Basisschool School met de Bijbel Notter-Zuna in Notter

Het team van School met de Bijbel Notter-Zuna in Notter

Current section: team
Klokkendijk 16
7467 Notter

Zie hier hoe het team van School met de Bijbel Notter-Zuna is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van School met de Bijbel Notter-Zuna. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past School met de Bijbel Notter-Zuna bij jullie?

Ontdek hoe goed School met de Bijbel Notter-Zuna bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij School met de Bijbel Notter-Zuna zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij School met de Bijbel Notter-Zuna. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij School met de Bijbel Notter-Zuna werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor School met de Bijbel Notter-Zuna gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Personeelsvervanging op onze Basisschool

Op onze christelijke basisschool met de Bijbel in Notter-Zuna zorgen we voor een naadloze voortgang van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Voor kortdurende afwezigheid, zoals ziekte of een dag verlof, zetten we flexibel de expertise van onze eigen getalenteerde leerkrachtenteam in. Dit garandeert continuïteit en een vertrouwde leeromgeving voor uw kind. Bij langdurige afwezigheid, zoals bij zwangerschapsverlof of langdurige ziekte, starten we direct een zorgvuldige procedure voor externe vervanging. We plaatsen dan een vacature om de best passende gekwalificeerde leerkracht te vinden die ons team en onze onderwijsvisie kan versterken.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Welk onderwijstype bieden we?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Optimale Kindontwikkeling op Onze School

5

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze school biedt gespecialiseerde ondersteuning voor leerlingen met dyslexie en dyscalculie. Voor dyslexie volgen we het protocol van het Expertisecentrum Nederlands om een accurate diagnose te stellen en effectieve hulp te bieden. De dyslexiebehandeling wordt door Berkel-B zo veel mogelijk tijdens schooltijd uitgevoerd. Na de behandeling integreren we de adviezen uit de dyslexieverklaring, zoals het vergroten van leesteksten en toetsen, extra verwerkingstijd, en het gebruik van TextAid. Leerlingen met dyslexie ontvangen aanvullende ondersteuning van onze logopediste en onderwijsassistente, en kunnen gebruikmaken van voorleessoftware zoals TextAid. De rekenontwikkeling monitoren we met het programma Bareka, zodat we stagnaties snel identificeren en passende hulp kunnen bieden. Elke combinatiegroep wordt dagelijks gesplitst, wat extra begeleiding door de eigen leerkracht mogelijk maakt.

2

Sociaal-Emotionele Begeleiding voor Welzijn en Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij beschouwen welbevinden en een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling als essentiële voorwaarden voor de groei van onze leerlingen. De 'Gouden Weken' aan het begin van het schooljaar zijn gericht op het bevorderen van sociale vaardigheden en positieve interacties binnen elke klas. Het doel is om klasgenoten beter te leren kennen en een hechte groep te vormen. Op basis van de 'Kindbegrip'-vragenlijsten ontwikkelen we zowel groeps- als individuele plannen voor sociale vaardigheden. Onze leerkracht met specialisatie in hoogbegaafdheid werkt wekelijks met kinderen die extra cognitieve uitdaging nodig hebben. Naast de interne plusgroep, werken we sinds 2021/2022 samen met basisschool De Roerganger uit Enter. Samen bieden we een tien weken durende 'breinbrekersgroep' voor kinderen van groep 3 tot 8. Binnen de groepen stimuleren we begaafde leerlingen met uitdagend 'pluswerk'. We besteden niet alleen aandacht aan cognitieve uitdaging, maar ook aan mindset, welzijn en sociaal-emotionele ontwikkeling.

4

Gedrags- en Werkhoudingsondersteuning voor Zelfstandig Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Ergotherapeut
Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Voor ondersteuning op het gebied van werkhouding en concentratie maken we gebruik van de expertise van onze fysiotherapeut en ergotherapeut. Zij adviseren over visuele hulpmiddelen, vaste structuren, koptelefoons, wiebelkussens en tangles om het leerproces te optimaliseren. We stimuleren het eigenaarschap van leerlingen over hun eigen leerproces door hen bewust te maken van hun executieve functies. Een betere beheersing van executieve functies leidt tot meer zelfstandigheid en een gerichtere taakaanpak. Alle leerkrachten zijn getraind in het herkennen en versterken van deze functies en zetten specifieke leeractiviteiten in. In elke groep gebruiken we pictogrammen die de executieve functies visualiseren, zodat deze afbeeldingen zichtbaar en toegankelijk zijn in elk lokaal.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Onze fysiotherapeut, wekelijks aanwezig op school, screent alle leerlingen op de ontwikkeling van zowel fijne als grove motoriek. Indien nodig stellen we in overleg met ouders een behandelplan op. Behandelingen kunnen tijdens schooltijd op school plaatsvinden. Waar nodig schakelen we ook de expertise van een ergotherapeut in voor aanvullende ondersteuning.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze school biedt gespecialiseerde ondersteuning waar nodig, maar heeft geen specifieke medische professionals direct in dienst voor deze rol.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Gymlokaal

Gepersonaliseerde Ondersteuning voor Elke Leerling op de School met de Bijbel Notter-Zuna

