Openbare basisschool Prins Willem Alexander in Nieuwerkerk aan den IJssel

Het team van Openbare basisschool Prins Willem Alexander in Nieuwerkerk aan den IJssel

Current section: team
Goudmos 67
2914 Nieuwerkerk aan den IJssel

Zie hier hoe het team van Openbare basisschool Prins Willem Alexander is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare basisschool Prins Willem Alexander. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare basisschool Prins Willem Alexander bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare basisschool Prins Willem Alexander bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare basisschool Prins Willem Alexander zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.9%)
Man (7.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83%)
Man (17%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare basisschool Prins Willem Alexander. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.6%)
25-35 jaar (32.1%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7%)
25-35 jaar (26.1%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare basisschool Prins Willem Alexander werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (74.1%)
Direct ondersteunend personeel (18.5%)
Management (7.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare basisschool Prins Willem Alexander gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Zorgeloze Leeromgeving: Hoe Regelen Wij Vakkundige Vervanging op Basisschool Prins Willem Alexander?

Op Openbare Basisschool Prins Willem Alexander garanderen we een continue leerervaring, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We beschikken over een eigen, deskundige invalpool. Deze pool bestaat uit toegewijde leerkrachten die zich flexibel inzetbaar stellen om uw kind een dag te begeleiden. Onze invalpool omvat zowel parttime werkende leerkrachten die reeds aan onze school verbonden zijn, als externe professionals zonder vaste aanstelling die bereid zijn in te springen bij acute nood. Deze flexibiliteit zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en de pedagogische continuïteit waarborgen. Indien er onverhoopt geen geschikte invaller uit onze pool beschikbaar is, onderzoeken we intern alle mogelijke oplossingen. In uitzonderlijke situaties kan een ambulante leerkracht, zoals een coördinator, tijdelijk voor de klas staan. Als alle interne en externe opties zijn uitgeput, en vervanging nog steeds niet geregeld kan worden, verdelen we de leerlingen over de overgebleven groepen op onze locatie. In zeldzame gevallen, als laatste redmiddel, vragen we ouders of verzorgers om hun kind thuis te houden. Dit zijn echter uitzonderingen; doorgaans lossen we vervangingssituaties efficiënt en tot ieders tevredenheid op, zodat de educatieve voortgang van uw kind altijd voorop staat.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Danszaal
Aula voor o.a. uitvoeringen en optredens

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Prins Willem Alexander

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Op Openbare Basisschool Prins Willem Alexander geloven we in het bieden van optimale ondersteuning aan elke leerling. Onze school is erop ingericht om kinderen met diverse onderwijsbehoeften te begeleiden, zodat iedereen zich optimaal kan ontwikkelen. Meer gedetailleerde informatie over onze aanpak en de specifieke ondersteuningsmogelijkheden vindt u in ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan

Wat zijn de kernambities van onze basisschool volgens het schoolplan?

Ons schoolplan, speciaal samengevat op één A4'tje in hoofdstuk 2.8, schetst de ambitieuze doelen die we nastreven voor de ontwikkeling van elk kind. Deze doelen omvatten zowel de educatieve als de persoonlijke groei, met een focus op een veilige en stimulerende leeromgeving. We nodigen u uit om deze heldere visie zelf te ontdekken.

Hoe waarborgt Basisschool Prins Willem Alexander het behalen van schoolse doelstellingen?

Om onze educatieve doelstellingen effectief te realiseren en continu te monitoren, implementeren wij een reeks proactieve interventies. Dit omvat regelmatige tussentijdse en afsluitende evaluaties, intensieve samenwerking met betrokken werkgroepen en coördinatoren, en gestructureerde overleggen binnen het team, de bouwteams en met de directie en het bestuur. Deze methoden zorgen voor een voortdurende verbetercyclus en een transparante aanpak van kwaliteitsbewaking.
Team | Openbare basisschool Prins Willem Alexander in Nieuwerkerk aan den IJssel | [2025] Schoolregister