Sabina van Egmond in Oud-Beijerland

Het team van Sabina van Egmond in Oud-Beijerland

Current section: team
Sportlaan 1 B
3261 Oud-Beijerland

Zie hier hoe het team van Sabina van Egmond is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Sabina van Egmond. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Sabina van Egmond bij jullie?

Ontdek hoe goed Sabina van Egmond bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Sabina van Egmond zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.6%)
Man (17.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Sabina van Egmond. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (13%)
25-35 jaar (26.1%)
35-45 jaar (13%)
45-55 jaar (17.4%)
55-65 jaar (21.7%)
&ge;65 jaar (8.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Sabina van Egmond werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63.6%)
Direct ondersteunend personeel (27.3%)
Indirect ondersteunend personeel (4.5%)
Management (4.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Sabina van Egmond gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallerregeling voor Continuïteit van Onderwijs op Basisschool Sabina van Egmond

Bij Basisschool Sabina van Egmond zorgen we voor een soepele opvang bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Wanneer een docent ziek is of verlof opneemt, zetten we direct onze beschikbare invallers, duo-collega's of onderwijsassistenten in om de lessen voort te zetten. Onze prioriteit is het minimaliseren van onderbrekingen voor de leerlingen. Mochten er onverhoopt toch geen directe vervangers beschikbaar zijn, dan kan het voorkomen dat een specifieke groep tijdelijk thuisonderwijs volgt. Dit is een uitzonderlijke situatie die we zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Indien een afwezigheid langer dan een dag aanhoudt, stellen we een roulatiesysteem in voor de betreffende groepen. Ouders worden altijd tijdig en persoonlijk op de hoogte gesteld van de getroffen regelingen, zodat er geen onduidelijkheid ontstaat over de dagelijkse gang van zaken op school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij vinden het heel belangrijk om het onderwijs af te stemmen op de ontwikkeling van het individuele kind.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bewegingsonderwijs
33.3%
Voorbereidend taal
18.8%
Werken met ontwikkelingsmateriaal
12.5%
Expressieactiviteiten
12.5%
Voorbereidend rekenen
10.4%
Godsdienstonderwijs
8.3%
Wereldorientatie
4.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
25%
Taal
18.1%
Lezen
17.4%
Wereldoriëntatie
13.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.3%
Levensbeschouwing
8.3%
Bewegingsonderwijs
6.3%
Engelse taal
2.8%

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Sabina van Egmond

5

Taal en Rekenen: Versterking voor elke leerling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Sabina van Egmond zetten onze gespecialiseerde leerkrachten zich in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze rekenspecialisten en taalspecialisten waarborgen een consistente leerlijn en ondersteunen collega's met lesmethodieken en klassenbezoeken. De specialist meer- en hoogbegaafdheid biedt gerichte begeleiding aan leerlingen die extra uitdaging nodig hebben. Deze leerlingen, uit verschillende jaargroepen, werken met speciaal ontwikkeld materiaal om hun talenten verder te ontwikkelen. Daarnaast is er wekelijks een externe logopedist beschikbaar om leerlingen met spraak- en taalontwikkelingsproblemen te ondersteunen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een veilige leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze gedragsspecialist, intern begeleiders en specialist meer- en hoogbegaafdheid werken nauw samen om een veilige en stimulerende omgeving te creëren. Zij bieden individuele begeleiding en ondersteunen leerkrachten bij het omgaan met gedragsdynamiek in de klas, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Strategieën voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Basisschool Sabina van Egmond hanteert een proactieve aanpak voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. Ons gedragsprotocol biedt een duidelijke leidraad, waarbij onze gedragsspecialist een sleutelrol speelt in de implementatie en verdere ontwikkeling. Onze intern begeleiders en orthopedagoog adviseren leerkrachten over effectieve strategieën om leerlingen te ondersteunen bij het ontwikkelen van een positieve werkhouding en een doelgerichte taakaanpak. Dit draagt bij aan een gestructureerde en productieve leeromgeving.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke motorische specialisten hebben, stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen actief. Via ons reguliere lesprogramma en diverse buitenschoolse activiteiten bieden we volop kansen voor beweging en fysieke groei.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van onze leerlingen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor leerlingen met specifieke medische behoeften zorgen wij voor adequate ondersteuning. Leerkrachten worden geïnformeerd over de gezondheid van leerlingen, en in geval van nood kunnen kleine medische handelingen worden uitgevoerd na gedegen instructie. Het welzijn van onze leerlingen staat centraal, en we streven ernaar een veilige en verzorgende omgeving te bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Groeilab

