Daltonschool Corlaer in Nijkerk

Het team van Daltonschool Corlaer in Nijkerk

Current section: team
Cornelis van Ramshorstlaan 1
3863 Nijkerk

Zie hier hoe het team van Daltonschool Corlaer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Daltonschool Corlaer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Daltonschool Corlaer bij jullie?

Ontdek hoe goed Daltonschool Corlaer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Daltonschool Corlaer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.3%)
Man (7.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Daltonschool Corlaer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (21.4%)
35-45 jaar (35.7%)
45-55 jaar (7.1%)
55-65 jaar (21.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Daltonschool Corlaer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.2%)
Direct ondersteunend personeel (15.4%)
Indirect ondersteunend personeel (7.7%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Daltonschool Corlaer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten: Onze Strategie voor Continuïteit

Bij Daltonschool Corlaer zorgen we voor een soepele voortzetting van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. We hanteren een proactief beleid om de impact op de leerlingen te minimaliseren en de onderwijscontinuïteit te waarborgen. Kortdurende afwezigheid van uw leerkracht wordt efficiënt opgevangen. Eerst kijken we naar interne oplossingen zoals de inzet van onze duo-leerkracht of een ervaren leerkracht uit onze flexibele invalpool. Ook leerkrachten met ambulante taken of een onderwijsassistent kunnen ingezet worden, afhankelijk van de specifieke behoefte van de dag. Indien een grotere afwezigheid zich voordoet, stellen we een plan op voor langdurige vervanging. Hierbij zetten we opnieuw onze toegewijde duo-collega's in, of leerkrachten die op specifieke dagen niet voor de klas staan. Soms rouleren we met groepen, zodat de vrijgekomen leerkracht de afwezige collega kan vervangen en de leerlingen optimaal begeleid blijven. Ons doel is altijd een stabiele leeromgeving te garanderen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Extra Ondersteuning

2

Verbetering Taal en Rekenen voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Onderwijsontwikkeling
Gespecialiseerde Rekencoach

Toelichting van de school:

Bij Daltonschool Corlaer streven we continu naar de hoogste kwaliteit van ons onderwijs. Onze rekenspecialist, Roelinda Langes, monitort nauwgezet de voortgang. Zij identificeert en implementeert gerichte interventies om elke leerling optimaal te ondersteunen bij rekenvaardigheden. Dit zorgt voor een sterke basis in wiskunde voor alle kinderen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling met Kwink

Beschikbare specialisten:

Leerkracht met Kwink Coach Certificering

Toelichting van de school:

Onze school hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele groei van leerlingen. Een van onze leerkrachten heeft de gespecialiseerde opleiding tot Kwink Coach succesvol afgerond. Deze expertise zetten we actief in om een positieve en veilige leeromgeving te creëren.

1

Optimalisatie Gedrag en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met Expertise in Executieve Functies

Toelichting van de school:

De intern begeleider van Daltonschool Corlaer biedt gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak. Door het volgen van diverse relevante cursussen, waaronder trainingen in executieve functies, helpt zij leerlingen hun leerproces te verbeteren en succesvoller te zijn.

1

Bevordering Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

De lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen krijgt volop aandacht. Onze vakdocent gymnastiek is gespecialiseerd in het stimuleren van motorische vaardigheden. Tijdens de gymlessen worden regelmatig fittesten afgenomen. De resultaten hiervan gebruiken we om de lessen op maat aan te passen en de ontwikkeling van elk kind te optimaliseren.

1

Veilige Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Ons toegewijde team beschikt over meerdere personeelsleden die de essentiële BHV-cursus hebben voltooid. Dit zorgt ervoor dat we adequaat kunnen handelen bij medische situaties en persoonlijke verzorgingsbehoeften, waardoor een veilige schoolomgeving gegarandeerd is.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Activiteiten na schooltijd, zoals toneel, wetenschapslessen en een typecursus
BSO (Buitenschoolse opvang)