Ons Toekomstgerichte Ondersteuningsaanbod

Wij geloven in het bieden van op maat gemaakte ondersteuning aan al onze leerlingen. In ons Schoolondersteuningsplan beschrijven we gedetailleerd hoe we inspelen op individuele leerbehoeften. Ons doel is om elke leerling de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen, zowel academisch als persoonlijk. Momenteel investeren we actief in de uitbreiding van onze expertise om leerlingen met specifieke behoeften nog beter te kunnen begeleiden. Diverse teamleden volgen gespecialiseerde opleidingen om onze kennis en vaardigheden te vergroten. Dit initiatief versterkt onze capaciteit om uitdagend en ondersteunend onderwijs te bieden. Onze ontwikkelingen omvatten de uitwerking van een verbeterplan voor hoogbegaafdheid, zodat ook deze talenten de juiste stimulans krijgen. Daarnaast zijn we bezig met een ingrijpende renovatie van ons schoolgebouw in 2025-2026. Deze vernieuwing zal meer ruimte creëren voor inclusief onderwijs en een stimulerende leeromgeving. Verder stellen we een nieuw rekenbeleidsplan op, ondersteund door een recent opgeleide rekenspecialist. Deze specialist biedt zowel leerlingen als leerkrachten waardevolle didactische ondersteuning. Een van onze leerkrachten volgt momenteel een opleiding tot gedragsspecialist, wat onze begeleidingsmogelijkheden verder zal verrijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Focus op Ontwikkeling

Welke ambitieuze leerdoelen stevenen we af op?

Ons onderwijsaanbod is gericht op vernieuwing en ontwikkeling. We stimuleren thematisch werken binnen de zaakvakken en introduceren leerlingen in de wereld van programmeren. Daarnaast besteden we veel aandacht aan de executieve functies van onze leerlingen, wat cruciaal is voor hun leerproces. We streven naar de realisatie van een inspirerende schoolbibliotheek en de oprichting van een speciale Plus-klas/Klus-klas voor extra uitdaging. Op didactisch vlak zetten we in op het afnemen van vooruittoetsen om het leerrendement te maximaliseren, bevorderen we groepsdoorbrekend werken voor diverse leermogelijkheden en implementeren we effectieve lesmethodieken zoals IGDI en EDI. Onze toetsstrategie omvat het nauwkeurig evalueren van vorderingen en resultaten, met een focus op de implementatie van digitale toetsing voor efficiëntie. Voor een optimale communicatie met ouders, voeren we digitale rapportages in en ontsluiten we het ouderportaal van ParnasSys. De rapportages voor de onderbouw worden in 2020 aangepast en we integreren de Parro-app van ParnasSys voor directe communicatie. In onze huisvesting vernieuwen we de toiletgroepen, creëren we extra opbergruimte en realiseren we een flexibel leerplein om het onderwijs te ondersteunen. Tot slot versterken we burgerschapsonderwijs door het huidige aanbod in kaart te brengen en een nulmeting uit te voeren bij leerlingen in groep 7 en 8. We oriënteren ons op moderne methodes die voldoen aan wettelijke eisen en kerndoelen, en die leerlijnen voor burgerschap effectief aanbieden.

Hoe borgen we de realisatie van onze schoolse ambities?

Alle vastgestelde doelen zijn zorgvuldig verankerd in een meerjarenplanning, aangevuld met een gedetailleerd jaarplan dat aan het einde van elk schooljaar grondig wordt geëvalueerd. Deze plannen worden breed gedragen en besproken binnen het gehele team, waarbij alle afspraken formeel worden vastgelegd. Om de voortgang continu te bewaken, vinden er regelmatig tussentijdse evaluaties plaats. De jaarplannen en jaarverslagen worden transparant besproken met diverse belanghebbenden, waaronder het voltallige team, de Medezeggenschapsraad (MR) en het schoolbestuur. Deze gelaagde monitoring garandeert een effectieve bewaking van onze strategische doelstellingen en de algehele schoolontwikkeling.

Speels Leren in Groep 1 & 2: Onderbouwd Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Op onze school, de School met de Bijbel Notter-Zuna, bieden we voor groep 1 en 2 een rijk en betekenisvol leerprogramma. We gebruiken de methode 'Onderbouwd', die de nadruk legt op ontwikkelingsmateriaal en handelingsgericht werken. Hierdoor creëren we een stimulerende leeromgeving waar jonge kinderen spelenderwijs ontdekken en leren. De thema's sluiten aan bij de seizoenen en jaarlijkse feesten, wat zorgt voor herkenbare en betekenisvolle leermomenten. Kinderen kunnen hierdoor makkelijker verbanden leggen en zich de leerstof eigen maken. Het gebruikte materiaal daagt hen uit tot actieve exploratie en draagt bij aan een optimale ontwikkeling. We volgen de voortgang van elk kind nauwkeurig. In groep 2 leggen we een sterke basis voor de overgang naar groep 3. Denk hierbij aan voorbereidende activiteiten op het gebied van rekenen, lezen en schrijven. Zo zorgen we voor een soepele doorstroom en een solide start in de volgende leerfase.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning bieden wij aan onze jongste leerlingen?

Onze School met de Bijbel Notter-Zuna zet vol in op een complete ontwikkeling binnen de reguliere groepen 1 en 2. We bieden geen aparte extra programma's, maar integreren alle ontwikkelingsstimulansen direct in het dagelijkse leerproces.

Met welke partners werken we samen voor het jonge kind?

Voor een optimale begeleiding van jonge kinderen werken wij nauw samen met de Christelijke opvang De Kindertuin. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving, zowel voor als na schooltijd.

Voor een optimale begeleiding van jonge kinderen werken wij nauw samen met de Christelijke opvang De Kindertuin. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving, zowel voor als na schooltijd.