Sint Jozef Basisschool in Nootdorp

Het team van Sint Jozef Basisschool in Nootdorp

Current section: team
Sportparkweg 6 - 8
2631 Nootdorp

Zie hier hoe het team van Sint Jozef Basisschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Sint Jozef Basisschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Sint Jozef Basisschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Sint Jozef Basisschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Sint Jozef Basisschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Sint Jozef Basisschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.8%)
25-35 jaar (34.6%)
35-45 jaar (15.4%)
45-55 jaar (30.8%)
55-65 jaar (15.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Sint Jozef Basisschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73.1%)
Direct ondersteunend personeel (19.2%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Sint Jozef Basisschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele invulling van leerkrachtvervanging op Sint Jozef Basisschool

Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten we alles op alles om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Voor onze parttime leerkrachten geldt dat hun duo-collega's als eerste worden benaderd. Dit zorgt voor een vertrouwd gezicht in de klas en minimaliseert de impact op het leerproces van de kinderen. Indien de duo-collega niet beschikbaar is, kijken we intern naar andere beschikbare leerkrachten om de groep les te geven. We begrijpen dat het vinden van geschikte vervanging steeds uitdagender wordt. Daarom hebben we een duidelijk stappenplan ontwikkeld voor situaties waarin interne vervanging niet mogelijk is. Als interne oplossingen ontoereikend blijken, schakelen we Pool West in voor een externe invalkracht of workshop. Dit garandeert dat de leerlingen, ook bij afwezigheid van hun vaste leerkracht, een aangepast maar volledig lesprogramma volgen. In het zeldzame geval dat er op de dag zelf geen vervanging kan worden geregeld, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere groepen met een zelfstandig lesprogramma. Binnen ons toegewijde team hebben we hiervoor duidelijke afspraken gemaakt om een soepele organisatie te garanderen. In uitzonderlijke omstandigheden, en enkel als laatste redmiddel, kan een klas naar huis worden gestuurd of kunnen ouders worden verzocht hun kind thuis te houden. Deze maatregelen worden alleen genomen in absolute noodsituaties, met de nadruk op het welzijn en de educatie van elk kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Sint-Jozefschool biedt klassikaal onderwijs. In de groepen 1-2 wordt gewerkt met gemengde (heterogene) groepen. Vanaf groep 3 wordt zoveel mogelijk gewerkt met jaargroepen (homogene groepen). In het schooljaar 2025-2026 hebben wij ook een combinatiegroep 6-7. Bij de basisvakken (zoals taal en rekenen) maken we in alle groepen gebruik van het EDI-model (Expliciete Directe Instructie-model). Onze leerkrachten gebruiken bij een EDI-les altijd een aantal vaste onderdelen. Zo benoemen ze heel duidelijk het doel van de les en kijken ze naar wat leerlingen al weten van het onderwerp (activeren van voorkennis). De bedoeling van lesgeven volgens het EDI-model is dat alle kinderen in de klas de doelen halen die de leerkracht heeft gesteld. We hebben als school daarbij hoge verwachtingen van ieder kind. Om dit te bereiken controleert de leerkracht tijdens het lesgeven steeds welke kinderen de lesstof al onder de knie hebben. Kinderen die meer tijd nodig hebben om de doelen te bereiken, krijgen extra uitleg van de leerkracht. We werken met de nieuwste methodes voor rekenen, taal, spelling, begrijpend lezen en technisch lezen. Door met de wereldoriëntatie vakken (aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en techniek) thematisch te werken aan de hand van de methode Blink hebben de activiteiten met elkaar te maken en kunnen de kinderen verbanden leggen. Daarnaast wordt er Engels lesgegeven, verkeer, burgerschap, levensbeschouwing en is er aandacht voor het sociaal-emotioneel leren. Door middel van expressievakken die ook grotendeels zijn weggezet in de Jozef Keuze vakuren krijgen onze leerlingen de mogelijkheid om hun creativiteit te tonen en verder te ontwikkeling. Denk hierbij aan; Dramatische vorming, Muzikale vorming, Tekenen, Handvaardigheid. Binnen de school is er een speciaal handvaardigheid/ techniek lokaal ingericht.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Onze Ondersteunende Specialisten voor Uw Kind

7

Taalontwikkeling en Rekenen: Sterke Fundamenten

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
NT2-Specialist (Meertaligheid)
Burgerschapsspecialist
Specialist Jonge Kind