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Daltonschool Corlaer

Gedetailleerde Uitleg over Ons Ondersteuningsaanbod

Bij Daltonschool Corlaer geloven we sterk in het bieden van passend en kwalitatief hoogstaand onderwijs aan elke leerling. Ons streven is om zoveel mogelijk kinderen de kans te geven regulier basisonderwijs te volgen, dicht bij huis. We nemen onze zorgplicht serieus en waarborgen de basisondersteuning conform het ondersteuningsplan van SWV Zeeluwe, dat u kunt raadplegen via de bijlage. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen begeleiding van onze toegewijde onderwijsassistenten of, indien nodig, van externe specialisten. In nauwe samenwerking met het Samenwerkingsverband Zeeluwe (SWV) dienen we arrangementen in. Onze school kent een gestructureerd ondersteuningssysteem, onderverdeeld in interne en externe ondersteuningsvormen, gericht op de optimale ontwikkeling van ieder kind. **Interne Ondersteuning: Centraal bij de Leerkracht** De interne ondersteuning op Daltonschool Corlaer omvat cruciale stappen zoals signaleren, analyseren, diagnosticeren, remediëren en evalueren. De regie binnen deze processen ligt altijd bij de eigen leerkracht, wat zorgt voor directe en effectieve hulp. Ons klassenmanagement is ingericht om specifieke leerbehoeften zoveel mogelijk binnen de groep of met gerichte hulp van onderwijsassistenten te adresseren. We streven ernaar dat elke leerling de gestelde minimumnormen haalt. Individuele leerkrachten en het gehele team zetten zich in om elke leerling te voorzien van de benodigde ondersteuning. Door onze schoolorganisatie continu aan te passen, faciliteren we een doorlopende ontwikkeling, zelfs voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Dit uit zich in: * Remedial teaching door onderwijsassistenten buiten de groep voor leerlingen met specifieke ondersteuningsvragen. * Begeleiding via aangepaste weektaken, die zelfstandig werk bevordert en de leerkracht ruimte geeft voor verlengde of individuele instructie. * Mogelijkheden voor leerlingen om in te tekenen voor specifieke instructiemomenten op basis van hun resultaten. * Flexibele instructie in andere groepen indien dit de leerervaring verbetert. * Een leerstofaanbod dat rekening houdt met de individuele verschillen tussen leerlingen. * Afstemming van onderwijstijd op de specifieke leerbehoeften. * Het gebruik van groepsplannen voor kernvakken zoals spelling, rekenen, technisch en begrijpend lezen. **Externe Ondersteuning: Een Breed Netwerk van Deskundigheid** Daltonschool Corlaer maakt gebruik van een uitgebreid netwerk van externe deskundigen en organisaties om de best mogelijke ondersteuning te garanderen. Onze intern begeleider (IB) onderhoudt nauwe banden met diverse partners, waaronder Stichting Eem-Vallei Educatief (STEV) en andere IB'ers binnen onze stichting. We werken samen met de gemeente Nijkerk en zijn onderdeel van een bovenbestuurlijk IB-netwerk met een eigen orthopedagoog. Dit stelt ons in staat om complexe casussen te bespreken, gebruik te maken van de poortwachter voor dyslexie en te communiceren met het gebiedsteam Nijkerk. Daarnaast faciliteren we netwerkbijeenkomsten voor aandachtsfunctionarissen, waarbij onze IB'er actief deelneemt om casussen te bespreken. Contacten met de GGD, ons samenwerkingsverband Zeeluwe en Stichting Leerlingenzorg versterken ons ondersteuningsaanbod. Het volledige schoolondersteuningsprofiel is beschikbaar op onze schoolwebsite en op www.scholenopdekaart.nl. **Toekomstgericht Onderwijs: Nieuwe Specialistische Kennis** Met het oog op de toekomst start volgend schooljaar een leerkracht met de opleiding tot taalspecialist, wat ons aanbod aan specifieke ondersteuning verder zal verrijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Daltonschool Corlaer

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij Daltonschool Corlaer zetten we diverse instrumenten in om de kwaliteit van ons onderwijs voortdurend te monitoren en te verbeteren. Denk hierbij aan ons leerlingvolgsysteem, de jaarlijkse ouder-, medewerker- en leerlingtevredenheidsonderzoeken, en onze gestructureerde gesprekscycli. Om de twee jaar ondergaat onze school, net als alle andere basisscholen binnen STEV, een grondige audit. Deze evaluatie beoordeelt of we de schoolontwikkeling adequaat in kaart brengen en sturen. De inzichten uit deze instrumenten stellen ons in staat om tijdig ontwikkelpunten te identificeren, prioriteiten te stellen en doelgericht te werken aan de continue optimalisatie van ons onderwijsaanbod, zodat elke leerling het beste uit zichzelf kan halen.

Hoe bevordert Daltonschool Corlaer onderwijskundig leiderschap en leerlingparticipatie?

