SWS De Leister Igge in Opeinde

De resultaten van SWS De Leister Igge in Opeinde

Current section: resultaten
Healwei 3
9218 Opeinde

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van SWS De Leister Igge, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past SWS De Leister Igge bij jullie?

Ontdek hoe goed SWS De Leister Igge bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau bij SWS De Leister Igge

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze cruciale vaardigheden worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau bereiken. Dit percentage geldt als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die voor alle Nederlandse basisscholen geldt.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op SWS De Leister Igge

Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, met als ambitie om een zo groot mogelijk deel van de leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke basisschool, afhankelijk van de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit schoolspecifieke percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het streefniveau, waarmee de prestaties van de school worden beoordeeld ten opzichte van haar eigen ambitiedoelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van SWS De Leister Igge?

Ontdek het zorgvuldige proces achter het schooladvies bij SWS De Leister Igge. We volgen de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet via het Leerlingvolgsysteem, wat resulteert in een passend advies voor het voortgezet onderwijs. In groep 7 ontvangen leerlingen en hun ouders een eerste indicatie. In groep 8 wordt dit advies in december of januari definitief gemaakt, na afname van de doorstroomtoets. De plaatsing in het voortgezet onderwijs wordt verzorgd door de betreffende scholen. Begrijp hoe SWS De Leister Igge de overgang naar het vervolgonderwijs faciliteert met een gefaseerd en informatief adviesproces.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op SWS De Leister Igge

Op SWS De Leister Igge stimuleren we de sociale ontwikkeling van onze leerlingen door hen te helpen zelfvertrouwen en weerbaarheid op te bouwen. We besteden veel aandacht aan het herkennen en uiten van eigen gevoelens, en het ontwikkelen van empathie voor anderen. Onze aanpak is gericht op het aanleren van waarden en normen, het effectief omgaan met sociale conflicten en het aangaan van betekenisvolle vriendschappen. Om deze doelen te bereiken, maken we gebruik van de bewezen effectieve 'Kanjertraining' methode.

Vertrouwen bevorderen

Veiligheid garanderen

Wederzijds respect cultiveren

Hoe bevordert SWS De Leister Igge de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij moedigen leerlingen aan tot kritische meningsvorming door middel van discussies, waarbij het ontwikkelen van een eigen mening centraal staat. Leerlingen leren hun standpunten te onderbouwen met argumenten. Veel van onze activiteiten zijn ontworpen om respectvolle communicatie te stimuleren. We creëren een omgeving waarin leerlingen hun gevoelens en ervaringen durven te delen, zich kunnen inleven in anderen en openstaan voor dialoog. Samenwerken en samenspelen, ook in diverse groepen, wordt actief gestimuleerd. We leren leerlingen overeenkomsten en verschillen tussen mensen te herkennen en waarderen, wat bijdraagt aan een positieve werksfeer en een constructief gespreksklimaat. Regelmatige reflectie op eigen gedrag en dat van klasgenoten helpt leerlingen bij hun persoonlijke groei. We bieden activiteiten die gericht zijn op het verkennen van de eigen identiteit, leefwereld en achtergronden, met aandacht voor persoonlijke voorkeuren, opvattingen, capaciteiten en beperkingen. Leerlingen worden aangemoedigd tot kritische reflectie op gedrag, zowel van zichzelf als van anderen. Door middel van diverse activiteiten nodigen we uit tot discussie, het formuleren van argumenten, het verdedigen van een standpunt en het begrijpen van de perspectieven van anderen. Het bijstellen van eigen meningen waar nodig, wordt ook bevorderd. Daarnaast besteden we aandacht aan het opkomen voor anderen en het behartigen van belangen. Bij conflicthantering leren leerlingen problemen te benoemen, oplossingen aan te dragen, een goed gespreksklimaat te bevorderen en te bemiddelen bij schoolbrede conflicten. We moedigen leerlingen aan elkaar te helpen en mee te denken over een prettige leefomgeving in de klas.

Welke registratiemethoden worden gebruikt voor sociale opbrengsten?

Op SWS De Leister Igge monitoren we sociale opbrengsten met behulp van de volgende registratievorm: * Kanvas

  • Kanvas

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren hanteert de school?

SWS De Leister Igge maakt gebruik van de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren: * Kanjer trainingen

  • Kanjer trainingen

Inspectierapport SWS De Leister Igge: Inzicht in Onderwijskwaliteit

Op deze pagina vindt u een overzicht van de bevindingen van de onderwijsinspectie met betrekking tot SWS De Leister Igge. Wij streven naar excellent onderwijs en transparantie, en de inzichten van de inspectie helpen ons hierbij. Lees meer over de prestaties van onze school en hoe we continu werken aan verbetering van het leerrendement en de algehele ontwikkeling van onze leerlingen. Ontdek waarom SWS De Leister Igge een uitstekende keuze is voor de basisschoolperiode van uw kind. Wij nodigen u uit om het officiële inspectierapport in te zien voor een gedetailleerd beeld van onze onderwijskwaliteit en de specifieke aandachtspunten.