Toelichting van de school:

Op Sint Jozef Basisschool zetten we vol in op een solide basis voor effectief onderwijs. Onze toegewijde leerkrachten, intern begeleiders en directie worden hierin versterkt door een team van gespecialiseerde professionals. Onze taalspecialist leidt een team dat zich richt op de vernieuwing en verbetering van het taalonderwijs. Samen met de leesspecialist en leescoördinator bevorderen zij leesvaardigheid en taalbegrip met methodes als Taal Actief 5 en Karakter. Ondersteunende programma's zoals Bouw en Connect-lezen versterken dit. De NT2-specialist biedt gerichte hulp aan leerlingen die Nederlands als tweede taal leren en aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij woordenschat. Individuele begeleiding en kleine groepjes zorgen voor optimale taalontwikkeling. Een externe rekenspecialist inspireert en coacht ons team voor optimaal rekenonderwijs. Met de methode 'Wereld in getallen 5' en aanvullende materialen zoals Bareka en Met Sprongen Vooruit, focussen we op het verbeteren van automatiseringsvaardigheden, met speciale aandacht in het schooljaar 2025-2026. De gedragsspecialist waarborgt ons anti-pestbeleid, fungeert als vertrouwenspersoon en coördineert De Vreedzame School. Zij analyseert samen met leerkrachten de sociaal-emotionele ontwikkeling en het welbevinden van onze leerlingen. Alle specialisten werken nauw samen om onderwijsverbeteringen te realiseren en verzorgen teamtrainingen, mede verantwoordelijk voor het schoolbeleid en de leerresultaten.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Burgerschap

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze specialist voor meer- en hoogbegaafdheid biedt uitdagende leertrajecten aan leerlingen die excelleren, zodat zij zich optimaal kunnen blijven ontwikkelen. Sint Jozefschool is niet alleen een plek voor rekenen en taal, maar ook een oefenplaats voor sociale vaardigheden en maatschappelijke participatie. We besteden aandacht aan acht kernwaarden van burgerschap, zoals vrijheid, gelijkwaardigheid en verdraagzaamheid, geïntegreerd in lessen van De Vreedzame School en Blink. De lessen van De Vreedzame School vormen de basis voor positief gedrag en een harmonieuze schoolcultuur. Samen met het team ontwikkelen we een aanpak die onze leerlingen voorbereidt op actieve deelname aan de samenleving. Onze gedrags- en burgerschapsspecialisten werken hierin nauw samen om het sociaal-emotioneel leren te borgen. De specialist Jonge Kind ondersteunt leerkrachten in de onderbouw bij het creëren van een stimulerende leeromgeving die aansluit bij de unieke ontwikkelingsfase van jonge kinderen.

2

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze intern aanwezige gedragsspecialist biedt collega's waardevolle ondersteuning bij het omgaan met divers gedrag in de klas. Zij is tevens verantwoordelijk voor ons anti-pestbeleid, de implementatie van De Vreedzame School en het monitoren van sociaal welzijn. Het aanbod richt zich op het versterken van het pedagogisch klimaat, het bevorderen van sociaal-emotionele vaardigheden, weerbaarheid en algemeen welzijn. Dit draagt bij aan een positieve en productieve leeromgeving voor alle leerlingen. Een coach en EDI-specialist helpen onze leerkrachten bij het ontwikkelen van effectieve en gerichte instructievaardigheden, wat essentieel is voor het leerproces van de kinderen.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Vakdocent Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

De vakdocent bewegingsonderwijs monitort de motorische ontwikkeling van onze leerlingen aan de hand van de vastgestelde kerndoelen. Deze specialist coördineert tevens het gevarieerde aanbod aan naschoolse activiteiten, waar leerlingen zich met enthousiasme voor kunnen inschrijven en hun sportieve vaardigheden verder kunnen ontwikkelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Sint Jozef Basisschool hebben we momenteel geen gespecialiseerde professionals werkzaam binnen het domein van medische zorg en persoonlijke verzorging. De intern begeleiders (IB-ers) spelen een cruciale rol in de coördinatie en verdere ontwikkeling van onze leerlingenzorg. Zij fungeren als een belangrijk aanspreekpunt voor zowel leerkrachten als ouders bij specifieke hulpvragen over leerlingen. De IB-ers onderhouden nauwe contacten met externe hulpinstanties en zorgen zo voor een integrale aanpak van de ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Handvaardigheidlokaal
Muzieklokaal
Verschillende schoolpleinen
Theaterruimte/Aula
RT/ Ondersteuningslokalen

