bekendheid met onze school en de leerlingen. Indien interne vervanging niet mogelijk is, schakelen we de expertise in van het Personeelscluster Oost Nederland (PON). Dit samenwerkingsverband zorgt voor een snelle en professionele invulling van openstaande posities, zodat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief hoogstaand onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op basisschool ‘t Scathe zijn wij 2 jaar geleden gestart met de Expliciete Directe Instructie.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Hulpverleners voor Optimale Ontwikkeling op Basisschool 't Scathe

1

Taal en Rekenen: Versterking voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Op Basisschool 't Scathe zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. Dit schooljaar start onze intern begeleider met een gespecialiseerde opleiding tot taalspecialist. Volgend schooljaar breiden we deze expertise verder uit door een collega te laten starten met een opleidingstraject tot rekenspecialist. Zo garanderen we optimale begeleiding op deze cruciale vakgebieden.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Schoolmaatschappelijk Werker

Toelichting van de school:

Wij bieden laagdrempelige ondersteuning voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Onze gedragsspecialist, Daniëlle Aarntzen, is direct beschikbaar voor begeleiding. Daarnaast staat onze intern begeleider, Dieske Sprenkelder, klaar om leerlingen en leerkrachten te ondersteunen. Voor specifieke vragen of ondersteuning op sociaal-emotioneel gebied, werkt onze school nauw samen met schoolmaatschappelijk werker Sharon Wieringa van Santé.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Strategieën

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Basisschool 't Scathe besteedt veel aandacht aan een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak bij alle leerlingen. Onze intern begeleider, Dieske Sprenkelder, speelt hierin een centrale rol. Daarnaast werken wij samen met Leonie Tomessen, orthopedagoog vanuit de IJsselgroep, voor gespecialiseerde expertise op het gebied van gedrag en leerstrategieën.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Een goede motorische ontwikkeling is essentieel voor het leerproces. Daarom bieden wij ondersteuning door onze fysiotherapeut, Ilse Geurds. Zij helpt leerlingen met specifieke motorische uitdagingen, zodat iedereen optimaal kan deelnemen aan alle schoolactiviteiten.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel hebben we geen specifieke specialisten voor medisch handelen en persoonlijke verzorging direct op school. Voor individuele behoeften werken we nauw samen met ouders en externe zorgverleners om de benodigde ondersteuning te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Individuele Ondersteuning op Maat: Groei en Ontwikkeling bij Basisschool 't Scathe

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid voor Alle Leerlingen

Bij Basisschool 't Scathe verwelkomen we elk kind met open armen, ongeacht achtergrond of specifieke onderwijsbehoeften. Geloof, ras, geaardheid of afkomst vormen nooit een drempel voor kwalitatief hoogstaand onderwijs. Ons zorgaanbod is erop gericht om maximaal aan te sluiten bij de individuele leerbehoeften van elk kind. Dit realiseren we door strategische voorzieningen op school-, groeps- en individueel niveau, gedetailleerd beschreven in ons ondersteuningsplan en schoolondersteuningsprofiel. Tevens benutten we de expertise en middelen van ons Samenwerkingsverband de Liemers. De onderwijsbehoeften van onze leerlingen worden nauwgezet gemonitord via een groepsgericht overzicht, dat de basis vormt voor onze groepsplannen. Dit overzicht toont de voortgang in vaardigheden, beheersing van leerstof en motivatie. Op basis van deze inzichten passen we ons onderwijs continu aan, zodat het optimaal blijft aansluiten bij de klassikale prestaties. Indien nodig schakelen we onze intern begeleider (ib'er) in of vragen we gespecialiseerde hulp aan bij het Samenwerkingsverband De Liemers of andere externe deskundigen. Ons schoolbeleid is integraal afgestemd op het Ondersteuningsplan van Samenwerkingsverband De Liemers. Meer informatie over de werking van dit samenwerkingsverband vindt u in hun animatie: http://www.swvdeliemers-po.nl/index.php/hoe-werkt-het-samenwerkingsverband. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning Om de ontwikkeling van onze leerlingen nog beter te volgen en onze zorgstructuur verder te optimaliseren, is de inzet van onze intern begeleider uitgebreid. Bovendien hebben we vorig schooljaar het teamtraject EDI geïnitieerd, gericht op het verbeteren van didactisch handelen van onze leerkrachten. Voor het komende schooljaar staan verdere innovaties gepland, waaronder het gebruik van doelenplanners van GGO en een intensieve teamscholing voor de implementatie van 'De vreedzame school'. Hiermee versterken we onze ambitie om een inclusieve en ondersteunende leeromgeving te bieden aan alle leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan op Basisschool 't Scathe

