Sabina van Egmond in Oud-Beijerland

De resultaten van Sabina van Egmond in Oud-Beijerland

Current section: resultaten
Sportlaan 1 B
3261 Oud-Beijerland

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Sabina van Egmond, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Sabina van Egmond bij jullie?

Ontdek hoe goed Sabina van Egmond bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt beoordeeld in groep 8 met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Excelleren in Taal en Rekenen op Sabina van Egmond

Het streefniveau daagt leerlingen uit om meer te bereiken dan het basale niveau, met als doel dat zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau behalen aan het einde van groep 8. De onderwijsinspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefniveau vast. Dit percentage, de signaleringswaarde voor het streefniveau, geeft de ambitie van de school weer.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Sabina van Egmond?

Het schooladvies is cruciaal voor de overstap naar het voortgezet onderwijs. Bij Sabina van Egmond baseren we ons advies op een brede kijk dan enkel toetsresultaten. We kijken naar de sociaal-emotionele ontwikkeling, praktische vaardigheden en de werkhouding van elke leerling. Dit helpt ons om een compleet beeld te vormen, zodat het advies recht doet aan het potentieel van uw kind. Onze adviesvorming omvat leerlingvolgsysteemtoetsen, methodegebonden toetsen en eventuele capaciteitenonderzoeken. Ook het zorgdossier en gesprekken met u als ouder spelen een belangrijke rol. Het definitieve advies wordt in samenspraak met het schoolteam en de directie bepaald. Bij een hogere score op de doorstroomtoets heroverwegen we het advies. Indien nodig onderbouwen we dit zorgvuldig. Bent u het niet eens met het advies? U kunt bezwaar maken via een brief gericht aan: Sabina van Egmondschool, Sportlaan 1B, 3261 AT Oud-Beijerland.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van sociaal-emotionele vaardigheden op Sabina van Egmond

Op basisschool Sabina van Egmond in Oud-Beijerland geloven we dat een positief sociaal-emotioneel welzijn de sleutel is tot succesvol leren. Daarom integreren we dagelijks activiteiten die gericht zijn op de sociaal-emotionele vorming van onze leerlingen. We streven ernaar een omgeving te creëren waarin elk kind zich geaccepteerd, gewaardeerd en veilig voelt. Dit stimuleert zelfvertrouwen en bevordert positief gedrag, essentieel voor zowel de schoolervaring als de latere deelname aan de maatschappij. Onze aanpak is erop gericht kinderen te motiveren tot goed gedrag en hen te leren hoe ze effectief met elkaar kunnen omgaan. Zo leggen we een sterke basis voor hun persoonlijke groei en toekomstig succes.

We zorgen voor een rustige en prettige leeromgeving in onze school.

We behandelen elkaar met respect en vriendelijkheid.

We gaan zorgvuldig om met alle eigendommen en materialen van de school.

Hoe bevordert Sabina van Egmond de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze school hanteert een gestructureerde aanpak voor sociaal-emotionele ontwikkeling, met de methode Klassenkracht als leidraad. Elke groep heeft een eigen groepsmissie, en zowel leerlingen als leerkrachten werken actief aan verbeterpunten om een positieve groepsdynamiek te waarborgen. Dit proces wordt nauwgezet gevolgd. We registreren de sociaal-emotionele voortgang van leerlingen tweemaal per jaar in ons zorgregistratiesysteem. Bij gedrag dat afwijkt van de norm, passen we ons gedragsprotocol toe om een veilige en respectvolle leeromgeving te handhaven.

Welke registratiesystemen gebruikt Sabina van Egmond voor sociale opbrengsten?

Om de sociaal-emotionele ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen in kaart te brengen, maken we gebruik van de volgende betrouwbare registratiesystemen: * Het observatie-instrument 'Zien', dat gedetailleerde inzichten biedt in de ontwikkeling van elk kind. * Ons eigen, geïntegreerde zorgregistratiesysteem binnen ParnasSys, voor een alomvattend overzicht van de voortgang.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op Sabina van Egmond?

Basisschool Sabina van Egmond zet effectieve methoden in om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te stimuleren: * 'Een doos vol gevoelens', een praktische methode om emoties te herkennen en te benoemen. * 'Klassenkracht', dat zich richt op het versterken van de groepscohesie en het bevorderen van positieve interacties binnen de klas.

Inspectierapport Basisschool Sabina van Egmond: Een Diepgaande Analyse

Basisschool Sabina van Egmond opereert onder een basisarrangement, wat aangeeft dat de school voldoet aan de gestelde onderwijsnormen. Op 29 september 2020 voerde de Onderwijsinspectie, vertegenwoordigd door de heer Brinkman, een thematisch onderzoek uit. Dit onderzoek verving het reguliere vierjaarlijkse inspectiebezoek, aangezien de inspectie zich richt op scholen waar een specifieke aanleiding voor een fysiek bezoek is. Onze school heeft blijk gegeven van een uitstekende organisatie, waardoor een videogesprek volstond voor dit onderzoek. De heer Brinkman stelde gerichte vragen over de thema's waar ons team dit schooljaar intensief aan werkt. Hij prees de doordachte themakeuzes en de didactische structuur van ons onderwijs. De inspecteur benadrukte het cruciale belang van zowel didactische als pedagogische aspecten. Didactisch gezien is het essentieel om mogelijke leerachterstanden, ontstaan door thuisonderwijs, te identificeren en aan te pakken door de rol van de leerkracht als instructeur te optimaliseren. Pedagogisch ligt de focus op het creëren van een positieve leeromgeving. Gezien de landelijke trend van toenemend gedragsprobleemgedrag, bevordert een prettige klassfeer de leerlingbetrokkenheid, het welbevinden en het werkplezier, wat essentieel is voor optimale leerresultaten.