Extra Ondersteuning op Maat voor Elk Kind op Sint Jozef Basisschool

Onze Toewijding aan Leerlingontwikkeling

Op de Sint Jozef Basisschool in Nootdorp bieden we een gestructureerde aanpak voor de doorlopende ontwikkeling van onze 287 leerlingen. De overgang tussen de acht leerjaren verloopt soepel dankzij nauwe afstemming tussen onze leerkrachten. Dit gebeurt via parallel- en leerteamoverleg, teamvergaderingen en specifieke bouwvergaderingen. Onze school kent een team van specialisten met expertise op diverse gebieden, zoals interne begeleiding, taal, lezen, rekenen, gedrag en jonge kind pedagogiek. Deze specialisten dragen bij aan de continue verbetering van ons onderwijsaanbod en bespreken schoolbrede ontwikkelingen. Kinderen kunnen behoefte hebben aan extra ondersteuning op gebieden zoals motoriek, schrijven, lezen, spelling, woordenschat, rekenen, hoogbegaafdheid, leerstrategieën of gedrag. Onze aanpak is gericht op het vergroten van de ondersteuningsmogelijkheden binnen de school, conform de principes van passend onderwijs. Dit betekent dat we streven naar het zoveel mogelijk zelf bieden van de benodigde hulp, zonder direct door te verwijzen naar speciaal onderwijs. De Sint Jozefschool beschikt over extra formatie voor ondersteuning in kleine groepen of individuele begeleiding. Onze interne begeleiders (IB-ers) coördineren de leerling- en kwaliteitszorg. Zij ondersteunen leerkrachten en ouders bij hulpvragen, volgen de voortgang van leerlingen, stellen ontwikkelingsperspectieven op en onderhouden contacten met externe hulpverleners. Regelmatige groeps- en leerlingbesprekingen tussen IB-ers en leerkrachten zorgen ervoor dat leerlingen de juiste didactische en pedagogische ondersteuning ontvangen. Leerkrachten kunnen altijd terecht bij de IB-er voor advies en ondersteuning bij leerlingbegeleiding. We hanteren een duidelijke ondersteuningsroute, gebaseerd op handelingsgericht werken, voor een optimale samenwerking tussen alle betrokkenen in het onderwijs en de zorgketen. De uitgangspunten van ons handelingsgericht werken zijn: leerlingbehoeften centraal stellen, de wisselwerking tussen kind en omgeving, de cruciale rol van de leerkracht, het benutten van positieve aspecten, samenwerking met alle partners, doelgericht werken en een systematische, transparante werkwijze. Dit zorgt voor een effectieve aanpak met heldere afspraken en een continue evaluatie. Verder werken we samen met een schoolmaatschappelijk werker (SMW) van de gemeente, die regelmatig op school aanwezig is. Ook onderhouden we nauwe contacten met de leerplichtambtenaar, wijkmanager en wijkagent. Onze school is toegankelijk met liften, een invalidetoilet en is rolstoelvriendelijk ingericht. We beschikken over speciale ruimtes voor ondersteuning, gesprekken en therapie. Met 'Takenwerk' bieden we leerkrachten meer mogelijkheden voor differentiatie en extra ondersteuning. Leerlingen in groep 2 werken met een voorloper, terwijl groepen 3 dit in hun dagelijkse circuit hebben. Groepen 4-8 werken met weektakenlijsten. Takenwerk bevordert zelfstandigheid en planning en geeft leerkrachten meer tijd voor individuele begeleiding. Voor de toekomst plannen we meer aandacht voor (hoog)begaafde leerlingen, met een beleidsplan en ondersteuning door talentspecialisten. Er zijn plusklassen voor groepen 5-8 en we werken met Levelwerk materialen in het 'Leerlab'. Daarnaast bieden we 'Jozef Keuze Vakuren' aan, groepsdoorbrekende talentgerichte activiteiten. Onze ICT-specialist en burgerschapsspecialist ontwikkelen een aanbod voor digitale geletterdheid en 21e-eeuwse vaardigheden, zoals een typcursus voor groep 7. De directie evalueert periodiek de voortgang met IB-ers en specialisten, en analyseert toetsresultaten met het 4D-model. Het schooljaar 2024-2025 stond in het teken van 'Lezen', met focus op leesmethodes, de bibliotheek en leesplezier. Schooljaar 2025-2026 richten we op 'Rekenen', met de inrichting van een Reken-o-theek vol materialen en spellen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg op Sint Jozef Basisschool

Wat zijn de strategische doelen van ons schoolplan 2023-2027?

