
De resultaten van Daltonschool Klaverweide in Noordwijk (Zuid-Holland)
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Daltonschool Klaverweide, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Daltonschool Klaverweide bij jullie?
Ontdek hoe goed Daltonschool Klaverweide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage geldt als een consistente norm voor alle basisscholen in Nederland, ter waarborging van een solide educatieve basis.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Uitmuntendheid op Klaverweide
Het streefniveau bouwt voort op het fundamentele niveau en daagt leerlingen uit om hogere academische prestaties te leveren. Ons doel is dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen in groep acht dit ambitieuze streefniveau bereikt. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Deze gepersonaliseerde norm weerspiegelt onze toewijding aan het maximaliseren van het leerpotentieel van elke individuele leerling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Daltonschool Klaverweide?
Op Daltonschool Klaverweide in Noordwijk begeleiden we leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. In groep 7 starten we de dialoog over toekomstige schooladviezen, waarbij we rekening houden met de prestaties, werkhouding en motivatie van elke leerling. Gedurende groep 8 wordt een voorlopig schooladvies opgesteld en besproken, zowel met de leerlingen als met hun ouders. Dit proces wordt ondersteund door informatie over regionale open dagen en voorlichtingsmateriaal, zodat leerlingen en ouders goed geïnformeerd keuzes kunnen maken. De doorstroomtoets vindt plaats in februari. Na ontvangst van de toetsresultaten in maart, stellen we het definitieve schooladvies vast. De aanmelding bij middelbare scholen vindt plaats tussen 25 en 31 maart, met het definitieve advies als leidraad. Een onderwijskundig rapport wordt toegestuurd naar de gekozen middelbare scholen. In mei organiseren we een bespreking met de brugklasmentoren om de voortgang van onze leerlingen te evalueren. Gedurende het eerste schooljaar blijven we in contact met de mentoren om de onderwijskundige ontwikkeling van onze leerlingen te volgen en te ondersteunen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Daltonschool Klaverweide
Op Daltonschool Klaverweide garanderen we dat iedere leerling zich veilig, gerespecteerd en gewaardeerd voelt. We bieden een stimulerende omgeving waar rust, regelmaat en netheid centraal staan, zodat kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze aanpak is gericht op het bevorderen van zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid. Leerlingen worden aangemoedigd om actief deel te nemen aan gesprekken, oplossingen te bedenken en mee te beslissen. Dit creëert een omgeving waarin kinderen leren om zelf ontdekkend met leerstof aan de slag te gaan en zich gehoord te voelen. Wij verwachten van onze leerlingen dat ze afspraken nakomen en respect tonen voor elkaar en hun omgeving. Samen werken we aan een positieve en prettige schoolsfeer, waarbij we ook vragen om de aanwijzingen van onze teamleden op te volgen. Zo bouwen we samen aan een school waar iedereen zich thuis voelt.
Stimuleren van een prettig schoolklimaat voor alle leerlingen
Bevorderen van een open en uitnodigende sfeer
Garanderen van een veilige en ondersteunende leeromgeving
Hoe bevordert Daltonschool Klaverweide de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Daltonschool Klaverweide hanteert een proactieve aanpak voor sociale ontwikkeling, waarbij we een veilige en respectvolle leeromgeving creëren. Dit doen we door zelfstandigheid te stimuleren, leerlingen actief te betrekken bij beslissingen en hen aan te moedigen om samen te werken aan een positieve sfeer. We focussen op het welzijn van elk kind, zodat zij zich vrij voelen om zichzelf te zijn.
Welke methoden gebruikt Daltonschool Klaverweide voor het registreren van sociale vooruitgang?
Daltonschool Klaverweide zet effectieve instrumenten in om de sociale ontwikkeling van leerlingen te monitoren en te registreren. We maken gebruik van het "Hart en Handen" onderdeel van het IEP leerlingvolgsysteem om de sociale opbrengsten in kaart te brengen en te volgen.
- Hart en Handen van IEP lvs
Welke sociaal-emotionele lesmethoden worden toegepast op Daltonschool Klaverweide?
Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen maken we gebruik van bewezen effectieve methoden. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, zelfbewustzijn en positieve relaties.
- Kanjer trainingen
- Kwink
Onderwijsinspectie Rapport: Inzicht in de Kwaliteit van Daltonschool Klaverweide
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Daltonschool Klaverweide. Wij streven continu naar excellentie in ons basisonderwijs, met een focus op de persoonlijke ontwikkeling van elk kind. Ons team van toegewijde leerkrachten zorgt voor een stimulerende leeromgeving waarin kinderen zich veilig voelen en hun talenten optimaal kunnen ontplooien. De school hanteert de bewezen Daltonprincipes, wat leidt tot zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, samenwerking en reflectie. Deze pagina biedt directe toegang tot het officiële inspectierapport, zodat u een compleet beeld krijgt van onze onderwijskwaliteit en de resultaten die wij boeken. Wij nodigen u van harte uit om de details te bekijken en te zien hoe wij ons inzetten voor het beste onderwijs.