
De resultaten van Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" in Oudega (Gem. De Fryske Marren)
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen", waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" bij jullie?
Ontdek hoe goed Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen" bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing van het Fundamentele Niveau door Onze Leerlingen
Het fundamentele niveau vormt de basis voor succes in taal en rekenen. Dit essentiële kennisniveau wordt aan het einde van de basisschool getoetst. Met trots melden we dat 90,48% van onze leerlingen dit cruciale basisniveau behaalt, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit succes onderstreept de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van ons team. Het laat zien dat "de Fluessen" een omgeving biedt waarin alle leerlingen een solide basis leggen voor hun verdere schoolcarrière. We streven ernaar dit hoge percentage te handhaven en verder te verbeteren.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau: Ambitie en Resultaat op "de Fluessen"
Naast de basis, stimuleren we onze leerlingen om ook het hogere streefniveau te bereiken. Dit ambitieuze doel draagt bij aan een brede ontwikkeling. Op "de Fluessen" bereikt 66,67% van de leerlingen dit prestatieniveau, wat een mooi resultaat is binnen de context van de schoolspecifieke signaleringswaarde. Dit resultaat reflecteert onze toewijding aan uitmuntendheid en het potentieel van elke leerling. We blijven investeren in innovatieve lesmethoden om de prestaties op dit niveau verder te optimaliseren en onze leerlingen optimaal voor te bereiden op de toekomst.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Algemeen Bijzondere basisschool "de Fluessen"?
Bij Algemeen Bijzondere Basisschool De Fluessen ligt de eindverantwoordelijkheid voor kwalitatief hoogstaand onderwijs bij het bestuur van Nije Gaast. Onze toegewijde schooldirecteur vertaalt dit beleid naar een inspirerende leeromgeving op onze school. Het bestuur monitort de onderwijsresultaten nauwgezet, zowel op groepsniveau als voor de gehele school. Deze inzichten worden gedeeld en besproken met de schooldirecteur om continu de kwaliteit te waarborgen. Uw kind spendeert gemiddeld acht waardevolle jaren op onze basisschool. Gedurende deze periode leren wij elke leerling kennen, niet alleen op intellectueel vlak, maar ook op sociaal-emotioneel gebied. Factoren zoals houding, concentratie en taakbesef spelen een cruciale rol in de ontwikkeling. Al deze aspecten wegen mee in het gezamenlijke traject om het meest geschikte vervolgonderwijs voor uw kind te vinden. Wij verzamelen door de jaren heen essentiële gegevens over de leerlingen, vastgelegd in ons leerlingvolgsysteem, om de ontwikkeling optimaal te volgen. Vanaf groep 6 worden deze gegevens verrijkt met de 'Plaatsingswijzer', een instrument dat ons helpt bij het bepalen van het juiste niveau voor het voortgezet onderwijs. In groep 8 ronden we dit af met de IEP-doorstroomtoets. Hoewel het schooladvies voor het vervolgonderwijs dan al is gevormd, kan de uitslag van deze toets in specifieke gevallen leiden tot een bijstelling naar boven.
Sociale Ontwikkeling en Veiligheid op Basisschool De Fluessen
Bij Algemeen Bijzondere Basisschool De Fluessen staat de sociale ontwikkeling van uw kind centraal. Wij geloven dat een veilige en respectvolle omgeving de basis vormt voor optimaal leerplezier en persoonlijke groei. Elk kind is uniek en verdient de ruimte om zichzelf te ontdekken, fouten te maken en elke dag opnieuw te beginnen. Onze school hanteert een proactieve aanpak tegen pesten en werkt met een gedetailleerd anti-pestprotocol, dat opvraagbaar is bij de directeur. Een toegewijde anti-pest coördinator, Tinie de Jong, bewaakt de sfeer en intervenieert waar nodig. Wij streven naar een positieve en evenwichtige pedagogische omgeving, waarin samen beleven en vieren van gebeurtenissen, zoals verjaardagen, projectweken en feestdagen, het gemeenschapsgevoel versterkt. Naast sociale veiligheid waarborgen wij ook de fysieke veiligheid. Ons integraal veiligheidsplan omvat de controle van speeltoestellen, incidentregistratie en risico-inventarisatie, vastgelegd in een logboek. Het plan behandelt tevens internetgebruik en calamiteitenprocedures. Getrainde BHV'ers bieden eerste hulp bij ongevallen en calamiteiten, en jaarlijkse ontruimingsoefeningen zorgen voor een optimale paraatheid bij brand.
Oplossingsgericht werken aan groei
Iedereen is uniek en zichzelf
Inclusiviteit: Iedereen hoort erbij
Hoe bevordert Basisschool De Fluessen de sociale ontwikkeling van leerlingen?
De Fluessen stimuleert sociale ontwikkeling door de principes van 'Leader in Me' en de zeven gewoonten van Covey wekelijks toe te passen in lessen en dagelijkse interacties. Deze principes helpen kinderen proactief te zijn, doelen te stellen, prioriteiten te beheren, win-win situaties te zoeken, empathisch te luisteren, effectief samen te werken en op zichzelf te letten. Daarnaast voeren leerkrachten oplossingsgerichte gesprekken met leerlingen, wat zorgt voor persoonlijke aandacht en het stellen van zowel leer- als gedragsdoelen. Deze aanpak, gecombineerd met individuele kindplannen, creëert een unieke en positieve schoolcultuur waar we trots op zijn.
Welke registratiemethode gebruikt De Fluessen voor sociale opbrengsten?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Basisschool De Fluessen gebruik van:
- Kanvas
Welke methode voor sociaal-emotioneel leren hanteert de school?
Basisschool De Fluessen zet de volgende methode in voor sociaal-emotioneel leren:
- Leader in Me - De Zeven Gewoonten van Covey
Inspectierapport Basisschool De Fluessen: Inzicht in Onderwijskwaliteit
Ontdek de resultaten van het onderwijs op Basisschool De Fluessen in Oudega. Dit rapport biedt een helder beeld van de prestaties en de ontwikkeling van onze leerlingen. De onderwijsinspectie beoordeelt scholen op diverse criteria, waaronder de pedagogische aanpak, de leerresultaten en de schoolorganisatie. Bij De Fluessen streven we constant naar verbetering en een stimulerende leeromgeving voor elk kind. Bekijk hier de officiële bevindingen en ontdek hoe wij als school bijdragen aan de educatieve toekomst van uw kind. Ons team zet zich dagelijks in voor hoogwaardig onderwijs en een veilige schoolomgeving.