Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" in Oudega (Gem. De Fryske Marren)

Het team van Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" in Oudega (Gem. De Fryske Marren)

Current section: team
Aldewei 37
8582 Oudega (Gem. De Fryske Marren)

Zie hier hoe het team van Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen". De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" bij jullie?

Ontdek hoe goed Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.9%)
Man (15.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen". Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.8%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (29.9%)
45-55 jaar (19.5%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (100%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Leerkrachtvervanging op Basisschool De Fluessen: Onze Aanpak

Bij Basisschool De Fluessen, onderdeel van bestuur Nijegaast, hanteren we een proactieve aanpak voor leerkrachtvervanging. We beschikken over een eigen invalpool met gekwalificeerde leerkrachten om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen bij onverwachte afwezigheid. Ondanks onze inspanningen, kunnen we bij ziekte in combinatie met het landelijke lerarentekort voor uitdagingen komen te staan. Wanneer onze invalpool volledig is ingezet, onderzoeken we interne oplossingen om de lessen door te laten gaan. Indien interne oplossingen niet toereikend zijn, kunnen we genoodzaakt zijn een groep tijdelijk een dag vrij te geven. Ouders en verzorgers die geen alternatieve opvang kunnen regelen, kunnen rekenen op onze noodopvang op de eerste vrijgekomen dag. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht, zetten we alles op alles om zo spoedig mogelijk een duurzame vervangingsoplossing te vinden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Voorbereidend rekenen
15.5%
Voorbereidend taal
15.5%
Werken met ontwikkelingsmateriaal
12.5%
Zintuigelijke en lichamelijke oefening
10.7%
Arbeid naar keuze
10.1%
Bewegingsonderwijs
9.5%
Kunstzinnige en creatieve vorming
7.1%
Levensbeschouwing
4.8%
Begeleidingskwartier
4.8%
Frysk taal
2.4%
Engels taal
2.4%
Wereldorïentatie
2.4%
Voorbereidend schrijven
2.4%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
23.3%
Taal
19.6%
Lezen
18.1%
Wereldoriëntatie
10%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.9%
Bewegingsonderwijs
8.9%
Levensbeschouwing
4.4%
Engelse taal
4.4%
Overig
2.2%

Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Basisschool "De Fluessen"

0

Taal en Rekenen: Stimuleren van Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op "De Fluessen" leggen we een sterke nadruk op de ontwikkeling van taal en rekenen. We bieden gerichte aandacht aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben om deze cruciale vaardigheden optimaal te ontwikkelen. Onze aanpak is erop gericht om elke leerling succesvol te laten zijn in deze kernvakken.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien in Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij geloven in de holistische ontwikkeling van ieder kind. Daarom besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen. We creëren een veilige en stimulerende omgeving waarin kinderen leren omgaan met hun gevoelens en zich sociaal vaardig ontwikkelen. Dit draagt bij aan een positief zelfbeeld en een goede onderlinge relatie.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren met Plezier

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en een positieve taakaanpak zijn essentieel voor leerplezier. Op "De Fluessen" helpen we kinderen om zelfstandig te werken, zich te concentreren en taken effectief aan te pakken. We bieden individuele begeleiding om de specifieke uitdagingen op het gebied van gedrag en werkhouding te overwinnen, zodat elk kind optimaal kan leren.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Beweging en een goede lichamelijke ontwikkeling zijn van groot belang voor de algehele groei van een kind. We stimuleren fysieke activiteit en bieden mogelijkheden voor de ontwikkeling van motorische vaardigheden. Door een actieve levensstijl te bevorderen, zorgen we ervoor dat onze leerlingen zich zowel fysiek als cognitief optimaal kunnen ontwikkelen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van de Leerling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat voorop. We zorgen voor een veilige omgeving waarin ook aandacht is voor persoonlijke verzorging en eventuele medische ondersteuning. We werken nauw samen met ouders en professionals om ervoor te zorgen dat alle leerlingen zich prettig en verzorgd voelen tijdens hun schooltijd.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
BSO SKIK
Handvaardigheidlokaal

