Basisschool Hertogin Johanna V in Oss

De resultaten van Hertogin Johanna V in Oss

Current section: resultaten
Vianenstraat 106
5342 Oss

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Hertogin Johanna V, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Hertogin Johanna V bij jullie?

Ontdek hoe goed Hertogin Johanna V bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau op Hertogin Johanna V

Het fundamentele niveau vormt de basis voor taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze essentiële vaardigheden worden getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een universele maatstaf voor alle basisscholen in Nederland. Op basisschool Hertogin Johanna V streven we ernaar dit niveau voor al onze leerlingen te waarborgen. Onze resultaten tonen aan dat we goed presteren ten opzichte van de landelijke norm en onze vergelijkingsgroep, wat de inzet van ons team en de betrokkenheid van onze leerlingen weerspiegelt.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitieuze Leerdoelen op Basisschool Hertogin Johanna V

Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieuzer leerdoel, waarbij we leerlingen aanmoedigen om verder te gaan dan de basisvaardigheden. Het is ons doel om een zo groot mogelijk deel van de leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school individueel een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Basisschool Hertogin Johanna V zet zich in om deze ambitieuze doelen te realiseren. Onze score op het streefniveau laat zien dat we succesvol zijn in het stimuleren van verdere ontwikkeling, en dat onze leerlingen excelleren boven zowel de individuele schoolnorm als de vergelijkingsgroep. Dit benadrukt onze toewijding aan excellente educatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Hertogin Johanna V?

Aan het einde van groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig schooladvies. Dit advies wordt zorgvuldig opgesteld door de leerkrachten van de bovenbouw en de intern begeleider. Zij bespreken het ontwikkelperspectief van elke leerling, waarbij resultaten en studiegedrag centraal staan. Transparantie over wederzijdse verwachtingen is essentieel. Hierdoor weten kinderen en ouders precies waar de leerling staat in zijn of haar ontwikkeling. De school kan hierdoor het onderwijsaanbod optimaal afstemmen op de specifieke onderwijsbehoeften. In groep 8 vindt in november/december een voortgangsgesprek plaats. In januari ontvangen leerlingen een definitief uitstroomadvies, dat enkelvoudig of meervoudig kan zijn (bijvoorbeeld vmbo-t/havo). Dit definitieve advies kan afwijken van het voorlopige advies. Na het definitieve schooladvies maken leerlingen de landelijke doorstroomtoets. Indien de toetsuitslag een hoger advies aangeeft dan het schooladvies, kan de basisschool het schooladvies heroverwegen. In overleg met de leerling en ouders kan het advies worden bijgesteld, hoewel dit geen verplichting is. Bij een lagere toetsuitslag blijft het schooladvies ongewijzigd. De leerkracht licht elke beslissing toe.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool Hertogin Johanna V: Een Veilige Basis

Bij Basisschool Hertogin Johanna V staat de sociale en emotionele ontwikkeling van elk kind centraal. Wij creëren een omgeving waarin leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen, wat essentieel is voor hun algehele groei. Onze schoolgemeenschap, bestaande uit leerlingen, leerkrachten en ouders, werkt samen met wederzijds respect. Onze toegewijde leerkrachten belichamen de missie en visie van onze school, en bieden kinderen de tools die ze nodig hebben om zichzelf te zijn en te ontplooien. Vanuit ons inclusieve principe heten we iedereen welkom en pakken we belangrijke thema's aan, zodat kinderen leren omgaan met zichzelf en anderen.

Iedereen mag authentiek zijn

We tonen empathie en aandacht voor elkaar

Zelfpresentatie en zelfvertrouwen stimuleren

Wat is de aanpak van Hertogin Johanna V voor sociale ontwikkeling?

De KiVa-methode vormt de kern van onze sociaal-emotionele aanpak, wat zorgt voor duidelijke resultaten en zichtbare vooruitgang bij onze leerlingen. Ons uitgangspunt is: "Samen maken we er een fijne school van". Basisschool Hertogin Johanna V begeleidt kinderen actief in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. We volgen hun vooruitgang nauwkeurig en bieden waar nodig gepersonaliseerde ondersteuning. Voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2 maken we gebruik van de KIJK!-methodiek. Om de sociaal-emotionele ontwikkeling te monitoren, laten we de kinderen de KiVa-monitor invullen. De zeven kernpunten van KiVa vormen de leidraad voor onze activiteiten.

    Welke methoden gebruikt Hertogin Johanna V om het sociale welzijn van leerlingen te meten?

    Om de sociale opbrengsten en het welzijn van onze leerlingen in kaart te brengen, maken wij gebruik van de volgende registratiemethoden:

    • KIJK! observaties en rapportages
    • KiVa-monitor voor sociale vaardigheden

    Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Hertogin Johanna V?

    Op Basisschool Hertogin Johanna V zetten we effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren, waaronder:

    • KiVa: een bewezen programma voor sociale competentie
    • Taakspel: bevordert samenwerking en taakgerichtheid

    Inspectierapport Basisschool Hertogin Johanna V: Kwaliteit en Toezicht

    De Onderwijsinspectie bevestigt de solide onderwijskwaliteit van Basisschool Hertogin Johanna V. De school valt onder het basistoezicht, wat betekent dat de inspectie de prestaties nauwlettend volgt. Periodiek deelt de school haar resultaten en bevindingen, waardoor de voortdurende verbetering van het onderwijs gewaarborgd blijft. Dit proactieve beleid zorgt ervoor dat leerlingen profiteren van een stabiel en kwalitatief hoogstaand leerklimaat.

    Resultaten | Hertogin Johanna V in Oss | [2025] Schoolregister