De Akker in Opmeer

De resultaten van De Akker in Opmeer

Current section: resultaten
Meibloem 46
1716 Opmeer

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Akker, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Akker bij jullie?

Ontdek hoe goed De Akker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Basisonderwijs De Akker

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep 8 met de doorstroomtoets. Onze school streeft ernaar dat minimaal 85% van alle leerlingen dit basale niveau bereikt, wat door de inspectie als landelijke signaleringswaarde wordt gehanteerd. Op basisschool De Akker in Opmeer zetten we ons dagelijks in om alle leerlingen te ondersteunen bij het behalen van dit cruciale fundamentele niveau. Onze focus ligt op een solide basis voor de verdere schoolloopbaan.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Behalen op De Akker: Ambitieus Onderwijs

Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en daagt leerlingen uit om hun potentieel volledig te benutten. We moedigen alle leerlingen aan om dit ambitieniveau te bereiken voor hun doorstroom naar het voortgezet onderwijs. Voor basisschool De Akker wordt het specifieke streefpercentage bepaald op basis van onze unieke leerlingpopulatie door de onderwijsinspectie. Dit percentage dient als onze eigen signaleringswaarde, waarmee we de voortgang monitoren en ons onderwijs continu verbeteren. Onze 67 leerlingen worden gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Akker?

Bij Basisschool De Akker stellen we een zorgvuldig schooladvies op, gebaseerd op een brede evaluatie van de leerling. We analyseren de resultaten van tussentijdse toetsen en ons leerlingvolgsysteem, aangevuld met inzichten uit capaciteitentests zoals de NIO-toets. Ook de individuele kenmerken van het kind, zoals werkhouding en sociaal-emotionele ontwikkeling, spelen een cruciale rol in het adviseringsproces. Vanaf februari 2024 introduceren we de doorstroomtoets, die samen met de andere bevindingen leidt tot het definitieve schooladvies. De overdracht naar het voortgezet onderwijs verloopt soepel, met warme begeleiding door de leerkracht en de kwaliteitscoördinator. Het tijdspad voor advisering is als volgt ingericht: Juni groep 7: NIO-toets afname. Juli groep 7: Richtingsadvies wordt gedeeld. Oktober groep 8: Leerling in Beeld-toets wordt afgenomen. November/december groep 8: Eerste gesprek over het voorlopige schooladvies. Februari groep 8: De doorstroomtoets wordt afgenomen. Maart: Uitslag doorstroomtoets en definitief schooladviesgesprek volgen. Half maart tot eind maart: Centrale aanmeldweek voor inschrijvingen voortgezet onderwijs.

Geen schooladviezen data beschikbaar

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Akker

Op basisschool De Akker staat de sociale ontwikkeling van onze 67 leerlingen centraal. Wij creëren een veilige, rustige en gestructureerde leeromgeving waarin elk kind zich geborgen en thuis voelt. Onze toegewijde leerkrachten werken enthousiast samen om een positief schoolklimaat te bevorderen. Dit draagt bij aan een omgeving waar kinderen niet alleen leren, maar ook zelfstandiger worden, hun persoonlijkheid ontwikkelen en effectief leren omgaan met anderen. Met de methode ‘De Vreedzame School’ versterken we het sociaal-emotioneel leren. Deze aanpak ondersteunt een prettige en harmonieuze sfeer, essentieel voor de algehele ontwikkeling van uw kind.

Respect voor elkaar

Een veilige leeromgeving

Positieve onderlinge relaties

Hoe bevordert Basisschool De Akker de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Basisschool De Akker bevordert de sociale ontwikkeling door een veilige, rustige en gestructureerde omgeving te bieden. Onze leerkrachten zijn toegewijd en werken samen om een positief schoolklimaat te creëren, waarin kinderen zich geborgen voelen. De methode 'De Vreedzame School' wordt ingezet om sociaal-emotioneel leren te stimuleren en kinderen te helpen zelfstandiger te worden en goed met anderen om te gaan.

Welke methodes gebruikt De Akker voor sociaal-emotioneel leren?

De Akker maakt gebruik van de effectieve methode 'De Vreedzame School' om het sociaal-emotioneel leren van leerlingen te ondersteunen en een positief sociaal klimaat te bevorderen.

Hoe volgt De Akker de sociale vooruitgang van leerlingen?

De Akker volgt de sociale vooruitgang van leerlingen nauwkeurig met behulp van 'Kind in beeld' uit het Cito leerlingvolgsysteem. Daarnaast wordt 'Vensters sociale veiligheid' gebruikt voor groep 6, 7 en 8 om de sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Inspectierapport Basisschool De Akker: Inzichten en Kwaliteit

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over basisschool De Akker in Opmeer. Onze school, gelegen aan de Meibloem 46, streeft naar uitmuntend basisonderwijs voor alle 67 leerlingen. Dit inspectierapport biedt een transparante kijk op onze onderwijskwaliteit, pedagogische aanpak en de ontwikkeling van onze leerlingen. Lees meer over de sterke punten en aandachtsgebieden van De Akker en hoe wij ons continu inzetten voor verbetering.