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan, afgestemd op het strategisch beleidsplan van LiemersNovum voor 2023-2027, is een integraal onderdeel van onze onderwijsfilosofie. We hebben het bestaande plan van 2019-2023 overgenomen en werken aan een vernieuwd plan voor 2024-2028 om te voldoen aan wettelijke vereisten. Centraal staat de ontwikkeling van leerlingen tot vaardige en sociaal-bewuste individuen. We leggen de nadruk op kernvakken zoals lezen, taal en rekenen, aangevuld met een brede ontwikkeling op cultureel, creatief en lichamelijk gebied. Onze aanpak binnen het leerstofjaarklassensysteem richt zich op passend onderwijs voor elk kind. Met de middelen uit het Nationaal Programma Onderwijs investeren we in extra personeel voor gedifferentieerde instructie en versterken we het reken- en sociaal-emotionele onderwijs. Ook vernieuwen we lesmaterialen om leerlingen optimaal te ondersteunen en uit te dagen, in overleg met de medezeggenschapsraad.

Hoe waarborgt Basisschool 't Scathe de gestelde onderwijsdoelen?

De voortgang en kwaliteit van ons onderwijs worden continu gemonitord door observaties en bezoeken van onze intern begeleider, ambulant begeleider en directeur. Werkgroepen en vaste overlegstructuren, zoals team- en bouwvergaderingen, zorgen voor regelmatige evaluatie en stimuleren de professionele ontwikkeling van onze leraren. We analyseren gezamenlijk toetsresultaten uit het leerlingvolgsysteem en de resultaten van sociaal-emotionele metingen, zoals de Veiligheidsbeleving. Dit stelt ons in staat om tijdig bij te sturen en te beoordelen of we op koers liggen om onze doelen te behalen. Jaarlijks brengen we de algehele onderwijskwaliteit in kaart door middel van een schoolanalyse en het opstellen van het school- en jaarplan. Dit proces, geleid door de intern begeleider en directeur, garandeert een continue verbetercyclus en een focus op excellentie.

Ontwikkeling van het Jonge Kind bij Basisschool 't Scathe

Toelichting van de school

Bij Basisschool 't Scathe zetten we vol in op een optimale taalontwikkeling voor onze jongste leerlingen. We besteden veel aandacht aan het vergroten van de woordenschat, het stimuleren van mondelinge taalvaardigheid en het verbeteren van begrijpend luisteren. Dit alles met als doel om de tussentijdse doelen voor beginnende geletterdheid te behalen. Onze gespecialiseerde leerkrachten in de kleuterbouw bieden dit aanbod zowel binnen als buiten de klasgroep aan. Dankzij hun expertise op het gebied van taalonderwijs en VVE (Voor- en Vroegschoolse Educatie) garanderen we een sterke start. Om een naadloze overgang te creëren tussen kinderopvang en basisschool, werken we nauw samen met kinderopvang HumanKind en Kinderopvang de Boefies. Deze samenwerking zorgt voor een consistente leerlijn, van de peuteropvang tot de eerste schooljaren. Daarnaast heeft 't Scathe het innovatieve programma “Bereslim en Bouw” geïntegreerd. Dit programma verrijkt de taalontwikkeling en woordenschat, bevordert lees- en schrijfvaardigheden en stimuleert effectief leergedrag. Het verbetert ook het verhaalbegrip, woordbegrip en de executieve functies, zoals de werkaanpak. De bijbehorende 'gereedschapskist' bevat concrete methodes voor interactief voorlezen, waarbij we zowel prentenboeken in fysieke als digitale vorm gebruiken.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool 't Scathe extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool 't Scathe biedt een rijk en gestructureerd programma gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen, met speciale aandacht voor taal en geletterdheid.

Met welke partners werkt Basisschool 't Scathe samen voor het jonge kind?

Basisschool 't Scathe werkt nauw samen met toonaangevende kinderopvangorganisaties om een doorlopende leerlijn te garanderen. Deze samenwerkingspartners zijn HumanKind, gespecialiseerd in peuteropvang voor kinderen tussen de 2 en 4 jaar, en Kinderopvang de Boefies, een gerenommeerde opvanglocatie in de directe omgeving.

Basisschool 't Scathe werkt nauw samen met toonaangevende kinderopvangorganisaties om een doorlopende leerlijn te garanderen. Deze samenwerkingspartners zijn HumanKind, gespecialiseerd in peuteropvang voor kinderen tussen de 2 en 4 jaar, en Kinderopvang de Boefies, een gerenommeerde opvanglocatie in de directe omgeving.

Team | Basisschool 't Scathe in Pannerden | [2025] Schoolregister