
Het team van School met de Bijbel Notter-Zuna in Notter
Current section: teamZie hier hoe het team van School met de Bijbel Notter-Zuna is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van School met de Bijbel Notter-Zuna. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past School met de Bijbel Notter-Zuna bij jullie?
Ontdek hoe goed School met de Bijbel Notter-Zuna bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij School met de Bijbel Notter-Zuna zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij School met de Bijbel Notter-Zuna. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij School met de Bijbel Notter-Zuna werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor School met de Bijbel Notter-Zuna gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Flexibele Personeelsvervanging op onze Basisschool
Op onze christelijke basisschool met de Bijbel in Notter-Zuna zorgen we voor een naadloze voortgang van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Voor kortdurende afwezigheid, zoals ziekte of een dag verlof, zetten we flexibel de expertise van onze eigen getalenteerde leerkrachtenteam in. Dit garandeert continuïteit en een vertrouwde leeromgeving voor uw kind. Bij langdurige afwezigheid, zoals bij zwangerschapsverlof of langdurige ziekte, starten we direct een zorgvuldige procedure voor externe vervanging. We plaatsen dan een vacature om de best passende gekwalificeerde leerkracht te vinden die ons team en onze onderwijsvisie kan versterken.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Welk onderwijstype bieden we?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Specialisten voor Optimale Kindontwikkeling op Onze School
Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school biedt gespecialiseerde ondersteuning voor leerlingen met dyslexie en dyscalculie. Voor dyslexie volgen we het protocol van het Expertisecentrum Nederlands om een accurate diagnose te stellen en effectieve hulp te bieden. De dyslexiebehandeling wordt door Berkel-B zo veel mogelijk tijdens schooltijd uitgevoerd. Na de behandeling integreren we de adviezen uit de dyslexieverklaring, zoals het vergroten van leesteksten en toetsen, extra verwerkingstijd, en het gebruik van TextAid. Leerlingen met dyslexie ontvangen aanvullende ondersteuning van onze logopediste en onderwijsassistente, en kunnen gebruikmaken van voorleessoftware zoals TextAid. De rekenontwikkeling monitoren we met het programma Bareka, zodat we stagnaties snel identificeren en passende hulp kunnen bieden. Elke combinatiegroep wordt dagelijks gesplitst, wat extra begeleiding door de eigen leerkracht mogelijk maakt.
Sociaal-Emotionele Begeleiding voor Welzijn en Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij beschouwen welbevinden en een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling als essentiële voorwaarden voor de groei van onze leerlingen. De 'Gouden Weken' aan het begin van het schooljaar zijn gericht op het bevorderen van sociale vaardigheden en positieve interacties binnen elke klas. Het doel is om klasgenoten beter te leren kennen en een hechte groep te vormen. Op basis van de 'Kindbegrip'-vragenlijsten ontwikkelen we zowel groeps- als individuele plannen voor sociale vaardigheden. Onze leerkracht met specialisatie in hoogbegaafdheid werkt wekelijks met kinderen die extra cognitieve uitdaging nodig hebben. Naast de interne plusgroep, werken we sinds 2021/2022 samen met basisschool De Roerganger uit Enter. Samen bieden we een tien weken durende 'breinbrekersgroep' voor kinderen van groep 3 tot 8. Binnen de groepen stimuleren we begaafde leerlingen met uitdagend 'pluswerk'. We besteden niet alleen aandacht aan cognitieve uitdaging, maar ook aan mindset, welzijn en sociaal-emotionele ontwikkeling.
Gedrags- en Werkhoudingsondersteuning voor Zelfstandig Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor ondersteuning op het gebied van werkhouding en concentratie maken we gebruik van de expertise van onze fysiotherapeut en ergotherapeut. Zij adviseren over visuele hulpmiddelen, vaste structuren, koptelefoons, wiebelkussens en tangles om het leerproces te optimaliseren. We stimuleren het eigenaarschap van leerlingen over hun eigen leerproces door hen bewust te maken van hun executieve functies. Een betere beheersing van executieve functies leidt tot meer zelfstandigheid en een gerichtere taakaanpak. Alle leerkrachten zijn getraind in het herkennen en versterken van deze functies en zetten specifieke leeractiviteiten in. In elke groep gebruiken we pictogrammen die de executieve functies visualiseren, zodat deze afbeeldingen zichtbaar en toegankelijk zijn in elk lokaal.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Deskundige Begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze fysiotherapeut, wekelijks aanwezig op school, screent alle leerlingen op de ontwikkeling van zowel fijne als grove motoriek. Indien nodig stellen we in overleg met ouders een behandelplan op. Behandelingen kunnen tijdens schooltijd op school plaatsvinden. Waar nodig schakelen we ook de expertise van een ergotherapeut in voor aanvullende ondersteuning.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school biedt gespecialiseerde ondersteuning waar nodig, maar heeft geen specifieke medische professionals direct in dienst voor deze rol.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Gepersonaliseerde Ondersteuning voor Elke Leerling op de School met de Bijbel Notter-Zuna
Ons Toekomstgerichte Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Focus op Ontwikkeling
Welke ambitieuze leerdoelen stevenen we af op?
Hoe borgen we de realisatie van onze schoolse ambities?
Downloaden
Download ons uitgebreide schoolplan hierSpeels Leren in Groep 1 & 2: Onderbouwd Programma voor Jonge Kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke extra ondersteuning bieden wij aan onze jongste leerlingen?
Met welke partners werken we samen voor het jonge kind?
Voor een optimale begeleiding van jonge kinderen werken wij nauw samen met de Christelijke opvang De Kindertuin. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving, zowel voor als na schooltijd.