Het schoolplan van de Sint Jozef Basisschool is een vierjarig document dat onze visie, missie en onderwijskundige ambities uiteenzet. Het sluit aan bij het Strategisch Beleidsplan van de Laurentiusstichting en is opgesteld met focus op rust, stabiliteit en vertrouwen voor onze leerlingen. Onze kernwaarden vormen de basis voor alle beslissingen en dragen bij aan een positieve sfeer en betere resultaten. We zetten in op effectieve pedagogische aanpak en open communicatie met ouders, zodat elk kind zich veilig voelt om te leren. Specifieke aandachtspunten zijn: verbeterd reken- en taalonderwijs met de EDI-methode, gerichte ondersteuning voor leerlingen met extra behoeften, en een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen (0-7 jaar) met de methode ‘Met Sprongen Vooruit’. We streven naar optimale leerresultaten en een sterke ontwikkeling van elke leerling. Daarnaast werken we aan de vorming van een Kindcentrum, waarbij onderwijs en kinderopvang naadloos op elkaar aansluiten, met gelijke kansen voor alle kinderen. Burgerschapsonderwijs, gebaseerd op de principes van De Vreedzame School, is geïntegreerd in ons dagelijks onderwijs om kinderen voor te bereiden op deelname aan de maatschappij. Ons personeelsbeleid is gericht op continue professionele ontwikkeling, met duidelijke gedragsindicatoren en een jaarlijks bijgesteld professionaliseringsplan. Meer details vindt u in de schoolplan poster, die een visuele samenvatting geeft van onze doelen voor schooljaar 2023-2024.

Hoe waarborgt de Sint Jozef Basisschool de voortdurende verbetering van onderwijskwaliteit?

Op de Sint Jozef Basisschool geloven we in 'Samen groeien'. Dit principe hanteren we in alle aspecten van ons onderwijs, waarbij we de visie, missie en strategie uit ons schoolplan als leidraad nemen. Samenwerking met alle betrokkenen – leerlingen, ouders, team en externe partners – is cruciaal om een optimale leeromgeving te creëren. We monitoren onze doelen systematisch via een cyclische benadering van kwaliteitszorg. Het managementteam (directie en intern begeleider) evalueert regelmatig de voortgang, ondersteund door specialisten die deelnemen aan leerteams en platformoverleggen binnen Laurentius Leert. Dit bevordert expertise-uitwisseling en continue verbetering. Ons kwaliteitszorgsysteem is gebaseerd op het 4D-model: Data, Duiden, Doelen, Doen. Dit model stelt ons in staat om gestructureerd gegevens te verzamelen, te analyseren, concrete doelen te stellen en gerichte acties te ondernemen. Minimaal twee keer per jaar analyseren we gezamenlijk de resultaten op school-, groep- en leerlingniveau. De kwaliteitszorgkalender biedt een overzicht van alle kwaliteitsgerelateerde activiteiten, zoals audits, evaluaties en scholingsmomenten. Dit document zorgt voor transparantie en structuur, zodat we continu kunnen werken aan de verbetering van ons onderwijs en de leerresultaten van onze leerlingen.