Onze school cultiveert onderwijskundig leiderschap, waarbij zowel de directie als het team zich continu inzetten voor persoonlijke en professionele groei. Deze ontwikkeling is nauw verbonden met onze schoolvisie en vertaalt zich in concrete ambities en meetbare indicatoren voor ons handelen. Leerlingen worden actief betrokken bij hun leerproces. Ze denken mee over lesinhoud en leren, onder andere via de leerlingenraad. Hierin vertegenwoordigen twee uit groep 6 tot en met 8 gekozen leerlingen de stem van hun klasgenoten. Minimaal tweemaal per jaar evalueren we de gestelde leerdoelen samen met de leerlingen, wat bijdraagt aan een groter leerrendement en eigenaarschap.

Welke elementen kenmerken onze kwaliteitsgerichte schoolcultuur?

Onze school hanteert een kwaliteitsgerichte cultuur, gebaseerd op de volgende leidende kenmerken: een gedeelde missie, visie en waarden; hoge verwachtingen van zowel leerlingen als personeel; effectief onderwijskundig leiderschap; een sterke professionele cultuur met open communicatie en samenwerking; een curriculum dat is afgeleid van kerndoelen en referentieniveaus; continue evaluatie van leerresultaten met focus op de ontwikkeling van de leerling; professionele ontwikkeling gericht op het behalen van schoolambities; een stimulerende leeromgeving; nauwe samenwerking met ouders; en het bevorderen van eigenaarschap bij leerlingen.

Hoe realiseren we onze jaarlijkse verbeterdoelen en borgen we de kwaliteit?

Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, gebaseerd op ons schoolplan, waarin onze specifieke verbeterdoelen worden vastgelegd. Door onze kwaliteitszorg te integreren met het personeelsbeleid, zorgen we ervoor dat de professionele ontwikkeling van onze medewerkers direct bijdraagt aan deze doelen. Dit waarborgt een parallelle ontwikkeling van zowel de school als haar personeel. De schoolleiding monitort de voortgang van deze plannen, terwijl het bestuur toezicht houdt op de algehele onderwijskwaliteit. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de resultaten en verantwoorden we onze inspanningen in het jaarverslag. Onze school kenmerkt zich door planmatige verbeteringen, cyclische kwaliteitsbeoordelingen door alle betrokkenen, systematische evaluatie van de voortgang, en transparante rapportage aan belanghebbenden zoals de inspectie, het bevoegd gezag, de GMR en ouders.

Start uw Kind met Succes: Daltononderwijs voor Jonge Kinderen in Nijkerk

Toelichting van de school

Daltonschool Corlaer in Nijkerk biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons daltononderwijs is gericht op zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en samenwerking, kernwaarden die we vanaf jonge leeftijd meegeven. Wij geloven in een aanpak waarbij kinderen spelenderwijs leren en ontdekken, met volop ruimte voor hun individuele ontwikkeling. Ons deskundige team begeleidt uw kind met aandacht en zorg, zodat de eerste schooljaren een positieve en leerzame ervaring worden. Ontdek de voordelen van ons daltononderwijs voor uw jonge kind. Wij nodigen u van harte uit om de sfeer te proeven en de mogelijkheden te bespreken.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Daltonschool Corlaer voor jonge kinderen?

Daltonschool Corlaer Nijkerk richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen binnen ons daltononderwijs. We integreren de daltonprincipes in alle activiteiten, zodat kinderen al vroeg leren zelfstandig te werken, verantwoordelijkheid te nemen en respectvol samen te werken.

Met welke partners werkt Daltonschool Corlaer samen voor de opvang en ontwikkeling van jonge kinderen?

Daltonschool Corlaer werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangpartners in Nijkerk om een naadloze overgang en doorlopende ontwikkeling voor uw kind te garanderen. We werken samen met Kinderdagverblijf Klimrek en Villa Vrolijk van Prokino. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de pedagogische aanpak en leerlijnen goed op elkaar aansluiten, wat essentieel is voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Beide partners delen onze visie op kindontwikkeling en bieden kwalitatieve kinderopvang.

Daltonschool Corlaer werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangpartners in Nijkerk om een naadloze overgang en doorlopende ontwikkeling voor uw kind te garanderen. We werken samen met Kinderdagverblijf Klimrek en Villa Vrolijk van Prokino. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de pedagogische aanpak en leerlijnen goed op elkaar aansluiten, wat essentieel is voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Beide partners delen onze visie op kindontwikkeling en bieden kwalitatieve kinderopvang.

Team | Daltonschool Corlaer in Nijkerk | [2025] Schoolregister