Basisschool School met de Bijbel Notter-Zuna in Notter

De resultaten van School met de Bijbel Notter-Zuna in Notter

Current section: resultaten
Klokkendijk 16
7467 Notter

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School met de Bijbel Notter-Zuna, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past School met de Bijbel Notter-Zuna bij jullie?

Ontdek hoe goed School met de Bijbel Notter-Zuna bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behalen van het Fundamentele Niveau: De Basis voor Succes

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. Volgens de onderwijsinspectie is een prestatie van minimaal 85% van de leerlingen op dit basisniveau cruciaal. Dit 'signaleringspercentage' geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland en dient als benchmark voor de basisvaardigheden.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie en Potentieel Benutten

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hun volledige potentieel te benutten. Het is ons doel dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifiek streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit individueel bepaalde percentage is de maatstaf waartegen de schoolprestaties worden afgezet.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van School met de Bijbel Notter-Zuna?

Ontdek het schooladvies voor leerlingen van School met de Bijbel Notter-Zuna. In groep 8 gebruiken we de Doorstroomtoets van Cito om de ontwikkeling van elke leerling nauwkeurig in kaart te brengen, ook na eerdere Cito-toetsen. Voor het schooljaar 2025-2026 staat een centrale aanmeldweek gepland voor het voortgezet onderwijs. Alle leerlingen maken hierbij gelijke kansen op een plek die past bij hun schooladvies en voorkeur. Het proces van voorlopig advies tot aanmelding verloopt gestructureerd, met duidelijke deadlines voor aanmelding, toetsafname en advies. De definitieve schooladviezen worden opgesteld op basis van rapportcijfers, eerdere Cito-resultaten en de doorstroomtoets. Factoren zoals leermotivatie, huiswerkhouding en zelfstandigheid spelen hierbij ook een rol. De school geeft advies over het niveau, terwijl ouders de uiteindelijke keuze maken voor de aanmelding. Wij ondersteunen u hierbij en bieden informatie via open dagen en informatieavonden, zodat elke leerling de juiste plek in het voortgezet onderwijs vindt. Na het doorgeven van de schoolkeuze door ouders, vullen wij het aanmeldingsformulier aan. De centrale aanmeldweek voor het voortgezet onderwijs vindt plaats van 25 tot en met 31 maart. Leerlingen die doorstromen naar het voortgezet speciaal onderwijs (vso) kunnen zich eerder aanmelden met een voorlopig advies. Een definitieve toelatingsbeslissing volgt uiterlijk 12 mei.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Basisschool Notter-Zuna

Op onze Christelijke Basisschool Notter-Zuna staat het welbevinden van iedere leerling centraal. Wij geloven dat een veilige en positieve omgeving de basis vormt voor optimale leer- en ontwikkelingskansen. Ons toegewijde team observeert nauwkeurig de sociaal-emotionele behoeften van onze leerlingen en biedt planmatige begeleiding. Welbevinden groeit wanneer leerlingen ervaren dat ze onvoorwaardelijk geaccepteerd worden, met zowel hun talenten als hun uitdagingen. Respect en betrokkenheid, geworteld in onze christelijke identiteit, zijn fundamentele waarden. We leren leerlingen om respectvol om te gaan met iedereen, ongeacht achtergrond, geloof of andere verschillen. Dit uit zich in het omzien naar elkaar, elkaar helpen en steunen. Betrokkenheid tonen we ook in ons leerwerk; we moedigen leerlingen aan om hun inzet en motivatie te laten zien en hun talenten optimaal te benutten. Wij streven ernaar leerlingen na acht jaar zelfstandig en zelfbewust de overstap naar het voortgezet onderwijs te laten maken. Zelfsturing en zelfredzaamheid zijn hierbij cruciaal. Leerlingen leren zelfstandig te handelen, zowel individueel als in groepsverband. Ze ontwikkelen inzicht in situaties, verkennen opties, maken weloverwogen keuzes en ondernemen actie. Het schoolteam ondersteunt dit proces door het aanleren en versterken van executieve functies, een gebied waarop we als team ook gespecialiseerde scholing hebben gevolgd.

Welbevinden als basis voor leren

Respect en onderlinge betrokkenheid

Ontwikkeling van zelfsturing en zelfredzaamheid

Hoe bevordert Basisschool Notter-Zuna de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze school focust op welbevinden door een veilige en positieve sfeer te creëren, waarin leerlingen zich geaccepteerd voelen. Leerkrachten bieden gerichte begeleiding op sociaal-emotioneel gebied. Respect en betrokkenheid zijn kernwaarden die we actief uitdragen en aanleren, met aandacht voor de ander en voor het eigen leerproces. We stimuleren zelfsturing en zelfredzaamheid door het ontwikkelen van executieve functies, wat essentieel is voor succes in het voortgezet onderwijs.

Welke registratiemethoden gebruikt de school voor sociale opbrengsten?

Voor het nauwkeurig in kaart brengen van sociale opbrengsten, maakt Basisschool Notter-Zuna gebruik van het registratiesysteem ParnasSys, specifiek de module 'Kindbegrip'.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?

Onze school maakt gebruik van de didactische methode 'Kinderen en… hun sociale talenten' om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te ondersteunen en te versterken.

Inspectierapport: Kwaliteitsbeoordeling School met de Bijbel Notter-Zuna

De Onderwijsinspectie heeft in april 2022 een grondige evaluatie uitgevoerd bij de Vereniging voor Christelijk Onderwijs Notter Zuna. Dit vierjaarlijkse onderzoek richtte zich op de borging van onderwijskwaliteit door het bestuur, deugdelijkheid van financieel beheer en de ambitie voor schoolontwikkeling. De inspectie beoordeelt de besturing, kwaliteitszorg en ambitie van de vereniging als 'Voldoende'. Het bestuur van School met de Bijbel Notter-Zuna waarborgt de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs. Financieel beheer is deugdelijk en het bestuur draagt bij aan de kernfuncties van het onderwijs. Een sterk punt is de verbondenheid van het team bij de onderwijskwaliteit, met name zichtbaar in het rekenonderwijs en de behaalde resultaten. Verbeterpunten zijn geadresseerd, zoals de concretisering van ambities, professionalisering van intern toezicht en de uitwerking van burgerschapsonderwijs. Op 17 september 2024 vond een steekproefkwaliteitsonderzoek plaats, gericht op de algemene onderwijskwaliteit. De school werd op alle onderdelen, waaronder zicht op ontwikkeling, begeleiding, pedagogisch-didactisch handelen, veiligheid, resultaten, visie, ambities, doelen, uitvoering en kwaliteitscultuur, als 'Voldoende' beoordeeld. Het bestuur uit waardering voor de positieve bevindingen over de schoolcultuur, het vertrouwen, de veiligheid, de onderwijsopbrengsten en de deskundigheid van het team. De aanpak voor burgerschapsonderwijs wordt verder uitgewerkt in het Strategisch Beleidsplan 2025-2028 en een specifiek Beleidsplan Burgerschap. De school is dankbaar voor de 'Voldoende' eindconclusie, die de inspanningen van het team recht doet. Het team kijkt positief terug op de inspectiegesprekken en ziet het rapport als een stimulans voor verdere ontwikkeling. De school wordt als een gezegende plek ervaren om passievol onderwijs te verzorgen.