Voorbereiding op de basisschool: Ontdek het jonge kind programma van Sint Jozef

Toelichting van de school

Uw kind is welkom op Sint Jozef Basisschool vanaf de vierde verjaardag, met twee wendagen voorafgaand aan de start. De wendagen plannen we in overleg met u als ouder. Onze kerngedachte voor jonge kinderen is: spelenderwijs de wereld ontdekken. Wij geloven dat kinderen het beste leren door te spelen, waarbij ze zichzelf, anderen en hun omgeving verkennen. Dit bevordert hun zelfvertrouwen en nieuwsgierigheid. Een veilige basis voor ontwikkeling Bij Sint Jozef Basisschool creëren we een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We leggen de nadruk op emotioneel welbevinden, omdat dit de basis vormt voor een gezonde groei en een positief zelfbeeld. Spelend leren is de meest natuurlijke weg voor kinderen om essentiële vaardigheden te ontwikkelen die hen voorbereiden op het basisonderwijs. Interactief en thematisch leren Samen met de kinderen geven we vorm aan wisselende thema's, waarbij we een betekenisvolle leeromgeving creëren. Leerkrachten sluiten aan bij de individuele ontwikkeling van elk kind, stimuleren nieuwsgierigheid en ondersteunen het leerproces op maat. Kinderen maken op een speelse manier kennis met letters, klanken, cijfers en rekenvaardigheden. Dagelijkse routine en activiteiten De kleutergroepen volgen een vast dagritme met gevarieerde activiteiten. Denk aan de kring voor gezamenlijke activiteiten zoals voorlezen, zingen, liedjes en educatieve spelletjes. Ook zijn er uitdagende speelhoeken en werklessen met ontwikkelingsmateriaal, creatieve knutselactiviteiten en beweging in de speelzaal of buiten. Observatie en begeleiding met KIJK! We volgen de ontwikkeling van elk kind nauwgezet met het observatiesysteem KIJK!. Dit digitale instrument helpt onze leerkrachten om de ontwikkeling van jonge kinderen (0-7 jaar) te observeren, registreren en stimuleren, wat leidt tot effectieve pedagogische en didactische keuzes. Overgang naar groep 3 en vervolgjaren Kinderen die voor 1 januari vijf worden, starten na de zomervakantie in groep 3. De leerkrachten beoordelen de cognitieve, sociaal-emotionele ontwikkeling en de concentratie van uw kind. Bij twijfel over de schoolrijpheid, bespreken we dit tijdig met u en de intern begeleider. Het definitieve schooladvies, uiterlijk in mei/juni, bepaalt de plaatsing in het volgende leerjaar, waarbij we uitgaan van de individuele ontwikkeling van het kind. Groepssamenstelling voor een optimale leeromgeving Bij de samenstelling van de groepen 1/2 en 3 houden we rekening met sociale contacten, de balans tussen jongens en meisjes, en eventuele ondersteuningsbehoeften van kinderen. Dit zorgt voor een evenwichtige en stimulerende leeromgeving, waarbij de voorkeuren van kinderen worden meegenomen. Integraal KindCentrum (IKC) Sint-Jozefschool: Onderwijs en opvang onder één dak Voor een naadloze overgang tussen school en opvang werken we nauw samen met SkippyPepijn en Zon!. Zij bieden opvang voor kinderen van 2,5 tot 12 jaar, zowel voor- als naschools. Als Integraal KindCentrum bieden we een doorlopende ontwikkelingslijn, waarbij onderwijs en opvang perfect op elkaar aansluiten. Onze gezamenlijke pedagogische visie, gebaseerd op 'De Vreedzame School', zorgt voor een consistente aanpak. Onze samenwerking met SkippyPepijn en Zon! garandeert een doorlopende leerlijn en een gezamenlijke pedagogische aanpak. De medewerkers van Zon! ondersteunen bovendien kinderen in alle groepen gedurende schooltijd. Bij ontwikkelingszorgen werken we nauw samen met u als ouders, de leerkrachten en zorgcoördinatoren om een passende aanpak te ontwikkelen die zowel op school als bij de opvang wordt toegepast.

Veelgestelde vragen

Biedt Sint Jozef Basisschool Nootdorp extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Sint Jozef Basisschool biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, gericht op spelend leren en een optimale voorbereiding op de basisschool. Ontdek ons aanbod voor de allerkleinsten.

Ja, Sint Jozef Basisschool biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, gericht op spelend leren en een optimale voorbereiding op de basisschool. Ontdek ons aanbod voor de allerkleinsten.

Kinderopvang Nootdorp
Peuteropvang en VVE
Kindcentrum Nootdorp

Welke partnerschappen heeft de school voor het jonge kind programma?

De Sint Jozef Basisschool werkt nauw samen met SkippyPepijn en Zon! om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor kinderen van 2,5 tot 12 jaar, inclusief voor- en naschoolse opvang.

De Sint Jozef Basisschool werkt nauw samen met SkippyPepijn en Zon! om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor kinderen van 2,5 tot 12 jaar, inclusief voor- en naschoolse opvang.