Ontdek Onze Aanpak voor Extra Leerlingondersteuning

Een Diepgaande Toelichting van Basisschool De Fluessen

Samenwerking met Ouders: De Sleutel tot Succes Bij De Fluessen geloven we sterk in de kracht van een open dialoog en wederzijds vertrouwen tussen school en ouders. Onze ondersteuningsroute, zorgvuldig uitgewerkt, benadrukt het belang van deze samenwerking voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Als school hebben we de wettelijke taak om de onderwijsbehoeften van leerlingen te beoordelen, en uw input is hierbij onmisbaar. We zorgen voor regelmatige afstemming en houden u proactief op de hoogte van de voortgang. Uw inzichten zijn cruciaal voor het bieden van effectieve, op maat gemaakte ondersteuning. We benadrukken dat alle verstrekte informatie vertrouwelijk wordt behandeld conform de AVG-richtlijnen. Ons gezamenlijke doel is het succes en de bloei van uw kind. Expertise voor Uitgebreide Ondersteuning Indien een leerling ondersteuning nodig heeft die verder gaat dan onze basisondersteuning, schakelen wij de gespecialiseerde medewerkers van het ondersteuningsteam van Nije Gaast in. Hierbij kunt u denken aan onze orthopedagoog en psychodiagnostisch medewerker, die adviseren en ondersteunen. Onze stafmedewerker passend onderwijs bewaakt de voortgang. Voor specifieke ondersteuning op interventieniveau III maken we ook gebruik van externe expertise, zoals van cluster 2 (Kentalis), SON (Steunpunt Onderwijs Noord) en jeugdzorgorganisaties. Handelingsgericht Werken (HGW): Planmatig en Effectief Wij hanteren de cyclus van Handelingsgericht Werken (HGW) om proactief en planmatig te werken. HGW verbetert de kwaliteit van onderwijs en begeleiding door het aanbod af te stemmen op de unieke onderwijs- en basisbehoeften van elke leerling. Door kindkenmerken centraal te stellen, passen we het onderwijs aan voor optimale resultaten. Concreet organiseren we driemaal per jaar HGW-gesprekken met alle betrokkenen. Indien nodig vinden er tussentijds (elke 6-8 weken) zorggesprekken plaats. Dit zorgt voor continue afstemming, constructieve samenwerking en een doelgerichte, transparante werkwijze. Toekomstplannen voor Uitgebreide Ondersteuning We streven naar een nog hechtere samenwerking met de voorschoolse opvang om de aansluiting met de schoolse activiteiten te optimaliseren. Daarnaast onderzoeken we de mogelijkheden om logopedische diensten direct op onze school aan te bieden, ter versterking van onze brede ondersteuningsstructuur.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Fluessen Gids

Wat zijn de kernambities van ons Schoolplan 2024-2028?

Voor het schooljaar 2024-2025 focussen wij op vijf essentiële speerpunten, zoals uiteengezet in ons vernieuwde schoolplan. Speerpunt 1 richt zich op het verdiepen van de inzichten uit onze kwaliteitskaarten en het creëren van een geïntegreerd lesaanbod dat perfect aansluit bij de unieke behoeften van onze leerlingen. Speerpunt 2 benadrukt het belang van doelgerichte evaluatie na elke les, met concrete vervolgstappen die we integreren in onze dagelijkse en wekelijkse planningen. Speerpunt 3 behelst het herijken van onze onderwijsvisie en het vastleggen van heldere afspraken over pedagogisch en didactisch handelen, ondersteund door onze kwaliteitskaarten. Speerpunt 4 zorgt ervoor dat leerkrachten diepgaand inzicht hebben in de voortgang van elke leerling en groep, mede door een grondige analyse van zowel uitdagende als succesvolle resultaten. Speerpunt 5 streeft naar de continue verbetering van onze PDSA-cyclus en ons kwaliteitszorgsysteem met behulp van het nieuwe schoolplan en de jaarplannen.

Hoe borgen wij de realisatie van onze onderwijsdoelen?

Wij volgen nauwgezet ons jaarplan 2024-2025 om onze vastgestelde doelen te realiseren. Dit proces wordt ondersteund door geplande studiedagen, teamvergaderingen en de consistente toepassing van de PDSA-cyclus. Gedurende het schooljaar voeren we een tussentijdse evaluatie uit, gevolgd door een afrondende evaluatie aan het einde van het schooljaar. Deze evaluaties worden uitgebreid besproken binnen het voltallige team, de Medezeggenschapsraad (MR) en het schoolbestuur, wat zorgt voor een breed gedragen kwaliteitsborging.

Bloeiende Start: Ons Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Bij Basisschool De Fluessen geloven we in een speelse start voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2. We stimuleren de natuurlijke ontwikkeling, maar bieden ook extra ondersteuning waar nodig. Een hechte samenwerking tussen ouders, kinderopvang, peuterspeelzalen en jeugdgezondheidszorg is essentieel. Samen vormen we een sterk team dat zich inzet voor de optimale groei van elk kind. Door vroegtijdige signalering van ontwikkelingsuitdagingen zorgen we voor een passend en samenhangend aanbod dat de talenten van elk kind naar boven haalt. Onze school deelt faciliteiten met 'De Lytse Skeakel', een bruisende ontmoetingsplek voor peuters uit Oudega, Elahuizen, Kolderwolde en Harich. Gezamenlijk gebruiken we ons vernieuwde schoolplein, dat ook speciaal is ingericht voor onze jongste bezoekers, wat zorgt voor een naadloze overgang naar de basisschool.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Fluessen extra educatieve programma's voor peuters en kleuters?

Ja, Basisschool De Fluessen biedt een verrijkend extra aanbod speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat activiteiten die gericht zijn op spelend leren en de vroege educatie.

Ja, Basisschool De Fluessen biedt een verrijkend extra aanbod speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat activiteiten die gericht zijn op spelend leren en de vroege educatie.

Ontdek onze Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvangmogelijkheden.

Met welke lokale partners werkt Basisschool De Fluessen samen voor de begeleiding van jonge kinderen?

Wij werken nauw samen met vooraanstaande partners zoals SKIK Kinderopvang om een compleet en ondersteunend ecosysteem voor de ontwikkeling van jonge kinderen te garanderen.

Wij werken nauw samen met vooraanstaande partners zoals SKIK Kinderopvang om een compleet en ondersteunend ecosysteem voor de ontwikkeling van jonge kinderen te garanderen.