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling

Onze Aanpak voor Succesvol Leren

Basisschool Sabina van Egmond verzorgt met passie basisonderwijs voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Ons doel is om elke leerling de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen en te ontplooien. We erkennen de unieke talenten en behoeften van elk kind en stemmen ons onderwijsleerproces hier zorgvuldig op af. Onze toegewijde leerkrachten kennen hun leerlingen persoonlijk en volgen nauwlettend hun cognitieve en sociaal-emotionele groei. Hiervoor maken we gebruik van het leerlingvolgsysteem ParnasSys, waarmee we de voortgang effectief monitoren. Door resultaatgericht te werken, vergelijken we toetsresultaten met gestelde doelen en eerdere prestaties om de meest effectieve leerstrategieën te bepalen. Tweemaal per jaar evalueert ons gehele team de schoolresultaten. Tijdens deze bijeenkomsten analyseren we de leeropbrengsten, beginnend met een schoolbreed overzicht en vervolgens inzoomend op specifieke groepen en individuele leerlingen. Samen identificeren we verbeterpunten om de kwaliteit van ons onderwijs continu te waarborgen en te verhogen. Toekomstvisie: Versterking van Ondersteunende Diensten We onderzoeken continu hoe we ons onderwijsondersteunend personeel nog efficiënter kunnen inzetten. Dit om onze leerkrachten optimaal te ondersteunen en de leerervaring voor elk kind te maximaliseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool Sabina van Egmond

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Ons schoolplan richt zich op zeven kernpunten voor optimale ontwikkeling. We werken met heterogene basisgroepen, zoals 1-2, 3-4, 5-6 en 7-8, om samenwerking te bevorderen. Kinderen leren hierdoor verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerproces en werk. Dit alles vindt plaats in een rijke leeromgeving die is ingericht om talenten van zowel leerlingen als leerkrachten te benutten. We integreren digitale verwerking voor gepersonaliseerd leren en stimuleren 21e-eeuwse vaardigheden. Pedagogische taal, zoals groepsmissies, en instructies gebaseerd op doelen volgens het model van Expliciete Directe Instructie (EDI) vormen de basis. In ons jaarplan 2022-2023 ligt de focus op onderzoekend leren, waarbij de methode voor wereldoriëntatie naadloos aansluit bij ons unitonderwijsconcept. De leerlingen ontvangen een structureel, doelgericht aanbod voor creatieve en culturele vakken, verzorgd door leerkrachten die hun talenten inzetten binnen het unitonderwijs. Onze leerkrachten zijn bedreven in het creëren van sociaal veilige en stimulerende leeromgevingen. Ze passen het EDI-model toe bij instructies en trainen continu de vier essentiële leerkrachtvaardigheden. Elke unit heeft duidelijke doelen voor effectieve verlengde instructies en kwalitatieve lesafsluitingen, met aandacht voor verschillende instructieniveaus binnen het unitonderwijs. Als team ontwikkelen we een kwaliteitskaart met onze ambities voor didactisch handelen en zorgen we voor adequate begeleiding van plusklasleerlingen binnen de units. Unit 3-4 werkt in de ochtend in de basisgroep en in de middagen binnen de unit, wat een dynamische leerervaring garandeert.

Hoe waarborgt onze school de gestelde onderwijsdoelen?

De schoolleiding stelt jaarlijks, in nauwe samenwerking met het voltallige team, een gedetailleerd jaarplan op. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we gezamenlijk de behaalde resultaten en stellen we een nieuw jaarplan op. De directie onderhoudt periodiek overleg met de directeur Onderwijs om de voortgang en resultaten van de gestelde doelen te bespreken. Deze jaarplannen zijn een integraal onderdeel van het overkoepelende Schoolplan. Het Schoolplan neemt de doelstellingen uit het Strategisch Beleidsplan van de stichting volledig over, wat zorgt voor een consistente en kwalitatieve onderwijsontwikkeling.

Ontdek ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Op onze locatie aan de Sportlaan in Oud-Beijerland biedt KIBEO een inspirerende omgeving voor vroeg- en voorschoolse educatie (VVE) in een speciaal ingerichte peuterspeelzaal. Daarnaast zijn we verheugd om aan te kondigen dat we op onze locatie in Poortwijk starten met een nieuwe peuterspeelzaal, waardoor nog meer jonge kinderen kunnen profiteren van onze kwalitatieve programma's. Ontdek de voordelen van een vroege start met ons toegewijde team.

Veelgestelde vragen

Welk extra educatief programma bieden wij voor peuters en kleuters?

Basisschool Sabina van Egmond zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen door middel van een uitgebreid aanbod. Dit omvat gespecialiseerde programma's voor vroeg- en voorschoolse educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun academische reis, met nadruk op spelenderwijs leren en sociale interactie.

Basisschool Sabina van Egmond zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen door middel van een uitgebreid aanbod. Dit omvat gespecialiseerde programma's voor vroeg- en voorschoolse educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun academische reis, met nadruk op spelenderwijs leren en sociale interactie.

Bekijk ons VVE en peuteropvang aanbod

Met welke gespecialiseerde partners werken we samen voor de kinderopvang?

Voor de invulling van onze peuteropvang en voorschoolse educatie werken wij nauw samen met KIBEO. KIBEO is een erkende kinderopvangorganisatie met expertise in het stimuleren van de ontwikkeling van jonge kinderen. Hun programma's sluiten naadloos aan bij onze onderwijsvisie, wat zorgt voor een consistente en kwalitatieve leerervaring vanaf de vroegste leeftijd.

Voor de invulling van onze peuteropvang en voorschoolse educatie werken wij nauw samen met KIBEO. KIBEO is een erkende kinderopvangorganisatie met expertise in het stimuleren van de ontwikkeling van jonge kinderen. Hun programma's sluiten naadloos aan bij onze onderwijsvisie, wat zorgt voor een consistente en kwalitatieve leerervaring vanaf de vroegste leeftijd.